[ E30/31 ] BMW E30 Тень Интеллигенции [Київ]

Збірка_165. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.11) Конденсатор, вентилятор.

Історія про те, як я таки зібрав вентилятор.

Отже, нагадую початок історії )
Перший вентилятор я не правильно розібрав, і тепер не можу скласти, бо не знімалась крильчатка.
Другий вентилятор я зламав, бо не знімалась крильчатка.
Третій вентилятор вже був зі зламаною крильчаткою, але вона не знімається.
Четвертий вентилятор працював, але потрібно замінити підшипник. Для цього потрібно зняти крильчатку... )

Отож, набравшись рішучості, я відкрутив гайку... і крильчатка знялась абсолютно без будь-яких зусиль! Точно так, як на більшості відео в ютубі! )) Не знаю, чому мені три рази не пощастило, але на четвертий раз все склалось добре! ) Нарешті, вентилятор успішно повністю розібраний!
20240916-101857.jpg


Всередині корозії майже не було, - тільки пил та бруд.
20240916-101909.jpg


Підшипник заклепаний у верхній кришці. Висвердлюємо чотири заклепки та виймаємо підшипник.
20240916-103604.jpg


Далі, традиційно - чистка, мийка, пісочка, фарбування.
20240918-181008.jpg


Магніти дуже добре тримаються на корпусі, тому я їх не знімав. "Щітки" теж в доброму стані, не зношені.
20240918-181026.jpg


До речі, в порівнянні з раннім аналогічним вентилятором, є не значні відмінності - по різному зафіксовані магніти, та два конденсатора замість одного.
20240918-181326.jpg


На ранній проводці роз'єм з плоскими контактами, а на пізній проводці - з круглими.
20240918-181413.jpg


На ранньому вентиляторі проводка значно коротша, так як роз'єм фіксується прямо на корпусі вентилятора.
20240918-181440.jpg


Ротор з осі не було сенсу знімати, просто почистив його.
20240918-181032.jpg


20240918-181047.jpg


Крильчатку пофарбував, бо була дуже затерта. Лопасті на ній розташовані не симетрично. Десь читав, що це зроблено для зменшення шуму від них. Але я не впевнений, чи це дійсно так.
20240918-181806.jpg


До речі, хтось знає для чого на ній по колу нанесені літери англійського алфавіту?
20240918-181814.jpg


Крильчатка просто щільно сідає на вісь втулкою, і зверху стопориться шайбою під гайку. Не розумію, чому вона не знімається на першому вентиляторі. Невже така сильна корозія втулки?
20240918-181824.jpg


20240918-181829.jpg


Алюмінієвий корпус відпісочений та пофарбований. По ньому теж є не зрозумілий момент - на фото видно виріз по тильній частині ободу корпусу. Теж не розумію для чого він.
20240918-184950.jpg


Зверху виріз - на E30 там йому нічого не заважає. Хіба, що може на інших моделях там щось заважає, чи упирається...
20240918-185010.jpg


Резистор я купив новий, - аналогічний, виробництва GM. По номеру GM (94812213) він коштує в три рази дешевше, ніж точно такий же резистор Bosch (3134503020), або в чотири рази дешевше, ніж той же Bosch, замовлений по оригінальному номеру BMW (17401373177).
20240918-181124.jpg


Конструкція та опір (0,6 Ом) - абсолютно однакові. Єдина відмінність - один отвір для кріплення, замість двох. При бажанні можна просвердлити, але він і так чудово фіксується. Я думаю, що не варто платити більше! ;)
20240918-181219.jpg


20240918-181237.jpg


В кришці розсвердлив отвори під заклепки діаметром 3 мм.
20240918-181504.jpg


Новий підшипник SKF 6001. Кажуть, що багато китайських підробок, тому замовив підшипник саме європейського виробництва - Франція.
20240918-181542.jpg


20240918-181705.jpg


Старий заводський підшипник був NSK 6001. Він не заклинив, але був вже повністю сухий, тому дуже шумів.
20240918-181629.jpg


Отже, щільно вставляємо підшипник у кришку.
20240918-181928.jpg


Та заклепуємо чотирма заклепками 3x8 мм. Заклепки не повинні сильно виступати, щоб не чіпляли ротор та крильчатку.
20240918-183146.jpg


20240918-183157.jpg


Змащуємо вісь та втулку мастилом, всі контакти обробляємо спеціальним спреєм, залишки помиваємо антисиліконом.
20240918-184403.jpg


Встановлюємо ротор.
20240918-184514.jpg


Встановлюємо кришку з підшипником на вісь та болти. Важливо встановити кришку потрібним боком - приклепаною шайбою до гори. Бо я спочатку переплутав і кришка заклинювала ротор... )
Ще один нюанс - в корпусі двигуна є один отвір, - схоже на дренаж. Тому двигун ставимо на корпус цим отвором до низу.
20240918-190609.jpg


В таке положення.
20240918-200734.jpg


Прикручуємо двигун трьома гайками. Проводку фіксуємо стяжками в передбачених для цього місцях.
20240918-200755.jpg


Змащуємо втулку (щоб вона потім знову нормально знялась, при необхідності) , та встановлюємо крильчатку.
20240918-201852.jpg


Фіксуємо положення крильчатки на осі так, щоб стопорна шайба попали в пази на крильчатці. Затягуємо гайку - ЛІВА різьба! Гайку стопорим одним "вушком" шайби.
20240918-201902.jpg


Встановлюємо та підключаємо до клем проводки резистор. Проводку фіксуємо стяжками в передбачених для цього місцях.
20240918-203255.jpg


20240918-203319.jpg


Защьолкуємо корпус роз'єму на піни.
20240918-203351.jpg


Кронштейн на корпусі вентилятора використовується для фіксації роз'єму тільки на ранній проводці. В даному випадку він не використовується.
20240918-203549.jpg


Вентилятор готовий до установки.
20240918-203421.jpg


20240918-203624.jpg


Перевірив - працює на обох швидкостях, майже безшумно.

Пізніше спробую таки зібрати й інші свої вентилятори. Принаймні один. А може вийде з двох зібрати і ще один.
Далі - конденсатор.
 
Збірка_165. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.11) Конденсатор, вентилятор.

Історія про те, як я вибирав конденсатор.

В комплекті кондиціонера, звісно, був старий оригінальний конденсатор. Всі рекомендують його зразу замінити на новий. Я вибирав між Nissens та Behr Mahle. Але замовив Behr Mahle - бо на фото він був точно такий, як і оригінальний.
20240908-175440.jpg


Але чуда не сталося, і приїхав звичайний "новодєльний" китайський радіатор! Точно такий же, як і Nissens, тільки трошки дорожчий. :)
20240908-175308.jpg


Але з шильдиком Behr Mahle )
20240920-121041.jpg


На вигляд він мені чомусь не дуже сподобався.... Тому, про всяк випадок, я вирішив перевірити старий радіатор. Прикрутив шланги, з заглушкою та вентилем.
20240724-132503.jpg


І накачав 6 атмосфер. Більше качати було страшно, щоб болт не вилетів! ) Та й більше восьми все-одно компресор не накачає.
20240724-142201.jpg


Поклав у воду, потримав деякий час - тиск тримає, бульбашок нема! ) Тобто, він цілий і герметичний.
20240724-133212.jpg


Порівнюємо. Оригінальний по "сотах" ширший - 42x33 см, проти 37x33см у нового.
20240920-120333.jpg


20240920-120402.jpg


По товщині "сот" старий також значно більший.
20240920-120934.jpg


Конструкція у них зовсім різна. В старому дві трубки йдуть паралельно "змійкою" по всій площині радіатора. А в новому мені спочатку здалося, що горизонтальні тоненькі трубочки просто всі паралельні - дурня якась же! ))
20240920-121226.jpg


Але потім я придивився уважніше, і помітив, що вертикальні бокові трубки мають перегородки.
20240920-193919.jpg


20240920-193939.jpg


Рідина циркулює теж "змійкою", але по декількох трубках паралельно (11-9-7-5). На фото я показав схему циркуляції.
20240920-160041.jpg


Люди кажуть, що при такій схемі, циркуляція та тепловіддача навіть краща, ніж по схемі старого радіатора. Хочеться вірити, що так воно і є... То ж я вирішив все-таки ставити новий китайський радіатор! )
Верхні кріплення були погано приклепані, тому довелось їх висвердлювати і переклепувати заново. Нижнє кріплення нормальне, але на ньому не було гумових подушок - потрібно переклеювати їх зі старого радіатора, або замовляти нові оригінальні.
20240920-121859.jpg


20240920-135745.jpg


Заразом вже й погрунтував та пофарбував кріплення, щоб вони не виглядали, як саморобні, з покрівельної жерсті ) Старий радіатор також почистив та пофарбував.
20240920-155642.jpg


20240920-155712.jpg


Що не кажіть, але старий оригінальний радіатор виглядає добротніше та надійніше!...
20240920-155743.jpg


20240920-155807.jpg


Особливо кріплення штуцерів трубок.
20240920-155926.jpg


20240920-155942.jpg


20240920-160009.jpg


Встановив кріплення і поклав у коробку - буде запасний.
20240921-111745.jpg


Ну а новий радіатор, із переклепанним заново та пофарбованим кріпленням готовий до установки.
20240920-160041.jpg


20240920-160055.jpg


20240920-160123.jpg


20240920-160138.jpg


20240920-160156.jpg


До речі, сам радіатор китайці також пофарбували не повністю, довелось дофарбовувати за них...
Що, ж маю надію, що служитиме він краще, ніж виглядає...
Далі про установку вентилятора та конденсатора.
 
Збірка_165. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.11) Конденсатор, вентилятор.

Нарешті, справа дійшла до установки вентилятора і конденсатора.
На машинах без кондиціонера, перед радіатором встановлений пластиковий дифузор. Він буває декількох типів, в залежності від моделі та року випуску. Але, при наявності кондиціонера він не встановлюється, так як на його місці знаходиться вентилятор і конденсатор. В цьому випадку встановлюються тільки бічні щитки.
Отже, спочатку потрібно встановити бічні щитки вентилятора. Вони в ETK показані в розділі по кузову - я вже згадував про них тоді, але на той момент я їх ще не купив. Тепер вони в мене є. Зараз мова тільки про них.
Деталі передка кузова
03.png


20240816-151503.jpg


Деталь №6 - повітряпровід лівий (51 71 1 937 973) - 1 шт. Для машин до 87 року.
Деталь №7 - повітряпровід правий (51 71 1 937 974) - 1 шт. Для машин до 87 року.
Деталь №8 - заклепка з розпірною втулкою D=7,5MM (51 48 1 915 964) - 4 шт.

Ці ж самі щитки в ETK показані також в розділі по оснащенню кузова, там я теж про них вже згадував.
Повітряпровід
65.png


20240816-151603.jpg


Деталь №6 - повітряпровід правий (51 71 1 937 974) - 1 шт. Для машин до 87 року.
Деталь №7 - повітряпровід лівий (51 71 1 937 973) - 1 шт. Для машин до 87 року.
Деталь №11 - заклепка з розпірною втулкою D=7,5MM (51 48 1 915 964) - 4 шт.

З кріпленням є несподіваний нюанс. Я ще тоді замовив оригінальні кліпси D=7,5MM (51 48 1 915 964), довелось взяти всю упаковку, хоча потрібно всього 4 штуки.
20240816-151646.jpg


20240816-151700.jpg


А ці кліпси, як не дивно, не підійшли! Отвори в кузові більші, ніж кліпси - діаметром 8 мм, і кліпси зовсім не тримали щитків.
Довелось купити універсальні кліпси більшого розміру під отвори 8 мм.
20240821-172818.jpg


На фото зверху універсальні, внизу оригінальні.
20240821-172902.jpg


Щитки зверху заводяться за кронштейн кузова та фіксуються двома кліпсами кожен.
Встановлюємо правий щиток.
20240821-173303.jpg


Встановлюємо лівий щиток.
20240821-173321.jpg


Через виріз у лівому щитку та через отвір у правому щитку прокладаємо всю проводку.
20240821-174331.jpg


Тепер можна встановлювати вентилятор і конденсатор.
Конденсатор, вентилятор
18.png


20240921-102046.jpg


Деталь №1 - конденсатор R12/R134A (64 53 8 391 509) - 1 шт. Я використовую аналог Behr Mahle (AC159000S)
20240921-102144.jpg

Деталь №2 (№3+№4) - додатковий вентилятор (64 54 1 376 973) - 1 шт. Я використовую оригінальний вентилятор BOSCH.
20240921-102137.jpg

Деталь №3 - крильчатка BOSCH (17 40 1 362 100) - 1 шт. Крильчатка на 5 лопастей.
Деталь №4 - корпус вентилятора BOSCH (17 40 1 371 261) - 1 шт.
Деталь №5 - резистор BOSCH (17 40 1 373 177) - 1 шт. Я використовую аналог GM (94812213) - писав про це в попередньому записі.
20240921-102017.jpg

Деталь №6 - подвійний термовимикач 91/99CEL (61 31 1 378 073) - 1 шт. Замість двох окремих термовимикачів я використовую подвійний.
Деталь №7 - ущільнююче кільце A14X20-VF (07 11 9 963 227) - 1 шт.
20240921-101937.jpg

Деталь №8 - гумова подушка (17 11 1 150 984) - 2 шт.
Деталь №9 - заклепка з розпірною втулкою (17 11 1 150 983) - 2 шт. Не використовується.
Деталь №10 - листова гайка (16 11 1 152 613) - 2 шт.
Деталь №11 - саморіз ST6,3X19 (07 11 9 916 9700 - 2 шт.
20240921-102107.jpg

Деталь №12 - шильдик "Klimaanlage" 1075G (64 50 1 380 982) - 1 шт. Наклейка "Фреон R12" - буду клеїти пізніше, весь комплект разом.
20240921-102000.jpg

Деталь №13 - гумова втулка (17 40 1 362 128) - 3 шт.
Деталь №14 - болт M5 (17 40 1 354 522) - 3 шт.
Деталь №15 - прокладочна шайба (17 40 1 354 523) - 3 шт.
Деталь №16 - пружинне кільце B5 (07 11 9 933 060) - 3 шт.
Деталь №17 - гайка M5 (07 11 9 922 038) - 3 шт.
20240921-102115.jpg


Подвійний термовимикач (№6) на 3 контакта, та його ущільнююче кільце (№7) будуть встановлюватись в основний радіатор, тому про них напишу пізніше.
20240921-102630.jpg


20240921-102640.jpg


Як я вже казав, - на новому конденсаторі відсутні нижні гумові подушки. На моєму старому конденсаторі вони в доброму стані, а чекати нові не було часу, - тому я їх просто переклеїв на новий конденсатор.
До речі, відповідно до ETK, вони фіксуються кліпсами (№9), але ні в старому оригінальному, ні в новому конденсаторах не передбачено отворів для них. В подушках отворів також нема - вони були приклеєні. Мабуть кліпси використовували на більш ранніх варіантах.
20240921-102224.jpg


Отже, приклеюємо дві нижні подушки (№8) та вставляємо три гумових втулки (№13) в кронштейни.
20240921-103821.jpg


Прикручуємо вентилятор трьома болтами, через шайби та гумові втулки до конденсатора в такому положенні.
20240921-110248.jpg


Знімаємо з фланців заглушки. До речі, конденсатор був під не великим тиском, - мабуть це така "гарантія" герметичності.
Готово до установки.
20240921-110350.jpg


Листові гайки вставляємо у спеціальні отвори на кузові. Вставляємо вентилятор з конденсатором з внутрішнього боку кузова.
20240923-104026.jpg


Вирівнюємо його, щоб він уперся внизу подушками в кузов, та прикручуємо двома саморізами.
20240923-111507.jpg


20240923-111528.jpg


Зверху залишається не великий зазор до кузова.
20240923-111558.jpg


Знизу корпус вентилятора стає дуже щільно до трубки масляного радіатора.
20240923-111620.jpg


Прокладаємо шланги через отвір у щитку та прикручуємо до фланців з новими ущільнюючими кільцями. Трубку довелось трохи підгинати. Затягувати потрібно дуже обережно - кріплення фланців на китайському конденсаторі не дуже надійне...
20240923-111723.jpg


Тепер можна повністю підключити та закріпити осушувач - прикручуємо до нього трубку, шланг та датчик. Трубку довелось трохи підгинати.
20240923-111811.jpg


Тут знову є нюанс по китайському аналогу осушувача (Behr Mahle) - замість трьох кріплень, на ньому всього два, але в заводські кліпси на кузові попадає тільки одне. Друге не співпадає. Ну таке...він то і так буде нормально триматися, але ж...
20240923-111848.jpg


Шланг, що йде до компресора буває двох типів - з короткою металевою трубкою, або з довгою. В мене з довгою. Тому довелось замінити хомут кріплення шлангу на менший. Можливо це залежить від типу компресора. Компресор я буду встановлювати пізніше, тоді і буду дивитися, можливо доведеться міняти шланг... побачимо...
Шланг мав сліди тертя об ребро лонжерона, тому я встановив на ребро гумову накладку, - таку ж саму, як на лівому лонжероні під паливним шлангом. Думаю, це не буде зайвим.
20240923-111908.jpg


Роз'єм проводки вентилятора підключаємо до проводки кондиціонера під лівою фарою.
20240923-112008.jpg


Вентилятор та конденсатор встановлено та підключено.

Тепер можна закінчувати зборку передньої частини машини.
 
Збірка_166. ЕТК_63_Фари. Установка фар та збірка передньої частини.

Отже, нарешті, можна встановлювати фари.
Спочатку укладаємо всі джгути проводки та фіксуємо їх хомутами під лівою фарою. Перевіряємо всі клеми "маси" G104 за лівою фарою. Перевіряємо роз'єми підключення проводки очисника фар, та електровентилятора.
Прикручуємо фару трьома саморізами.
20240923-122900.jpg


Підключаємо всі роз'єми до фари.
Синій - габаритні вогні.
Жовтий - ближнє світло.
Білий - дальнє світло.
Вставляємо трубку гідрокоректора в штуцер на приводі. Хоча, поки що він працювати не буде.
Підключаємо роз'єм електропривода очисника фар, та через спеціальний отвір в рамці фар протягуємо шланг форсунки омивача фар.
20240923-122941.jpg


20240923-123024.jpg


Роз'єм протитуманної фари буде підключений після установки переднього фартука BBS разом з протитуманними фарами.

Надіваємо щиток на гофру повітряного фільтра, та встановлюємо пластиковий захисний щиток фар. Фіксуємо його двома кліпсами.
20240923-130253.jpg


Ліва сторона готова.

Переходимо до правої сторони.
Протягуємо перед вентилятором та укладаємо всі джгути проводки та шланги. Фіксуємо їх хомутами під правою фарою. Я використовував ще декілька тримачів для проводки. Підключаємо правий звуковий сигнал.
20240923-135405.jpg


До речі, кронштейни для роз'ємів очисника фар не згодились. Не знаю чому, але для них не знайшлось підходячих отворів в кузові, та й роз'єми не дістають до них. Може вони для рестайлінгу...

Встановлюємо бачок для омиваючої рідини та підключаємо ЕБУ і три насоси. Шланг омивача фар підключений до тильного насосу. Два інших шланги, виходять із капоту, тому будуть підключені після його установки.
20240923-135420.jpg


20240923-135444.jpg


Укладаємо проводку по лонжерону та фіксуємо її. Проводка до компресора кондиціонера буде підключена після його установки.
20240923-135513.jpg


Прикручуємо фару трьома саморізами.
20240923-140604.jpg


Всі роз'єми та шланги правої фари підключаємо аналогічно лівій фарі.
20240923-140648.jpg


Пластиковий захисний щиток фар потрібно підрізати, бо він упирається в шланг і осушувач кондиціонера. На щитку для цього є заводські мітки.
Виріз для шланга омивача фар.
20240923-144253.jpg


Виріз для осушувача кондиціонера.
20240923-143919.jpg


Виріз для шланга кондиціонера.
20240923-143925.jpg


Цікаво, що з лицевої сторони щитка теж є заводські аналогічні мітки, але їх контур більший. Може це для різних комплектацій...
Виріз для шланга омивача фар.
20240923-144242.jpg


Виріз для осушувача кондиціонера.
20240923-144159.jpg


Виріз для шланга кондиціонера.
20240923-144148.jpg


Я вирізав по меншому контуру на внутрішній стороні щитка. На фото видно різницю із контуром на лицевій стороні.
20240923-151001.jpg


Під осушувач потім довелось ще трохи підрізати, бо упирався. Мабуть аналог трохи більший за розмірами, ніж був оригінал.

Встановлюємо пластиковий захисний щиток фар. Фіксуємо його двома кліпсами.
20240923-153506.jpg


Праворуч все встановлено.
20240923-153543.jpg


20240923-153532.jpg


Про установку переднього фартука я писав вже давно у відповідному розділі. Але, повторю, оскільки фартук знімався для зручності.
20240923-153557.jpg


Вставляємо закладні пластини в спеціальні отвори в кузові - під кріпленням фар та під буксирувальними петлями.
20240923-154753.jpg


Прикручуємо фартук двома саморізами з кожного боку.
20240923-160131.jpg


20240923-160143.jpg


Фартук встановлено. Через спеціальні отвори протягуємо проводку з роз'ємами покажчиків поворотів.
20240923-160204.jpg


20240923-160301.jpg


Вставляємо гумові накладки на буксирувальні петлі.
20240923-161020.jpg


Джгути проводки та шланги щільно фіксуємо хомутами по всьому фартуку. На фото видно для чого в фартуці зроблені додаткові вирізи для кондиціонера - з ними обдув конденсатора та радіатора значно кращий.
20240923-161403.jpg


В моєму випадку проводки багато, тому джгути проходять дуже близько до вентилятора - потрібно добре їх там закріпити, щоб не терлись об крильчатку.
20240923-161329.jpg


Передній фартук встановлений.
20240923-161121.jpg


Тепер можна встановлювати крила, капот, та виставляти зазори по ним.

P.S.
А поки що, просто з цікавості, накинув решітки та ніздрі - наче все більш-менш рівно! ;)

20240923-162944.jpg


20240923-163030.jpg


Симпатична мордаха! :)
 
От коли в авто є вже зібрана "мордаха" то вона наче має завершений вигляд😊👍
 
Back
Top