• В разделах «Гараж» и «Бортовые журналы» для того, чтобы отфильтровать темы по вашему индексу кузова, вы можете просто нажать на него в начале любой соответствующей темы.
    Ребята! Есть огромная просьба - если создаете тему с вопросом в "Гараже", не ленитесь отписаться, как именно решилась проблема, что сделали и т.д.
    Только тогда наш "Гараж" станет реальной базой знаний!!

[ E46 ] Від чого розірвало бачок?

dart50

Пользователь
Joined
Oct 2, 2015
Messages
956
Город
Кривой Рог
Бачок тріснув, відома історія. Але чому?
Машині 160ткм, кришку міняв десь восени, взяв нову оригінальну.
Десь за пару тисяч до тріщини злив охолоджуючу рідину і залив воду.
Рідина по БК гріється до 105 максимум.
Невже вода винувата? Вона ж не мала навіть кипіти зі справною кришкою на 2 атмосфери.
Може без води системі ті 2 атмосфери ніколи і не бачила...

Питання: залити після заміни бачка суміш води і концентрату, и спробувати знову воду для кращого охолодження влітку, для тесту герметичності системи і для додаткової промивки перед наступними роботами з системою і послідуючою заливкою "тосолу"?
 

bumer_ANG

Moderator
Joined
Mar 30, 2013
Messages
11,789
Город
Счастье
Десь за пару тисяч до тріщини злив охолоджуючу рідину і залив воду.
Нахіба?
Питання: залити після заміни бачка суміш води і концентрату, и спробувати знову воду для кращого охолодження влітку,
Хто вам таку дурницю сказав, що вода призводить до кращого охолодження????

залити після заміни бачка суміш води і концентрату
Причому у правильній пропорції. Тільки так і має бути заправлена система. І взимку і влітку. І міняти рідину раз на два роки.
Рідина по БК гріється до 105 максимум.
Вона ж не мала навіть кипіти зі справною кришкою на 2 атмосфери.
2 атмосфери це коли кришка стравлює. Якщо тиску в системі немає - вода кипить при 100 градусах.
 

dart50

Пользователь
Joined
Oct 2, 2015
Messages
956
Город
Кривой Рог
Нахіба?
Хто вам таку дурницю сказав, що вода призводить до кращого охолодження????

оцей: https://bmwservice.livejournal.com/
він казав і казав що сам влітку їздить на воді. правда я не в курсі який там в нього термостат.

2 атмосфери це коли кришка стравлює. Якщо тиску в системі немає - вода кипить при 100 градусах.

Кипить при 100 і цим миттєво підінімає тиск до того значення, при якому кипіння зупиняється. І це менше 2х атмосфер.
 

KLV

Член Клуба
Joined
Nov 13, 2011
Messages
3,905
Age
51
Город
Харьков
воду перестали использовать на газ-51............
а по ссылке --- кацапская душа сдобренная боярышником еще и не того насоветует.
 

bumer_ANG

Moderator
Joined
Mar 30, 2013
Messages
11,789
Город
Счастье
оцей: https://bmwservice.livejournal.com/
він казав і казав що сам влітку їздить на воді. правда я не в курсі який там в нього термостат
Не читайте советских газет (с)

Вибачаюсь дуже, але про воду це повна дурниця.

Почитайте технічну літературу, а не дописи інтернет-писак.
Охолоджуюча рідина, крім функцій відбору тепла, має ще купу завдань та властивостей - це і змащування помпи, і антикорозійні властивості (попередження відкладень та накипу) і навіть присадки для підтримання належного стану гумових елементів системи.

Крім того, правильна пропорція охолоджуючої рідини (оригинал концентрат і вода) - має значно вищі параметри теплопередачі, і нижчу точку кипіння.

Кипить при 100 і цим миттєво підінімає тиск до того значення, при якому кипіння зупиняється
Кипіння не повинно відбуватися взагалі. Який тиск в системі при нормальній роботі?

Кришка перевірена? Те, що на ній написано, зовсім не означає, что вона спрацьовує саме на цьому значенні тиску. Якщо взагалі спрацьовує після їзди на воді.

Спробуйте просто дотримуватись рекомендацій інженерів, що створили ваш автомобіль - і будете здивовані, наскільки менше проблем доведеться вирішувати.
 

bumer_ANG

Moderator
Joined
Mar 30, 2013
Messages
11,789
Город
Счастье
1.0 Требования к охлаждающей жидкости двигателя
SBS-ANL-SBS1996-170196140_A1


Приложение 1 к SI 17 01 96 (140), выпуск 12/2006

1.0 Требования к охлаждающей жидкости двигателя

Чистая вода в качестве охлаждающей жидкости непригодна. И не только потому, что она замерзает. Только подмешивание подходящего средства, защищающего от замерзания и коррозии, т.е. антифриза, обеспечивает надежную работу системы охлаждения.

Систему охлаждения автомобилей BMW разрешается заполнять только рекомендованными антифризами. При этом следует соблюдать указания по заполнению и обслуживанию, приведенные в ”Руководстве по эксплуатации и ремонту”.

Антифризы должны удовлетворять следующим требованиям:

-
Обеспечивать работоспособность системы охлаждения зимой (защита от замерзания путем понижения точки замерзания) и летом (предотвращение кипения и выброса охлаждающей жидкости).

-
Защищать соприкасающиеся с охлаждающей жидкостью металлические детали (серый чугун, сталь, алюминиевые сплавы, латунь, медь и оловянный припой) от коррозии и кавитации.

-
Нейтральные свойства по отношению к резиновым и пластмассовым деталям в охлаждающем контуре.

-
Сохранение названных качеств в течение длительного времени.


Чтобы обеспечить эти параметры охлаждающей жидкости, необходимо смешивать антифризы и средства для защиты от коррозии с водой в правильном соотношении.

Установленное соотношение компонентов охлаждающей жидкости:


50 % антифриза для защиты при температуре до -38 °C



Таким же образом готовят смесь на производстве для полной заправки.


Если доля антифриза составляет ниже 40 %, до -29 °C, (т.е. доля воды - больше 60 %), то падает не только уровень защиты от замерзания, но и в равной степени уровень защиты от коррозии. Слишком большая доля воды может привести при напряженном режиме движения к преждевременному закипанию и, как следствие, к выбросу охлаждающей жидкости и тепловым повреждениям двигателя.


Поэтому в тропических странах нельзя отказываться от антифриза.


Слишком высокая концентрация, свыше 55 %, до -47°C, ведет к ухудшению охлаждающих свойств (теплопередачи), и уровень защиты от замерзания, наоборот, снижается.


Необходимое для защиты от замерзания количество средства указано в процентах на упаковке.

Минимальные требования к качеству воды:


•внешний вид: бесцветная прозрачная


•без осадка


•значение pH: 6,5-8,0


•общая жесткость не более: 20° dH (немецких градусов жесткости) или по новой системе измерения:


•общая жесткость не более: 3,6 ммол Ca 2+/ l


•содержание хлоридов: макс. 100 мг/л


•содержание сульфатов: макс. 100 мг/л




Водопроводная питьевая вода обычно удовлетворяет этим требованиям. Справку о качестве можно получить у предприятий, обеспечивающих водой, при необходимости обработать воду (например, смягчить) или использовать дистиллированную воду.

Регенерированная морская вода (в странах Персидского залива) имеет неудовлетворительное качество!

Версия 12/2006
 

dart50

Пользователь
Joined
Oct 2, 2015
Messages
956
Город
Кривой Рог
Почитайте технічну літературу, а не дописи інтернет-писак.
Охолоджуюча рідина, крім функцій відбору тепла, має ще купу завдань та властивостей - це і змащування помпи, і антикорозійні властивості (попередження відкладень та накипу) і навіть присадки для підтримання належного стану гумових елементів системи.

Ок, але питання було про розірваний бачок.


Крім того, правильна пропорція охолоджуючої рідини (оригинал концентрат і вода) - має значно вищі параметри теплопередачі, і нижчу точку кипіння.

Напевне, все-ж, вищу точку кипіння.


Кипіння не повинно відбуватися взагалі. Який тиск в системі при нормальній роботі?

А воно і не відбудеться, я ж написав вище. Не знаю, який тиск там нормальний. Десь між 1 і 2 атм.


Кришка перевірена? Те, що на ній написано, зовсім не означає, что вона спрацьовує саме на цьому значенні тиску. Якщо взагалі спрацьовує після їзди на воді.

Кришку поміняв на нову пів року тому, от і вся перевірка.


Спробуйте просто дотримуватись рекомендацій інженерів, що створили ваш автомобіль - і будете здивовані, наскільки менше проблем доведеться вирішувати.

Міняти мастило раз на 25-35ткм по лічильнику на панелі приладів, наприклад?
 

dart50

Пользователь
Joined
Oct 2, 2015
Messages
956
Город
Кривой Рог
Отже ваша гіпотеза в тому, що через роботу на воді клапан в кришці не спрацював. Через те тиск пішов вище 2х атмосфер і бачок розірвало. Правильно?
 

dart50

Пользователь
Joined
Oct 2, 2015
Messages
956
Город
Кривой Рог
SBS-ANL-SBS1996-170196140_A1


Приложение 1 к SI 17 01 96 (140), выпуск 12/2006

1.0 Требования к охлаждающей жидкости двигателя

Ок, я переконався, що на воді їздити не варто.

Але питання не зняте. Чому розірвало бачок? Може є інші ідеї?
 

bumer_ANG

Moderator
Joined
Mar 30, 2013
Messages
11,789
Город
Счастье
Міняти мастило раз на 25-35ткм по лічильнику на панелі приладів, наприклад?
Цікава позиція. Завищений інтервал по лічильнику ви справедливо сприймаєте як абсурд, а воду в системі - ні.

Напевне, все-ж, вищу точку кипіння.
Так, помилився

Не знаю, який тиск там нормальний. Десь між 1 і 2 атм.
Я не про табличні значення, а про фактичні. Це манометром можна перевірити.
Кришку поміняв на нову пів року тому, от і вся перевірка.
Пальцем в небо, погодьтесь.

Отже ваша гіпотеза в тому, що через роботу на воді клапан в кришці не спрацював. Через те тиск пішов вище 2х атмосфер і бачок розірвало. Правильно?
Основна теза в тому, що в системі повинна бути оригінальна охолоджуюча рідина.
Всі інші гіпотези без замірів та перевірок не мають сенсу.
 

dart50

Пользователь
Joined
Oct 2, 2015
Messages
956
Город
Кривой Рог
Цікава позиція. Завищений інтервал по лічильнику ви справедливо сприймаєте як абсурд, а воду в системі - ні.

Це я до того, що не сприймаю рекомендації виробника як істину останньої інстанції. Їх рекомендації не завжди корисні, а іноді навіть і шкідливі.
Звичайно, здебільшого там все правильно написано, але бувають і виключення.
 

dart50

Пользователь
Joined
Oct 2, 2015
Messages
956
Город
Кривой Рог
Я не про табличні значення, а про фактичні. Це манометром можна перевірити.

Пальцем в небо, погодьтесь.

Основна теза в тому, що в системі повинна бути оригінальна охолоджуюча рідина.
Всі інші гіпотези без замірів та перевірок не мають сенсу.

Можна було-б зайнятися замірами, але на жаль немає часу.
 

bumer_ANG

Moderator
Joined
Mar 30, 2013
Messages
11,789
Город
Счастье
Це я до того, що не сприймаю рекомендації виробника як істину останньої інстанції.
Критичність сприйняття - шлях до істини. Але дивитися потрібно через призму логіки, фізики та хімії.


Їх рекомендації не завжди корисні, а іноді навіть і шкідливі.
Наприклад? В порівнянні з геніальною порадою щодо води в системі.

Дивлюсь на БМВ а потім на ВАЗ. Знову на БМВ і знову на ВАЗ.
Чомусь я особисто вірю німецьким інженерам, а російським знавцям - ні.
 

bumer_ANG

Moderator
Joined
Mar 30, 2013
Messages
11,789
Город
Счастье
Можна було-б зайнятися замірами, але на жаль немає часу.
Наразі і сенсу не має. Чомусь мені здається, что після установки нового оригінального бачка, прокачки та заправки системи охолоджуючою рідиною, перевірки кришки - ви до цього питання не повернетеся.
 

m_technik

Пользователь
Joined
Nov 18, 2011
Messages
1,124
Город
Мариуполь
Але питання не зняте. Чому розірвало бачок? Може є інші ідеї?
Либо произошло естественное старение пластика бачка,либо имеет/ло место избыточное давление газов в системе охлаждения ...
 

dart50

Пользователь
Joined
Oct 2, 2015
Messages
956
Город
Кривой Рог
Критичність сприйняття - шлях до істини. Але дивитися потрібно через призму логіки, фізики та хімії.
Саме так. Логіки, фізики, хімії, але не географії чи політики:

Дивлюсь на БМВ а потім на ВАЗ. Знову на БМВ і знову на ВАЗ.
Чомусь я особисто вірю німецьким інженерам, а російським знавцям - ні.

Наприклад? В порівнянні з геніальною порадою щодо води в системі.

Приклад вгорі - інтервал заміни мастила в моторі. А ще редукторі і МКПП.
 

nhtirf

Пользователь
Joined
Jan 28, 2012
Messages
8,889
Город
Киев
Ви мене вибачте, але: Прикольно наверное залить то что не рекомендуют заливать, а потом искать причину поломки.
Заведомо проблема основана на неправильности выбора.
То что бачки и радиаторы рвет и на тосоле\антифризе, то бывает. Список причин вроде примерный есть.
 

bumer_ANG

Moderator
Joined
Mar 30, 2013
Messages
11,789
Город
Счастье
Приклад вгорі - інтервал заміни мастила в моторі
тут як раз географія. 24 тисячі - для країн з іншими стандартами палива. Ця тема вже не раз тут обговорювалась. Для нашого ринку - 12 базовий. Сучасні авто (бмв) по режиму експлуатації до 6-8 самі перераховують.

А ще редукторі і МКПП
Ви маєте на увазі "на весь термін експлуатації"? Абсолютно всі виробники йдуть на таку "хитрість" по-перше, заради можливості озвучити нижці ціни "на регулярний ТО", що впливає на позиції в рейтингах та на ринку. А по-друге, дійсно більшість автомобілів рідко переживають 5-ти річний термін чи 200-250 тисяч (в руках основної цільової групи). Тому і цілком цього достатньо.

Те, що ми вдихаемо життя в відвертий шрот - виробника мало турбує. Тому регламенту заміни немає, але при бажанні клієнта - все доступне.
 

dart50

Пользователь
Joined
Oct 2, 2015
Messages
956
Город
Кривой Рог
тут як раз географія. 24 тисячі - для країн з іншими стандартами палива. Ця тема вже не раз тут обговорювалась. Для нашого ринку - 12 базовий. Сучасні авто (бмв) по режиму експлуатації до 6-8 самі перераховують.

Та нормальне у нас паливо, може не на всіх заправках, але якщо не бути собі ворогом і заправлятися не аби-де, то нічим не гірше, ніж в ЄС.
Інтервали зменшені на сучасних авто не тому, що паливо погіршилося, а тому, що БМВ зрозуміли свій факап із видовженими інтервалами і виправилися.


Ви маєте на увазі "на весь термін експлуатації"? Абсолютно всі виробники йдуть на таку "хитрість" по-перше, заради можливості озвучити нижці ціни "на регулярний ТО", що впливає на позиції в рейтингах та на ринку. А по-друге, дійсно більшість автомобілів рідко переживають 5-ти річний термін чи 200-250 тисяч (в руках основної цільової групи). Тому і цілком цього достатньо.

Отже ви погоджуєтесь, що рекомендації виробника все-ж треба сприймати скептично, про що я і писав вище, що це не істина останньої інстанції.
 

dart50

Пользователь
Joined
Oct 2, 2015
Messages
956
Город
Кривой Рог
Ви мене вибачте, але: Прикольно наверное залить то что не рекомендуют заливать, а потом искать причину поломки.
Заведомо проблема основана на неправильности выбора.
То что бачки и радиаторы рвет и на тосоле\антифризе, то бывает. Список причин вроде примерный есть.

Мене в цій темі більше цікавить механізм виникнення поломки, а не її першоджерело.
 

dart50

Пользователь
Joined
Oct 2, 2015
Messages
956
Город
Кривой Рог
Оце:
Слишком высокая концентрация, свыше 55 %, до -47°C, ведет к ухудшению охлаждающих свойств (теплопередачи), и уровень защиты от замерзания, наоборот, снижается.

якби натякає, що чиста вода має кращі тепловідвідні властивості, ніж правильна суміш.
воно і не дивно, бо вода - чемпіон по теплоємності, це я ще з 5-го класу пам'ятаю.


от ще в Інтернетах знайшов:
По данным таблицы видно, что с увеличением концентрации этиленгликоля в растворе его теплоемкость и теплопроводность уменьшаются, а температура замерзания раствора снижается при концентрации этиленгликоля до 66,3%. При дальнейшем увеличении концентрации этиленгликоля, температура замерзания раствора начинает повышаться.

В случаях применения раствора этиленгликоля в качестве антифриза в системе охлаждения автомобиля, снижение величин этих физических свойств этиленгликоля приведет к меньшему теплоотводу от двигателя. Таким образом, чем более концентрированный раствор этиленгликоля применяется в качестве охлаждающей жидкости, тем менее эффективно будет работать система охлаждения автомобиля в части отвода тепла от двигателя.
http://thermalinfo.ru/svojstva-zhid...lenglikolya-c2h4-oh-2-vodnyj-rastvor-antifriz
 

bumer_ANG

Moderator
Joined
Mar 30, 2013
Messages
11,789
Город
Счастье
Я спеціально кілька разів наголошував на "правильній" пропорції саме через цю інформацію.
Навряд чи хтось знайде числове вираження теплопровідності антифризу. Але 50на50 розчин в системі охолодження автомобіля це краще води як не крути
 

dart50

Пользователь
Joined
Oct 2, 2015
Messages
956
Город
Кривой Рог
Я спеціально кілька разів наголошував на "правильній" пропорції саме через цю інформацію.
Навряд чи хтось знайде числове вираження теплопровідності антифризу. Але 50на50 розчин в системі охолодження автомобіля це краще води як не крути

Там же табличка є за посиланням.
Теплоємність води води більша на 19%, а теплопровідність майже в півтора рази у порівнянні з 46% розчином етиленгліколю.
 

nhtirf

Пользователь
Joined
Jan 28, 2012
Messages
8,889
Город
Киев
Мене в цій темі більше цікавить механізм виникнення поломки, а не її першоджерело.

Усталость материалов - превышение давления.
 

bumer_ANG

Moderator
Joined
Mar 30, 2013
Messages
11,789
Город
Счастье
Там же табличка є за посиланням.
Теплоємність води води більша на 19%, а теплопровідність майже в півтора рази у порівнянні з 46% розчином етиленгліколю.
Ок. Вмовили. Заливайте воду.

Кількість банального накипу в системі та відкладень на стінках зводять на нуль всі переваги по теплопровідності. На охолоджуючу рідину покладено більше завдань, чим перенести градуси на відстань.
Навіть на антифризі буває, что радіатор втрачає ефективність з роками. Різниця на вході-виході все меньша.
 

KLV

Член Клуба
Joined
Nov 13, 2011
Messages
3,905
Age
51
Город
Харьков
Есть еще температура закипания, которая у тосола выше.
 
Top