Ремонт датчика положення керма
Настав час чергової класичної болячки - вийшов з ладу датчик положення керма. Спочатку загоралась лампа "4х4", але покрутивши кермо від упору, до упору, вона гасла і все було ОК. Так було декілька разів. Але, одного разу крутіння кермом вже не допомогло - лампа так і не погасла. Разом з цим "відпав " передній привід, DSC, і з'явився цілий "букет" помилок по різних ЕБУ. Тож, треба з цим щось таки робити, тим більше, що попереду зима, і краще її зустріти на " іксу" з повним приводом! )
Проблема не нова, тому в інеті є багато інфи по її вирішенню.
Самий простий варіант - купити новий оригінальний датчик. Але його ціна мені зовсім не подобається...
Хоча, я спочатку взагалі лоханувся з ним - не знаю чому, але я чомусь був впевнений, що цей датчик знаходиться в "шлейфі" керма. Не довго думаючи, я купив новий аналог того шлейфу! (раніше на моїх фото він був). Але коли почав дивитися, як він знімається, то зрозумів, що це дві окремі різні деталі! )) Із "шлейфом" в мене проблем поки що нема, тому, повернув його продавцю, - вдячний йому за це.
Брати б/у датчик з розборки - в цьому випадку лотерея - вони вже всі приблизно однаково зношені, тому не бачу в цьому сенсу.
Ціна нових китайських аналогів по 100$, теж не дуже радувала.
В інеті я знайшов інфу по "колхозному" ремонту цього датчика - заміну його контактів на контакти, виколупані з датчика дросельної заслонки від "жигулів" )) Але ті контакти більш жорсткі, швидко стираються, при цьому дряпаючи контактні доріжки датчика. Теж не варіант.
І тут я випадково знаходжу на автопро ремкомплект датчика положення керма по ціні 1500 грн. Вже краще, але теж не дешево, як за дві пластинки латуні. На аліекспрес знаходжу цей же ремкомплект за 200 грн. з безкоштовною доставкою! Нормальна "накрутка" в наших бариг! Замовив, через два тижні отримав. Я їх уявляв собі рази в 2-3 більшими! ))
Отже, щоб добратися до датчика, потрібно зняти нижні щитки під кермом.
Щиток над педалями тримається на 4 саморізах, та 2 кліпсах.
Два саморізи біля розетки OBD.
Один саморіз біля тунелю АКПП.
Один саморіз на повітропроводі, біля плафону підсвітки.
Та дві поворотні кліпси.
Відключаємо фішку плафону підсвітки та три фішки гонга, знімаємо щиток.
Декоративний щиток під кермом тримається на шести саморізах.
Три саморізи на торпеді.
Два саморізи біля розетки OBD.
Один саморіз біля тунелю АКПП.
Відключаємо фішку OBD, відщьолкуємо чотири кліпси шкіряного чохла, та знімаємо щиток.
Знімаємо повітропровід.
Отримуємо доступ до рульової колонки.
Відкручуємо болт на валу біля муфти.
Тут видно датчик.
Виймаємо болт, розтискаємо викруткою затискач валу.
Ставимо кермо на замок. Маркером ставимо мітку на валу та датчику. Монтіровкою натискаємо на муфту та зтягуємо вал вниз.
Збиваємо молотком вал повністю.
Тепер можна зняти датчик з валу.
Відключаємо фішку, та розрізаємо стяжку на поводі.
Датчик знятий.
Китайський ремкомплект.
По формі пластин є не значні відмінності від оригінальних, але по розміру та конструктиву вони ідентичні.
Датчик і ремкомплект.
Розбираємо датчик. Відкручуємо чотири саморізи. Потрібна дуже мала викрутка торкс.
Знімаємо кришку.
Виймаємо корпус з контактами.
Контакти мають жахливий вигляд - дуже зношені та брудні.
Ретельно все чистимо та миємо. Тепер гарно видно наскільки стерлися контакти.
Нагріваємо термофеном контакти та витягуємо їх. Потім знову прогріваємо та встановлюємо нові контакти.
Для надійності зверху я залив контакти двокомпонентним епоксидним клеєм. Після висихання, трохи підігнув контакти догори.
Змащуємо корпус в місці контакту з кришкою силіконовим мастилом.
Та збираємо датчик.
Надіваємо датчик на вал, підключаємо роз'єм та фіксуємо його в затискачі. Проводку фіксуємо стяжкою по білій мітці на проводі.
Надіваємо вал, та набиваємо його до упору. Важливо попасти точно по своїх мітках, щоб кермо стояло рівно. Я не попав на декілька шліців, то довелося переставляти заново, бо на кермі це вже дуже помітно. Закручуємо болт.
Датчик встановлено.
Встановлюємо повітропровід та прикручуємо нижні щитки в зворотному порядку.
Тепер потрібно їхати на діагностику, щоб скинути помилку та зробити ініціалізацію датчика положення керма. Сподіваюся, що він буде нормально працювати.
P.S.
До речі, про діагностику. Коли встановлював нижній щиток , то випадково помітив обірваний провод на роз'ємі OBD.
Як виявилося, під ізолєнтою до штатного провода був припаяний провод від ГБО.
Не знаю від чого, але штатний провод порвався, чи може відгнив від окислу. Судячи по кольору в WDS, це провод діагностичної шини. Можливо саме тому в мене та діагностика і не працює нормально і не бачить багато блоків, а не тому, що я криворукий діагност! ))) Мож спробую ще раз... ) Якщо не вийде, то тоді вже дочекаюсь поки приїдуть парктроніки, заміню їх, і тоді вже на діагностику, щоб перевірити все разом.
P.S.S.
Поки розбирався з тими проводами, знайшов не підключений роз'єм на 3 піна.
Він примотаний до коси, що йде на кінцевик педалі гальм. Може хтось підкаже для чого він? Може то на кінцевик педалі зчеплення на механіці?