[ E36 ] M3 повертається до Німеччини

Когда то в 90-е купили е30, 318, в Ровно на базаре, обвес, руль, диски, на все были сертификаты в бардачке.
 
Поїхав на парковку Лідла іншого супермаркета регулювати світло. Дуже важко, побачити куди і як воно світить, чому це не правильно і як виправити.
Машина за 5 метрів від стіни -1% це десь на межі першої і другої білої цеглини.

Було:

Описание скрытого текста/картинок: було
20180529_222435.jpg



Ліво, трошки підняв:

Описание скрытого текста/картинок: ліво
20180529_223154.jpg



Право, трошки опустив:

Описание скрытого текста/картинок: право
20180529_223329.jpg



Стало типу краще:

Описание скрытого текста/картинок: стало
20180529_223352.jpg



Заодно підкинув обманку замість датчика дупи пасажира

Описание скрытого текста/картинок: обманка
20180529_223632.jpg


нічого не змінилося
 
Приїхала трубка на заміну

IMG_3502.jpg



Облаштував робоче місце так, щоб не нагадити розлитою рідиною.

IMG_3503.jpg



Та сама гуля

IMG_3505.jpg



TRW, навідміну від того, що стояло (назви виробника не знайшов), має помітну поверхню, за яку можна міцно зачепитися ключем на 17 при демонтуванні/монтуванні

IMG_3506.jpg


IMG_3508.jpg



Трубка без маркування, насправді мала три (!) гулі, ті, що не помітили на ТО мали менший розмір. Оглянув потім ретельно пасажирську сторону, там жодних гуль чи тріщин :scratch_one-s_head:

IMG_3513.jpg



Поки прикручував трубку, воно все автоматично прокачалося через відкручений штуцер, утворивши невеличку калюжу. Потім я все-ж прокачав ще раз (ну як прокачав, натягнув прозору трубку, відкрутив штуцер і дивився як рідина тече сама собою), але виявилося, що прокачувати там вже нічого.

IMG_3510.jpg



Щоб запхати середину трубки в місце його кріплення випробував інноваційний засіб для пхання гумового у металеве. Змазує і не шкодить гумі, змивається водою.
Порадили на іншому форумі. Враження так собі, змазує не дуже, але принаймні точно не зашкодить.

Описание скрытого текста/картинок: 16+
IMG_3512.jpg



Після закінчення робіт все це акуратно згортаємо і під машиною чисто.

IMG_3511.jpg
 
Був в Польщі, там різні авто-штуки за смішні гроші продаються. Купив за 3.5 євро те, на що вже давно хотів, але відкладав, бо ціна 8 і ще доставка 4.

s_l300.jpg



Потренувався на старих сонячних окулярах (погана ідея, подряпин не стало, але тепер спотворення картинки іншого характеру), а потім заполірував куток салонної накладки.
Десь хвилин на 15 там роботи було.

20180531_100807.jpg
 
Взявся за проблему з Airbag

IMG_3514.jpg



Чого тільки не робив із тим дротом, що типу періодично коротить на плюс.
І від блока його відключав - без змін.
І на масу садив - тоді інша помилка, що він перманентно на масі.

IMG_3515.jpg



Навіть блочок, що під сидінням розбирав і прозвонював, чи не відірвався там десь в середині цей дріт і чи не висить він "у повітрі".

IMG_3519.jpg



І коли вже зовсім втратив надію, поскладав інструменти, налаштувався купувати обидва блоки і пішов нагору у квартиру, мене дорогою осяяло, що така поведінка може бути якщо на блочок під сидінням тупо не приходить 12-вольт. Чи треба казати, що так воно і виявилося :dash3:
Для техогляду кинув дріт до найближчого "плюса". По хорошому його треба тягнути аж під капот до блоку запобіжників, або шукати обрив старого дрота десь під килимом.
 
Ну і, нарешті, черговий раунд техогляду.

Фари світять не високо і не низько, але якось криво.
Замість цього, горизонтальна лінія ліворуч від центру фари і піднята на 15 градусів праворуч

100443.png


Вони побачили, що зображення як наче трохи повернуте за годинниковою стрілкою. Сказали, що може лампочки криво стоять у роз`ємах. Але я не думаю, що це буде так просто. Може є в когось якісь думки як це побороти?


Хоч одну дірку у вихлопі я нарешті замазав і тепер в салоні не смердить, але тест не пройшов все-одно, бо лишилася інша дірка на стику глушника і середньої частини. У глушника, що мені вдалося знайти нашвидкоруч не було фланців (якісь вандали їх для чогось відпиляли). Тож майстру, що займався встановленням довелося щось ліпити. Він не придумав нічого краще, як поставити хомут, який в принципі не може забезпечити з'єднання без дірок і щілин

Описание скрытого текста/картинок: хомут

на задньому плані, фото з часів, коли він був новий, зі старого запису в бортовику

IMG_2165.jpg



Результат по лямбді практично такий самий як і був.

Гальмівну трубку я, виявляється, криво поставив. Я її начеб-то перекрутив (навколо її власної вісі), хоч я і старався цього не робити, але в ідеал не робив, бо не думав, що це аж так важливо.


Ну і на закуску знайшли ще одну проблему зі світлом, котру до сьогодні не знаходили

20180605_082219.jpg




Зі, один за майстрів ТО приїхав на роботу на e30 без даху на альпінівських дисках і в чудовому стані, куди не глянь - краса. Хіба-що шкіра в салоні місцями видає вік авто. Ну і магнітола сучасна. Фото не робив, глянути пробіг не здогадався.
 
Поки туди-сюди виправив косяк малярв - відламали емблему від капота і залишили шматок її кріплення в самому капоті. Довго думав, як витягнути не пошкодивши фарбу.

IMG_3521.jpg



Позичив дриль, просвелив отвір, закрутив саморіз і смикнув.

IMG_3522.jpg


IMG_3524.jpg
 
Проблема з шлангом:

Тут біла смуга "дивиться" ліворуч (по ходу машини)

IMG_3571.jpg



Тут теж

IMG_3574.jpg



А тут (посередині трубки) - вгору. Прекрутив, щоб дивилося ліворуч

IMG_3575.jpg



Сина-помічника не маю, але це чортеня в спідниці дасть фору будь-якому сину :)
На мить уявив, що вона подивиться на батька і, коли виросте, буде колупатися в старих відрах автомеханіком, злякався, змирився, прогнав з голови нісенітницю.

IMG_3581.jpg


Фари мудохав довго. Виставляв положення самої фари за допомогою хитрої затички.

IMG_3584.jpg



Знімав, розбирав все, дивився чи воно ціле (воно ціле), мив і протирав, викидав колхозний силікон, що тримав лінзи (вони і так тримаються, нахіба там силікон?), розбирався в системі регулювання і загалом цілий день вбив на ті фари.

IMG_3585.jpg



Відмив сліди згорілої лампочки. Відбивач виявився дуже вже ніжним, навіть серветки для окулярів його шкрябають.

IMG_3586.jpg



Зрештою поїхав на парковку супермаркета де є гарна однотонна стіна. 2 рази поїхав і завжди той сами результат - по висоті відрегулювати не проблема, але картинку як з ксенонової фари отримати зась. І взагалі жодного результату всіх зусиль не помітив. Хіба-що точно по лінійці виставив висоту.
 
так, коломийки ще ті)))
 
так, коломийки ще ті)))

Але результат є - техогляд пройдено :party:
Не знаю як точно, але сьогодні в тому самому пункті тех-огляду, у того самого майстра (підозрюваного у володінні е30 без даху) питань не було ні до ламп, ні до вихлопу, ні до гальмівної трубки. Я тим часом пережив декілька хвилюючих моментів, але найприємнішим з них було отримання паперу з написом "Ergebniss: Ohne Mangel" (Висновок: без недоліків) :)

Далі за планом - оплата імпортних мит.
 
Last edited:
гадаю, власник жирной тридцятки на око визначає корч чи ні))))
 
Поїхав сьогодні до митарів. Митниця - це така собі окрема будівля десь посередині хз чого, там де порт, промзона і де я ніколи ще не бував.
Відрізняється від усього іншого своєю зашморганістю, будівлі навколо новіше будуть. Здається тут колись кипіло життя, але зараз всі освоїли цифрові технології і ногами сюди мало хто ходить.

20180615_071017.jpg



Я би теж освоїв всю цю електрику, якби вона не була німецькою мовою. Мені в Німеччині німецькою мовою (котру я погано знаю) простіше владнати справу за допомогою особистого спілкування, коли чиновнику можна поставити додаткове питання, коли він може спробувати підібрати простіші слова, чи показати жестами.

Відкриття о 07:30 (як в Zulassungstelle - МРЕВ), я приїхав завчасно щоб уникнути черги в 3-5 людей (як це буває в Zulassungstelle).
Зі мною було чоловік з п'ять, вони вигулькнули із запаркованих поблизу фур за 5хв до відкриття установи. Так само за 5хв після відкриття нас всіх розпустили кого куди.
А двоє працівників опенспейсу метрів на 100, відгородженого від коридору стійкою, пузаті дядьки за 50, лишилися перекладати свої папірці до кінця робочого дня вже практично без відвідувачів.

Одного з далекобійників послали у Гамбург, що за 600 км звідси :(
Мені теж сказали, що я приїхав не за адресою, що треба в інше місто (100км), але можна і тут, але тільки з машиною (котру я не взяв з причини простроченої страховки).
Ще сказали, що для товарів ціною вище 1000 євро треба останні попередньо зареєструвати в електронній системі ATLAS. Цього митниця чомусь не робить (хоч є оператором цієї системи), але роблять приватні брокерські і логістині фірми, котрих тут поблизу повно.
Я пішов у DHL Food (!) Logistics, там про все в курсі і без зайвих питань владнають справу за щось типу 35 євро, були дуже приязні, дали додаткову консультацію (про те, що я вже знав від митника) і сказали, що в мене класне авто - М3 :)
Ця фірма починає працювати навіть раніше, о 7й ранку. Думаю, в Україні приватна фірма працювала-би цілодобово, але державна - з 8-ї ранку в найкращому випадку, а найчастіше з 9-ї. Це не принципово, якщо твоя робота - ганяти машини. Але якщо це твоє хоббі, а на роботу все-одно треба, то дуже зручно встигнути зробити щось з машиною ДО роботи, а не ЗАМІСТЬ роботи.
Що ще дізнався, мито 10% плюс ПДВ 19% - це те, що мені треба заплатити. Процедура за наявності авто і попередньої реєстрації в ATLAS займає 20-30хв.
У митниці є власна каса (в котрій відверто нудьгує касир, розкладаючи пасьянси за компом, що за 3 метри від кассового віконця) і там навіть приймають MasterCard і все таке подібне (що рідкість для всяких установ тут в НІмеччині, вони зазвичай приймають тільки EC-card, якусь внутрішньо-європейську карту, котрої в мене нема). Проблема - каса приймає платежі тільки до 2к євро. Але не біда, бо поряд є фірма, що оформить для мене платіж, туди не ходив, яку комісію візьмуть не знаю, думаю, що небагато.

Також спитав щодо пільг при розмитненні. Далі піде компіляція інформації від знайомих, з Інтернету, із сьогоднішнього спілкування з митниками, а також із листування з центральною службою підтримки митниці.

Отже, знаю про 2 можливі пільги при імпорті автомобіля з країни, що не належить до ЄС:
1. Переселенець, що тупо збирає всі свої манатки (включаючи авто) і переїжджає дити до Німеччини. В такому випадку жодних мит.
2. Повернення товарів, реімпорт. Тобто, якщо авто вже було на митній території Німеччини у вільному обігу, а потім виїхало, потім повертається, то імпортне мито платити якось не логічно, адже немає самої причини, з якої виникає таке мито.


А ось чому ці пільги для мене не діють:
1. Такий переселенець має володіти імпортованим авто щонайменше за рік до переселення. Очевидно, це не мій кейс. Вдумайтесь в красу умови, що накладається на таку пільгу, як точно ця вимога відсікає тих, хто справедливо має право на пільгу від тих, хто любить дірки в законодавстві. Схожа річ відбувається із конвертацією іноземного водійського посвідчення у німецьке. Це можна зробити на пільгових умовах, але тільки тоді, коли посвідчення було видано ДО переселення у Німеччину. Тобто якщо я відкрив категорію ВЕ в Україні в той час як жив у Німеччині, то жодних пільг щодо вікриття цієї самої категорії у Німеччині немає (іноземне водійське посвідчення діє тільки протягом перших пів року перебування в Німеччині).

2. По-перше, я не маю жодних документів, котрі би підтвердили німецьке походження авто. В німецьких архівах таких даних немає, бо це було давно. Це я з'ясував при особистому спілкуванні з митниками.
По-друге, право на повернення експортованих товарів без мит діє тільки протягом трьох років і там ще є купа вимог. Типу: товар має бути експортовано з оформленням документів, його має бути реімпортовано без змін (замість 320 не може повернутися М3), митне оформлення дуже бажано робити на першому кордоні ЄС (тобто, якщо сухопутний шлях, то це польська митниця має займатися). Це те, що мені сказали у електронному листі з митниці.


Отже, в понеділок поїду знову, цього разу більш підготованим. Stay, як то кажуть, tuned :)
 
а на "бляхах" там їздити не варіант?))) і не дешевше там купити таку емку?
 
а на "бляхах" там їздити не варіант?)))

Такий варіант розглядався ще коли я був на польських бляхах на 318-ці. За законом, їздити на іноземному авто можна без перешкод протягом шести місяців. З того, що зрозумів, цілеспрямовано такі авто не виловлюють, але якщо якось попадешся, то мало не буде - взують так, що пожалкуєш про те, що взагалі маєш права. Щось типу 3к євро штраф.
Тим не менше є унікуми ( я про таких чув), що їздять і навіть демонстративно (на спір) забивають на радари, бо угоди про обмін штрафами між країнами немає (це був болгарин). Я вирішив, що така рулетка не для мене.


і не дешевше там купити таку емку?

Не дешевше.
 
в мене один знайомий так заплатив 4к євро в Італії.
 
Поки віз свіжофарбований капот у Німеччину на даху він пошкодився - плівка розтріпалася і била і терла по полірованій поверхні. І хоч плівка дуже легка, але без пошкоджень не обійшлося:

IMG_3589.jpg


IMG_3590.jpg



Для вирішення цієї проблеми купив такий уживаний наборчик. Насправді, за 2 дні до того я купив все нове в 2 рази дорожче, бо замахався вже шукати вживане, а потім, як це часто буває попався підходящий (і більш повний) комплект, тож купив і його.
А нове поїде назад до магазину.

s_l1600.jpg



Пошкодження від плівки на диво легко знялися знялися пастою 3M 09375. Майже всю неділю і ще вечір понеділка витратив на те, щоб ідентифікувати і заполірувати всі подряпинки.
Пару фото процесу:


Описание скрытого текста/картинок: процес
20180617_175627.jpg


20180617_161443.jpg


Результат фотографувати, напевно, немає сенсу, бо все-одно фіг що по фото побачиш. Оком видно, що поліровані місця не так блищать, як ті, котрі не чіпали. + у прямих променях сонця видно "голограми". Думаю це виправиться наступними в черзі пастами: 09376 і 09377.
 
В понеділок поїхав знову на митницю, там все оформилося за 35 хв з яких 20 я просидів в кімнаті очікування і 15 простояв біля стійки, бо митники перші 15 хв після відкриття не приймали, а працювали на чимось іншим.
Оплатив за допомогою MasterCard прямо там в касі, то була чухня про ліміт каси в 2к євро, але виявилося, що в мене на картці ліміт - довелося міняти через Інтернет буквально не відходячи від каси.

ЗІ: забув зовсім, обійшлося десь в 32% від суми в угоді. Певно 10% мито і 22% польський ПДВ (бо їхав не морем відразу в Німеччину, а сушею через Польщу).
 
Last edited:
В понеділок же замовив номери, а сьогодні забрав на пошті.
Мала-б бути посилка ще вчора (на наступний день), але нікого не було вдома, щоб її віддати.

IMG_3594.jpg


Арифметика така:
- пара номерів, куплених у фірмі біля МРЕВ коштує десь біля 30-ки
- ті самі номери, замовлені в Інтернеті - 15 євро. + 10 євро за резервацію кастомного (см собі вибираєш букви і цифри з того, що є) номера і 2.5 за те, що резервація зроблена через Інтернет.

Виходить, кастомний номер трохи дешевше :)


Страховку купив в той же понеділок через Інтернет. Вони дають спец eVB-номер, з яким ідеш у МРЕВ, а потім по пошті страхова присилає всі документи, в які вже вписано твій новий номер машини.

Отже, завтра їду до МРЕВ. Зазвичай можна поїхати на велосипеді, тільки старі номери зняти і взяти з собою, але тут, думаю, захочуть подивитися на VIN. Принаймні, коли польську машину вертав в Німеччину, то дивилися.
 
правилиний номер)
 
Ну шо, збулася мрія ідіота :)


20180621_183603.jpg



По часу зайняло десь годину-півтори - багато паперів.
А ще в TuV щось там наплутали в паперах, не той код вказали, дату першої реєстрації чомусь 25.09.1995, хоч машину зробили у листопаді. І жіночці довелося радитися з начальником, дзвонила до TuV і щось там довго з'ясовувала. Врешті вони домовились про те, що там має бути вписано і вона виправила своєю рукою, поставила свою печатку. Зрештою датою першої реєстрації вказали перше грудня.
 
Поставив пищалки


Описание скрытого текста/картинок: було
20180621_194328.jpg



Описание скрытого текста/картинок: стало
20180621_201039.jpg



Поліз розбиратися, куди подівся плюс з блочка SRS під сидінням. Дроти ідуть під килим, думав, якось малою кров'ю прокину додатковий дріт, треба тільки килим трошки витягнути з-під накладки порога а потім якось протяжкою...
Зрештою зняв сидіння, пас безпеки, підняв килим з пасажирського боку на скільки зміг, а там... вода. Багато води :|

Описание скрытого текста/картинок: вода

20180621_202816.jpg


20180621_202608.jpg


Ближче до ніг переднього пасажира мало не калюжі.


Плюсовий дріт, як я зрозумів, іде аж кудись до блоку запобіжників. В найближчій досяжності обриву не було, а щоб далі подивитись то напевно пів машини довелося-б розібрати. Тож я пішов коротким шляхом - кинув дріт під диван, до блока SRS.


Описание скрытого текста/картинок: дріт

20180621_213621.jpg




сушу килим електросушикою для взуття і мішечками з сілікагелем...
 
26.06.18:


Коли ставив капот, рівняв його, бо був кривий - перестарався, передавив рукою:

Описание скрытого текста/картинок: проблема
20180626_203758.jpg



Купив такий набір занедорого:

Описание скрытого текста/картинок: інструмент
20180626_204542.jpg


Пробував витягувати, довго і нудно...

Описание скрытого текста/картинок: процес
20180626_210351.jpg


20180626_205211.jpg



Стало краще, але до ідеалу ще далеко

Описание скрытого текста/картинок: стало
20180626_215512.jpg


20180626_204747.jpg
 
27.06.18


Вирішив зайнятися сидіннями

Сфоткав, як було до

Описание скрытого текста/картинок: до
IMG_3612.jpg


IMG_3617.jpg


IMG_3618.jpg


IMG_3614.jpg


IMG_3615.jpg



Помив BMW-шним універсальним засобом для чищення салону

Описание скрытого текста/картинок: миття
IMG_3620.jpg



Купив такий набірчик для фарбування шкіри, в комплекті була табличка для підбору кольору.
Я взяв тупо чорний і практично вгадав. А так вони можуть намішати колір за наданим зразком.

Описание скрытого текста/картинок: Ledercentrum Colourlock
IMG_3621.jpg


IMG_3622.jpg



Проба на непомітному місці.

Описание скрытого текста/картинок: проба
IMG_3623.jpg



Результатом більш-менш задоволений, фарбує гарно, але дуже важко це зробити без розводів, тим більше за допомогою того тампончика, що іде в комплекті. Фарба тримається і задом за десь 1000км не витерлася. Але, коли була свіжа, легко обдирался малярною стрічкою.
Фото "після" не зробив :(
 
28.06.2018

Готового рішення щодо ремонту підігріву водійського сидіння знайти щось не дуже вдається. Ну, якщо не враховувати новий оригінал за скажені гроші.
Зробив заміри і розрахунки, потім колись можна буде заморочитися і виготовити таку фігню самому.

IMG_3624.jpg
 
03.07.2018

Раптово здохли дві лампочки підсвітки у БК. Коштують як крило Боїнга по 5 євро, ніяких замінників не знайшов :facepalm:


IMG_3664.jpg
 
03.07.2018

Давно зламався механізм відкидання водійського сидіння. Власне, зламаним я його купив, сказали що, певне, тросик злетів :biggrin:
При перешивці сидіння його поремонтували, але вистачило ненадовго, поремонтовано було стяжкою і кількома тюбиками супер-клею.

Купив, замінив, щоб шкіра не стирчала, ниткою притягнув.

Описание скрытого текста/картинок: слайди

20180629_215112.jpg


IMG_3663.jpg


IMG_3667.jpg


IMG_3669.jpg


IMG_3670.jpg


 
11.07.2018


Коли купував авто, сказали, що кондиціонер в порядку, заправлений, тільки пас накинути. Бо помпу продувки каталізатора викинули (разом з каталізатором), а коротки пас не підібрали.

Ну я підібрав пас з ЄТК, для версії зі зниженою компресією, що б це не означало. Він коротший, тож я подумав, що знижена компресія може означати відсутність деяких елементів екології.


IMG_3605.jpg




Так воно і вийшло, але прохолоди у салон не принесло. Кондєй таки поламаний.
Записався в один сервіс на заправку, 80 євро. Коли приїхав, спитали, чи холодить хоч трошки. Сказав, що ні. Сказали, тоді ще треба робити діагностику, а це 150 євро. Відмовився.
Записався до іншого сервісу на заправку, 95 євро.

Отак, прямо в центрі, панельний будинок, може здатися, що це арка для заїзду у двір, а по факту заїзд у сервіс на 4 підйомники і двох майстрів.

20180711_091300.jpg



Підключили авто до машиники і вона там щось довго-довго робила. Сказали мені, що в системі не було навіть мастила, тож є вірогідність, що вона ціла, але просто не заправлена.
Компрессор качає, це видно з роздруківки:


20180711_Ac_Pitstop.jpg



Після процедури почало холодити. Але дива не сталося, за місяць від того холоду лишилися хіба що згадки :(
 
десь є невеличка утєчка фріону. барвник додавали до фріону коли заправляли. як що так, то треба ультрафіолеттом шукати де саме витікає. якщо ні, то треба залити грам 200-300 фреону з барвником і поїздити пару днів і потім шукати
 
десь є невеличка утєчка фріону. барвник додавали до фріону коли заправляли. як що так, то треба ультрафіолеттом шукати де саме витікає. якщо ні, то треба залити грам 200-300 фреону з барвником і поїздити пару днів і потім шукати

Так, барвник є. Треба шукати УФ-лампу десь...
А довго той барвник тримається на місці витоку? Якщо, наприклад, до весни не мити мотор, то можна і навесні перевірити, чи не варто тягнути?
 
той барвник змити тяжко, буде довго триматись, але чи буде триматись більше ніж півроку - тут не знаю. я би не тягнув, оскільки сістема має бути в справному стані і зимой також. а та фірма, що заправляла не має ультрафіолєту? там може банально сальник пропускає на стику. але там свої сальники, такий в магазині не купите.
 
Back
Top