Нарешті приїхали ЗЧ для ремонту системи охолодження.
Коли у статусі замовлення засвітилося 3 номери накладних доставки я не дуже здивувався, я ж замовив 3 позиції - 2 банки антифризу і бачок. Приїхало 3 коробки.
Здивувався я тоді, коли відкривши першу побачив там 2 банки. Отже в котрій мій бачок і що в іншій?
А в третій коробці було оце:
Розпаковуємо далі. Бачок дивної фірми NRF виправдав мої надії і виявився
ну дуже схожим на оригінальний. Є на ньому якийсь спиляний напис або логотип і здерта наклейка. Якихось значних відмінностей у конструкції знайти не вдалося.
Далі кільця. Праворуч старі, а ліворуч нові. Розмір трохи не такий, але наче добре пасують.
Ось що я наміряв:
Внутрішній діаметр, товщина, кількість в районі бачка, кількість біля термостата
37.5mm, 4mm, 2, 1
21.75mm, 3.55mm, 3, 2
16mm, 3mm, 1, 0
це ще не все, бо є ще кільця біля теплообмінника.
Що вдалося купити:
38мм x 4мм х 4шт
22мм х 3.5мм х 5шт
17мм х 3мм х 5шт
Отакий мундштук взяв для тестів. Різьба 10х1, вкручується в систему замість гвинта для зтравлювання повітря.
Все поставив, налив води і став тестувати кришки на відкриття клапана шляхом накачування компресором повітря через мундштук.
Кришок маю три:
- майже нову, піврічну, ту, на якій тріснув бачок
- дуже стару, що стояла там мабуть спокон віків
- не зрозумілу, яку я купив вживаною. продавалася як практично нова, але продаван м'явся і не казав скільки на ній проїхав. я тоді подумав, що він мене не розуміє і не став ставити стрьомну кришку. а тепер думаю, що він просто купив її рік тому новою, покатався і тепер продав.
Клапани всіх кришок відкрилися десь в районі 1.65-1.7 бар і закрилися на 1.45-1.5. Виходячи з повторюваності результату, роблю висновок, що всі три кришки справні і саме таким і має бути тиск відкриття клапана.
При такому тиску почало капати з радіатора, прямо з кутка, ніде вище джерело течі я не знайшов. При меншому тиску воно не тече і не сочиться, а на гарячій системі взагалі висихає, тож думаю проблемою це не буде.
Далі завів авто і чекав поки нагріється до своїх 105 градусів, щоб подивитися, який там в системі тиск, коли у неї залито воду.
Довго мучився з манометром, мундштуком і окропом, що з-під нього бризкав на всі боки, всього не опишеш.
Висновок - тиск в системі на 105 градусах ледве дотягує до тих 0.3 бар, що мінімально може показати мій манометр. А скоріше навіть і не дотягує.
Теоретично, при 105 градусах тиск пари має бути приблизно 0.2 бар. Це, я думаю, і є робочим тиском в системі охолодження, якщо туди залити воду. І це не той тиск, що мав би там щось розірвати.
І причини переходити на антифриз до зими не бачу (якщо не розірве знову бачок
).
Перед переходом на антифриз зроблю заміри того, за скільки кілометрів температура виходить із синьої зони і за скільки кілометрів вона досягає робочого значення.
Щоб зрозуміти, чи краща чиста вода чимось у плані охолодження.