а аргументы какие при этом? с таким видео ей тяжело будет доказать что она адекватный человек, которому можно доверить управление автомобилем.. к тому же, если мне помнится это не первый случай ее неадекватного поведения за рулем и одного водителя она уже сделала инвалидом, бросила на месте ДТП с телесными и скрылась..
Аргументы чисто юридические.
Судді Апеляційного суду м. Києва
Глиняному В.П.
Представника Розинської Н.М.
ДОПОВНЕННЯ ДО АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ
щодо притягнення до відповідальності за ст.130 КУпАП
Згідно постанови Голосіївського р-го суду м. Києва від 28.05.2012 року, Розинська Н.М. була визнання винною у вчинені адміністративних правопорушень за ст.ст. 122-2 КУпАП, ч.1 ст.130 КУпАП та накладене стягнення у вигляді позбавлення права керування транспортним засобом строком на один рік. Рішення суду було винесене з порушенням матеріального та процесуального права, а тому підлягає скасуванню, що обґрунтовується наступним.
Як вбачається з адміністративного протоколу АА1 №486032 від 02 травня 2012 року, який був складений о 22-20 інспектором ВДАІ Голосіївського р-ну м. Києва Титаренком О.П., Розинська Н.М. 02.02.2012 року о 16-50 керуючи автомобілем ЛЕКСУС АА5959СН по вул. Саксаганського нібито відмовилась від проходження встановленого законом порядку медичного огляду на стан алкогольного сп’яніння, що нібито підтвердили свідки Семеністов А.Г. та Кожан В.А. Обставини зазначені в протоколі не відповідають дійсності.
02.05.2012 року приблизно о 16-50 між Розинською Н.М. та співробітниками спецпідрозділу ДПС при МВС України виник конфлікт в ході якого, працівники ДПС вчинили напад на Розинську Н.М., витягували з машини, наносили побої, лякали табельною зброєю. В період цього конфлікту, Розинській Н.М. не було запропоновано пройти медичній огляд на стан алкогольного сп’яніння, що підтверджується відсутністю будь-яких свідків. 02.05.2012 року приблизно о 16-50 на місці конфлікту інспектор ВДАІ Голосіївського р-ну м. Києва Титаренко О.П. присутній не був, так як і не були присутні громадяни Семеністов А.Г. та Кожан В.А., які зазначені в протоколі.
Згідно пояснень гр. Семеністова А.Г від 02.05.2012 року, що містяться в матеріалах справи, Семеністов А.Г. стверджує, що він був зупинений працівниками ДАІ 02.05.2012 року о 22-20, тобто бути свідком нібито відмови Розинської Н.М. від проходження огляду о 16-50, даний громадянин ніяк не міг, а отже зазначена в адміністративному протоколі АА1 №486032 інформація не відповідає дійсності. Аналогічно зазначає у своїх поясненнях і громадянин Кожан В.А. про те, що він також був зупинений працівниками ДАІ о 22-20. Таким чином, інспектор ДАІ Титаренко О.П., вказуючи на те, що 02.05.2012 року о 16-50 Розинська Н.М. нібито відмовилась від медичного огляду в присутності двох свідків, є внесенням в офіційні документи завідомо неправдивої інформації, оскільки будь-яких свідків які б могли підтвердити вказані в протоколі звинувачення – немає.
Також, при складанні даного адміністративного протоколу, були вчинені значні порушення законодавства. Так, згідно п.1.3 Інструкції, що затверджена Наказом МВС України та Міністерством охорони здоров’я України № 400/666 від 09.09.2009 року ознаками алкогольного сп'яніння є: «запах алкоголю з порожнини рота; порушення координації рухів; порушення мови; виражене тремтіння пальців рук; різка зміна забарвлення шкірного покриву обличчя; поведінка, що не відповідає обстановці».
Відповідно до п.2.1 «Інструкції» у разі наявності ознак, передбачених у пункті 1.3 розділу 1 цієї Інструкції, уповноважена особа ДАІ проводить огляд на стан сп'яніння за допомогою спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом. Проте, жодних з перелічених в пункті 1.3 «Інструкції» ознак у Розинської Н.М. не було. Крім того, в протоколі АА1 №486032 взагалі не зазначено, на підставі яких саме ознак алкогольного сп’яніння працівником ДАІ був ініційований огляд, оскільки «Інструкція» надає право працівнику ДАІ запропонувати водію пройти медичний огляд лише за наявності для цього підстав – а саме ознак сп’яніння.
Відповідно до ст. 266 КУпАП огляд водія на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, проводиться з використанням спеціальних технічних засобів працівником міліції у присутності двох свідків.
Проте, в матеріалах адміністративної справи взагалі немає інформації про те, чи пропонувалось Розинській Н.М. пройти огляд з використанням спеціальних технічних засобів на місці зупинки, коли саме така пропозиція була висловлена, та які саме свідки підтверджують факт нібито відмови Розинської Н.М. від такого огляду.
Відповідно до п.2.9 «Інструкції» з метою забезпечення достовірності результатів огляду водіїв, які мають бути оглянуті в закладах охорони здоров'я, уповноважена особа ДАІ МВС забезпечує доставку цих осіб до найближчого закладу охорони здоров'я не пізніше ніж протягом двох годин з моменту виявлення підстав для його проведення. У ст. 266 КУпАП зазначено, що огляд особи на стан алкогольного чи іншого сп'яніння проведений з порушенням вимог цієї статті, вважається недійсним.
Як було зазначено вище, конфлікт між Розинською Н.М. та працівниками спецпідрозділу ДПС при МВС України виник 02.05.2012 року приблизно о 16-50. Тобто, саме у цей час між водієм Розинською Н.М. та працівником ДАІ виник контакт, в ході якого Розинська Н.М. нібито відмовилась від медичного огляду на стан алкогольного сп’яніння, що згідно п.2.1 «Інструкції» обумовлює наявність ознак сп’яніння. Таким чином, у працівників ДАІ було рівно 2 години, щоб провести зазначений огляд відповідно до встановленого законом порядку, тобто до 18-50.
З матеріалів справи вбачається, що протокол про нібито відмову Розинської Н.М. від проходження огляду о 16-50 був складений о 22-20 працівником ДАІ, який не був на місці під час виникнення конфлікту, не спілкувався з Розинською Н.М. та не мав фізичної можливості виявити наявність або відсутність ознак алкогольного сп’яніння. Таким чином, адміністративний протокол АА1 №486032 був складений тоді, коли вже сплинули дві години з моменту початку спілкування між Розинською Н.М. та працівниками ДАІ.
Якщо виходити з позиції, що Розинській Н.М. було запропоновано пройти огляд не о 16-50, а саме о 22-20, то і в такому разі даний огляд фізично не міг бути проведений, оскільки з часу виникнення контакту між Розинською Н.М та працівниками ДАІ минуло більше двох годин і в будь-якому разі, результати огляду не мали б будь-якої юридичної сили. Отже, адміністративний протокол АА1 №486032 був складений з істотним порушенням визначеного законом порядку. Якщо виходити з версії, що Розинській Н.М. було запропоновано пройти огляд о 16-50, то невідомо чому саме у цей час не був складений відповідний адміністративний протокол з залученням відповідних свідків.
Аналіз адміністративного протоколу АА1 №486032 дає підстави прийти до висновку, що він був складений з метою сфальсифікувати справу відносно Розинської Н.М. щоб мати юридичну підставу звинувачувати її у перебуванні в стані алкогольного сп’яніння оскільки конфлікт між Розинською Н.М. та працівниками спецпідрозділу ДПС при МВС України набув широкого суспільного розголосу.
Відповідно до п.5.4 Наказу МВС №77 від 26.02.2009 у разі відмови водія транспортного засобу від проведення огляду в закладі охорони здоров'я посадова особа Державтоінспекції МВС в присутності двох свідків складає протокол про адміністративне правопорушення, у якому зазначає ознаки сп'яніння і дії водія щодо ухилення від огляду.
В разі, якщо б Розинська Н.М. дійсно 02.05.2012 року о 16-50 відмовилась би від медичного огляду, працівник ДАІ був зобов’язаний відразу скласти адміністративний протокол де необхідно обов’язково вказати ознаки алкогольного сп’яніння. Відсутність факту складання адміністративного протокол складеного у цей час, дає підстави стверджувати, що ніякої пропозиції пройти огляд, а також і відмови від огляду, о 16-50 не було, як і не було відповідник ознак алкогольного сп’яніння, що дають підстави ініціювати проведення такого огляду.
В даному випадку, матеріали справи вказують на те, що ідея скласти «заднім числом» адміністративний протокол за ст. 130 КУпАП виникла у працівників ДАІ значно пізніше, а саме о 22-20, коли вже сплинув визначений законодавством час для проведення такого огляду з моменту виявлення ознак. Оскільки навіть проведення огляду о 22-20 не мало б ніякої юридичної сили, працівники ДАІ вирішили скласти протокол за відмову від проходження огляду о 16-50 залучивши свідків, які були зупинені о 22-20, отже ніякими свідками події о 16-50 бути не могли. Крім того, в протоколі не зазначені ознаки сп’яніння, які нібито мала Розинська Н.М., хоча вказування ознак є прямим обов’язком працівника ДАІ згідно п.5.4 Наказу МВС №77.
Розглядаючи дану адміністративну справу, Голосіївський р-й суд м. Києва взагалі не звернув увагу на те, що адміністративний протокол складений з порушенням законодавства, а вказані у ньому обставини є нелогічними. Розглянувши дану справу, Голосіївський р-й суд м. Києва мав би повернути адміністративний протокол до відділу Державтоінспекції для доопрацювання та встановлення суттєвих обставин для об’єктивного вирішення справи по суті. Проте, цього зроблено не було, що призвело до винесення постанови, яка є невмотивованою та однобічною.
Пунктом 24 Постанови Пленуму Верховного суду України №14 від 23.12.2005 звертається увага судів на неприпустимість спрощеного підходу до судового розгляду справ про адміністративні правопорушення на транспорті та ігнорування прав осіб, яких притягають до відповідальності, потерпілих, їх законних представників і захисників. При розгляді справ зазначеної категорії необхідно з'ясовувати всі обставини, перелічені у статтях 247 і 280 КУпАП, у тому числі шляхом допиту свідків та призначення експертиз. Зміст постанови судді має відповідати вимогам, передбаченим статтями 283 і 284 КУпАП. У ній, зокрема, потрібно навести докази, на яких ґрунтується висновок про вчинення особою адміністративного правопорушення, та зазначити мотиви відхилення інших доказів, на які посилався правопорушник, чи висловлених останнім доводів.
З постанови Голосіївського р-го суд м. Києва вбачається, що висновок суду щодо вини Розинської Н.М. ґрунтується на показаннях допитаних свідків Семеністова А.Г. та працівника ДАІ, що складав адміністративний протокол Титаренка О.П. Відповідно до п.2.6 що затверджена Наказом МВС України та Міністерством охорони здоров’я України № 400/666 від 09.09.2009 року не можуть бути залучені як свідки працівники міліції або особи, щодо неупередженості яких є сумніви.
Таким чином, суд першої інстанції залучив показання Титаренка О.П., як доказ вини Розинської Н.М., хоча даний громадянин є працівником міліції та зацікавленою особою, а отже не може виступати в якості свідка. Що стосується Семеністова А.Г. то суд взагалі не надав своєї оцінки тому, що Семеністов А.Г. був зупинений саме о 22-20 і не міг бути свідком події, що відбувалась о 16-50 між Розинською Н.М. та працівниками ДАІ.
Отже, під час розгляду справи, Голосіївський р-й суд м. Києва не допитав жодного належного свідка, який міг би підтвердити факт нібито відмови Розинської Н.М. від проходження огляду на стан сп’яніння о 16-50 02.05.2012 року на вул. Саксаганського. Рішення Голосіївського р-й суд м. Києва ґрунтується лише на словах працівників ДАІ, які є зацікавленими особами в даній справі.
Відповідно до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом. Дане право Розинської Н.М. було порушене, оскільки суд відбувався упереджено без з’ясування всіх суттєвих для справи обставин, що призвело до винесення незаконного рішення.
Згідно практики Апеляційного суду м. Києва, якщо під час розгляду скарги на постанову суду про притягнення до адміністративної відповідальності виявляться обставини, що не дають змоги об’єктивно та всебічно вирішити справу, матеріали справи направляються до відповідного органу, що складав протокол, для повторної перевірки.
Так, постановою Апеляційного суду м. Києва від 26 вересня 2011 року в справі №33\2690\2011 було скасовано постанову Оболонського р-го суду м. Києва щодо притягнення Тумицького А.М. до адміністративної відповідальності за ч.3 ст.130 КУпАП та направлено справу для доопрацювання до Оболонського ВДАІ м. Києва.
Постановою Апеляційного суду м. Києва від 28 грудня 2011 року в справі №33\2690\186\2011 скасовано постанову Дніпровського р-го суду м. Києва щодо притягнення Кірієнка О.С. до адміністративної відповідальності за ст.185 КУпАП та направлено матеріали справи до ГУ МВС України в м. Києві для додаткової перевірки.
Таким чином, оскільки є підтверджені обставини, що адміністративна справа відносно Розинської Н.М. оформлена з порушенням чинного законодавства, а обставини зазначені в протоколі є нелогічними, є всі підстави для скасування постанови Голосіївського р-го суду м. Києва та направлення матеріалів справи до ВДАІ Голосіївського р-ну м. Києва для доопрацювання.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 294 КУпАП,
ПРОШУ:
Скасувати постанову Голосіївського р-го суду м. Києва від 28.05.2012 року та направити матеріали справи до ВДАІ Голосіївського р-ну м. Києва для доопрацювання.
11.07.2012