[ E30/31 ] BMW E30 Тень Интеллигенции [Київ]

  • Автор теми Автор теми The_Glory
  • Дата створення Дата створення
Збірка_187. ЕТК_36_Колісний диск стальний, дизайн 1

Відповідно до мого плану збірки, останніми пунктами в ньому були бампери та колеса. З плану якось випали гальмівні супорти - вони повинні бути вже встановленими, але щось пішло трохи не за планом.. :) Зараз займаюся бамперами, але паралельно вирішив трохи приділити уваги і колесам. Хоча не всім, а лише запасному.
Отже, мова піде про стандартне запасне колесо. За весь час мені доводилося користуватися ним не більше 2-3 разів. Тому я вирішив зробити його більше, як "декоративне", ніж запасне аварійне колесо. :)

Починаю розділ ETK
Колеса з шинами

Перший його підрозділ
Колісний диск стальний, дизайн 1
01-1.png


20240704-195002.jpg


Може колись для колекції я куплю ще і комплект стальних дисків з декоративними ковпаками, а поки що розглядаю тільки один диск для запасного колеса. До рестайлінгу стальні диски були сріблястого кольору, а після рестайлінгу чорного. На ранніх машинах зустрічаються сріблясті стальні диски "метричного" розміру під шини TRX.

Деталь №1 - Колісний диск стальний Silber 51/2JX14 ET:35 (36 11 1 125 686), Schwarz 51/2JX14 ET:35 (36 11 1 178 826), "метричний" 365X150TD ET:35 (36 11 1 179 309). У мене більш вузький стальний диск Silber 5JX14 ET:35
20240704-195111.jpg

Деталь №2 - вентиль шини L=42,5MM (36 12 1 116 326). При замовленні по цьому номеру вентиля шини, він приходить в зборі із золотником та ковпачком. Тому окремо їх можна не замовляти.
Деталь №3 - золотник вентиля (36 14 1 095 389)
Деталь №4 - ковпачок для вентиля (36 12 1 120 779)
20240704-195219.jpg

20240704-195250.jpg

Для того, щоб викрутити чи закрутити золотник доведеться використовувати старий ковпачок зі спеціальною головкою. На оригінальному ковпачку її не передбачено.
20240704-195435.jpg

Вентиль в зборі
20240704-195542.jpg

Деталь №5 - колісний болт Schwarz M12X1,5 (36 13 6 781 150). Оригінальні болти мають чорне покриття. Я свої відпісочив та оцинкував. Коли дійду до комплектів коліс, то мабуть куплю комплект нових болтів.
20241111-132005.jpg

Наступні позиції для запасного колеса, звісно, що я не використовую, але напишу просто для інформаціі.
Деталь №6 - декоративний обід (36 13 1 120 543). Хромована накладка на обід стального диска.
Деталь №7 - фіксуюча пружина (36 13 1 122 301). Кріплення накладки на обід.
Деталь №8 - ковпак маточини колеса (36 13 1 127 230). Хромований декоративний ковпак в центральний отвір диска.
Деталь №9 - емблема D=45MM (36 13 1 181 082). Наклейка з емблемою на ковпак.
Фото з інету:
Chrom-Ringe-36-13-1-120-543-07.jpg

Деталь №10 - ковпак колеса D=375MM на сріблястий диск (36 13 1 178 778). ковпак колеса D=391MM на чорний диск (36 13 1 179 170). Фото з інету:
Wheel-Cover-02.jpg

Для моделей 318is та деяких Touring і Cabrio були доступні ковпаки (36 13 1 180 667). Фото з інету:
Wheel-Cover-36-13-1-180-667-01.jpg

Деталь №11 - емблема D=70MM (36 13 6 758 569). Наклейка з емблемою на ковпак.

Щоб зібрати колесо, потрібні ще грузки для балансування. Нажаль "олдскульні" свинцеві грузки з клеймом BMW вже давно не доступні до замовлення.
Грузок, свинець
03.png


Тому я замовив декілька цинкових грузків нового зразка. Нажаль, вони вже без клейма BMW, тому можна було просто встановити звичайні грузки з шиномонтажа.
Цинковий грузок
04.png


20240704-200012.jpg


Деталь №1 - фіксуюча пружина для легкосплавного диску (36 11 6 766 311), або для стального диску (36 11 6 766 312). Звісно, що у мене для стального диску.
Деталь №2 - цинковий грузок. Доступні різні варіанти ваги. Я замовив 4 штуки: 10G (36 11 6 766 315), 15G (36 11 6 766 316), 20G (36 11 6 766 317), 25G (36 11 6 766 318). До речі грузок 10G не цинковий, а пластиковий. Нові технології! :)
20240704-200050.jpg

Деталь №3 - цинковий грузок, що приклеюється. Це вже сучасні грузки. Я їх не використовував.

Як я вже сказав, я вирішив зробити автентичне запасне колесо, хоч воно і буде більше "декоративним", ніж аварійним запасним. Оригінальні свинцеві грузки BMW знайти не вдалось, але шина мабуть таки ще оригінальна 80-х років, виробництва MICHELIN. Звісно, що вона вся в дрібних тріщинках, їздити на ній страшнувато... Сподіваюся, що не доведеться! :) Бачили б ви вираз обличчя майстра на шиномонтажі, коли я показав йому цю шину і попросив встановити її на диск! )))
Отже, диск був відпісочений, вирівняний, та пофарбований порошковою фарбою. Наділи шину, а з балансуванням там була ціла історія - а саме із установкою грузків. Мабуть майстри вже звикли їх клеїти, тому виникли деякі складнощі. :) Але врешті решт, колесо було зібране. Вийшло ось так красиво! ;)
20250124-184325.jpg


20250124-184157.jpg


Made in W. Germany
20250124-184339.jpg


MICHELIN XZX
20250124-184404.jpg


Старе маркування розміру шини - 175SR14
20250124-184430.jpg


20250124-184437.jpg


20250124-184459.jpg


Сучасного маркування дати виробництва на шині нема. Цікаво було б дізнатися дату виробництва, але я не знаю як...
Зовні колесо виглядає гарно і "олдскульно"! ;)
20250124-184656.jpg


20250124-184718.jpg


Приміряв на машину - теж прикольно! :) Може таки і куплю потім комплект стальних дисків ;)
20250124-185015.jpg


20250124-185032.jpg


20250124-185040.jpg


Але, його місце в багажнику.
20250124-185840.jpg


Фіксуємо кришкою та гайкою.
20250124-190055.jpg


Ставимо пластикову опору для обшивки підлоги багажника.
20250124-190111.jpg


Кладем обшивку.
20250124-190239.jpg


До речі, я вже писав у відповідному розділі по обшивці - зазвичай фіксуюча кришка має проріз, щоб не було потреби повністю викручувати гайку, щоб зняти її, та витягти колесо. Але я встановив більш ранню кришку, без прорізу, - щоб її зняти та витягти колесо, потрібно повність викрутити гайку. Ми ж легких шляхів не шукаємо! )))
20250124-190501.jpg


Закриваємо обшивку. Тепер багажник повністю укомплектований.
20250124-190253.jpg


P.S.
Нарешті я таки встановив молдинги на накладки BBS. Довелось нижню грань молдинга трошки підпиляти.
20250126-151808.jpg


20250126-151758.jpg


Отже, зовні залишилось встановити тільки бампери. Зараз готую їх до фарбування.

P.P.S.
Замовив ремкомплекти для гальмівних супортів. Але їх потрібно почистити та пофарбувати. Розглядаю три варіанти:
1 - гальванічне цинкування. Повна та рівномірна очистка і покриття. Просто, надійно і не дорого.
2 - порошкове фарбування. Кращий вигляд, але проблема з різьбовими отворами та внутрішніми поверхнями циліндрів - вони залишаться без покриття.
3 - керамічне покриття. Красивий вигляд, але ті самі проблеми, що й з порошковим фарбуванням. Трохи дорожче.

Якщо хтось вже робив якісь з цих варіантів, буду вдячний за відгуки та рекомендації.
 
Був і в мене такий олдскульний диск в TRX розмірі "16-й" , продав пару місяців тому з гумою , от мені також було цікаво де він взявся в вигляді запаски в Е38🤔.
 
Був і в мене такий олдскульний диск в TRX розмірі "16-й" , продав пару місяців тому з гумою , от мені також було цікаво де він взявся в вигляді запаски в Е38🤔.
Може я і помиляюся, але иені здається, що в е38 по заводу не могло бути трх коліс... Німці з ними награлися здається до е34 включно )
 
Може я і помиляюся, але иені здається, що в е38 по заводу не могло бути трх коліс... Німці з ними награлися здається до е34 включно )
Саме так, але ж попередній власник з ним катався в ніші , з вигляду - він встановлювався можливо пару разів , гума як нова. Був би комплектний, з кришкою, то можливо і залишив)).
 
Просто фото

Писати поки що нема про що, тому, - просто фото :)
Зняв тент, а під ним все-одно купа пилу... потрібно щось таки буде робити з цією "тимчасовою" піщаною підлогою в гаражі... Протер, трохи помив - красива! ;)

20250207-160945.jpg


20250207-161002.jpg


20250207-161007.jpg


20250207-161014.jpg


20250207-161042.jpg


20250207-161100.jpg


20250207-161109.jpg


Зовні машина практично вся повністю зібрана. Залишилось встановити тільки передній та задній бампери. Кріплення все вже готове, пластикові молдинги бамперів також готові до фарбування.
Ремкомлекти та деталі гальмівних супортів вже всі приїхали, потрібно тільки оцинкувати, або пофарбувати супорти.

Фарбування - штука, не дуже дешева, а в мене за цей рік, з цією війною, "фінансова срака", мабуть вже досягла свого апогею (а може ще й не досягла...), тому цей процес трохи затягнеться... Чекаю.
 
Просто фото

Писати поки що нема про що, тому, - просто фото :)
Зняв тент, а під ним все-одно купа пилу... потрібно щось таки буде робити з цією "тимчасовою" піщаною підлогою в гаражі... Протер, трохи помив - красива! ;)

20250207-160945.jpg


20250207-161002.jpg


20250207-161007.jpg


20250207-161014.jpg


20250207-161042.jpg


20250207-161100.jpg


20250207-161109.jpg


Зовні машина практично вся повністю зібрана. Залишилось встановити тільки передній та задній бампери. Кріплення все вже готове, пластикові молдинги бамперів також готові до фарбування.
Ремкомлекти та деталі гальмівних супортів вже всі приїхали, потрібно тільки оцинкувати, або пофарбувати супорти.

Фарбування - штука, не дуже дешева, а в мене за цей рік, з цією війною, "фінансова срака", мабуть вже досягла свого апогею (а може ще й не досягла...), тому цей процес трохи затягнеться... Чекаю.
Дуууже гарна, 🔥
 
S428 Знак аварійної зупинки / аптечка з вбудованою скринькою для їх розміщення

Що ж, щоб очікування не було таким нудним, сиджу продивляюсь різні барахолки... І це принесло результат! :)

Я вже раніше писав про опцію "S428 Знак аварійної зупинки / аптечка з вбудованою скринькою для їх розміщення".
У мене вже є оригінальний знак аварійної зупинки для E30. Його футляр для машин з акумулятором в багажнику має специфічну форму - з вирізом на одному куті. Але є ще один нюанс - футляр для його зберігання буває з логотипом і написом BMW, або без логотипу і напису BMW. Не знаю чому це так, - можливо при заводській комплектації футляр був з логотипом, а при афтемаркет дооснащенні, - вже був без логотипу... Але це тільки моє припущення... Це єдина відмінність між ними, але саме через це, ціни на них не малі, і дуже суттєво відрізняються між собою! ;) Тоді мене задушила жаба переплачувати за букви BMW, тому я купив знак без лого BMW на футлярі... :)
І от, гортаючи від скуки сторінки барахолки, я бачу цей знак в футлярі з логотипом BMW! По дуже привабливій ціні! :) Купив, звісно!
20250214-163304.jpg


Стан, практично нового.
20250214-163353.jpg


20250214-163611.jpg


Отже, тепер у мене є три знаки аварійної зупинки. Самий перший був зразку 1992 року, - для BMW E36. Але він не підходив по формі футляру для оригінального ящика E30, тому я тоді і купив оригінальний знак, але без логотипу. Тепер у мене є "правильний" і "фетішний" знак - з логотипом BMW! :)
20250217-154916.jpg


20250217-155012.jpg


Верхній без лого, має якийсь номер HWB 82 129 406 734.
Нижній має лого на кришці і номер BMW ETK 71 60 1 129 747. Але цей номер чомусь не знаходить ETK...
20250217-155113.jpg


Знак для E36 має лого на футлярі і номер BMW ETK 71 60 1 180 946
20250217-155151.jpg


На футлярі для E30 вказано, що знак відповідає європейському стандарту ECE, і повинен встановлюватись на відстані мінімум 30 метрів від автомобіля.
20250217-155255.jpg


На футлярі для E36 вказано, що знак повинен встановлюватись на відстані мінімум 100 метрів від автомобіля. Якщо я не помиляюсь, то це по якомусь регіональному стандарту для Німеччини.
20250217-155209.jpg


У нас, мабуть, якщо встановити знак за 100 метрів від автомобіля, то більше ти той знак не побачиш! )))

Нарешті, виймаємо знаки з футлярів.
20250217-155432.jpg


Знаки для E30 абсолютно однакові. Ніжки розкладаються вручну в різні боки. Знак для E36 має іншу конструкцію, ніжки на пружинах, тому розкладаються автоматично.
20250217-155845.jpg


В темряві всі три знаки відбивають світло однаково.
20250217-155902.jpg


Звісно, що в машину я покладу тільки один знак в футлярі з логотипом BMW.
20250217-160352.jpg


Сподіваюся, що користуватися ним не доведеться! :)
20250217-160758.jpg


20250217-160812.jpg


А тепер ще декілька фото, знайдених в інтернеті - просто для інформації.
В каталозі заводських опцій для BMW E30 вказано два типи знаків аварійної зупинки.
2f85ad9s-960.jpg


Перший по європейському стандарту ECE, про який йшла мова вище. А другий по стандарту StVZO, - я не знаю, що це за стандарт, мабуть німецький, той же, що для E36, показаний вище.
Футляр по стандарту StVZO прямокутний, не має вирізу в куті та логотипу BMW. (фото з інету)
7695ad9s-1920.jpg


Знаки також конструктивно різні. (фото з інету)
c995ad9s-960.jpg


Ще один нюанс, - для автомобілів з двигуном об'ємом до 2 літрів включно, акумулятор знаходився під капотом, тому в правій ніші багажника розміщався інший ящик, в якому зберігався знак аварійної зупинки та аптечка. (фото з інету)
1658742588-637530-1406506110637-slide.jpg


P.S.
Наступного разу напишу ще про одну нову раритетну "іграшку" ;)
 
Останнє редагування:
Чому мені здається що у пересічного автомобіліста, побачивши ваше авто , його дооснащення, комплектацію, стан і т.д. "поплавилися" б мізки , розуміючи що це все було доступно на авто такого класу у середині 80-х.
 
Чому мені здається що у пересічного автомобіліста, побачивши ваше авто , його дооснащення, комплектацію, стан і т.д. "поплавилися" б мізки , розуміючи що це все було доступно на авто такого класу у середині 80-х.
Та для "пересічного", то навіть не знаю... мабуть, це все одно, старе відро, тільки покрашене )) А хто в темі, - той в темі ! ;)
 
Подарунки

Сьогодні запис буде про приємну річ - про подарунки! Адже, всі люблять подарунки! :)
Отже, недавно я отримав від колеги по клубу E30, з яким я навіть особисто не знайомий, дуже гарний і дуже неочікуваний подарунок!

Blaupunkt Munchen SCD09
20250212-122645.jpg


От і таке буває! :)
Друже, я щиро вдячний тобі за такий шикарний сюрприз! Дуже цінне (і в прямому, і в переносному значенні) поповнення для моєї колекції магнітол!
Це сама топова CD магнітола в лінійці для E30. Хоча, на ній нема напису "BMW BAVARIA Electronic CD II", але ж, це абсолютно та сама модель, тільки "афтемаркет". При чому, це не просто CD, а CD-cartridge!
20250212-122554.jpg


Це перше покоління автомобільних програвачів лазерних дисків, що використовували спеціальні футляри-картріджи для прослуховування CD дисків. (фото з інету)
CD-cartridge.webp


До речі, тепер мені ще потрібно десь знайти цей картрідж, - якщо в когось є, - куплю. Поки що, на місцевих барахолках нічого не знайшов...
Про установку та підключення напишу пізніше, коли буде картрідж! ;)


А минулого тижня колега по роботі подарував мені рекламний буклет BMW з всією модельною лінійкою початку 2000-х років.
20250218-095251.jpg


20250218-095517.jpg


20250218-095333.jpg


20250218-095406.jpg


Теж приємна дрібничка! ;)


P.S.
Гальмівні супорти, нарешті, почистив, відпісочив, і сьогодні відправив на гальваніку. Наступного тижня збираюсь їх встановити, прокачати гальма та зчеплення, і нарешті, проїхати хоча б взад-вперед по гаражу! :)
 
Назад
Зверху