Заміна передніх датчиків парктроніка та решітки бампера (ч.3. Збірка переднього бампера)
Отже, стадія "ну, якщо я вже сюди поліз" завершена. ) І нарешті, справа дійшла до того, заради чого, я це все і почав - датчики парктроніка та решітка бампера. 
Я вже писав про чотири маленьких коробочки та одну велику. 

 В маленьких коробочках чотири нових передніх датчика парктроніка - китайський аналог.
Система парктроніка вЕ53 працює трохи дивно, - якщо з ладу виходить хоча б один, будь-який, датчик з усіх восьми, то система взагалі перестає працювати. Вся, - і передні , і задні. При цьому мигає зелений діод на кнопці активації парктроніка. Але робочі датчики таки продовжують працювати. Тому виявити несправний датчик можна не лише за допомогою комп'ютерної діагностики, а і просто на слух, приклавши до нього вухо. Або записати відео на телефон, по черзі підносячи мікрофон до кожного датчика. Робочі датчики видають ледь помітний звук - тріск, чи клацання. Таким чином, я виявив, що спереду не працює лівий крайній та правий центральний датчики. Таким же чином, я виявив, що ззаду не працює лівий крайній датчик. Це колись підтверджувала і діагностика.
Передні датчики двох типів, - два крайні Г-подібні (66 20 6 989 068), та два центральні прямі (66 20 6 989 069). Ліві і праві однакові. А крайні та центральні НЕ взаємозамінні, і мають різні роз'єми.
Задні датчики всі чотири однакові - прямі (66 20 6 989 069), такі ж, як і центральні передні.
Тобто, всього потрібно:
Г-подібні (66 20 6 989 068) - 2 шт.
Прямі (66 20 6 989 069) - 6 шт.
В інеті є різні відгуки по заміні цих датчиків - одні пишуть, що китайські аналоги взагалі не працюють, інші пишуть, що китайські датчики не сумісні з оригінальними датчиками і будуть працювати тільки при заміні комплектом всіх чотирьох чи восьми, а продавці стверджують, що китайські аналоги працюють, не гірше оригінальних! ) Можливо, це залежить від виробника та якості китайських аналогів...
Купувати б/у ориг з розборки не дуже хотілося, бо вони всі вже старі, і не факт, що він не помре через пару тижнів. А ціна така ж , як за новий китайський, чи, навіть, ще дорожче.
Отож, отримавши запевнення від продавця, підкріплене гарантією на 14 днів, я купив комплект нових китайських передніх датчиків парктроніка для E53. До речі, це в мене була найшвидша доставка запчастин за весь час - в 6 вечора підтвердив замовлення, а в 9 ранку вже отримав  посилку! На упаковках є декілька номерів, включно з оригінальним номером ETK BMW. В продавця вони були під такими номерами: 2-031-1 (66 20 6 989 068) та 2-031-2 (66 20 6 989 069).
 
А у великій коробці нова решітка бампера.
 
В моїй комплектації Maritime Edition решітки бампера йдуть сріблястого кольору TITAN. Такі ж решітки йдуть в пакеті BMW Individual, в спорт-пакеті та, звісно, в пакеті TITAN.
Решітка доступна до замовлення.
Чорна стандартна решітка SCHWARZ (51 11 7 111 767) - 1400грн.
Срібляста решітка TITAN 2 (51 11 7 123 956) - 3500 грн.
Як бачите, за "індивідуальність" треба платити значно більше! )) Добре, що існують і аналоги! )
Я знайшов польський аналог:
Чорна - BLIC 6502070095910P - 876 грн.
Срібляста - BLIC 6502070095910PP - 987 грн.
Різниця суттєва, тому перепитавши в продавця чи це точно срібляста решітка, і отримавши підтвердження , замовив. Через два тижні отримав, - номер правильний, поляки пишуть, що це "пластік срєбний"! )
 
Але в пакеті ЧОРНА решітка! )))
 
Курва, я пєрдолє, срєбна! )))
 
Продавець пробував щось вияснити у поляків, але нічого толком не вийшло, відповідь була щось типу, - яка була, ту і відправили, іншої нема! )) Курва.
Вирішив забирати, та фарбувати в срібну, бо чекати вже не було часу.
Але, виявилося, не все так і погано. Придивившись до решітки помітив на ній таке:
ABS пластик - не погано.
 
І частково затертий номер 7 111 ___, це був оригінальний номер чорної решітки з ETK BMW - 7 111 767.
 
Також знайшлося і частково затерте лого BMW!
 
Отже, я отримав оригінальну решітку по ціні аналога - теж не погано! ) Може комусь цей "лайфхак" з номерами стане в пригоді! 

Але ж треба фарбувати... Шар праймера для пластику та три тонких шари сріблястої фарби.
 
І отримуємо сріблясту решітку
 
 
BMW Original! ))
 
Решітка готова, проводка парктроніка почищена.
 
Все кріплення відпісочене та покрите цинковою фарбою
 
Перед установкою все ж таки вирішив перевірити, датчики парктроніка. Підключив до проводки.
 
Повісив на підсилювач бампера та підключив проводку.
 
Крайній правий.

Два центральні. Помічник суворо контролює процес! ))
 
Крайній лівий.
 
Вмикаємо парктронік кнопкою, та знову слухаємо всі датчики по черзі. Всі тріщать, реагують на перешкоди - парктронік працює! Заради експерименту, я спробував встановити один чи два оригінальних датчика разом з китайськими. І в такому випадку вони також всі працюють! Тобто, не обов'язково їх міняти комплектом, а можна і по-штучно.
Тепер можна починати збирати бампер. Встановлюємо решітки.
 
Верхні решітки встановлюються гачками в пази, та зсовуються до центру бампера, фіксуючись там упором на торці.
 
Упори по центру бампера. Права решітка вже защьолкнута, а ліва ще ні.
 
Нижня решітка також вставляється гачками в пази, та зсовується в лівий бік.
 
 
Решітки встановлено.
 
Встановлюємо датчики та проводку парктроніка.
 
Г-подібні датчики по краях, прямі по центру. Вони просто вставляються в тримач та фіксуються його двома пластинами.
 
Прокладаємо проводку по спеціальних фіксаторах на бампері та підключаємо її до датчиків.
 
До цього, мабуть все ті ж фахівці на СТО, не довго думаючи, проклали її на стяжках. Тепер вона прокладена, як має бути.
Починаємо з лівого крайнього датчика, проводка заходить за кронштейн кріплення ПТФ, щоб не притискалася до підсилювача бампера.
 
По спеціальних фіксаторах проходить під ПТФ
 
По спеціальних фіксаторах йде до лівого центрального датчика.
 
Біля датчика фіксується металевою скобою.
 
По спеціальних фіксаторах йде до правого центрального датчика.
 
Біля датчика фіксується металевою скобою.
 
Проводка заходить за кронштейн кріплення ПТФ, щоб не притискалася до підсилювача бампера.
 
По спеціальних фіксаторах йде до правого крайнього датчика.
 
Все кріплення я відпісочив та пофарбував цинковою фарбою, але ж , як я вже казав, - частина його відсутня, частина зламана, частина не відповідає розмірам по ETK. Тому я вирішив зібрати комплект кріплення, відповідно до схеми 
ETK. Деякі деталі підібрав по аналогу.
Мабуть, це таки дається взнаки збірка E30! ))
 
 
Деталь №2 - армуюча втулка 12X22MM (51 11 7 009 892) - 2 шт. Втулки в отвори бампера біля буксирувальних проушин.
Деталь №3 - армуюча втулка (51 11 7 009 886) - 2 шт. Втулки в отвори бампера верхнього кріплення біля фар.
 
Деталь №5 - саморіз (51 41 7 059 617) - 4 шт. Кріплення бічних кронштейнів на крилах. Я їх не знімав.
Деталь №14 - саморіз чорний для пластику 5X25 (07 14 6 959 925) - 6 шт. Кріплення накладки для номера. В ній всього 4 отвори, тому саморізів 4 , а не 6. Мабуть помилка в ETK.
Деталі №15 - №17 використовуються для кріплення номерного знаку, наскрізь через отвори в ньому. Я використовую для цього пластикову клубну номерну рамку, що кріпиться шістьма звичайними саморізами, тому ці деталі мені не потрібні. Просто напишу і про них для інформації. Я їх використовував для сурового олдскульного кріплення номерів на своїй E30 
 

Деталь №15 - шайба (07 11 9 904 208) - 2 шт. Кріплення номера.
Деталь №16 - саморіз чорний (07 14 6 959 892) - 2 шт. Кріплення номера.
Деталь №17 - декоративний пластиковий ковпачок на саморіз білий WEISS (51 18 1 813 017) - 2 шт. Кріплення номера.
Деталь №17 - декоративний пластиковий ковпачок на саморіз чорний SCHWARZ (51 18 1 823 474) - 2 шт. Кріплення номера.
Деталь №17 - декоративний пластиковий ковпачок на саморіз синій BLAU (64 11 1 375 497) - 2 шт. Кріплення номера.
Колір ковпачка повинен відповідати кольору місця отвору в номері - білий та синій для фону, чорний, якщо отвір попав на цифру чи букву номера.

Деталь №18 - листова гайка (07 12 9 901 655) - 8 шт. Закладна пластина для саморізів. В мене їх на весь бампер 17 шт. Мабуть помилка в ETK.
Деталь №19 - саморіз чорний 4,8X22 (63 17 6 906 915) - 4 шт. Кріплення ПТФ із закладними пластинами.
Деталь №20 - саморіз з шайбою 4,8X 9 (07 11 9 902 267) - 6 шт. Верхнє та бічні кріплення в арках із закладними пластинами
Деталь №21 - болт з шайбою чорний M6X20 (07 14 7 151 867) - 8 шт. В мене їх на весь бампер 6 шт. Мабуть помилка в ETK. Додав два аналогічних нержавіючих.
Деталь №22 - саморіз з шайбою 4,8X18 (07 14 7 129 1610 - 5 шт. Нижнє кріплення із закладними. Все це кріплення я взяв аналогічне нержавіюче.
В ETK я не знайшов кріплення для з'єднання двох частин бампера між собою, по боках - два саморізи із закладними.
 
Вставляємо втулки з обох боків.
 
З'єднуємо дві частин бампера між собою, по боках.
 
Встановлюємо по дві закладні пластини на кріплення по боках бампера.
 
Встановлюємо по дві закладні пластини для кріплення ПТФ з обох боків.
 
Бампер готовий до установки.
 
Встановлюємо в підсилювач закладні гайки для кріплення бампера біля буксирувальних проушин з обох боків.
 
Це квадратні гайки M6, але в мене однієї гайки не було, тому я замінив її звичайною нержавіючою гайкою M6, затиснувши її в обойму. Якщо ці гайки цілі, то краще їх не чіпати, - їх обойма дуже жорстка і при згинанні її вушка можна зламати. В ETK я цю гайку не знайшов.
Встановлюємо закладні пластини для нижнього кріплення бампера.
 
І на сам кінець, ще один "сюрприз" від творців "установки бампера на СТО"! )) В ETK я помітив два повітропроводи, яких не бачив у себе. Ось такі, -  по боках радіатора, над підсилювачем бампера. Фото з інету.
 
Вони направляють повітря з країв верхніх решіток на радіатор, а не просто під капот. Мабуть фахівці колись забули їх встановить... Нажаль я запізно це помітив, тому замовлю та встановлю їх наступного разу, разом з бічними кронштейнами.
Тепер можна встановлювати бампер. Про це напишу наступного разу.