[ E36 ] M3 повертається до Німеччини

  • Автор теми Автор теми dart50
  • Дата створення Дата створення
Приїхав набір для заміни лобового скла. Хз, як я наважився його клеїти самостійно.
Хоча що там знати, при ціні матеріалів менше 100 євро і ціні заміни "під ключ" більше 500 євро, і не на таке наважишся :sarcastic_hand:

Описание скрытого текста/картинок: слайди з описом вмісту посилок


Скло, Guardian
Цікаво, у продавця був вказаний набір можливих виробників (Pilkington, Guardian, Agc), але без можливості вибрати конкретного - така собі лотерея.
І так у всіх на ebay, але я не заморочувався, бо всі виробники хороші і практичної різниці між ними, наскільки я зрозумів, немає. Зараз стоїть Pilkington.
Прислали прямо в такій упаковці і, схоже, без ушкоджень, ще не розпаковував

IMG_2524.jpg



Набір для приклеювання: спец. поліуритан з робочою температурою до -10 (що важливо у лютому :) ), грунт, бомбончик для його нанесення, серветки для очищення і інструкція (також англійською, що приємно)

IMG_2522.jpg



Набір інструментів для ампутації старого скла (ну як старого, 3 місяці йому :cray: )

IMG_2538.jpg



Лишилось дочекатися бездощової суботи, або неділі, краще все-ж суботи, бо хоч я і надіюся впоратись за день, та практика показує, що правильно оцінювати об'єм авто-робіт я ще не навчився. А як тут навчишся, коли все робиш вперше :)
 
Останнє редагування:
Потихеньку наповнюю багажник необхідним. Приїхала аптечка-трикутник-жилетка

IMG_2541.jpg


Три в одному, але жилетка на липучці відстібається і мандрує на своє законне місце у дверну карту. Там липучка з двох боків і можна тих жилеток наліпити хоч всі п'ять, але окремо жилетку в магазині чогось не знайшов.

IMG_2542.jpg


Схоже трикутник розкладається з 6-ти частин, щоб вміститися у 22 сантиметри.

IMG_2546.jpg


Все добре, але одна біда - виробник промахнувся із шириною, там не 8, а 9 сантиметрів і на своє місце воно влазить тільки догори дригом :(

IMG_2545.jpg



Треба подумати, чи є цей недолік фатальним і чи є на ринку щось, що пасуватиме краще. А я так радів, що знайшов ідеальний комплект і по наповненню, і по габаритах :|
 
Останнє редагування:
Прочитав, що аккумулятору дуже корисно для довговічності бути повністю зарядженим раз на пів року.
При чому машина, зазвичай, не може так зарядити. Отже купив нарешті зарядку і попіклувався про аккум.

Найперше помив його, повіддирав плями клею якогось, чи хз чого (весь пластик в багажнику цим заляпаний, віддирається нігтями, але не так просто).

Було:
IMG_2548.jpg



Стало:
IMG_2549.jpg



СТЕК, як влучно тут хтось помітив, дійсно зажерся, тож його не купував, а взяв практично найдешевший варіант з Лідла (це такий місцевий АТБ/Varus) - 18 євро.
Має всі режими і навіть окремий для AGM, він же заряд у холодних умовах :)

IMG_2550.jpg


IMG_2551.jpg



Струмом 3.8А десь за 2 доби має зарядитися. Може навіть до того часу закінчу наводити лад у багажнику і можна буде зібрати до купи і забути.
 
Заїхав сьогодні до офіційного дилера спитати, що вони знають про мою М-ку.

Мають сервісну історію, але мені її не надрукують, тільки показали в порядку виключення, що востаннє в 2000-му році щось там робили з Ваносом і відтоді глухо.

Раніше у місцевому МРЕВ сказали що теж не мають жодної інфи, що зберігається вона протягом не більше 7-ми років.
Попередній власник всі німецькі документи загубив/викинув.

Ще є шанс запитати щось у головному офісі БМВ в Мюнхені, може там більше даних.

Якщо ні то поїду на техогляд "голий і босий" і надіятимуся, що не здеруть з мене три шкури за відновлення паперів.
 
Растамаживать вам ее не надо, как переселенцу!?
 
Растамаживать вам ее не надо, как переселенцу!?

Ще не знаю, не ходив до митників. Виходжу з того, що доведеться, це 10% мито і 19% ПДВ.
Можливо пощастить і не буду платити як переселенець (але ж я переселився вже давненько), або зважаючи на те, що авто від народження було у Німеччині, відповідно все вже заплачено першим власником.
 
Заміна сумнозвісного конденсатора у блоці клімат-контролю.


Дістав із загашника гірку конденсаторів, 0.47 неполярного не знайшлося, поставив електроліт 10.0

IMG_2602.jpg



Струсив пил з паядла

IMG_2605.jpg



Препаяв і почистив заодно екран. До:

IMG_2606.jpg



Після:

IMG_2608.jpg




Тепер підсвітка наче не блимає, але ще треба поїздити, щоб впевнитися.
 
Отже, заміна лобового скла :dirol:


Описание скрытого текста/картинок: молдинг
IMG_2688.jpg


Тож довелося гострим ножем відрізати все, що відрізається щоб звільнити трохи місця між кузовом і молдингом. Але і після того він дається погано.
IMG_2729.jpg



Те, що лишилося від старого молдинга.
IMG_2728.jpg


Описание скрытого текста/картинок: вирізання старого скла


Спершу треба зняти дзеркало, стійки і трохи від'єднати стелю спереду. Робив як сказано в ТІС і притискав його до скла, не повертав. Думаю, що все-ж правильно було-б трохи притиснути, а потім крутити на 60 градусів проти годинникової стрілки. А в мене результат був таким:
IMG_2730.jpg



Для захисту обклеїв кузов салонною ізо-стрічкою

IMG_2798.jpg



Вперед, і з піснею! Вороття немає :)
Із набору інструментів згодилася тільки струна, тоже все інше можна було і не купувати.

IMG_2799.jpg


Найдешевша двоточкова присоска заледве може присмоктатися і то тільки ближче до центру скла, через кривизну скла. Триточкова би зовсім не стала. Найкраще було-б таку, що мала присоски на шарнірах, але це для тих, хто автосклом займається професійно. Ще є варіант з одноточковою присоскою але мені здається, що з точки зору керування положенням скла краже вже двоточкову ближче до центру скла, ніж одноточкову біля себе.

IMG_2801.jpg


Вуаля :)
Одному таку роботу робити надзвичайно важко, мені допомогла дружина.

IMG_2803.jpg


Я полінився від'єднувати стелю, за що поплатився відрізаним шматочком свіжоперешитої стелі.
На щастя в тому місці не видно, зріз зафарбував чорним фломастером.

IMG_2800.jpg


IMG_2802.jpg


IMG_2804.jpg


Ще трохи клею вилізло і приклеїло стелю. Зрізав і не видно якщо не знати де.




Описание скрытого текста/картинок: приготування до вклеювання


Як кажуть, кожен має отримати безкоштовне чищення торпеди на додаток до заміни скла. В моєму випадку також була помита вентиляція і прибрані залишки ще позаминулого розбитого скла.

IMG_2805.jpg


Зрізаю старий клей стамескою. Якщо по ТІС, то має залишитися десь 0.5мм і приклеїти нове скло треба протягом години після зрізання.

IMG_2806.jpg




Описание скрытого текста/картинок: нове скло


Далі все треба було робити дуже швидко, тож не мав часу на фотографування.
Після зрізання старого клею є година на вклейку нового скла.

Спец грунт висихає дуже швидко, після нього намазуємо клей. Від початку намазування клею до встановлення скла на місце має пройти не більше 5 хв. Я трохи не вклався. Вичавлювати клей дуже важко, тож краще мати електричний пістолет для цього. Зважаючи на важкість вичавлювання краще намазувати клей на скло, а не на машину, але так важче прикладати скло на місце. Упорів в е36 купе немає, тож свіжо вставлене скло треба приклеювати до даху машини малярним скотчем.

IMG_2807.jpg




Описание скрытого текста/картинок: дзеркало


Дзеркало поставив на місце, але воно гуляє. Змазування пружинок (думав, що вони закисли) не допомогло.

IMG_2826.jpg


А виявилось, що вони не такі вже і пружинки і просто зігнулися. Вирівняв і норм.

IMG_2829.jpg


Ось як воно влаштоване, шпильки мають 2мм в діаметрі і 25.7 довжиною.

IMG_2830.jpg



Протерту фарбу (як це сталося?) зафарбував маркером

IMG_2827.jpg


Якщо раніше (до зняття дзеркала) цього не бачив, то тепер точно ніхто не побачить

IMG_2828.jpg



Описание скрытого текста/картинок: утилізація старого скла


Старе скло треба кудись дівати, у Німеччині з цим не так просто

IMG_2842.jpg


На сайті місцевої адміністрації у розділі, присвяченому відходам, прочитав що скло (крім пляшок) треба викидати у "інші відходи", тобто не треба його везти у спец центр і не треба викликати машину, котра його забере. Таку машину, наприклад, викликав сусід, щоб забрали старі меблі, а я туди заодно вкину старий дитячий візочок.
Отже треба "тільки" вмістити скло у відповідний контейнер. Для цього обклеюю його плівкою щоб не засипати дрібними уламками все навкруги.

IMG_2843.jpg


І складаю в акуратний пакуночок (молоток не знадобився)

IMG_2844.jpg


котрий влазить до контейнера як наче вони створені одне для одного

IMG_2845.jpg




Описание скрытого текста/картинок: фінальний штрих


Кришечка з відламаним кріпленням трималася (фігово) на двосторонньюму скотчі.
Я її для надійності примотав зтяжкою.

IMG_2877.jpg


Але це трохи не те, довелося купити нову деталь. На щастя не дорого, щось біля 5-ти євро.

IMG_2848.jpg

IMG_2879.jpg

 
Стан капота після його відкриття на швидкості 50 км/год. Планую відправити його на смітник, бо ремонт обходиться дорожче, ніж стоковий капот.

Описание скрытого текста/картинок: капот

IMG_2650.jpg


IMG_2651.jpg


IMG_2652.jpg

 
Трохи освіжив вигляд багажника, бо там печаль.
Мив паропилососом, прийшов до висновку, що він для цього не годиться.
Килим треба мити миючим пилососом, а пластик тупо щіткою з милом.

Було
IMG_2282.jpg


Стало (фігово, потім за нагоди зроблю нормально)
IMG_2329.jpg


Пластик, було

IMG_2330.jpg


IMG_2331.jpg


Засоби для пластику, без стан печальний, тому без хімії ніяк

IMG_2540.jpg


Стало

IMG_2556.jpg
 
Продовжую наводити лад у багажнику.

Відновив стокову підсвітку, сподобалось як прикольно хтось її раніше заглушив папірцем

IMG_2835.jpg



Виявив протікання дощової води. Не ясно звідки тече, схоже десь із фари, треба з'ясовувати.

IMG_2837.jpg


IMG_2838.jpg



Нарешті навів лад з дротами, ті що не потрібні / вже давно нікуди не підключені повикидав, інші заізолював і прикрутив зтяжками.

IMG_2839.jpg



Ось десь половина того, що було ампутовано.

IMG_2841.jpg
 
Розплата за ремонт підсвітки не змусила на себе чекати. За пару днів потому виявив посаджений "в нуль" акумулятор. Лампочка висадила його, поїдаючи 0.7А, бо не стояла пластикова накладка у котру впирається кінцевик.
Як і попереджали, зарядка не схотіла такий заряджати, бо не могла зрозуміти що воно таке.
Помітив, що напруга потроху росте і почекав до ранку. Вранці було вже 10.5, а отже зарядка перестала вередувати і взялася до роботи.
Поміряв струм при всіх вимкнених споживачах - 50mA.
 
Останнє редагування:
Фінальні штрихи щодо багажника (якщо не враховувати протікання і необхідність нормально відчистити килим)

Пластик на місце, запаску на місце, кріплення запаски відремонтоване за допомогою шпильки М8 і трубки 30мм з внутрішньою різьбою М8.
Також зняв планку над номером і почистив там контакти лампочок, бо БК сварився, хоч світло і було.

IMG_2911.jpg


IMG_2913.jpg
 
Вирішення проблеми провисання кришки бардачка

Купив отаку деталь замка (зліва)

IMG_2848.jpg


Було

IMG_2914.jpg


Процесс

IMG_2916.jpg



Стара і нова деталь у тому самому важливому місці.

IMG_2917.jpg


Стало навіть трохи гірше, значить проблема була не в тому :(

IMG_2918.jpg
 
Люблю щоб під капотом було чисто, тому мию мийкою високого тиску кілька разів на рік. Цей мотор помив уперше.

20180224_173658.jpg
 
Після заміни прокладок у вихлопі

20180225_170500.jpg


Проблема затягування вихлопних газів у салон не вирішилася. Так мокріє місце з'єднання якщо завести авто на холодну.

20180225_170741.jpg



Тож я купив на це раз 4 прокладки, щоб по 2 рази не бігати

IMG_2849.jpg



І нормальні болти М10х45 замість тих М8 на хз скільки

IMG_2972.jpg



І вже навіть приготувався до заміни, задомкратив авто якнайвище, зняв колесо, щоб не заважало. Але тут несподівано їз даху на паркомісце почав падати підтанувший лід. Довелося вертати все як було і випарковувати авто з двору. Заміна прокладки відкладається, а жаль. Теоретично це останнє, що я хочу зробити перед техоглядом.
 
Досить багато місць по салону, де вистачає гвинтів, або вкручене якесь чорті-що замість того, що там має бути.
Купувати нові оригінальні перехотілося вже після першого гвинта за 3 євро, тож спробував знайти альтернативу.
Почав в ETK де є розміри типу 4.2х16, з таким діаметром є тільки один тип гвинтів, і купити їх не складно.
От що складно, так це купити їх разом із шайбою в зборі. Десь години з 2-3 витратив, щоб знайти як така збірка називається і за яким стандартом виготовлена.
А коли знайшов, то з'ясував, що у роздріб їх не продають, є фірми що мають таке у списку продукції, але треба дзвонити і питати, каталогу з цінами на сайті немає. Отже це під замовлення і явно говорити зі мною захочуть при замовленні на десятки кілограм.
Тож довелося купувати окремо гвинти, взяв по десятку 16мм і 25мм, а також шайби звичайні і великі. Ті що на 16мм помилково прислали білі, поміняють.

IMG_2852.jpg



Шайби взяв М5 (гвинт 4.2), а виявилося, що люфт аж надто великий.

IMG_2858.jpg



Заміри показали, що шайба М5 має мінімальний діаметр 5.3мм, а гвинт на 4.2 і є 4.2, або зовсім трошки менше.

IMG_2855.jpg


IMG_2856.jpg



В подальшому було виявлено, що за стандартом шайба М4 має внутрішній діаметр 4.3 і теоретично якнайкраще пасує до гвинта 4.2

unterlegscheiben_din9021_1.jpg



Отже замовив шайби М4, на практиці вони теж ідеально пасують до тих хитрих гвинтів.
 
Тепер маю капот замість заманого

Так забрав з НП. Кізяки фігово запакували, незважаючи на інструкції відправника.

IMG_3132.jpg



Але маляри подряпини виправили, сказали класний капот.

20180405_165235.jpg



В такому стані воно було після 2к з хвостиком дороги до Німеччини. Пообдирало стрейч-плівку, дарма я не послухав малярів і не заклеїв ще скотчем зверху. Ще не добрався роздивитися детально стан, можливо знадобиться полірування.

IMG_3148.jpg


IMG_3153.jpg
 
318-ка зламалася, тож на роботу поїхав на М-ці, хоч вона і без страхівки (закінчилася пару днів тому).
Виявилося, що пічка не вміє дмухати холодним, в машині страшенна спека на ноги віє жаром що б я не клацав на клімі.
Може якийсь клапан, а може датчик температури салону...
 
Не скучное владение двумя возрастными бмв.
 
Ну так в чем проблемы? ПыжО Рено Опель с новья под оппу, а эМку на покрутить.

Чого зразу Пежо? Кажуть, що французькі машини зроблені через ноРе і жоПе. Хоча якщо брати нову і під капот заглядати тільки для доливу омивачки...
Все-одно, мене більше до Тойоти тягне. Кажуть вони прості і надійні.
 
Нові колеса замість варених OZ

IMG_3169.jpg
 
Після того, як натренувався настроювати ручник на 318-ці, заліз подивитися, що з ним тут (нагадую, мама на ньому проїхала кілька сотень км, я не зміг його потім настроїти по ТІС без зняття гальмівного диску).

Ну, виявилося, що не дарма я його не міг настроїти, колодок нема:

IMG_3182.jpg



Також зробив деяку ревізію. Обрізаний дріт (від чого? датчика зносу колодок?):

IMG_3183.jpg



Жирні плями на аморті (йому каюк? потік?):

IMG_3181.jpg



Люфти у напів-вісях (це багато?)

[video=youtube;P5Hj4gYx2ZQ]https://www.youtube.com/watch?v=P5Hj4gYx2ZQ[/video]

[video=youtube;enUpci2SVEI]https://www.youtube.com/watch?v=enUpci2SVEI[/video]



Товщина лівого заднього гальмівного диску 20.2мм при мінімумі 18.4.
Пробіг 292ткм.
 
Також дійшли руки зайнятися запахом в салоні - переробити в черговий раз з'єднання між середньою частиною вихлопа і колектором.


З'ясувалося, що проблеми пов'язані з тим, що фланці погано прилягають одне до одного

IMG_3177.jpg



І простим затягуванням болтів цього не виправити

IMG_3179.jpg



Треба, напевне, один з фланців переварювати. Але я не вмію і мені нема чим.

IMG_3180.jpg



Розібрав все назад, почистив і накидав побільше монтажної пасти в ті місця, де велика щілина. Не дарма купив другий комплект прокладок і запасні болти з гайками.
Якщо це не допоможе, то (до кращих часів) замотаю вже зверху якоюсь спеціальною намоткою для вихлопу.
 
Отже, дірка у вихлопі як була, так і залишилася.

Купив отаку фіговину:

IMG_3214.jpg



В середині паста із нарізаними в неї волокнами (типу вже армована), котрі трошки заважають намазувати, і шматок 100х6см склотканини для армування.
За інструкцією пасту намащуємо на хворе місце, потім намотуємо бинтик, а потім знову пасту.

IMG_3219.jpg



Завів, заліз під авто подивитись звідки капає і побачив досить неочікувану річ: основною діркою на це раз було місце приварювання фланця до коллектора. Тобто відвалилася неякісна зварка.

IMG_3217.jpg



Ну і ще з-під прокладки там, де погано прилягає, як і очікувалося.

IMG_3218.jpg




Намазав пасту, хотів притулити "бинтик", але фіг - не та консистенція у пасти, щоб просочити "бинтик". Видно паста вже стара.
Дивився раніше на Ютубі відео, де автор порівнював дві намазки для вихлопу і однією з них була якраз ця Nigrin. Так от він її навіть з банки не зміг виколупати, вона зовсім затвердла там. Видно моя була десь напівдорозі до того.
Але на "шпателі" тримається добре, тож маю маленьку надію, що гази не пропускатиме. Якщо ж знову ні, то доведеться нести цю пасту назад до магазину і шукати десь іншу.

Кінцевий (або проміжний) результат.

IMG_3220.jpg


IMG_3221.jpg
 
Приїхали колодки на ручник

IMG_3215.jpg



Завжди приємно отримати інструкцію англійською :)

IMG_3216.jpg



Починаємо:

IMG_3223.jpg



На ліве колесо якось це вмантулив. Гальмівний диск на нові колодки не ліз, аж поки не закрутив регулювальний гвинт до самого кінця (на фото - не до кінця), довелося знову розібрати і надфілем прочистити різьбу.

IMG_3222.jpg



А от на правому хтось приклеїв диск якимось чудо-клеєм так, що я його вже другий вечір збити не можу. Вже і молотком через дерево стукав, і без дерева, і грів газовим пальником - сидить мертво.

IMG_3224.jpg



Завтра піду в магазин за спреєм проти іржі для ослаблення з'єднань. Може хоч з ним вдасться якось зняти той диск.
 
Поднимите заднюю ось,так как у авто блок стоит,заведите,включите передачу и поиграйтесь газом и тормозом вместе,думаю поможет точно,без методов молотка и наковальни по тормозному диску.
 
Розігнався (на підставках) до 50-ти туди і назад, а потім різко гальмував без зчеплення. Нічо не вийшло. Купив і наприскав отаку фігню, завтра спробую. Також спробую гальмувати разом із газом, хоч і не до кінця ясно, як це робити.


20180420_214744.jpg
 
Назад
Зверху