Перегляньте відео, щоб дізнатися, як встановити наш сайт як веб-додаток на головному екрані.
Замітка: Ця функція може бути недоступна в деяких браузерах.
Starting with engine, the car is powered by a 4.4-liter M TwinPower Turbo V8 that produces 600 PS (441 kW) and 750 Nm (553 lb-ft) of torque. It is connected to an eight-speed automatic transmission and an all-wheel drive system which enables the sedan to accelerate from 0-100 km/h (0-62 mph) in 3.4 seconds and 0-200 km/h (0-124 mph) in 11.1 seconds. The standard model has a limited top speed of 250 km/h (155 mph) but that can be increased to 305 km/h (189 mph) when the car is equipped with the optional M Driver’s Package.
The biggest change is the addition of M xDrive which BMW claims is the "most emotionally engaging all-wheel-drive system" in the high-performance segment. The system is paired with an Active M Differential and offers an assortment of setting including traditional rear-wheel drive.
On the styling front, the M5 is distinguished by an aggressive front bumper which features large air intakes and an angular design. There's also aerodynamic mirrors, a sculpted aluminum hood, and a carbon fiber-reinforced plastic (CFRP) roof. Other highlights include a four-tailpipe sports exhaust system and a new rear bumper with an integrated diffuser.
The M5 comes standard with 19-inch polished wheels with an Orbit Grey finish and M-specific tires. They are backed up by a high-performance braking system with blue-painted six-piston fixed calipers up front and single-piston floating calipers at the rear. Customers can also order 20-inch wheels and M carbon ceramic brakes which reduce the car's weight by 23 kg (50.7 lbs).
The interior comes nicely equipped with an M sports steering wheel, Merino leather sport seats, and exclusive aluminum trim. A variety of different options will be available including newly developed M multifunction seats which look incredible and promise to offer even better lateral support.
While many purists worried the addition of all-wheel drive of cause the car to be heavier than its predecessor, BMW proudly notes this isn't the case. Instead, the car tips that scales at 1,855 kg (4,089 lbs) which is significantly less than the outgoing model.
The BMW M5 will be available to order in September and German pricing starts at €117,900.
Early customers will have option of ordering the M5 First Edition which features a Frozen Dark Red Metallic exterior with shadow line trim, gloss black accents, and black 20-inch lightweight alloy wheels. The interior gets a modest makeover that includes piano black trim, M multifunction seats, and an individually-numbered plaque. Production is limited to 400 units and the most will cost an additional €19,500.
The first deliveries are slated to occur next spring.
реально технологии шагают. Теперь нужно научиться зарабатывать чтоб купить новую машину. Я думаю после окончания гарантии ценник за обслуживание будет выше чем купить новую и кататься)
А что из технологий нового в этой ///М5...?
А як на рахунок режим повноцінного повнопривідного, чи повноцінного задньопривідного в одному флаконі? Такого в швидких авто я ще не зустрічав))
8ми вже мало?
С такой логикой и 6-ти ступ всех устраивает, да?)
Себе как то считал м5ф10 , м6ф13 и м6ф06(гранкупе)новые на всех пирогах. Так вот самая дешевая была м5ф10-175€, затем шла м6ф13-185€ и самая дорогая была м6 гранкупе с ценой 192€Цена для Германии в базе - 117 000€. Добавим сюда керамические тормоза, что примерно будет 10-11т €, сюда же музыка и прочие опции. В итоге ценник получится 150-165т€. Что не мало, относительно предшественника ф10.
С приходом турбо в М версии начались "цифровые" авто, а атмо уже перешли в разряд аналоговых))) причём, многих уже и на мкпп не загонишь. Прогресс. Но посмотрим, как она в живую едет.
Влад, я уже учел все скидки и акции))) Поэтому ориентировал на итоговую сумму. А за 200т евро я бы рассмотрел совсем другую марку иэто не БМВ.Себе как то считал м5ф10 , м6ф13 и м6ф06(гранкупе)новые на всех пирогах. Так вот самая дешевая была м5ф10-175€, затем шла м6ф13-185€ и самая дорогая была м6 гранкупе с ценой 192€
Так что ценник на новую м5ф90 будет достаточно адекватен в сравнении с м5ф10
Ждём официальных цен от АВТ на данный сабж
Влад, я уже учел все скидки и акции))) Поэтому ориентировал на итоговую сумму. А за 200т евро я бы рассмотрел совсем другую марку иэто не БМВ.
а вот кстати а какой другой?
3.6с до 100 уже не детская цифра и это при том что по городу максимально комфортное передвижения(то есть авто много целевое)а цифры уже ближе к супер кару
а вот кстати а какой другой?
3.6с до 100 уже не детская цифра и это при том что по городу максимально комфортное передвижения(то есть авто много целевое)а цифры уже ближе к супер кару
да все как бы верно но имелось ввиду что машина на все случаи жизни турбо с подойдет как 3-5я машина
поэтому если хочется быстрый седан и есть патроны почему бы и не купить сколько той жизни как говориться)
у меня вон мустанг есть 95г(казалось бы относительно старое ведро)так на него смотрят больше чем на новые корчи а какой звук ммм(это все к тому что предела этому нет и об этом говорить можно вечно)
Все верно. Я указал ближайших конкурентов - Мерс АМГ, Ауди РС6. Альтернативы ближе нет. С учетом выхода новой М5 привлекает более чем. Есть еще один момент - все современные авто с каждым поколением быстрее, лучше, моднее и т.д., но скорость человеческой реакции остается неизменной, как и физика...