[ E30/31 ] 316. Полная реставрация. [Київ]

Кузовные работы практически завершены.
Договорено, что Коля удалит весь старый герметик, еще раз перепроверим все размеры и зазоры.

На выходных был приобретен комплект эпоксидного грунта, он понадобится на первых порах, после пескоструя.
14822085_71a7823a.jpg


Грунт будет наносится после дополнительной поварки некоторых мест и пескоструйной обработки.

Также был приобретен полиуретановый герметик 3М 50740.
14822087_bb69f4b6.jpg


Он может наносится колбасой, распылятся, промазываться кистью а также выдавливаться такой волнистой змейкой, как на современных машинах.
14822086_de0ecff0.jpg


Взял 3М, потому что Sika Украина продает герметики только ящиками, а я сомневаюсь, что мне надо 12 туб.
14822088_c7f68497.jpg


Итого: грунт - 800 грн, герметик 3*330 грн.
 
Перед нанесением эпоксидного грунта, я настоятельно рекомендую положить кислотный грунт этой же конторы.
 
Назар, а цинк Zintec, который был в тестах? Я думал, что после песка будет слой цинка, а уже после него эпоксидник. Я так решил делать. Концепция поменялась?
 
Нет, концепция не поменялась.
Мы по прежнему обрабатываем швы цинком.

Почитал про кислотные грунты. Производитель пишет, что можно применять на оцинкованых поверхностях.

Вопрос в чём... Где-то читал, что особого смысла в сочетании двух типов грунтов нету. Мастера советуют либо эпоксидный, либо кислотный.

Как быть?
 
У меня сформировалось мнение (на основании различных работ по восстановлению) о том, что кислотник нужен, если металл чистится электроинструментом. А после песка металл достаточно чистый и можно ограничиться эпоксидником. Но также много видел качественных работ, где после песка на всю очищенную поверхность ложился цинк, а после него эпоксидник. Почему будете ложить цинк только на швы? Доп защита голого металла, мне кажется, не лишняя.
 
Мы не планируем обдирать весь заводской грунт (не путать с герметиком). Только в тех местах, которые будут песочится.
 
Ну я это и имел ввиду. Просто у меня достаточно мест после песка, которые нужно также укрыть, и перед эпоксидным я думаю положить цинк на все места где будет голый металл
 
На мою думку це гарний варіант.
 
"Перед нанесением эпоксидного грунта, я настоятельно рекомендую положить кислотный грунт этой же конторы. "
Категорично не вірно!
І так, по грунтах, є два грунти, котрі захищають поверхню від корозії...
кислотний - має у своєму складі кислоту, котрою травить поверхню... він є антигорозійним, рекомендував би наносити його на деталі котрі піддались кородуванню, але ОБОВ"ЯЗКОВО його потрібно перекривати ізолятором! У якості ізолятору завжди виступає акриловий грунт. Можете почитати у техничці до вашого грунта. Перекривати кислотник ЕП грунтом не має сенсу, оскільки дія кислотника тоді втрачається у майже повній мірі...

Другий грунт - епоксидний, він нічого не травить, але створює плівку, котра не пропускає воду... його можна наносити і як ізолятор і як наповнювач, але оскільки не дешеве це задоволення, тобі краще як ізолятор і потім перекривати його акриловим, у якості наповнювача.

Ніколи нікого не слухайте на рахунок кислотника, якщо будуть казати перекрити ЕП грунтом кислотник - шліть таких малярів у сад, вони не знають що і до чого... якщо дунути епоксидник поверх кислотника, тоді задниці те що ви мучились і дули деталі кислотником.
Кислотний грунт повинен перекриватись виключно акриловим, там уся справа у розчинниках.
Якщо цікаво розібратись більш детально, можу пошукати статтю, або написати сам розширено що і як... мене колись на цьомуму гарно обдурили.... відпісочив авто і маляр сказав усе буде добре, я 100 разів так робив, знаю що таке кислотник, багато авто ним дув.... короче зараз у мене усе потрібно переробляти... ну це таке)) Зараз я уже гарно розібрався у темі малярки, тому мене от такою єрессю тепер не проведеш)) Та і що тут мудрувати - у техничці по схемах нанесення ЛКП усе розписано)

П.С. Жму руку за натхнення та підхід до проекту! Любо подивитись!
 
Last edited:
Розкажіть, будь ласка.
 
Найди меня в Киеве, и я покажу тебе машину, которую реставрировали шесть лет назад. И которая каждую зиму месит киевскую соль... Покажете мне точку ржавчины на кузове..
Дальше общение считаю не целесообразным.
 
ну що ж, тоді поїхали ;)
Короткий екскурс по грунтах, щоб було зрозуміло що і із чим їдять.
Маємо, в продажі, три грунти:
- кислотний (протравлюючий, фосфатуючий, тощо)
- епоксидний
- акриловий

Пробіжимось трішки по складу грунтів і їх особливостях у застосуванні / технології ремонту.

Кислотний грунт (2К):
- компонент 1: полівінілбутираль, хромати/фосфати цинку/свинцю, спирт(бутанол+етанол)
- компонент 2: ортофосфорна кислота, вода

Даний грунт є первинним, тобто наноситься на голий чистий метал а також на метал із слідами ржавчини. Під час нанесення у контакті із металом за рахунок ортофосфорної кислоти ми отримуємо осадження цинку/свинця із хромата/фосфата, а спирти із водою пасивують реакцію фосфатування( нейтралізують ).

Полівінілбутераль має прекрасну адгезію із багатьма металами, такими як алюміній, цинк, сталь, тощо...
Даний грунт є гігроскопічним (має здатність набирати із повітря воду)


Епоксидний грунт (2К):
- компонент 1: епоксидна смола, тальк/древесна мука у якості наповнювачу
- компонент 2: поліаміни (в народі затверджувачі)

Даний грунт також є первичним, тобто також наноситься на голий, але чистий метал, без слідів кородування. Має гарні адгезивні властивості та хімічну стійкість. Можливе нанесення у якості ізолятора старих ЛКП та наповнювача
Даний грунт є негігроскопічним (тобто клав він на вологу у повітрі, він її не вбирає))

Акриловий грунт (2К):
- компонент 1: акрилатна смола, наповнювач (тальк, крейда), складні ефіри
- компонент 2: ізоціанати

Даний грунт є вторичним, изолюючим. Тобто якщо у вас авто покрите старим ЛКП, щоб запобігти підриву старого ЛКП під час нанесення нового, його сміливо можна ізолювати акриловим грунтом.

Даний грунт являється також гігроскопічним.

Навіщо це усе було писати? Усе просто, щоб ви зрозуміли АРГУМЕНТОВАНО, як це усе працює і чому саме така схема нанесення грунтів, а не інша.

І так, те що шпаклювати по кислотнику не можна, думаю знають усі, як і фарбувати, а тепер про те чи варто перекривати кислотник епоксидним грунтом :

Розчинником для полівінілбутераля (Кислотник) є СПИРТ
Розчиннкиом для епоксидного грунта є знову ж СПИРТ
Затверджувачем для акрилового грунта є ізоціанат, а розчинником ефіри.

Схема роботи кислотного грунта завжди мокрий по мокрому, тобто завдання не давати повністю полімеризуватись кислотнику, а перекрити його ізолятором, для кращої адгезії у зоні контакту кислотник-ізолятор. Звісно можна після полімеризації кислотника матонути його, щоб наносити ізолятор, але кислотник наносять тонким, реактивним, шаром, плівка виходить тонкою, і терти її шкуркою ну взагалі маразм.
І так, якщо ми по мокрому перекриємо кислотник епоксидником, розчинник із епоксидника попадає у кислотник і змінює баланс "спирт-вода-ортофосфорка-хромат цинку", оскільки, як ми уже знаємо розчинником для епоксидника є СПИРТ. В результаті отримуємо із вигляду усе круто, нічого не відпадає, але процес травлення кислотника нарушено, і нічого не повернеш уже... хімія, для успішно рекції фосфатування/травлення повинна зберінатись чітка пропорція хім-реагентів.
А от у випадку акрилового ми отримуємо гарний результат, оскільки він у своєму складі не має спиртів для полівінілбутираля, ну звісно ж якщо ви не розбадяжили цей грунт чимось "своїм".

Ну от коротко, хоча ні, не дуже коротко, але надіюсь зрозуміло описав що як і до чого.

А узагалі, повторюсь, потрібно читати технічку, використовувати розчинники тих же компаній що і основний матеріал, адже усе чітко регламентовано технічкою.
Економія у даному моменті веде до попадалова... а думки, що я круче всіх, все знаю, іще діди так робили, бадяжити уже 646/647 веде прямо у просак :biggrin:
 
Last edited:
GLAVBUX, я усе описав вище, і сказав чому не варто так робити. Навіщо витрачати зайві гроші?) будь-який маляр, котрий розбирається у запитанні підтвердить позицію в плані нанесення кислотник+епоксидник, а те що зробили так авто і вона їздить - це дуже добре.
Я от знаю 2 авто, котрі уже пару зим упішно катаються (без корозії), і там немає ні кислотника ні епоксидника ;) Є культура і правила ремонту прописані людьми-виробниками ЛКП, і якщо людина хоче робити максимально якісно і в той же час не витрачати зайві гроші, погодьтесь, є сенс дотримуватись рекомендацій виробників ;)
 
Last edited:
GLAVBUX, у Вас авто покрыто и кислотным и эпоксидным грунтом?
 
Кислотным, эпоксодным, ЗМ-гравитекс. И только после положили акрил.
 
Вот что я нашел в этих интернетах.

Эпоксидный грунт нельзя ложить непосредственно на кислотный. Действительно, теряются свойства кислотного в таком случае.
Максимальную защиту может обеспечить такой бутерброт:
Кислотный грунт>акриловый грунт>эпоксидный грунт>акриловый грунт.

Но пишут, что чаще всего пункт 1 и два - лишние, типа лишняя трата денег.
Но если не стоит вопрос в деньгах... Там разница в пару тысяч гривен получится, на общем фоне всего бюджета - копейки..
 
Да, все вірно, якщо бажаєте перебдіти тоді між кислотним кладемо один мокрий акрила у якості ізолятора і уже поверх нього дуємо епоксидник :) а так то можна хоч тушшю чи аквареллю фарбувати))
П.С. я поганого не раджу і стверджую тільки те у чому на 100% впевнений ;)
І із власного досвіду, не скупіться на фірмові розчинники) я проводив експеримент і скажу із впевненістю, хочете бути впевненими у вашому бутерброді ЛКП - беріть одну фірму )

Отправлено с моего MI MAX через Tapatalk
 
Кислотный полностью высушивался....
 
Тогда получается, что для максимального эффекта необходимо ложить кислотный, акрил, эпоксидный, акрил?
 
Для чистого металла (без следов ржавчины) подойдет эпоксидный грунт или 2К-акриловый грунт. Сверху либо 2К-акриловая эмаль, либо что-то окрашиваемое типа гравитекса + сверху 2к-акриловая эмаль. Кислотный грунт больше подходит для очищенного металла со следами ржавчины, сверху, после его высыхания обязательно покрывается 2К-акриловым грунтом и далее либо эмаль, либо ""гравитекс" + эмаль. Это мое личное мнение, никому ничего не навязываю. Имею опыт в реставрации и эксплуатации 5 автомобилей.
 
В этом бортовом журнале есть результат холодного цинкования https://www.drive2.ru/l/94630/
А также на мой взгляд правильная обработка днища - эпоксидный грунт https://www.drive2.ru/l/94705/
сверху акриловый, затем герметик и покраска.
Обработка днища распыляемым герметиком https://www.drive2.ru/l/640145/
 
По словам одного очень грамотного маляра - чем меньше слоев - тем крепче покрытие.
 
Работа над автомобилем проделана, на мой взгляд, огромная, поэтому на последнем этапе нельзя ошибиться. Очень много инфы по материалам и технологиям почерпнул для себя из http://www.start-drive.com.ua
 
Last edited:
якщо іде мова про реставрацію, тоді ідеальною буде слідуюча схема:
- піскоструй(або механічна очистка деталей від старого ЛКП та слідів корозії)
- покраска кислотним грунтом (метал особливо після піскоструя відразу кородує, я піскоструїв свій проект, знаю як це швидко відбувається, тому по чистому пісоченому металу - кислотник)
- перекриваємо кислотник акриловим грунтом (НІЯКИХ ІНШИХ У ЯКОСТІ ІЗОЛЯТОРА НЕ ВИКОРИСТОВУЄМО, я ж надіюс не даремно розписував чому не можна використовувати??)
- дуємо один шар епоксидного грунта, ну а далі як душа уже забажає, хоч гравітекс, хоч база+лак, хоч акрил...

Якщо хочете розібратись у малярці - рихтовці, можу від себе порекомендувати дуже гарних спеціалістів, котрі усе доступно розповідають і показують - https://www.youtube.com/channel/UCfnJ2lZSufO7TPGcZtvwBZA
 
Подивився тих хлопців, з ютуба.
Матеріали Sprint хвалять. Озвучили те, що мені казав продавець.
 
Back
Top