Новий закон націлений в першу чергу на те, що б не було жодних фінансувань з міських бюджетів жилого фонду. То ж на капремонт можете навіть не розраховувати. Хоча і без того тариф ніколи і не враховував жодних відрахувань на плановий чи регламентний ремонт. Ну і також бажають відійти від нерегульованих тарифів оскільки всі ЖЕКи є збитковими, хай їм грець! Хоча я знаю багато прикладів, коли маючи той самий тариф (умовно 5грн/м2), осбб не тільки якісно і в повному обсязі покриває власні потреби (прибирання території, вивіз сміття, черговий електрик та сантехнік, утримування ліфтів, чистка подвір'я взимку) а ще є 10% з цієї суми відкладають умовно в скарбничку, з якої потім можуть профінансувати будь які свої забаганки, щось там оновити чи ще щось. А ЖЕКи окрім того що доволі сумнівно виконують свою функції, так ще й до того збиткові і додатково отримують дотації з міського бюджету! І коли я поцікавився що ж за головна статья розтрат - зарплатня! Навіщо тримати стільки дармоїдів якщо функції нормально виконати не можуть!
Ну це наболіле.
Зараз все переведуть в УМГ, а будинок та частина придомової территорії відійде у власність мешканців(власників). У нас тариф піднімуть на 50%, керуючі компанії пропонують на декілька копійок меньше, але жодного відгуку про них нема. Вивіз сміття відійде в окрему послугу. Ліфти взагалі як хочете так і обслуговуйте.
ОСББ штука класна, але також дочортів нюансів має. Наприклад якщо в будинку не так багацько квартир, то одним будинком створювати ОСББ не доцільно, набагато вигідніше об'єднатись декількома будинками. Не біда якщо вони в різному стані, кожний з будинків всеодно матиме особистий рахунок. При розрахунку витрат майте на увазі що очільнику (директору, голові) доведеться платити щомісячну зарплатню, оскільки факультативно цим займатись не вийде, тож або хтось з мешканців змінює роботу або наймаєте спецом для цього людину. Так само і з бухгалтером, хоча є випадки коли його беруть на пів ставки. Також треба мати на увазі що є купа людей, котрі взагалі не тямлять що таке ОСББ і як воно працює, але от у тітки діда двоюрідного онука сусід казав що це погано. Чому - не знають, але Погаааано. щоб прийняте будь якесь рішення потрібно зібрати 50%+1 м2 від загальної площі будинку(Не від кількості квартир!).
Також треба бути готовим до злісних боржників, бо затрати розбиваються на всіх, але завжди будуть такі, котрі платити не забажають.
Додам ще, коли будете отримувати повний пакет на будинок - вимагайте усі документи включаючи всі документи на придомову територію. Є конкретні випадки, коли на придомовій території розміщені якісь магазинчики чи МАФи, які регулярно сплачують не малу оренду, але дехто так просто з цими грошима розлучатись не захоче. Хоча ж за цю оренду можна майже повністю покрити потреби будинку.
Коротше кажучи - куди не плюнь, всюди суцільний головний біль з цими змінами. Якщо хочешь що б було добре - доведеться лізти і розбиратись. Або з'їхати в будинок з нормально функціонуючим ОСББ чи взагалі з'їхати у власний будинок якщо є така змога.
П.С.:Не раджу забити на це питання. У випадку якщо мешканці не вирішать що саме вони будуть робити - міська влада сама проведе конкурс і на цьому конкурсі обере керуючу компанію. А головний критерій оцінки як завжди один - ціна. І не рідки випадки коли на базі колишніх жеків створюють якусь там ТОВку, встановлюють тариф на 10 коп менше від тарифу пропонованого УМГ і виграють в конкурсі. Ну а далі за рік подивитесь чи добре виконуються функції чи ні.
Хотів коротко але всеодно накидав оповідання....