[ E36 ] M3 повертається до Німеччини

Гальмівний диск вдалося зняти на наступний день (після ночі з засобом із попереднього посту). Газування з гальмуванням на підставках не допомогло, а допоміг молоток.

Отже, ручник тепер є і можна їхати на техогляд, що я і зробив, захопивши папери на всякий тюнінг і інші лівакові ЗЧ:

IMG_3365.jpg




Технік подивився на мій техпаспорт з двома він-кодами, з першою реєстрацією у 2006-му, дізнався, що всі інші документи профукані, потім подивився на авто і почав мене "радувати":
- норми вихлопів визначаються датою першою реєстрації авто, а не датою випуску, тож у мене проблема з вихлопами (ніколи М3 95-го року не впишеться у норми 2006-го)
- немає шильдика, на якому вказано тип автомобіля
- капот-розвалина
- спойлер на багажнику не оригінальний (там весь багажник пластиковий :) )
- проставки на передніх колесах хоч і мають сертифікат, але не факт, що їх можна ставити без проставок на задніх колесах
- також його зацікавили дзеркала, здалося, що вони не оригінальні (не дивно - на квадратну машину поставили дзеркала-крапельки)
- задній диффузор він теж спробував відірвати, сказав, що колхоз (бампер оригінальний, насправді)

За такий поверхневий огляд він грошей не взяв, а сказав виправляти і приїжджати знову на попередній техогляд. Таку дав інструкцію:
- поїхати в БМВ по шильдик і взяти там технічні дані авто
- поїхати в місцевий МРЕВ (Zulassungstelle) і спитати, чи дозволять вони вписати 95-й роком першої реєстрації
- впевнитися, що маю сертифікати на всі неоригінальні ЗЧ (тобто познімати нафіг все, що неоригінальне і не має сертифікату)


Ну, з неоригіналом що робити більш-менш ясно:
- купити який-небудь багажник і поставити, пофарбую колись потім. замінити нарешті капот.
- почитати, як там насправді мають ставитися проставки, бо вони там стоять тільки через те, що встановлено койловери. десь в інструкції до них було написано, що можуть знадобитися проставки спереду (але не ззаду)
- стабілізатори не мають ніяких сертифікатів, прям написано, що це тільки на експорт, не для німецького ринку. так що спробую їх пофарбувати у чорний прямо не знімаючи, може не помітно буде.
- розпірки (3 шт.) зняти від гріха

Заїхав у БМВ, спитав що і як. Кажуть шильдик не дорогий, 1 євро, але до нього треба замовити сертифікат відповідності за 170. Зрештою, після консультації з TuV домовилися, що замовлю сертифікат з технічними даними авто за 120 євро і без шильдика.


Далі буде замальовка з життя німецької бюрократії.

Отже їду в Zulassungstelle з'ясовувати щодо дати першої реєстрації (Erst Zulassung - EZ). Там жіночка каже, що вони ніяких відомостей про авто не мають, бо зберігають їх тільки 7 років (це ми знаємо), отже, що напише TuV, те і буде у паперах. Я питаю, якесь підтвердження її слів, щоб мені повірили, вона мені пише свій номер телефону на папірці і каже, щоб TuV їй подзвонив.

Їду назад в TuV, кажу так і так, той каже ніфіга, я кажу ну подзвони, він каже нема коли, хай вони самі дзвонять і нехай це буде начальник Zullasungstelle бо тільки він може приймати таке рішення. Диктує мені по літерах прізвище того начальника, я записую на той самий папірець.

Наступного дня встаю пізніше, розумію що я тупак, бо Zullasungstelle починає працювати на годину раніше, ніж весь Kreisverwaltung (там сидять всі районні чиновники з усіх питань), а саме о 07:30, щоб можна було провести реєстраційну дію з авто ДО роботи і навіть не запізнитися.
Заходжу, питаю де Херр Matheis, зустрічаю його, коли він виходить з кабінета, кажу є справа, він каже, що має йти, але питає що треба, починає дивитися документи (якщо так гучно можна назвати одиноку пластикову картку з синьо-жовтим стягом). Запрошує мене до найближчого вільного столу пише на тому самому папірці "прошу вписати 01.07.1995" і каже власниці столу, за який ми сіли, поставити печатку. В такому вигляді офіційних документів я ще не отримував :)


IMG_3364.jpg


потім я ще повернувся спитати як так, буде перша реєстрація першого липня, а виготовили авто лише у листопаді. він каже, пофігу, якщо дата першої реєстрації не відома, то пишемо середину року виробництва і не колише. отже буде мені в паперах парадокс :)
 
тобто, наприклад, ричаг Лемф чи фільтр Бош на машину поставити не можна без сертифікату?
 
тобто, наприклад, ричаг Лемф чи фільтр Бош на машину поставити не можна без сертифікату?

Не думаю, хоч він так сказав, але напевне мав на увазі щось інше.

Може мався на увазі усілякий тюнінг-імпрувінг-колхозінг.

Адже є неоригінальні ЗЧ, доступні, ніхто їх з продажу не знімає. І купують, і, судячи з усього, набагато частіше, ніж оригінал.
Отже якусь сертифікацію вони проходять, перш ніж на ринок потрапити. Щоб купити у Німеччині нонейм, це треба постаратися.

З іншого боку мені попадалися ЗЧ (каталізатор і той самй стабілізатор), де прямо в оголошенні про продаж написано великими літерами, що поставити на машину це можна, але їздити - зась, техогляд воно не пройде. Таким чином продавець знімає з себе відповідальність і перекладає її на покупця.

Бо інакше покупець такого продавця тупо засудить, як зараз мій знайомий судиться з продавцем авто за те, що той при продажі знав, і не сказав про косяки з машиною.
 
Поміняв капот, фото не робив. Довелося поки що попрощатися із форсунками омивача з підігрівом - не зміг їх виколупати із пластикового капота. Думаю, що тепер з тим капотом робити, доламати і в смітник?


Купив кришку багажника в сусідньому місті, фігова виявилася, але хоч не дорога - 50 євро.
Поки ставив, витягнув із кришки і самого багажника ще кілограм зайвих (колхозних) дротів.

IMG_3370.jpg


IMG_3371.jpg



Номеру немає пів-року, чого він такий подертий?

IMG_3372.jpg


було:
Описание скрытого текста/картинок: було

IMG_3366.jpg



Тут був спойлер колись.

IMG_3367.jpg


IMG_3368.jpg


IMG_3369.jpg



стало:
Описание скрытого текста/картинок: стало
IMG_3378.jpg


IMG_3379.jpg


IMG_3380.jpg


IMG_3381.jpg


ніхто не знає, куди поділося посадкове місце для круглого значка BMW на кришці?
ну хоч кришка багажника тепер закривається без надзусиль і страшенного "гуп".
 
Дістав стабілізатори, щоб пофарбувати у чорний. Щоб під час ТО вони виглядали як стокові, а не тюнячі. Бо єдині стабілізатори, що має Eibach до мого авто, не мають сертифікату для TuV.

IMG_3382.jpg


IMG_3376.jpg



Під час миття перед фарбуванням побачив маркування.

IMG_3377.jpg


Як видно, це зовсім не Eibach.
Пішов до комп'ютера перевіряти і мої підозри підтвердилися - KW, на відміну від Eibach мають сертифікати придатності.
Дуже змішані почуття мене огорнули - з одного боку класно, що не треба фарбувати, а з іншого, який же я дурень, що не подивився раніше, не перевірив, не довелося-б майже весь день провести під машиною.


Редуктор підтікає. Треба, напевне чистити сапун. Але хз як його знайти там :(

IMG_3383.jpg
 
Останні штрихи перед ТО:

прикрутити на місце задній номер

IMG_3417.jpg


IMG_3418.jpg




Забрати в офіціалів замовлений заздалегідь сертифікат відповідності ЕС, де вказані всі технічні дані. Там також, до речі, вказано, де шукати той самий Typschild - під капотом з пасажирського боку. Майстер TuV його не знайшов, а я побачив коли капот міняв, він був схований за пищалкою сигналізації.

IMG_3420.jpg


IMG_3419.jpg
 
Поміняв місцями задні лівий і правий канали, трохи навів лад із дротами, бо там був швах, ми з тестем взимку, коли робили музику, насилу ту магнітолу спочатку витягли, а потім ледве назад запхали. Знайшов і усунув джерело бридкого дзижчання - шильдик з одного з дротів заліз у щілину, де крутиться вентилятор (бузковий на фото).

IMG_3422.jpg
 
Думав вже сьогодні їхати здаватися в TuV, але акумулятор після вчорашніх вправ з магнітолою, сказав ніфіга, завтра поїдеш :)


IMG_3423.jpg
 
я так зрозумів що для проходження ТО треба мати сертифікати на неоригінальні запчастини?

чи можна у офіціалів в Німеччині дізнатися історію авто по ВІНу?
 
я так зрозумів що для проходження ТО треба мати сертифікати на неоригінальні запчастини?

http://www.bmwclub.ua/threads/181161-M3-повертається-до-Німеччини?p=2899161&viewfull=1#post2899161

чи можна у офіціалів в Німеччині дізнатися історію авто по ВІНу?

ну я пробував. роздруківку вони не дають, але одним оком глянути дозволили.
 
ну я пробував. роздруківку вони не дають, але одним оком глянути дозволили.
а якщо платно? :)
дивно, адже це ж хазяїн авто запитує, зрощуміло було б якби хтось зі сторони.
 
а якщо платно? :)
дивно, адже це ж хазяїн авто запитує, зрощуміло було б якби хтось зі сторони.

Типу, спробувати підкупити працівника? Хз, напевне це можливо, треба його якось завербувати, німці теж люди.

Справа в тому, що в Німеччині дуже серйозно відносяться до персональних даних.
Відеореєстратор - формально не можна, по факту можна, але так щоб відео з нього ніхто не бачив. В тому числі не має його побачити суд з приводу ДТП, такий незаконно отриманий доказ суд не прийме, а може ще й штраф виписати не винуватцю ДТП, а тобі, за незаконну зйомку.
Відеоспостереження вдома - будь-ласка, але так, щоб у кадр не потрапляв сусідський двір.
Сфотографувати дитину, поки вона грається на дитячому майданчику - будь-ласка, але щоб інші діти не потрапили у кадр.
Ведеш дитину в садочок - підписуєш папір, яким дозволяєш дитині з'являтися в кадрі на загальних фото, окремий папір про те, що ці фото можна використовувати на сайті закладу. А можеш не підписувати і спостерігати, що хол в садочку завішано фотографіями дітей, що граються, але твоєї кровиночки на жодній фотці немає.
Я одного разу з балкону сфотографував поліцаїв за роботою. Вони закінчили і прийшли до мене, попросили спуститися, спитали що я таке виробляю і попросили видалити фотки (ще й проконтролювали). Мені це було дивно після України, де ДАЇ-шнику відеореєстратор мало не під носа тицяють, а той не має права нічого сказати.

Історія авто - дані про його попереднього власника, а це - харам.
Треба більш конкретно формулювати питання, не просити всю історію, а спитати наприклад, чи правдивий у машини пробіг, чи міняли в ній ГРМ...
Формулювати питання так, щоб вони могли максимально задовольнити вашу цікавість, але видали при цьому мінімум інформації про попереднього власника/ів.
Тоді вони підуть на зустріч без всякої платні.
 
дякую, в принципі мене прізвища і не цікавлять, а більше пробіг та історія обслуговування.
 
нам би теж так зробити)
 
Отсутсвие места под эмблему на крышке багажника это немецкий фетишь. Как они задолбали этим тюнингом. Считается что это красиво...(( На капоте ещё делают часто. В лучшем случае шпаклюют впадину под эмблему, в худшем случае заваривают её...:facepalm1:
 
ТС проводит ремонтные работы в собственном дворе, или общем!?
 
ТС проводит ремонтные работы в собственном дворе, или общем!?

Паркплац перед лидлом...:biggrin:
 
Отсутсвие места под эмблему на крышке багажника это немецкий фетишь. Как они задолбали этим тюнингом. Считается что это красиво...(( На капоте ещё делают часто. В лучшем случае шпаклюют впадину под эмблему, в худшем случае заваривают её...:facepalm1:

Це як в підписі одного з юзерів форуму е36 - "гей, німці, акуратніше там з тачками, нам на них ще їздити" :)
Я би за таке на німців дуже не ображався, уяви, якими словами вони поливали нас, якби імпортували українські тачки.
 
Last edited:
ТС проводит ремонтные работы в собственном дворе, или общем!?

Сіра 5-ка і чорна F30, що попадаються на деяких фото, - сусідські, двір, відповідно, загальний.
А чого питаєте так експресивно?
 
А чого питаєте так експресивно?

Просто интересно, как к этому соседи относятся, и местные законы это как то регулируют!?
Капли масла, шум все таки есть при этом.
 
Просто интересно, как к этому соседи относятся, и местные законы это как то регулируют!?
Капли масла, шум все таки есть при этом.

Хз, що тут не регулюється законами. Таке враження, що якийсь припис є буквально на все :)

Ніяких розлитих хімікатів не має бути, все має ретельно збиратися і відправлятися до сміття відповідно до правил сортування сміття.
Автомобільні рідини я здаю в спеціальне місце і спеціальний час, така можливість є раз на кілька місяців.
Якщо крапну мастилом, то змию милом, але такого ще не траплялося. Недавно випадково розлилося трохи охолоджуючої рідини - нічого не робив, її дощем змило.

Шуміти можна в певний час, десь з 8ї до 22ї, крім неділі і святкових днів. Сусіди відносяться до шуму зрозумінням та я і не шумлю практично, бо електро/пневмо інструменту не маю. Хіба що пошумів, коли гальмівний диск відбивав. А компресор купити хотілося-б, та це було-б вже занадто.
 
Мийки високого тиску вдома теж не маю, бо це і шум, і бризки, і розлита хімія (мило).
 
Це як в підписі одного з юзерів форуму е36 - "гей, німці, акуратніше там з тачками, нам на них ще їздити" :)
Я би за таке на німців дуже не ображався, уяви, якими словами вони поливали нас, якби імпортували українські тачки.

Покляли бы ))))
 
20180523_082201.jpg



Нарешті доїхав до TuV. На тому тижні не вдалося, бо майстер, що може займатися імпортними авто, у відпустці. Сказали подзвонити у вівторок, я подзвонив і призначив огляд на середу. Коли приїхав виявилося, що майстер все-ще у відпустці, але йому прислали підміну - молодого хлопця, котрий мені видався більш приязним і менш прискіпливим :)
Наприклад, у нього не було жодних питань щодо дзеркал, заднього дифузора (хоч з ними все в порядку). Ще він не відчув запах вихлопу в салоні (так мені і не вдалося ту дірку законопатити). Хоча це і не допомогло - дірку відчула техніка, але про це далі :)

Ну завів він, побібікав, перевірив індикацію на панелі приладів. Лампа вагітного мужика не гасне - Fail.
Далі перевірка гальм, там все в порядку, на якихось 10% краще, ніж у 318й :biggrin:
Ясно, що це якщо гальмувати тільки один раз і не з 200 км/год, але якось я інакше тепер дивлюся на тюнінг гальм

Потім відкрив капот, щось там дивився, аж ось раптово змінився в обличчі.
- Це що мотор від М-ки??
- Ну так :)
- А саме авто М-ка?
- Так :dirol:

Далі фари. Світять аби куди, права занадто високо, ліва занадто ліворуч (це я так почув, але зараз дивлюся в документ і бачу, що написано "надто низько" :scratch_one-s_head:).

Підйомник. Виявилася гуля на гальмівній трубці спереду, треба замінити. Дуже довго роздивлявся весь той тюніг підвіски, звіряв всі номерки, міряв висоту пружин і навіть висоту окремих витків.
- А що це таке чорне по всьому днищу?
- Та наче захист від корозії
- А чого воно виглядає як нове?
- Так машину в Україні фарбували з повним розбором
- А, ок. А то буває таким макаром люди хочуть сховати прогнивше днище.

Цього разу претензій щодо наявності проставок спереду і їх відсутності ззаду не було. Також перевірив, чи вистачає місця передньому колесу для повороту.

Найбільше я пересрав коли перевіряли вихлоп. СО у 5 разів вище норми :shok: . Ну все, думаю, покатався ти на дешевому каталізаторі, тепер купуй оригінал за 2к :hang3:
Була тільки надія, що каталізатор вже вистиг, що треба мені буде поїхати покататися, щоб він нагрівся, а потім приїхати знову на тест. Але майстер і без сопливих знає що до чого - погазував на 4.5к обертів з пів хвилини, дав просратися і СО стало в 10 разів нижче норми :dirol:
Чого не скажеш про число Lambda :( Має бути між 0.97 і 1.03, а у мене 1.05. Сказали, що, виходить, десь у вихлопі маленька дірочка і в мене зразу відлягло, бо я знаю, де та дірочка :)


В сухому залишку:
- Пофіксати проблему з матом присутності пасажира, щоб загасити вагітного мужика
- Відрегулювати фари
- Замінити гальмівний шланг
- Усунути дірку у вихлопі (як я його люблю :dash3:)


Виявлені проблеми і тест гальм :

IMG_3492.jpg


Вихлоп:

IMG_3493.jpg
 
а за диски которые не ставились серийно на эту машину ничего не сказали ? или я пропустил ?
 
а за диски которые не ставились серийно на эту машину ничего не сказали ? или я пропустил ?

У сертифікаті на авто не вказано, який там може бути стиль, тільки вказані розміри.
Думаю, якщо це OEM диски і вони візуально підходять, то проблем не має бути. У мене 17 дюймів, як і має бути, виліт практично такий як треба (1мм різниці), хіба що вони не різноширокі.
Якби були не OEM, то треба було-б, як і з підвіскою, притягнути сертифікат на диски, де написано, що вони підходять саме на цю модель.
Ось, наприклад, сертифікат на диски, що тут колись стояли: http://felgen.jfnet.de/pdf/00212951/00212951.pdf
Поставивши такі диски сертифікат можна возити в бардачку, або вписати відмітку у техпаспорт. Але буває і так, що в сертифікаті написано, що машину треба презентувати на техогляд відразу після перевзування і отримати окремий дозвіл.

Так чи інакше, до мене питань з приводу колес не було.
 
як все складно)))
 
Back
Top