[ E30/31 ] BMW E30 Тень Интеллигенции [Київ]

  • Автор теми Автор теми The_Glory
  • Дата створення Дата створення
Збірка_183. ЕТК_83_Технічні та допоміжні матеріали

Отже, розділ ETK
Технічні та допоміжні матеріали

В ньому всього один підрозділ
Трансмісійне мастило
01.png


20240806-195933.jpg


Деталь №1, №2 - не використовується.
Деталь №3 - мастило для МКПП SAE 80 1000ML, TU (81 22 9 401 225).
Деталь №4 - мастило для МКПП SAE 80 1000ML, TU (81 22 9 401 220).

Як бачите, там також є варіант з мастилом для АКПП. В розділі про МКПП я вже писав, що для МКПП також може використовуватися мастило для АКПП Dexron II. На таких МКПП присутня помаранчева наклейка з написом "ATF Oil". Але, це переважно на більш пізніх моделях. На моїй МКПП такої наклейки ніколи не було, тому я, хоча і замислювався над тим, щоб перейти на ATF, але все ж таки вирішив не експерементувати, і залишив звичайне трансмісійне мастило, яке завжди заливав.

Комплект технічних рідин для E30 M20B25 з МКПП.
20241204-115940.jpg


20241204-120052.jpg


Як бачите, об'єм рідин не маленький! І це ще тут нема фреону для кондиціонера. :)
Хоча, всі рідини я купував, звісно, із не великим запасом.
Охолоджуюча рідина - синій антифриз HEPU G11, 5л х 3.
20241204-120113.jpg


Моторне мастило - Q8 10W40, 4л х 2.
Трансмісійне мастило для МКПП - Q8 80W90, 1л х 2.
Мастило для гідропідсилювача керма - Q8 ATF Dexron III, 1л х 2.
Мастило для редуктора з блокуванням - Castrol LSD 75W140, 1л х 2.
20241204-120126.jpg


Гальмівна рідина - TEXTAR DOT 4, 1л х 2.
Концентрат для склоомивача - LIQUI MOLY 1:100, 0,25л.
Вода дистильована для склоомивача, 5л.
Бензин А-95 EVRO, 20л.
20241204-120148.jpg


Отже, мастило в редуктор я залив ще перед його установкою. А от в МКПП чомусь не залив. Мабуть з дуру! ) Тепер, на машині це робити дуже не зручно, особливо без підйомника. Тому довелось шукати "special tool".
20241123-170930.jpg


Але й з ним, лежачи під машиною, було дуже не зручно. Тому, довелось ще шукати на нього шланг, та помічника, і таким чином заливати мастило в коробку передач.
20241123-153331.jpg


Потім замінив мастило в двигуні, залив антифриз та бензин. Тепер вже абсолютно все готово для тестового запуску двигуна! ;)

Гальмівну рідину та мастило для гідропідсилювача буду заливати після установки гальмівних супортів та насоса. А омивач, то вже перед самим виїздом з гаража ;)

P.S.
Об'єми всіх технічних рідин я взяв із заводської інструкції для BMW E30 325i. Якщо в когось її нема, то може бути корисно.

Паливний бак (до 87 року, або для дизеля) - 55л
Паливний бак (після 87 року, крім дизеля) - 63л
Бачок склоомивача - 3л
Бачок інтенсивної очистки скла (опція) - 1л
Бачок заднього склоомивача (touring) - 2,5л
Система охолодження - 10,5л
Система охолодження з кондиціонером (опція) - 11л
Мастило моторне (з фільтром) - 4,75л
Мастило моторне (без фільтра) - 4,5л
Бачок автоматичного доливу моторного мастила (афтемаркет опція) - 3л
Мастило МКПП - 1,25л
Мастило АКПП - 3л
Мастило роздаточної коробки (325ix) - 0,5л
Мастило редуктора переднього (325ix) - 0,7л
Мастило редуктора заднього (188 тип) - 1,7л
Мастило гідропідсилювача керма - 1,2л
Гальмівна рідина - 1,2л
Фреон кондиціонера 850-900г
 
Gentlemen, start your engines!

Цей день настав! :) Нарешті, пробний запуск двигуна!
Заради такої довгоочікуваної події, я навіть помив машину від пилу! )
20241204-135603.jpg


Зовні залишилось тільки пофарбувати і встановити передній та задній бампери, та повернути молдинги на двері.
20241204-135638.jpg


20241204-135648.jpg


20241204-135705.jpg


20241204-135732.jpg


Мастило замінене, антифриз залитий.
20241204-151958.jpg


Перший тест роботи моторної проводки, поки що без бензину )
View: https://youtube.com/shorts/pBc7gBI_a4Q


Стартер крутить - вже добре! ) Заливаю бензин і знову пробую - let's get it started! ;)
View: https://youtube.com/shorts/8WhF_SM4ej8


Отакої!... Як виявилось - живлення нема ні на паливному насосі, ні на форсунках, ні на свічках... Починаю шукати куди ж воно ділось... Напряму, з перемичкою замість реле, насос працює, і нормально качає. Клапан регулятора холостого ходу також починає гудіти, якщо поставити перемичку. Я подумав, що не працює головне реле. Пробую запускати з перемичкою 30-87. oops, i did it again...
View: https://youtube.com/shorts/zNkqvhegNZs


І знову, як кажуть москалі, - "отріцатєльний" запуск!... )
Починаю дивитись схеми ETM. До 86 року включно головне реле активувалось по зеленому (!) проводу живленням від замка запалювання на контакт головного реле 86. У мене там червоний провод з постійним живленням. Згадую, що в мене більш пізня моторна проводка Motronic 1.3, з 3-рядним роз'ємом DME. Беру ETM 89 року - там головне реле активується по коричневому проводу "масою" від DME на контакт головного реле 85! А в мене там ЗЕЛЕНИЙ (!!) провод! Згідно з ETM, зелений провод - це живлення від замка запалювання. В мене легкий ступор.... як може працювати реле від двох "плюсів"? Передивився знов ETM за всі роки, і тільки в схемах для 87 року знайшов цей ЗЕЛЕНИЙ провод! Як не дивно, виявилось, що це таки провод "маси" від DME! Мабуть німецькі інженери після заміни схеми живлення та активації головного реле, забули поміняти і колір цього провода! :) А потім, зрозумівши свою помилку, з 88 року замінили колір цього ЗЕЛЕНОГО провода "маси" (!!), на традиційний коричневий! Хоча, як на мене, то правильніше було б його замінити на коричневий з кольоровою полосою - це ж таки не постійна "маса", а активуюча.
Отже, якщо в когось моторна проводка 87 року, то майте це на увазі!
Поки я розбирався з цим "квестом" з проводами, звернув увагу, що головне реле має два контакти 87. Окреме живлення на насос та форсунки, і окреме живлення на DME. Поставив перемичку 30-87-87. it works!
View: https://youtube.com/shorts/e-mYG6ItmNI


Нарешті!! Працює! Я зрадів, як дитина новій іграшці! )))
Але ж потрібно щось робити з тим реле. Перевірив його - на столі від блоку живлення воно нормально працює. Тобто, проблема не в реле. І тут я згадую, що колись давно, ще зразу після купівлі машини, у мене вже була така ж проблема. Тоді головне реле не працювало через згнивший провод. Розмотую край джгута, і бачу ту стару скрутку - на тому ж ЗЕЛЕНОМУ проводі! Але вона ціла. А провод все-одно не "продзвонюється. Тобто він знову десь згнив в іншому місці, і реле не активується... Не розумію чому, - може якийсь бракований провод...
20241207-164148.jpg


Витягувати та розрізати всі пластикові гофри на моторній проводці у мене не було бажання, тому я просто додав ще один паралельний дублюючий ЗЕЛЕНИЙ (!) провод в гофрі, від контакту 36 DME до контакту 85 головного реле. Встановив біле головне реле, і знову пробую запускати двигун.
20241211-160137.jpg


done!
View: https://youtube.com/shorts/MdusdwjYgfs


Нарешті, тепер все нормально працює!
До речі, я звернув увагу, що схема роботи білого реле, аналогічна до схеми роботи чорного реле, що ставиться на ближнє світло та протитуманні фари. Але по ETK вони чомусь різні. З цікавості встановив чорне реле замість білого - все працює.
20241211-170704.jpg


Тобто, при крайній необхідності, можна зняти реле з фар і встановити його замість головного реле.
Закриваємо реле пластиковою кришкою - все готово!
20241211-160324.jpg


Двигун запускається, працює нормально. Але щоб машина змогла їздити своїм ходом, потрібно ще купити та встановити новий насос гідропідсилювача керма, та відреставрувати і встановити гальмівні супорти.

P.S.
До речі, про реле - якщо хтось помітив - додаткове жовте реле на блоці запобіжників. Може наступного разу напишу про нього! ;)
 
Останнє редагування:
Вітаю з успішним запуском!
Ретуал підношення "піпки" імобілайзеру виглядає забавно 😄
 
Вітаю з успішним запуском!
Ретуал підношення "піпки" імобілайзеру виглядає забавно 😄
Дякую!
)) ну, олдскул! ))І працює нормально. Хоча, спочатку, коли ніде не було живлення, то я грішив на нього, - навіть відключив. Потім, розібравшись із тим зеленим проводом, підключив знову. )
Але я тепер починаю розуміти, чому майже всі його відключають! )) При вимкненому запалюванні, він через декілька хвилин сам автоматично стає на охорону, тому кожен раз потрібпо його заново деактивувати! ) З одного боку, це логічно і добре, а з іншого, - не дуже зручно... )
 
Збірка_184_Додаткові опції БСК - OVERHEAT

Я вже давно писав про те, що встановив собі топовий блок бортової системи контролю для ринку Японії, із додатковими чотирма опціями, та додав в джгут салонної проводки проводи для них. Не буду повторюватись про це.
DSCN0912.jpg


Тепер прийшов час повністю доробити їх функціонал.
Зараз мова піде про додаткову опцію, що була доступна тільки для ринку Японії - OVERHEAT. Ця лампа сигналізує про перегрів каталізатора. Для цього в ньому встановлений датчик температури та спеціальне реле. Каталізатора у мене давно вже нема, відповідно, і нема сенсу шукати той датчик і реле.
Тому я вирішив використати цю лампу інакше - підключити її до датчика температури, що при температурі 99 градусів вмикає вентилятор кондиціонера на другу швидкість. Тобто, лампа буде заздалегідь попереджати про можливий перегрів двигуна. Також я вже писав раніше, що додав у електросхему вентилятора додаткову кнопку для ручного ввімкнення другої швидкості. Кнопку я підключив до відповідних контактів в блоці запобіжників. А провід від лампи, не задумуючись тоді, проклав аж до датчика на радіаторі. Тепер зрозумів, що даремно - логічно підключити його на ті ж контакти, що і кнопку. Але є нюанс. Реле (K6) другої швидкості вентилятора активується "плюсом" живлення, а додаткові лампи бортової системи контролю активуються "масою". Отже, довелось встановити додаткове реле, що конвертує "плюс" в "масу". Схему підключення кнопки і реле я намалював на схемі електровентилятора ETM.
20241211-174046.jpg


Контакт 86 підключив до роз'єму кнопки, що йде на контакт 86 реле K6. Контакти 30 та 85 підключив до "маси" в точці G104 за лівою фарою. Контакт 87 підключив до провода лампи OVERHEAT.
20240925-165138.jpg


Реле жовтого кольору встановив на штатне місце для реле на блоці запобіжників.
20240925-165122.jpg


Це звичайне реле, таке ж, як і всі помаранчеві реле в блоці запобіжників. Просто у мене було жовте. Також вони є помаранчеві або коричневі. Жовте саме красивіше! :)
20241211-160324.jpg


Тепер при ручному ввімкненні другої швидкості електровентилятора кондиціонера в салоні світиться зелена кнопка і лампа OVERHEAT бортової системи контролю.
20241211-172618.jpg


20241211-172632.jpg


Якщо температура охолоджуючої рідини досягне 99 градусів, то лампу OVERHEAT увімкне датчик температури разом з вентилятором. При цьому кнопка світитись не буде.
Наче все вийшло логічно, корисно і зручно!
Як на мене, то такий функціонал цієї лампи навіть корисніший, ніж штатний японський! ;)

P.S.
Якщо хтось помітив, то в блоці запобіжників встановлене ще одне додаткове реле фіолетового кольору - K9. Я про нього також вже згадував у відповідному розділі про реле, але повторю ще раз. Це реле, що при ввімкненні дальнього світла, автоматично вимикає задні протитуманні ліхтарі. якщо вони були ввімкнені. Ця опція була доступна для ринку Франції та Швейцарії. Мабуть тому, що там часто буває туман. На інших машинах замість реле там стоїть металева перемичка. Не розумію, чому це реле на встановлювали штатно на всі машини. Адже, це логічно - ніякий нормальний водій не буде вмикати дальнє світло в тумані. А якщо вмикає, то логічно, що туману вже нема, тому і задні протитуманні ліхтарі можна автоматично вимкнути (якщо водій забув це зробити сам), щоб не сліпити яскравим червоним світлом водіїв, що їдуть позаду. Ще більше мене дивує повна відсутність задніх протитуманних ліхтарів для ринку США, особливо на фоні того, що там були більш жорсткі вимого безпеки, ніж у Європі. Дивно.
Отже, я вважаю це корисною опцією, яку дуже просто встановити. Просто виймаємо металеву перемичку і замість неї ставимо фіолетове реле на 5 контактів. Таке ж саме реле використовується, як реле комфорту електросклопідйомників.

Колись пізніше напишу про ще одну додаткову лампу бортової системи контролю, - водійський ремінь безпеки. А поки що вона в мене ще не працює.
 
Останнє редагування:
Назад
Зверху