• В разделах «Гараж» и «Бортовые журналы» для того, чтобы отфильтровать темы по вашему индексу кузова, вы можете просто нажать на него в начале любой соответствующей темы.
    Ребята! Есть огромная просьба - если создаете тему с вопросом в "Гараже", не ленитесь отписаться, как именно решилась проблема, что сделали и т.д.
    Только тогда наш "Гараж" станет реальной базой знаний!!

[ F10/11/12/13 ] F10 535 xdrive (треск про повернутом колесе и движении вперед/назад

Eduardos

Пользователь
Joined
Jan 6, 2013
Messages
31
Город
Львов
Всем привет вот такая проблемка нарисовалась, пока не диагностировал
Выворачиваем колесо начинаем движение появляется треск (цык цык цык) при вращении руля на месте тишина (опоры отбрасываем) по прямой тишина, именно в повороте. Если поджать тормоз то треск уходит
 
Пластина жесткости(аллюминий),полуось,привод динамик драйв...
 
Можно еще и колеса прикрутить
 
Clicking noises in the front of the vehicle when parking.

Причина
Screw connection between swivel bearing and wheel bearing.
Мероприятие

In the case of a customer complaint and using the repair kit (part number 83 19 2 298 825 ), use the following procedure:


1. Disassemble the wheel bearing.

2. Using an abrasive pad, carefully sand the wheel bearing rest until the surface is evenly roughened. While doing so, ensure an flat plane surface (see attachment/picture 1). The abrasive pad will be used again later.

3. The grease provided is picked up using a cloth: To do this press out the contents of the hose tube onto a surface, mix together before application (2-components) and thoroughly rub in with the tip of the cloth until the grease is absorbed (see attachment / image 2 and image 3).

4. Using the greased part of the cloth, rub the wheel bearing rest thoroughly. In doing so, the grease should be worked into the fine grooves created by the sanding (see attachment/picture 4).

5. At the end of the process, the surface must be slightly tacky to the touch.
Attention: There must not be any excess grease remaining on the edges (see attachment/image 5).

Important: The grease must not come into contact with the screws or threaded holes under any circumstances. Should this occur, the adhesion of the bolts, and consequently the completely secure connection of the wheel bearing unit to the swivel bearing can no longer be ensured!!!

6. Fit the wheel bearings.

7. Using the abrasive pad, now lightly roughen the inside of the brake disc body and wheel bearing contact face, particularly any shiny patches. (see attachment/picture 6). Remove the abrasive dust when it is still dry.

Attention: No grease application between wheel bearing/brake disc contact surface.

8. With no further cleaning, dismantle all components.


Информация о действительности
Серия:[F10, G11, F12, F01, F11, F13, F02, G12, F16, F15, F04, F18, F07, F06, E71, E70]
 
В общем. Ситуация такая , мне меняли внешний пыльник полуоси, и он слез или хомут потерялся, смазка по всему рычагу. Еду на сервис, но есть подозрения что шрус уже под замену.
 
Back
Top