Поїхав сьогодні до митарів. Митниця - це така собі окрема будівля десь посередині хз чого, там де порт, промзона і де я ніколи ще не бував.
Відрізняється від усього іншого своєю зашморганістю, будівлі навколо новіше будуть. Здається тут колись кипіло життя, але зараз всі освоїли цифрові технології і ногами сюди мало хто ходить.
Я би теж освоїв всю цю електрику, якби вона не була німецькою мовою. Мені в Німеччині німецькою мовою (котру я погано знаю) простіше владнати справу за допомогою особистого спілкування, коли чиновнику можна поставити додаткове питання, коли він може спробувати підібрати простіші слова, чи показати жестами.
Відкриття о 07:30 (як в Zulassungstelle - МРЕВ), я приїхав завчасно щоб уникнути черги в 3-5 людей (як це буває в Zulassungstelle).
Зі мною було чоловік з п'ять, вони вигулькнули із запаркованих поблизу фур за 5хв до відкриття установи. Так само за 5хв після відкриття нас всіх розпустили кого куди.
А двоє працівників опенспейсу метрів на 100, відгородженого від коридору стійкою, пузаті дядьки за 50, лишилися перекладати свої папірці до кінця робочого дня вже практично без відвідувачів.
Одного з далекобійників послали у Гамбург, що за 600 км звідси
Мені теж сказали, що я приїхав не за адресою, що треба в інше місто (100км), але можна і тут, але тільки з машиною (котру я не взяв з причини простроченої страховки).
Ще сказали, що для товарів ціною вище 1000 євро треба останні попередньо зареєструвати в електронній системі ATLAS. Цього митниця чомусь не робить (хоч є оператором цієї системи), але роблять приватні брокерські і логістині фірми, котрих тут поблизу повно.
Я пішов у DHL Food (!) Logistics, там про все в курсі і без зайвих питань владнають справу за щось типу 35 євро, були дуже приязні, дали додаткову консультацію (про те, що я вже знав від митника) і сказали, що в мене класне авто - М3
Ця фірма починає працювати навіть раніше, о 7й ранку. Думаю, в Україні приватна фірма працювала-би цілодобово, але державна - з 8-ї ранку в найкращому випадку, а найчастіше з 9-ї. Це не принципово, якщо твоя робота - ганяти машини. Але якщо це твоє хоббі, а на роботу все-одно треба, то дуже зручно встигнути зробити щось з машиною ДО роботи, а не ЗАМІСТЬ роботи.
Що ще дізнався, мито 10% плюс ПДВ 19% - це те, що мені треба заплатити. Процедура за наявності авто і попередньої реєстрації в ATLAS займає 20-30хв.
У митниці є власна каса (в котрій відверто нудьгує касир, розкладаючи пасьянси за компом, що за 3 метри від кассового віконця) і там навіть приймають MasterCard і все таке подібне (що рідкість для всяких установ тут в НІмеччині, вони зазвичай приймають тільки EC-card, якусь внутрішньо-європейську карту, котрої в мене нема). Проблема - каса приймає платежі тільки до 2к євро. Але не біда, бо поряд є фірма, що оформить для мене платіж, туди не ходив, яку комісію візьмуть не знаю, думаю, що небагато.
Також спитав щодо пільг при розмитненні. Далі піде компіляція інформації від знайомих, з Інтернету, із сьогоднішнього спілкування з митниками, а також із листування з центральною службою підтримки митниці.
Отже, знаю про 2 можливі пільги при імпорті автомобіля з країни, що не належить до ЄС:
1. Переселенець, що тупо збирає всі свої манатки (включаючи авто) і переїжджає дити до Німеччини. В такому випадку жодних мит.
2. Повернення товарів, реімпорт. Тобто, якщо авто вже було на митній території Німеччини у вільному обігу, а потім виїхало, потім повертається, то імпортне мито платити якось не логічно, адже немає самої причини, з якої виникає таке мито.
А ось чому ці пільги для мене не діють:
1. Такий переселенець має володіти імпортованим авто щонайменше за рік до переселення. Очевидно, це не мій кейс. Вдумайтесь в красу умови, що накладається на таку пільгу, як точно ця вимога відсікає тих, хто справедливо має право на пільгу від тих, хто любить дірки в законодавстві. Схожа річ відбувається із конвертацією іноземного водійського посвідчення у німецьке. Це можна зробити на пільгових умовах, але тільки тоді, коли посвідчення було видано ДО переселення у Німеччину. Тобто якщо я відкрив категорію ВЕ в Україні в той час як жив у Німеччині, то жодних пільг щодо вікриття цієї самої категорії у Німеччині немає (іноземне водійське посвідчення діє тільки протягом перших пів року перебування в Німеччині).
2. По-перше, я не маю жодних документів, котрі би підтвердили німецьке походження авто. В німецьких архівах таких даних немає, бо це було давно. Це я з'ясував при особистому спілкуванні з митниками.
По-друге, право на повернення експортованих товарів без мит діє тільки протягом трьох років і там ще є купа вимог. Типу: товар має бути експортовано з оформленням документів, його має бути реімпортовано без змін (замість 320 не може повернутися М3), митне оформлення дуже бажано робити на першому кордоні ЄС (тобто, якщо сухопутний шлях, то це польська митниця має займатися). Це те, що мені сказали у електронному листі з митниці.
Отже, в понеділок поїду знову, цього разу більш підготованим. Stay, як то кажуть, tuned