[ E53 ] BMW X5 Maritime Edition - яХта5 [Київ]

  • Автор теми Автор теми The_Glory
  • Дата створення Дата створення
Привіт, я так розумію, INPA не дружить із усіма, особливо якщо USB з китайського набору?
привіт
Та хз, я просто взагалі не дружу з цією всякою електронікою та прогами... )) явно, шо це не моє! )) І воно мені не цікаво, тому нема й бажання розбиратися в ньому...
 
Ремонт датчика положення керма

Настав час чергової класичної болячки - вийшов з ладу датчик положення керма. Спочатку загоралась лампа "4х4", але покрутивши кермо від упору, до упору, вона гасла і все було ОК. Так було декілька разів. Але, одного разу крутіння кермом вже не допомогло - лампа так і не погасла. Разом з цим "відпав " передній привід, DSC, і з'явився цілий "букет" помилок по різних ЕБУ. Тож, треба з цим щось таки робити, тим більше, що попереду зима, і краще її зустріти на " іксу" з повним приводом! )
Проблема не нова, тому в інеті є багато інфи по її вирішенню.
Самий простий варіант - купити новий оригінальний датчик. Але його ціна мені зовсім не подобається...
Хоча, я спочатку взагалі лоханувся з ним - не знаю чому, але я чомусь був впевнений, що цей датчик знаходиться в "шлейфі" керма. Не довго думаючи, я купив новий аналог того шлейфу! (раніше на моїх фото він був). Але коли почав дивитися, як він знімається, то зрозумів, що це дві окремі різні деталі! )) Із "шлейфом" в мене проблем поки що нема, тому, повернув його продавцю, - вдячний йому за це.
Брати б/у датчик з розборки - в цьому випадку лотерея - вони вже всі приблизно однаково зношені, тому не бачу в цьому сенсу.
Ціна нових китайських аналогів по 100$, теж не дуже радувала.
В інеті я знайшов інфу по "колхозному" ремонту цього датчика - заміну його контактів на контакти, виколупані з датчика дросельної заслонки від "жигулів" )) Але ті контакти більш жорсткі, швидко стираються, при цьому дряпаючи контактні доріжки датчика. Теж не варіант.
І тут я випадково знаходжу на автопро ремкомплект датчика положення керма по ціні 1500 грн. Вже краще, але теж не дешево, як за дві пластинки латуні. На аліекспрес знаходжу цей же ремкомплект за 200 грн. з безкоштовною доставкою! Нормальна "накрутка" в наших бариг! Замовив, через два тижні отримав. Я їх уявляв собі рази в 2-3 більшими! ))
20251007_093802.jpg

20251007_093828.jpg

Отже, щоб добратися до датчика, потрібно зняти нижні щитки під кермом.
Щиток над педалями тримається на 4 саморізах, та 2 кліпсах.
Два саморізи біля розетки OBD.
20251011_121830.jpg

Один саморіз біля тунелю АКПП.
20251011_121842.jpg

Один саморіз на повітропроводі, біля плафону підсвітки.
20251011_122525.jpg

Та дві поворотні кліпси.
20251011_121849.jpg

Відключаємо фішку плафону підсвітки та три фішки гонга, знімаємо щиток.
20251011_122844.jpg

Декоративний щиток під кермом тримається на шести саморізах.
Три саморізи на торпеді.
20251011_122919.jpg

Два саморізи біля розетки OBD.
20251011_123237.jpg

Один саморіз біля тунелю АКПП.
20251011_123249.jpg

Відключаємо фішку OBD, відщьолкуємо чотири кліпси шкіряного чохла, та знімаємо щиток.
20251011_124143.jpg

Знімаємо повітропровід.
20251011_124226.jpg

Отримуємо доступ до рульової колонки.
20251011_124347.jpg

Відкручуємо болт на валу біля муфти.
20251011_124851.jpg

Тут видно датчик.
20251011_124904.jpg

Виймаємо болт, розтискаємо викруткою затискач валу.
20251011_125601.jpg

20251011_125606.jpg

20251011_125830.jpg

Ставимо кермо на замок. Маркером ставимо мітку на валу та датчику. Монтіровкою натискаємо на муфту та зтягуємо вал вниз.
20251011_130509.jpg

Збиваємо молотком вал повністю.
20251011_130521.jpg

20251011_131312.jpg

Тепер можна зняти датчик з валу.
20251011_131325.jpg

Відключаємо фішку, та розрізаємо стяжку на поводі.
20251011_131438.jpg

Датчик знятий.
20251011_131834.jpg

Китайський ремкомплект.
20251011_132201.jpg

По формі пластин є не значні відмінності від оригінальних, але по розміру та конструктиву вони ідентичні.
20251011_132320.jpg

Датчик і ремкомплект.
20251011_132456.jpg

Розбираємо датчик. Відкручуємо чотири саморізи. Потрібна дуже мала викрутка торкс.
20251011_132809.jpg

Знімаємо кришку.
20251011_133548.jpg

Виймаємо корпус з контактами.
20251011_133815.jpg

Контакти мають жахливий вигляд - дуже зношені та брудні.
20251011_134044.jpg

20251011_134101.jpg

Ретельно все чистимо та миємо. Тепер гарно видно наскільки стерлися контакти.
20251011_135256.jpg

20251011_135311.jpg

20251011_135339.jpg

Нагріваємо термофеном контакти та витягуємо їх. Потім знову прогріваємо та встановлюємо нові контакти.
20251011_161714.jpg

20251011_161725.jpg

20251011_161733.jpg

Для надійності зверху я залив контакти двокомпонентним епоксидним клеєм. Після висихання, трохи підігнув контакти догори.
20251011_171018.jpg

20251011_171032.jpg

20251011_171046.jpg

Змащуємо корпус в місці контакту з кришкою силіконовим мастилом.
20251011_171327.jpg

Та збираємо датчик.
20251011_171914.jpg

20251011_171922.jpg

Надіваємо датчик на вал, підключаємо роз'єм та фіксуємо його в затискачі. Проводку фіксуємо стяжкою по білій мітці на проводі.
20251011_172805.jpg

Надіваємо вал, та набиваємо його до упору. Важливо попасти точно по своїх мітках, щоб кермо стояло рівно. Я не попав на декілька шліців, то довелося переставляти заново, бо на кермі це вже дуже помітно. Закручуємо болт.
20251011_174407.jpg

Датчик встановлено.
20251011_174520.jpg

Встановлюємо повітропровід та прикручуємо нижні щитки в зворотному порядку.
20251011_183428.jpg

Тепер потрібно їхати на діагностику, щоб скинути помилку та зробити ініціалізацію датчика положення керма. Сподіваюся, що він буде нормально працювати.

P.S.
До речі, про діагностику. Коли встановлював нижній щиток , то випадково помітив обірваний провод на роз'ємі OBD.
20251012_155444.jpg

Як виявилося, під ізолєнтою до штатного провода був припаяний провод від ГБО.
20251012_155502.jpg

Не знаю від чого, але штатний провод порвався, чи може відгнив від окислу. Судячи по кольору в WDS, це провод діагностичної шини. Можливо саме тому в мене та діагностика і не працює нормально і не бачить багато блоків, а не тому, що я криворукий діагност! ))) Мож спробую ще раз... ) Якщо не вийде, то тоді вже дочекаюсь поки приїдуть парктроніки, заміню їх, і тоді вже на діагностику, щоб перевірити все разом.

P.S.S.
Поки розбирався з тими проводами, знайшов не підключений роз'єм на 3 піна.
20251012_164153.jpg

Він примотаний до коси, що йде на кінцевик педалі гальм. Може хтось підкаже для чого він? Може то на кінцевик педалі зчеплення на механіці?
 
Чистка вентилятора блоку клімату

На платі блоку клімату встановлений маленький вентилятор, який забирає повітря із салону для більш точної роботи датчика температури клімат-контролю. Відповідно, він затягує і пил із салону, і з часом починає шуміти. Декілька років тому я його вже чистив, але він знову став доволі гучно шуміти. Дійсно, дуже гучно, бо навіть пасажири питали, що це так "жужить" )
Отже, потрібно знову його почистити. Для цього знімаємо блок клімат-контролю.
20251013_195339.jpg

Він тримається на двох защьолках по боках. Знімається дуже просто за допомогою пластикової картки - вставляємо картку та відщьолкуємо блок з обох боків і виймаємо.
20251013_195600.jpg

Відключаємо чотири роз'єми.
20251013_195741.jpg

Блок клімат-контролю знятий. Вентилятор знаходиться ліворуч за решіткою - видно скільки там пилу.
20251013_200546.jpg

Праворуч "решітка" декоративна, і не має наскрізних прорізів. Внизу в ній якась біла фіговинка - схоже на датчик освітлення, але це не точно ) Якщо хтось знає точно, що це таке, буду вдячний за інформацію.

Зверху та знизу по периметру корпусу є по чотири защьолки. Вони легко відщьолкуються тонкою викруткою, чи тією ж пластиковою карткою.
Блок клімат-контролю буває чотирьох типів, в залежності від комплектації машини:
1. Блок 64 11 6 927 898 - стандартний;
2. Блок 64 11 6 927 899 - автономна система опалення (Webasto);
3. Блок 64 11 6 927 900 - кондиціонер в задній частині салону (додатковий електровентилятор кондиціонера для задніх пасажирів);
4. Блок 64 11 6 927 901 - автономна система опалення (Webasto) та кондиціонер в задній частині салону (додатковий електровентилятор кондиціонера для задніх пасажирів);
В моєму випадку це 64 11 6 927 899 - автономна система опалення (Webasto).
20251013_200753.jpg

Може колись я і встановлю той додатковий вентилятор, якщо знайду повний комплект і сам блок клімат-контролю для нього. Відмінність в кількості пінів в чорному роз'ємі.
20251013_200814.jpg

До речі, цікава наклейка, - "УВАГА! НЕ ВСТАНОВЛЮЙТЕ В АВТОМОБІЛЯХ З СИСТЕМОЮ НАКОПИЧЕННЯ ПРИХОВАНОГО ТЕПЛА".
Вас іс дас? )) Що це за така система? І що за приховане тепло? Хтось в курсі?
20251013_200833.jpg

Отже, відщьолкуємо передню панель, і бачимо купу пилу та бруду.
20251013_201103.jpg

Оце, мабуть, і є той самий датчик температури, через який вентилятор проганяє повітря із салону.
20251013_201133.jpg

А це сам вентилятор на платі.
20251013_201138.jpg

Плата з вентилятором просто виймається з пазів корпусу догори.
20251013_201209.jpg

Крильчатка вентилятора, судячи з усього, має якийсь електро-магнітний привід, тому також просто знімається з осі догори.
20251013_201232.jpg

Ретельно все чистимо, миємо.
20251013_203459.jpg

Хочу звернути увагу, що під крильчаткою пилу абсолютно не було. Мабуть це завдяки її формі, що служить водночас і захисним "пильником" для осі. Минулого разу, я начитався в інеті "страшилок", що якщо змастити вісь крильчатки, то пил налипне на неї і стане ще гірше. Тому просто почистив і не змащував. Стало значно тихіше, але шум від вентилятора все одно залишився.
Цього разу я вирішив все-таки змастити вісь крильчатки мастилом для швейних машин. Буквально мікро-крапля мастила на вісь.
20251013_203615.jpg

Встановлюємо крильчатку на плату.
20251013_204227.jpg

Вона тепер крутиться дуже легко і безшумно.
20251013_204238.jpg

Вставляємо плату в направляючі пази корпусу.
20251013_204409.jpg

Защьолкуємо передню панель. Я її не розбирав, адже ніяких претензій до роботи кнопок чи підсвітки в мене нема. Просто обробив її контакти та контакти всіх роз'ємів контакт-спреєм.
20251013_204832.jpg

Ще цікавий і не дуже зрозумілий мені момент - на проводці чорна фішка на 12 пінів. На моєму блоці також 12 пінів.
20251013_205123.jpg

Але, якщо встановлювати блок клімат-контролю під додатковий вентилятор, то нам, наче, 18 пінів. Потрібно міняти і частину проводки в машині чи як?
Підключаємо всі чотири фішки.
20251013_205259.jpg

Защьолкуємо блок в отвори по боках.
Можливо, невеличкий "лайфхак" :) Якщо потрібно добратися до роз'єму AUX, то мабуть простіше і швидше буде зняти блок клімату, ніж відкручувати і знімати монітор, - на фото чорна фішка на задньому плані.
20251013_205305.jpg

Перевіряємо - все працює, все світиться.
20251013_205826.jpg

І саме головне, - абсолютна тиша в салоні!! В мене такого ще не було з моменту купівлі машини! Вентилятор можна почути тільки приклавши ухо до його решітки! ))
20251013_205843.jpg

Я задоволений. Все таки змазка там потрібна! ;)
 
Кріплення шлангів та проводки підігріву форсунок омивача лобового скла

Нарешті, приїхали всі мої коробки.
20251019_173551.jpg

В коробках пакетики.
20251019_174301.jpg

Але сьогодні мова піде тільки про ось ці пакетики.
20251019_174359.jpg

Отже, ще з моменту покупки машини проводка обігріву форсунок та шланг омивача лобового скла в декількох місцях були не закріпленні і провисали під капотом, як гирлянди )
20251019_180040.jpg

Зламана одна кліпса на правій решітці.
20251019_180156.jpg

Зламана центральна кліпса на капоті.
20251019_180113.jpg

Зламаний тримач роз'єму проводки обігріву форсунки на лівій решітці.
20251019_180126.jpg

Нарешті, в мене і до цього дійшли руки. Замовив кліпси, та заразом новий болт кріплення капоту.
20251019_174653.jpg

Зняв всі кліпси, ретельно помив проводку, шланги та внутрішні решітки. Потім закріпив проводку та шланги так, як повинно бути.
До речі, в ETK не правильно вказані ці кліпси кріплення (або, можливо, там вказано кріплення для до рестайлінгу). Тому напишу детально, мож комусь пригодиться теж.
Кронштейн шлангопроводу (51 71 8 268 399) - 1 шт. Знаходиться біля кінцевика капоту.
20251020_090238.jpg

Кліпса (61 13 8 353 135) - 1 шт. На схемі в ETK вона чомусь відсутня. Встановлюється перед правою решіткою.
20251020_090251.jpg

Кліпса (61 13 1 387 626) - 3 шт. Дві штуки встановлюються на праву решітку і одна штука, на ліву решітку.
20251020_090318.jpg

Кліпса (61138355134) - 1 шт. На схемі в ETK вказано 3 штуки, - це помилка. Одна кліпса встановлюється по центру капоту, між решітками.
20251020_090324.jpg

Кронштейн (61 13 8 372 304) - 2 шт. Кронштейн для фіксації роз'єму проводки обігріву форсунок омивача лобового скла. Встановлюється по одному на кожну решітку.
20251020_090330.jpg

Тепер вся проводка та шланги омивача закріплені, як має бути.
20251020_090348.jpg

За разом залив зимовий омивач.
Ще я хотів замінити болт капота, який хтось раніше пробував відкручувати болгаркою. Але, мабуть, так і не змогли відкрутить. Я теж не зміг. ) Що, ж , відкладу це не потім, - до фарбування, чи може, заміни капоту... А поки, болт полежить в коробці.
20251020_090342.jpg

На фото були ще оці пакетики - кліпси для фіксації оригінального водійського гумового килимка.
20251019_174904.jpg

До речі, для пасажирського килимка вони не передбачені, хоча на підлозі в килимі є прорізи для них.
В мене вони раніше були, але дуже старанні мийщики на мийці їх десь профуфукали... Хоча, у мене були тільки фіксатори (51 47 8 243 734), а шайб (51 47 1 881 521) не було. Я не дуже розумію функціонал цих шайб, але нехай будуть, якщо їх було передбачено заводом. Може з шайбами менше шансів, що фіксатор випаде і загубиться, при зніманні килимка.
Але тут один нюанс. Окрім оригінальних гумових килимків в мене є ще комплект афтемаркет килимків "Stingrey" для Е53. Як на мене, то вони більш практичні для зими з постійною слякоттю. Вони мають більш глибокі "клітинки" та бортик по периметру, завдяки чому краще утримують на собі бруд та воду. Тому я частіше використовую ці килимки.
20250927_122459.jpg

20250927_122513.jpg

В цих килимках також передбачені місця для фіксаторів - і на водійському і на пасажирському. Але отвори для фіксаторів потрібно зробити самому.
20251019_185503.jpg

20251019_185511.jpg

Я вирішив не робити в них дірок )) Вони і так чудово лежать на килимі, та й виймати їх без фіксаторів швидше і зручніше. А фіксатори залишу для оригінальних килимків.

Про решту коробок та пакетиків напишу наступного разу ;)
 
Заміна передніх датчиків парктроніка та решітки бампера (ч.1. Знімання переднього бампера)

Парктронік в мене не працює вже декілька років, тому я вже і відвик від нього, та не дуже то він і потрібний1 ;) Але навесні, коли я тросом витягував свою Е30 з гаража, китайський трос не витримав і лопнув, розбивши гаком нижню решітку переднього бампера на Е53 (добре, що не фару, чи радіатор). Виглядало це так:
20251023_082655.jpg

Саме в тому ж місці решітка вже була трохи зламана ще до мене, але тепер вона розлетілася повністю.
20251023_082718.jpg

Без парктроніка ще можна їздити, а от діра в бампері виглядала дуже не естетично, тому вирішив замінити решітку. Ну, а заразом, звісно, вже замінити і датчики парктроніка. Якщо він вже є, то повинен таки працювати. Для цього потрібно зняти передній бампер. Це виявилося не так вже складно, як я це собі уявляв! ;)

Забігаючи на перед скажу, що судячи з усього, бампер раніше вже знімали і встановлювали на якомусь СТО, - бо частина кріплень була відсутня, частина зламана, а решта переплутана місцями! Але воно якось таки білш-менш нормально трималось багато років! )

Відкручуємо п'ять саморізів по низу бампера. В мене було тільки три з них, по центру, а по краях не було навіть закладних для них.
20251023_083803.jpg

Відкручуємо два болта М6 під переднім номером. В мене був прикручений тільки з лівого боку, а правий був зірваний і просто там стирчав.
20251023_083902.jpg

Знімаємо заглушки для буксирувальної петлі та відкручуємо по одному болту М6 з кожного боку. В мене був прикручений тільки з правого боку.
20251023_084028.jpg

А з лівого боку не було навіть закладної гайки для нього.
20251023_083955.jpg

Знімаємо заглушки ПТФ та відкручуємо по одному болту М6 з кожного боку. Тут болти були з обох боків.
20251023_084005.jpg

20251023_084038.jpg

Відкручуємо два саморіза по верху бампера, біля фар.
20251023_084047.jpg

Відкручуємо по два саморіза по боках бампера, в арках, зверху та знизу.
20251023_084122.jpg

20251023_084209.jpg

Натискаємо та відщьолкуємо по дві защьолки на крилах з кожного боку. В мене вони вже були зламані, тому бампер просто вийнявся.
20251023_084259.jpg

20251023_084312.jpg

Виводимо пластикові підкрилки з-під бампера з обох боків.
20251023_085922.jpg

20251023_085934.jpg

Бампер повністю відкручений.
20251023_093228.jpg

Відключаємо роз'єми ПТФ, та акуратно знімаємо бампер.
20251023_093938.jpg

Знімаємо фіксатор з фланців шланга омивача фар, та роз'єднуємо їх.
20251023_093953.jpg

20251023_093957.jpg

Затиснувши шланг пальцем, виводимо його за фару, вище рівня бачка омивача, щоб не витікала рідина.
20251023_094005.jpg

Відключаємо проводку парктроніка від кузовної проводки. Там знайшовся не закручений болт з підсилювача бампера. А з іншого боку знайшовся оригінальний саморіз кріплення ПТФ, який замінили звичайним саморізом. Ну, не шукати ж та діставати його звідти! )))
20251023_094234.jpg

Бампер знятий.
20251023_094715.jpg

В наступній частині напишу про дефектовку та дрібний ремонт бампера та інших частин під ним.
 
Заміна передніх датчиків парктроніка та решітки бампера (ч.2. Дефектування та ремонт переднього бампера)

Отже, бампер знятий, і мій помічник одразу розпочав огляд та дефектування бамперу! ))
20251023_094701.jpg

Обидва бічні кронштейни із защьолками на крилах поламані.
20251023_094726.jpg

20251023_094737.jpg

Але вони доступні тільки під замовлення, з доставкою через два тижні. Я їх, звісно, що замовлю, але чекати два тижні не маю можливості, тому встановлю їх наступного разу, коли буду знімати бампер для реставрації фар.

Окрім решітки, постраждав від удару і лівий повітропровід.
20251023_095029.jpg

А ущільнювач проводки датчика температури мабуть забули вставити ще на тому ж СТО, де встановлювали бампер. Дуло кудись під бампер.
20251023_095015.jpg

Одразу вставив його на місце. До речі, я був здивований, що повітропровід йде не на обдув гальм, а кудись в глибину, під капот. Як потім дізнався з ЕТК, - це обдув АКПП для 3-літрових бензинових та дизельних моделей. А в щитку колісної арки, на місці для обдуву гальм стоїть глуха кришка.
20251023_131757.jpg

Ще більше здивував правий повітропровід.
20251023_142120.jpg

Він йде в щиток колісної арки, як і потрібно для обдуву гальм.
20251023_142131.jpg

Але там стоїть така ж глуха кришка! Нахіба там той повітропровід? На трьох літрах гальма не перегріваються? )
20251023_142143.jpg

Але повертаємось до дефектування - ліворуч в підсилювачі бампера відсутня закладна гайка.
20251023_135122.jpg
Праворуч вона є, але я зняв їх обидві. Хоча, без необхідності їх не потрібно знімати, - обойма гайки дуже жорстка, і можна повідламувати її вушка.
20251023_135126.jpg

Праворуч знизу підсилювача стирчить зірваний болт.
20251023_135134.jpg

Довелось його зрізати, бо як виявилось, його закрутили не по різьбі, і відірвали внутрішню закладну гайку, що була приварена до підсилювача бампера із середини. Доступу до неї нема. Потрібно буде замість неї встановити різьбову заклепку М6. Це я також зроблю наступного разу, бо не було часу шукати ті заклепки та заклепочник для них.
Ретельно помив, почистив всі щитки та повітропроводи під бампером. Приклеїв відламані частини лівого повітропроводу (добре, що вони збереглися). Зачистив поверхневу ржавчину на підсилювачі бампера. Слідів удару, чи рихтовки на ньому не помітив - все ціле.
20251023_144628.jpg

Загрунтував.
20251023_145332.jpg

Та пофарбував.
20251023_162811.jpg

Вигляд став вже значно кращий.
20251023_163356.jpg

Тепер переходимо до самого бампера.
Зняв, щоб не загубити, металеві закладні проставки під кріплення бампера, та скоби кріплення проводки парктроніка.
20251023_101207.jpg

20251023_101219.jpg

Вони цілі, просто трохи поверхнево ржаві.
20251023_101658.jpg

Зняв проводку партроніка. Щоб зняти датчики парктроніка, довелось їх добряче помити та полити "ведешкою".
20251023_110719.jpg

Тільки після цього вдалося їх витягти з посадочних місць. Розводимо два "вуха" тримача, та виштовхуємо датчик всередину бампера.
20251023_110724.jpg

Бампер теж ретельно помитий.
20251023_162058.jpg

20251023_162625.jpg

Решітки бампера тримаються на зсувних защьолках. Верхні решітки в центрі бампера мають на торцях упори-фіксатори. Їх потрібно припідняти та зсунути решітки в бік ПТФ. Нижня решітка зсувається в бік правої ПТФ.
20251023_162658.jpg

20251023_162701.jpg

Шланги та форсунки омивача фар я не знімав, просто витягнув шланг з фіксаторів бампера та ретельно помив.
Бампер розібраний.
20251023_172141.jpg

Загалом, то бампер цілий, але знайшлися дрібні поломки. Бампер складається з нижньої та верхньої частини, кронштейнів ПТФ та накладок для решіток. Ці всі деталі зкріплені між собою заводською пайкою пластику. Між ними знаходиться демпфер з поліпропілену. При необхідності, можна бампер розібрати повністю, зрізавши місця пайки. Але мені це не потрібно, тому просто ремонтую там де це необхідно.
Пайка кронштейнів ПТФ з обох боків була відламана від бампера.
20251023_183216.jpg

Паяти там я не ризикнув, щоб не пошкодити лицьову поверхню, тому просто приклеїв кронштейни до бампера.
20251023_183745.jpg

Приклеїв лівий тримач датчика парктроніка.
20251023_185931.jpg

Припаяв накладку решітки до бампера, що також постраждала від удару.
20251023_185940.jpg

Запаяв тріщини в ушах кріплення по боках бампера.
20251023_190956.jpg

Доклеїв одну перемичку у верхній решітці.
20251023_191418.jpg

Відпісочив все кріплення бампера.
20251023_194804.jpg

Тепер можна починати збирати бампер. Про це напишу в наступній частині.
 
Ыыыы, буцык в жилетке))
 
Заміна передніх датчиків парктроніка та решітки бампера (ч.3. Збірка переднього бампера)

Отже, стадія "ну, якщо я вже сюди поліз" завершена. ) І нарешті, справа дійшла до того, заради чого, я це все і почав - датчики парктроніка та решітка бампера.
Я вже писав про чотири маленьких коробочки та одну велику. ;) В маленьких коробочках чотири нових передніх датчика парктроніка - китайський аналог.
Система парктроніка вЕ53 працює трохи дивно, - якщо з ладу виходить хоча б один, будь-який, датчик з усіх восьми, то система взагалі перестає працювати. Вся, - і передні , і задні. При цьому мигає зелений діод на кнопці активації парктроніка. Але робочі датчики таки продовжують працювати. Тому виявити несправний датчик можна не лише за допомогою комп'ютерної діагностики, а і просто на слух, приклавши до нього вухо. Або записати відео на телефон, по черзі підносячи мікрофон до кожного датчика. Робочі датчики видають ледь помітний звук - тріск, чи клацання. Таким чином, я виявив, що спереду не працює лівий крайній та правий центральний датчики. Таким же чином, я виявив, що ззаду не працює лівий крайній датчик. Це колись підтверджувала і діагностика.
Передні датчики двох типів, - два крайні Г-подібні (66 20 6 989 068), та два центральні прямі (66 20 6 989 069). Ліві і праві однакові. А крайні та центральні НЕ взаємозамінні, і мають різні роз'єми.
Задні датчики всі чотири однакові - прямі (66 20 6 989 069), такі ж, як і центральні передні.
Тобто, всього потрібно:
Г-подібні (66 20 6 989 068) - 2 шт.
Прямі (66 20 6 989 069) - 6 шт.
В інеті є різні відгуки по заміні цих датчиків - одні пишуть, що китайські аналоги взагалі не працюють, інші пишуть, що китайські датчики не сумісні з оригінальними датчиками і будуть працювати тільки при заміні комплектом всіх чотирьох чи восьми, а продавці стверджують, що китайські аналоги працюють, не гірше оригінальних! ) Можливо, це залежить від виробника та якості китайських аналогів...
Купувати б/у ориг з розборки не дуже хотілося, бо вони всі вже старі, і не факт, що він не помре через пару тижнів. А ціна така ж , як за новий китайський, чи, навіть, ще дорожче.
Отож, отримавши запевнення від продавця, підкріплене гарантією на 14 днів, я купив комплект нових китайських передніх датчиків парктроніка для E53. До речі, це в мене була найшвидша доставка запчастин за весь час - в 6 вечора підтвердив замовлення, а в 9 ранку вже отримав посилку! На упаковках є декілька номерів, включно з оригінальним номером ETK BMW. В продавця вони були під такими номерами: 2-031-1 (66 20 6 989 068) та 2-031-2 (66 20 6 989 069).
20251019_175116.jpg

А у великій коробці нова решітка бампера.
20251019_175454.jpg

В моїй комплектації Maritime Edition решітки бампера йдуть сріблястого кольору TITAN. Такі ж решітки йдуть в пакеті BMW Individual, в спорт-пакеті та, звісно, в пакеті TITAN.
Решітка доступна до замовлення.
Чорна стандартна решітка SCHWARZ (51 11 7 111 767) - 1400грн.
Срібляста решітка TITAN 2 (51 11 7 123 956) - 3500 грн.
Як бачите, за "індивідуальність" треба платити значно більше! )) Добре, що існують і аналоги! )
Я знайшов польський аналог:
Чорна - BLIC 6502070095910P - 876 грн.
Срібляста - BLIC 6502070095910PP - 987 грн.
Різниця суттєва, тому перепитавши в продавця чи це точно срібляста решітка, і отримавши підтвердження , замовив. Через два тижні отримав, - номер правильний, поляки пишуть, що це "пластік срєбний"! )
20251019_175519.jpg

Але в пакеті ЧОРНА решітка! )))
20251019_175614.jpg

Курва, я пєрдолє, срєбна! )))
20251019_175650.jpg

Продавець пробував щось вияснити у поляків, але нічого толком не вийшло, відповідь була щось типу, - яка була, ту і відправили, іншої нема! )) Курва.
Вирішив забирати, та фарбувати в срібну, бо чекати вже не було часу.
Але, виявилося, не все так і погано. Придивившись до решітки помітив на ній таке:
ABS пластик - не погано.
20251021_192011.jpg

І частково затертий номер 7 111 ___, це був оригінальний номер чорної решітки з ETK BMW - 7 111 767.
20251021_192021.jpg

Також знайшлося і частково затерте лого BMW!
20251021_192243.jpg

Отже, я отримав оригінальну решітку по ціні аналога - теж не погано! ) Може комусь цей "лайфхак" з номерами стане в пригоді! ;)
Але ж треба фарбувати... Шар праймера для пластику та три тонких шари сріблястої фарби.
20251021_191904.jpg

І отримуємо сріблясту решітку
20251021_202838.jpg

20251022_211119.jpg

BMW Original! ))
20251023_082322.jpg

Решітка готова, проводка парктроніка почищена.
20251023_114332.jpg

Все кріплення відпісочене та покрите цинковою фарбою
20251023_114345.jpg

Перед установкою все ж таки вирішив перевірити, датчики парктроніка. Підключив до проводки.
20251023_114515.jpg

Повісив на підсилювач бампера та підключив проводку.
20251023_115203.jpg

Крайній правий.
20251023_115210.jpg
Два центральні. Помічник суворо контролює процес! ))
20251023_115221.jpg

Крайній лівий.
20251023_115225.jpg

Вмикаємо парктронік кнопкою, та знову слухаємо всі датчики по черзі. Всі тріщать, реагують на перешкоди - парктронік працює! Заради експерименту, я спробував встановити один чи два оригінальних датчика разом з китайськими. І в такому випадку вони також всі працюють! Тобто, не обов'язково їх міняти комплектом, а можна і по-штучно.

Тепер можна починати збирати бампер. Встановлюємо решітки.
20251024_091706.jpg

Верхні решітки встановлюються гачками в пази, та зсовуються до центру бампера, фіксуючись там упором на торці.
20251024_091837.jpg

Упори по центру бампера. Права решітка вже защьолкнута, а ліва ще ні.
20251024_091850.jpg

Нижня решітка також вставляється гачками в пази, та зсовується в лівий бік.
20251024_092010.jpg

20251024_093146.jpg

Решітки встановлено.
20251024_093155.jpg

Встановлюємо датчики та проводку парктроніка.
20251024_111249.jpg

Г-подібні датчики по краях, прямі по центру. Вони просто вставляються в тримач та фіксуються його двома пластинами.
20251024_111712.jpg

Прокладаємо проводку по спеціальних фіксаторах на бампері та підключаємо її до датчиків.
20251024_114158.jpg

До цього, мабуть все ті ж фахівці на СТО, не довго думаючи, проклали її на стяжках. Тепер вона прокладена, як має бути.
Починаємо з лівого крайнього датчика, проводка заходить за кронштейн кріплення ПТФ, щоб не притискалася до підсилювача бампера.
20251024_114214.jpg

По спеціальних фіксаторах проходить під ПТФ
20251024_114633.jpg

По спеціальних фіксаторах йде до лівого центрального датчика.
20251024_114757.jpg

Біля датчика фіксується металевою скобою.
20251024_114803.jpg

По спеціальних фіксаторах йде до правого центрального датчика.
20251024_114813.jpg

Біля датчика фіксується металевою скобою.
20251024_114824.jpg

Проводка заходить за кронштейн кріплення ПТФ, щоб не притискалася до підсилювача бампера.
20251024_114704.jpg

По спеціальних фіксаторах йде до правого крайнього датчика.
20251024_114915.jpg

Все кріплення я відпісочив та пофарбував цинковою фарбою, але ж , як я вже казав, - частина його відсутня, частина зламана, частина не відповідає розмірам по ETK. Тому я вирішив зібрати комплект кріплення, відповідно до схеми ETK. Деякі деталі підібрав по аналогу.
Мабуть, це таки дається взнаки збірка E30! ))
3cej.png

20251024_120654.jpg

Деталь №2 - армуюча втулка 12X22MM (51 11 7 009 892) - 2 шт. Втулки в отвори бампера біля буксирувальних проушин.
Деталь №3 - армуюча втулка (51 11 7 009 886) - 2 шт. Втулки в отвори бампера верхнього кріплення біля фар.

20251024_120727.jpg

Деталь №5 - саморіз (51 41 7 059 617) - 4 шт. Кріплення бічних кронштейнів на крилах. Я їх не знімав.
Деталь №14 - саморіз чорний для пластику 5X25 (07 14 6 959 925) - 6 шт. Кріплення накладки для номера. В ній всього 4 отвори, тому саморізів 4 , а не 6. Мабуть помилка в ETK.
Деталі №15 - №17 використовуються для кріплення номерного знаку, наскрізь через отвори в ньому. Я використовую для цього пластикову клубну номерну рамку, що кріпиться шістьма звичайними саморізами, тому ці деталі мені не потрібні. Просто напишу і про них для інформації. Я їх використовував для сурового олдскульного кріплення номерів на своїй E30 ;)
20251024_120739.jpg
Деталь №15 - шайба (07 11 9 904 208) - 2 шт. Кріплення номера.
Деталь №16 - саморіз чорний (07 14 6 959 892) - 2 шт. Кріплення номера.
Деталь №17 - декоративний пластиковий ковпачок на саморіз білий WEISS (51 18 1 813 017) - 2 шт. Кріплення номера.
Деталь №17 - декоративний пластиковий ковпачок на саморіз чорний SCHWARZ (51 18 1 823 474) - 2 шт. Кріплення номера.
Деталь №17 - декоративний пластиковий ковпачок на саморіз синій BLAU (64 11 1 375 497) - 2 шт. Кріплення номера.
Колір ковпачка повинен відповідати кольору місця отвору в номері - білий та синій для фону, чорний, якщо отвір попав на цифру чи букву номера.
20251024_120711.jpg
Деталь №18 - листова гайка (07 12 9 901 655) - 8 шт. Закладна пластина для саморізів. В мене їх на весь бампер 17 шт. Мабуть помилка в ETK.
Деталь №19 - саморіз чорний 4,8X22 (63 17 6 906 915) - 4 шт. Кріплення ПТФ із закладними пластинами.
Деталь №20 - саморіз з шайбою 4,8X 9 (07 11 9 902 267) - 6 шт. Верхнє та бічні кріплення в арках із закладними пластинами
Деталь №21 - болт з шайбою чорний M6X20 (07 14 7 151 867) - 8 шт. В мене їх на весь бампер 6 шт. Мабуть помилка в ETK. Додав два аналогічних нержавіючих.
Деталь №22 - саморіз з шайбою 4,8X18 (07 14 7 129 1610 - 5 шт. Нижнє кріплення із закладними. Все це кріплення я взяв аналогічне нержавіюче.
В ETK я не знайшов кріплення для з'єднання двох частин бампера між собою, по боках - два саморізи із закладними.
20251024_120745.jpg

Вставляємо втулки з обох боків.
20251024_121750.jpg

З'єднуємо дві частин бампера між собою, по боках.
20251024_125311.jpg

Встановлюємо по дві закладні пластини на кріплення по боках бампера.
20251024_125340.jpg

Встановлюємо по дві закладні пластини для кріплення ПТФ з обох боків.
20251024_125348.jpg

Бампер готовий до установки.
20251024_131354.jpg

Встановлюємо в підсилювач закладні гайки для кріплення бампера біля буксирувальних проушин з обох боків.
20251024_131827.jpg

Це квадратні гайки M6, але в мене однієї гайки не було, тому я замінив її звичайною нержавіючою гайкою M6, затиснувши її в обойму. Якщо ці гайки цілі, то краще їх не чіпати, - їх обойма дуже жорстка і при згинанні її вушка можна зламати. В ETK я цю гайку не знайшов.
Встановлюємо закладні пластини для нижнього кріплення бампера.
20251024_130531.jpg

І на сам кінець, ще один "сюрприз" від творців "установки бампера на СТО"! )) В ETK я помітив два повітропроводи, яких не бачив у себе. Ось такі, - по боках радіатора, над підсилювачем бампера. Фото з інету.
51 71 7 123 351_51 71 7 123 352 (2).jpg

Вони направляють повітря з країв верхніх решіток на радіатор, а не просто під капот. Мабуть фахівці колись забули їх встановить... Нажаль я запізно це помітив, тому замовлю та встановлю їх наступного разу, разом з бічними кронштейнами.

Тепер можна встановлювати бампер. Про це напишу наступного разу.
 
Назад
Зверху