[ E53 ] BMW X5 Maritime Edition - яХта5 [Київ]

  • Автор теми Автор теми The_Glory
  • Дата створення Дата створення
Привіт, я так розумію, INPA не дружить із усіма, особливо якщо USB з китайського набору?
привіт
Та хз, я просто взагалі не дружу з цією всякою електронікою та прогами... )) явно, шо це не моє! )) І воно мені не цікаво, тому нема й бажання розбиратися в ньому...
 
Ремонт датчика положення керма

Настав час чергової класичної болячки - вийшов з ладу датчик положення керма. Спочатку загоралась лампа "4х4", але покрутивши кермо від упору, до упору, вона гасла і все було ОК. Так було декілька разів. Але, одного разу крутіння кермом вже не допомогло - лампа так і не погасла. Разом з цим "відпав " передній привід, DSC, і з'явився цілий "букет" помилок по різних ЕБУ. Тож, треба з цим щось таки робити, тим більше, що попереду зима, і краще її зустріти на " іксу" з повним приводом! )
Проблема не нова, тому в інеті є багато інфи по її вирішенню.
Самий простий варіант - купити новий оригінальний датчик. Але його ціна мені зовсім не подобається...
Хоча, я спочатку взагалі лоханувся з ним - не знаю чому, але я чомусь був впевнений, що цей датчик знаходиться в "шлейфі" керма. Не довго думаючи, я купив новий аналог того шлейфу! (раніше на моїх фото він був). Але коли почав дивитися, як він знімається, то зрозумів, що це дві окремі різні деталі! )) Із "шлейфом" в мене проблем поки що нема, тому, повернув його продавцю, - вдячний йому за це.
Брати б/у датчик з розборки - в цьому випадку лотерея - вони вже всі приблизно однаково зношені, тому не бачу в цьому сенсу.
Ціна нових китайських аналогів по 100$, теж не дуже радувала.
В інеті я знайшов інфу по "колхозному" ремонту цього датчика - заміну його контактів на контакти, виколупані з датчика дросельної заслонки від "жигулів" )) Але ті контакти більш жорсткі, швидко стираються, при цьому дряпаючи контактні доріжки датчика. Теж не варіант.
І тут я випадково знаходжу на автопро ремкомплект датчика положення керма по ціні 1500 грн. Вже краще, але теж не дешево, як за дві пластинки латуні. На аліекспрес знаходжу цей же ремкомплект за 200 грн. з безкоштовною доставкою! Нормальна "накрутка" в наших бариг! Замовив, через два тижні отримав. Я їх уявляв собі рази в 2-3 більшими! ))
20251007_093802.jpg

20251007_093828.jpg

Отже, щоб добратися до датчика, потрібно зняти нижні щитки під кермом.
Щиток над педалями тримається на 4 саморізах, та 2 кліпсах.
Два саморізи біля розетки OBD.
20251011_121830.jpg

Один саморіз біля тунелю АКПП.
20251011_121842.jpg

Один саморіз на повітропроводі, біля плафону підсвітки.
20251011_122525.jpg

Та дві поворотні кліпси.
20251011_121849.jpg

Відключаємо фішку плафону підсвітки та три фішки гонга, знімаємо щиток.
20251011_122844.jpg

Декоративний щиток під кермом тримається на шести саморізах.
Три саморізи на торпеді.
20251011_122919.jpg

Два саморізи біля розетки OBD.
20251011_123237.jpg

Один саморіз біля тунелю АКПП.
20251011_123249.jpg

Відключаємо фішку OBD, відщьолкуємо чотири кліпси шкіряного чохла, та знімаємо щиток.
20251011_124143.jpg

Знімаємо повітропровід.
20251011_124226.jpg

Отримуємо доступ до рульової колонки.
20251011_124347.jpg

Відкручуємо болт на валу біля муфти.
20251011_124851.jpg

Тут видно датчик.
20251011_124904.jpg

Виймаємо болт, розтискаємо викруткою затискач валу.
20251011_125601.jpg

20251011_125606.jpg

20251011_125830.jpg

Ставимо кермо на замок. Маркером ставимо мітку на валу та датчику. Монтіровкою натискаємо на муфту та зтягуємо вал вниз.
20251011_130509.jpg

Збиваємо молотком вал повністю.
20251011_130521.jpg

20251011_131312.jpg

Тепер можна зняти датчик з валу.
20251011_131325.jpg

Відключаємо фішку, та розрізаємо стяжку на поводі.
20251011_131438.jpg

Датчик знятий.
20251011_131834.jpg

Китайський ремкомплект.
20251011_132201.jpg

По формі пластин є не значні відмінності від оригінальних, але по розміру та конструктиву вони ідентичні.
20251011_132320.jpg

Датчик і ремкомплект.
20251011_132456.jpg

Розбираємо датчик. Відкручуємо чотири саморізи. Потрібна дуже мала викрутка торкс.
20251011_132809.jpg

Знімаємо кришку.
20251011_133548.jpg

Виймаємо корпус з контактами.
20251011_133815.jpg

Контакти мають жахливий вигляд - дуже зношені та брудні.
20251011_134044.jpg

20251011_134101.jpg

Ретельно все чистимо та миємо. Тепер гарно видно наскільки стерлися контакти.
20251011_135256.jpg

20251011_135311.jpg

20251011_135339.jpg

Нагріваємо термофеном контакти та витягуємо їх. Потім знову прогріваємо та встановлюємо нові контакти.
20251011_161714.jpg

20251011_161725.jpg

20251011_161733.jpg

Для надійності зверху я залив контакти двокомпонентним епоксидним клеєм. Після висихання, трохи підігнув контакти догори.
20251011_171018.jpg

20251011_171032.jpg

20251011_171046.jpg

Змащуємо корпус в місці контакту з кришкою силіконовим мастилом.
20251011_171327.jpg

Та збираємо датчик.
20251011_171914.jpg

20251011_171922.jpg

Надіваємо датчик на вал, підключаємо роз'єм та фіксуємо його в затискачі. Проводку фіксуємо стяжкою по білій мітці на проводі.
20251011_172805.jpg

Надіваємо вал, та набиваємо його до упору. Важливо попасти точно по своїх мітках, щоб кермо стояло рівно. Я не попав на декілька шліців, то довелося переставляти заново, бо на кермі це вже дуже помітно. Закручуємо болт.
20251011_174407.jpg

Датчик встановлено.
20251011_174520.jpg

Встановлюємо повітропровід та прикручуємо нижні щитки в зворотному порядку.
20251011_183428.jpg

Тепер потрібно їхати на діагностику, щоб скинути помилку та зробити ініціалізацію датчика положення керма. Сподіваюся, що він буде нормально працювати.

P.S.
До речі, про діагностику. Коли встановлював нижній щиток , то випадково помітив обірваний провод на роз'ємі OBD.
20251012_155444.jpg

Як виявилося, під ізолєнтою до штатного провода був припаяний провод від ГБО.
20251012_155502.jpg

Не знаю від чого, але штатний провод порвався, чи може відгнив від окислу. Судячи по кольору в WDS, це провод діагностичної шини. Можливо саме тому в мене та діагностика і не працює нормально і не бачить багато блоків, а не тому, що я криворукий діагност! ))) Мож спробую ще раз... ) Якщо не вийде, то тоді вже дочекаюсь поки приїдуть парктроніки, заміню їх, і тоді вже на діагностику, щоб перевірити все разом.

P.S.S.
Поки розбирався з тими проводами, знайшов не підключений роз'єм на 3 піна.
20251012_164153.jpg

Він примотаний до коси, що йде на кінцевик педалі гальм. Може хтось підкаже для чого він? Може то на кінцевик педалі зчеплення на механіці?
 
Чистка вентилятора блоку клімату

На платі блоку клімату встановлений маленький вентилятор, який забирає повітря із салону для більш точної роботи датчика температури клімат-контролю. Відповідно, він затягує і пил із салону, і з часом починає шуміти. Декілька років тому я його вже чистив, але він знову став доволі гучно шуміти. Дійсно, дуже гучно, бо навіть пасажири питали, що це так "жужить" )
Отже, потрібно знову його почистити. Для цього знімаємо блок клімат-контролю.
20251013_195339.jpg

Він тримається на двох защьолках по боках. Знімається дуже просто за допомогою пластикової картки - вставляємо картку та відщьолкуємо блок з обох боків і виймаємо.
20251013_195600.jpg

Відключаємо чотири роз'єми.
20251013_195741.jpg

Блок клімат-контролю знятий. Вентилятор знаходиться ліворуч за решіткою - видно скільки там пилу.
20251013_200546.jpg

Праворуч "решітка" декоративна, і не має наскрізних прорізів. Внизу в ній якась біла фіговинка - схоже на датчик освітлення, але це не точно ) Якщо хтось знає точно, що це таке, буду вдячний за інформацію.

Зверху та знизу по периметру корпусу є по чотири защьолки. Вони легко відщьолкуються тонкою викруткою, чи тією ж пластиковою карткою.
Блок клімат-контролю буває чотирьох типів, в залежності від комплектації машини:
1. Блок 64 11 6 927 898 - стандартний;
2. Блок 64 11 6 927 899 - автономна система опалення (Webasto);
3. Блок 64 11 6 927 900 - кондиціонер в задній частині салону (додатковий електровентилятор кондиціонера для задніх пасажирів);
4. Блок 64 11 6 927 901 - автономна система опалення (Webasto) та кондиціонер в задній частині салону (додатковий електровентилятор кондиціонера для задніх пасажирів);
В моєму випадку це 64 11 6 927 899 - автономна система опалення (Webasto).
20251013_200753.jpg

Може колись я і встановлю той додатковий вентилятор, якщо знайду повний комплект і сам блок клімат-контролю для нього. Відмінність в кількості пінів в чорному роз'ємі.
20251013_200814.jpg

До речі, цікава наклейка, - "УВАГА! НЕ ВСТАНОВЛЮЙТЕ В АВТОМОБІЛЯХ З СИСТЕМОЮ НАКОПИЧЕННЯ ПРИХОВАНОГО ТЕПЛА".
Вас іс дас? )) Що це за така система? І що за приховане тепло? Хтось в курсі?
20251013_200833.jpg

Отже, відщьолкуємо передню панель, і бачимо купу пилу та бруду.
20251013_201103.jpg

Оце, мабуть, і є той самий датчик температури, через який вентилятор проганяє повітря із салону.
20251013_201133.jpg

А це сам вентилятор на платі.
20251013_201138.jpg

Плата з вентилятором просто виймається з пазів корпусу догори.
20251013_201209.jpg

Крильчатка вентилятора, судячи з усього, має якийсь електро-магнітний привід, тому також просто знімається з осі догори.
20251013_201232.jpg

Ретельно все чистимо, миємо.
20251013_203459.jpg

Хочу звернути увагу, що під крильчаткою пилу абсолютно не було. Мабуть це завдяки її формі, що служить водночас і захисним "пильником" для осі. Минулого разу, я начитався в інеті "страшилок", що якщо змастити вісь крильчатки, то пил налипне на неї і стане ще гірше. Тому просто почистив і не змащував. Стало значно тихіше, але шум від вентилятора все одно залишився.
Цього разу я вирішив все-таки змастити вісь крильчатки мастилом для швейних машин. Буквально мікро-крапля мастила на вісь.
20251013_203615.jpg

Встановлюємо крильчатку на плату.
20251013_204227.jpg

Вона тепер крутиться дуже легко і безшумно.
20251013_204238.jpg

Вставляємо плату в направляючі пази корпусу.
20251013_204409.jpg

Защьолкуємо передню панель. Я її не розбирав, адже ніяких претензій до роботи кнопок чи підсвітки в мене нема. Просто обробив її контакти та контакти всіх роз'ємів контакт-спреєм.
20251013_204832.jpg

Ще цікавий і не дуже зрозумілий мені момент - на проводці чорна фішка на 12 пінів. На моєму блоці також 12 пінів.
20251013_205123.jpg

Але, якщо встановлювати блок клімат-контролю під додатковий вентилятор, то нам, наче, 18 пінів. Потрібно міняти і частину проводки в машині чи як?
Підключаємо всі чотири фішки.
20251013_205259.jpg

Защьолкуємо блок в отвори по боках.
Можливо, невеличкий "лайфхак" :) Якщо потрібно добратися до роз'єму AUX, то мабуть простіше і швидше буде зняти блок клімату, ніж відкручувати і знімати монітор, - на фото чорна фішка на задньому плані.
20251013_205305.jpg

Перевіряємо - все працює, все світиться.
20251013_205826.jpg

І саме головне, - абсолютна тиша в салоні!! В мене такого ще не було з моменту купівлі машини! Вентилятор можна почути тільки приклавши ухо до його решітки! ))
20251013_205843.jpg

Я задоволений. Все таки змазка там потрібна! ;)
 
Кріплення шлангів та проводки підігріву форсунок омивача лобового скла

Нарешті, приїхали всі мої коробки.
20251019_173551.jpg

В коробках пакетики.
20251019_174301.jpg

Але сьогодні мова піде тільки про ось ці пакетики.
20251019_174359.jpg

Отже, ще з моменту покупки машини проводка обігріву форсунок та шланг омивача лобового скла в декількох місцях були не закріпленні і провисали під капотом, як гирлянди )
20251019_180040.jpg

Зламана одна кліпса на правій решітці.
20251019_180156.jpg

Зламана центральна кліпса на капоті.
20251019_180113.jpg

Зламаний тримач роз'єму проводки обігріву форсунки на лівій решітці.
20251019_180126.jpg

Нарешті, в мене і до цього дійшли руки. Замовив кліпси, та заразом новий болт кріплення капоту.
20251019_174653.jpg

Зняв всі кліпси, ретельно помив проводку, шланги та внутрішні решітки. Потім закріпив проводку та шланги так, як повинно бути.
До речі, в ETK не правильно вказані ці кліпси кріплення (або, можливо, там вказано кріплення для до рестайлінгу). Тому напишу детально, мож комусь пригодиться теж.
Кронштейн шлангопроводу (51 71 8 268 399) - 1 шт. Знаходиться біля кінцевика капоту.
20251020_090238.jpg

Кліпса (61 13 8 353 135) - 1 шт. На схемі в ETK вона чомусь відсутня. Встановлюється перед правою решіткою.
20251020_090251.jpg

Кліпса (61 13 1 387 626) - 3 шт. Дві штуки встановлюються на праву решітку і одна штука, на ліву решітку.
20251020_090318.jpg

Кліпса (61138355134) - 1 шт. На схемі в ETK вказано 3 штуки, - це помилка. Одна кліпса встановлюється по центру капоту, між решітками.
20251020_090324.jpg

Кронштейн (61 13 8 372 304) - 2 шт. Кронштейн для фіксації роз'єму проводки обігріву форсунок омивача лобового скла. Встановлюється по одному на кожну решітку.
20251020_090330.jpg

Тепер вся проводка та шланги омивача закріплені, як має бути.
20251020_090348.jpg

За разом залив зимовий омивач.
Ще я хотів замінити болт капота, який хтось раніше пробував відкручувати болгаркою. Але, мабуть, так і не змогли відкрутить. Я теж не зміг. ) Що, ж , відкладу це не потім, - до фарбування, чи може, заміни капоту... А поки, болт полежить в коробці.
20251020_090342.jpg

На фото були ще оці пакетики - кліпси для фіксації оригінального водійського гумового килимка.
20251019_174904.jpg

До речі, для пасажирського килимка вони не передбачені, хоча на підлозі в килимі є прорізи для них.
В мене вони раніше були, але дуже старанні мийщики на мийці їх десь профуфукали... Хоча, у мене були тільки фіксатори (51 47 8 243 734), а шайб (51 47 1 881 521) не було. Я не дуже розумію функціонал цих шайб, але нехай будуть, якщо їх було передбачено заводом. Може з шайбами менше шансів, що фіксатор випаде і загубиться, при зніманні килимка.
Але тут один нюанс. Окрім оригінальних гумових килимків в мене є ще комплект афтемаркет килимків "Stingrey" для Е53. Як на мене, то вони більш практичні для зими з постійною слякоттю. Вони мають більш глибокі "клітинки" та бортик по периметру, завдяки чому краще утримують на собі бруд та воду. Тому я частіше використовую ці килимки.
20250927_122459.jpg

20250927_122513.jpg

В цих килимках також передбачені місця для фіксаторів - і на водійському і на пасажирському. Але отвори для фіксаторів потрібно зробити самому.
20251019_185503.jpg

20251019_185511.jpg

Я вирішив не робити в них дірок )) Вони і так чудово лежать на килимі, та й виймати їх без фіксаторів швидше і зручніше. А фіксатори залишу для оригінальних килимків.

Про решту коробок та пакетиків напишу наступного разу ;)
 
Назад
Зверху