[ E30/31 ] BMW E30 Тень Интеллигенции [Київ]

The_Glory

Пользователь
Joined
Nov 9, 2011
Messages
1,030
Город
Киев
Збірка_33. ЕТК_61_Пучки проводов (ч.2) (установка дверної проводки)

В першій частині я детально описав всі роз'єми дверної проводки та їх розпіновку. Тепер мова буде про установку проводки в двері.
Нагадую, проводка на всі четверо дверей для максимальної комплектації додатковими опціями.
20230120-185033.jpg


Починаю з водійських дверей. Дверна проводка заводиться ззовні, через отвір у передньому торці дверей, та фіксується гумовою гофрою. У моєму випадку встановлена заводська сигналізація, тому в дверному роз'ємі присутній кабель магнітного замка зі своїм, окремим, роз'ємом.
20230601-151126.jpg


Це суттєво ускладнює підключення дверної проводки до основної проводки - дуже не зручно, тому зайняло не мало часу. Корпус постійно випадав всередину кузова, або не притискав гумову гофру. До речі, гофру потрібно зразу щільно надіти на корпус дверного роз'єма, а потім затиснути між двома частинами його корпусу. Якщо спочатку підключити роз'єм, а потім пробувати на нього надіти гумову гофру, - вона не буде триматись. Часто по цій причині, туди попадає вода, і контакти окисляються і гниють.
В кінці кінців, я це зробив!
20230601-162716.jpg


Тепер розкладаємо проводку у дверях та фіксуємо її. Для цього потрібно 4 червоних кліпси, 4 сірих, 1 кронштейн, 2 стяжки та скотч.
20230602-123530.jpg


Проводка до електроприводу дзеркала, до кнопки його регулювання, та до твітера виводиться вгору, та фіксується трьома червоними кліпсами. Проводка до кнопки регулювання далі фіксується двома меншими кліпсами сірого кольору, та виводиться до салонної ручки. Проводка до твітера виводиться назовні через спеціальний отвір та прокладається до переднього кута дверей, кріпиться на скотч (саме так було із заводу). Протягувати їх не дуже зручно, не розумію чому їх не проклали разом із проводами до електроприводу дзеркала...
20230602-123609.jpg


Далі підключається мотор склопідйомника, і джгут фіксується двома стяжками по низу вирізу у дверях.
20230602-123629.jpg


В задній частині дверей проводка центрального замка, сигналізації та підігріву замка фіксується червоною кліпсою, та підключається до електропривода центрального замка. Роз'єми кінцевика ключа та підігріву замка вставляються у спеціальний кронштейн.
20230602-123836.jpg


Штатний замок та магнітний замок у мене ще не встановлені, тому проводка до них поки ще не закріплена. Вона буде фіксуватись двома сірими кліпсами на пластині замка та на дверному механізмі замка - так, щоб не заважала опусканню скла (далі покажу це на пасажирських дверях).
20230602-123929.jpg


Переходимо до пасажирських дверей. По суті, все аналогічно, але трохи простіше, так як проводки трохи менше.
Протягуємо проводку в двері через отвір у передньому торці, підключаємо та фіксуємо гумову гофру.
20230602-124017.jpg


Тепер розкладаємо проводку у дверях та фіксуємо її. Для цього потрібно 3 червоних кліпси, 3 сірих, 1 кронштейн, 2 стяжки та скотч.
20230602-124038.jpg


Проводка до електроприводу дзеркала, та до твітера виводиться вгору, та фіксується трьома червоними кліпсами. Проводка до твітера виводиться назовні через спеціальний отвір та прокладається до переднього кута дверей, кріпиться на скотч (саме так було із заводу).
20230602-124114.jpg


Далі підключається мотор склопідйомника, і джгут фіксується двома стяжками по низу вирізу у дверях.
20230602-124132.jpg


В задній частині дверей проводка центрального замка фіксується сірою кліпсою, та підключається до електропривода центрального замка. Роз'єм кінцевика ключа вставляється у спеціальний кронштейн.
20230602-124432.jpg


20230602-124756.jpg


Проводка кінцевика ключа фіксується двома сірими кліпсами на пластині замка та на дверному механізмі замка - так, щоб не заважала опусканню скла.
20230616-143128.jpg


20230616-143251.jpg


Із задніми дверями ще простіше. Дверна проводка заводиться ззовні, через отвір у передньому торці дверей, та фіксується гумовою гофрою. Один нюанс - щоб простіше протягнути через круглий отвір корпус роз'єма кнопки склопідйомника, потрібно відкрити його верхню кришку.
Дверний роз'єм проводки протягується в отвір у середній стійці кузова та з іншого боку також фіксується гумовою гофрою.
20230602-125113.jpg


Таким чином, на відміну від передніх дверей, на задніх дверях роз'єм підключається до основної проводки в середині стійки кузова, тому на нього не потрапляє вода і він значно краще зберігається. Роз'єм кріпиться в ніші середньої стійки кузова, біля овального отвору, спеціальною скобою.
Тепер розкладаємо проводку у дверях та фіксуємо її. Для цього потрібно 4 стяжки.
20230602-125148.jpg


Проводка кнопки склопідйомника виводиться вгору, у спеціальний отвір біля дверної ручки.
Далі підключається мотор склопідйомника, і джгут фіксується чотирма стяжками по верху вирізу у дверях.
В задній частині дверей проводка центрального замка підключається до електропривода центрального замка.

Аналогічно з іншого боку.
20230602-125219.jpg


20230602-125230.jpg


Дверна проводка встановлена.

Хоча, напишу ще окремо про проводку підігріву замка водійських дверей та про ремонт його ЕБУ.
 

The_Glory

Пользователь
Joined
Nov 9, 2011
Messages
1,030
Город
Киев
Збірка_51. ЕТК_61_Загальне електрообладнання автомобіля. Обігрів циліндра замка. (ч.2) (ремонт ЕБУ)

Я вже декілька разів згадував про обігрів циліндра замка та таймер затримки салонного освітлення. Ось його основні елементи:
20230402-194939.jpg


Для його роботи потрібна ще проводка та спеціальний механізм водійської дверної ручки, - з додатковим контактом.
20230518-174201.jpg


Але є одна проблема - мабуть 95% цих ЕБУ не працюють, через зламаний контакт. Мій ще працював, але, судячи по тріщині, жити залишилось йому теж не довго... З кожним відкриванням дверей цей контакт гнеться, і в кінці кінців, ламається. Припаяний новий контакт там також довго не буде триматися.
20230402-194659.jpg


У мене виникла ідея, як його відремонтувати, то ж як і обіцяв - напишу про це окремо.
У мене було декілька таких ЕБУ зі зламаними контактами. Один з них хтось вже пробував розбирати, але він абсолютно не розбірний - залитий твердим герметиком. Тому я його просто розрізав! Всередині видно якісь радіодеталі, але очевидно, що він нерозбірний.
20230517-204712.jpg


Але мені з нього потрібна лише верхня частина його корпусу та не великий кусок провода відповідного кольору (коричневий зелений) з його проводки. Ще пригодився зламаний плафон підсвітки багажника - а саме, контакт з нього.
20230518-133506.jpg


Отже, акуратно обрізаємо верхню кришку, обтискаємо на проводі клему, та перегинаємо контакт з плафона по формі корпуса ЕБУ.
20230518-140149.jpg


Ідея, полягає в наступному - дублюємо заводський контакт проводом.
20230518-140436.jpg


Новий контакт притискаємо до корпусу такою ж кришкою.
20230518-140454.jpg


Підключаємо провод
20230518-140501.jpg


Товщина контакту з плафона в 3-4 рази більша, ніж заводський контакт ЕБУ - його зламати буде важко ;)
20230518-141305.jpg


Отже, реалізовую свою ідею.
Припаюємо провод з клемою до залишків заводського контакту ЕБУ.
20230519-110906.jpg


Притискаємо його новим контактом.
20230519-111304.jpg


З іншого боку місце для клеми.
20230519-111312.jpg


Змащуємо кришку та корпус ЕБУ кузовним герметиком, та приклеюємо кришку, притискаючи нею новий контакт.
20230519-112150.jpg


Готово
20230519-173859.jpg


20230519-173916.jpg


Після висихання герметику, зачищаємо краї від його залишків, і отримуємо на вигляд оригінальний ЕБУ, але з дублюючим контактом.
20230520-151833.jpg


Механізм дверної ручки буде замикати новий контакт на припаяний провод, і про всяк випадок, ще дублювати контакт через провод.
20230520-151901.jpg


20230520-151925.jpg


Встановив ЕБУ на його місце, підключив до дверної проводки.
20230520-153338.jpg


Піднімаємо зовнішню ручку, і вона замикає контакт, притискаючи його до припаяного провода.
20230520-152801.jpg


І додатково через сам провод з клемою.
20230520-153014.jpg


Новий контакт тримається під кришкою міцно, то ж повинно працювати довго і безвідмовно! :)

P.S.
ЕБУ ще доступне до замовлення (61 31 1 374 784), але при його ціні близько 100-150$, я вважаю такий ремонт цілком доцільним. ;)
 

transfer

Пользователь
Joined
Jan 14, 2015
Messages
4,060
Age
46
Страна
Украина
Город
Дрогобыч
Цей звіт треба до Баварії надіслати) гадаю після цього вони надішлють в подарунок з десяток цих контролерів))) ну мають це зробити
 

The_Glory

Пользователь
Joined
Nov 9, 2011
Messages
1,030
Город
Киев
Та на Баварії ще років 10 тому манагери кривили морди, коли чули про е30, а зараз то взагалі ще виженуть! )))
 

GeisT

Пользователь
Joined
Nov 19, 2011
Messages
215
Age
42
Страна
Украина
Город
Киев
Та на Баварії ще років 10 тому манагери кривили морди, коли чули про е30, а зараз то взагалі ще виженуть! )))
Колись пару років тому на ютюбі блогери з рашки відео виклали в якому придбали Е32 по низу ринка(саму дешеву) і вирішили зробити експеримент: пригнали офіціалам на повний ремонт всього, так ті їх "ввічливо" відшили сказавши - "поки не відновите кузов, за машину не візьмемось" і питання грошей не стояло. Так що тут ви праві на всі 100 : від старих бмв їх верне....
 

The_Glory

Пользователь
Joined
Nov 9, 2011
Messages
1,030
Город
Киев
Збірка_71. ЕТК_51_Оснащення кузова. Направляючі скла.

Про направляючі та ущільнювачі скла я вже писав у розділі по установці скла, але про окремий цей розділ ETK я забув... То ж таки напишу коротко, для порядку :)
Направляюча скла переднього
06.png


20230605-194029.jpg


Деталь №1 - гумова направляюча скла ліва (51 32 1 907 289) та права (51 32 1 907 290) - не доступна до замовлення. Ставиться в рамку дверей, також служить ущільнювачем скла.
Деталь №3 (накладка №2+ущільнювач №4) - кутова накладка права (51 32 1 924 918) - використовується тільки на самих простих комплектаціях, - без пасажирського дзеркала. Ставиться замість дзеркала. В моєму випадку не використовується.
Деталь №5 - накладка ліва (51 32 1 904 517) та права (51 32 1 904 518) - пластикова декоративна накладка. В моєму випадку її заміняють опційні накладки з твітерами, тому вона не використовується.
Деталь №6 - гайка М5 (63 25 9 128 043) - для кріплення деталі №3. Не використовується.
Деталь №7 - пластикова вставка (51 32 1 874 407) - 4 шт. для кріплення деталі №5.
20230605-194157.jpg


Деталі №8-10 - металеві направляючі скла, використовуються тільки на важільних склопідйомниках (після квітня 1988 року).
На тросикових склопідйомниках направляюча троса одночасно є направляючою і для скла, тому вони в цьому випадку не використовуються.
Отже, потрібно встановити всього дві деталі - вставляємо гумову направляючу №1 в паз рамки дверей, а пластикові вставки №7 у спеціальні отвори біля дзеркала.
Готово.
20230605-213718.jpg


З іншого боку аналогічно.

Тепер задні двері.
Направляюча скла заднього
07.png


20230605-202300.jpg


Деталь №1 - металева направляюча ліва (51 34 1 906 591) та права (51 34 1 906 592).
Деталь №2 - болт M6x12 (07 11 9 915 015) - 4 шт., для кріплення направляючих №1.
Деталь №3 - гумова направляюча скла ліва (51 34 1 906 807) та права (51 34 1 906 808).
Деталь №4 - гумовий ущільнювач глухого скла лівого (51 34 1 906 747) та правого (51 34 1 906 748).
Деталь №5 - наконечник (51 34 1 922 700) - не доступний до замовлення. Я не зрозумів, що це за деталь, у мене її не було. Схожа на додатковий ущільнювач для направляючої №1. Але на ущільнювачі №4 він уже передбачений. Можливо деталі №4 та №5 почали робити однією деталлю. Нажаль, це фото вийшло поганої якості.
20230605-203727.jpg


Деталі №6-9 - металеві направляючі скла, використовуються тільки на важільних склопідйомниках (після квітня 1988 року).
На тросикових склопідйомниках направляюча троса одночасно є направляючою і для скла, тому вони в цьому випадку не використовуються.

Повторю важливий момент - на задніх дверях перед установкою склопідйомників та направляючих, потрібно спочатку вставити в двері скло. Лише тоді можна встановлювати глухе скло та направляючі ущільнювачі.
20230605-203535.jpg


Отже, вставляємо та опускаємо скло на низ дверей, потім надіваємо ущільнювач №4 на глухе скло, та щільно вставляємо його у паз дверної рамки.
20230605-204111.jpg


Потім заводимо в двері направляючу №1 і вставляємо її вгорі у отвір в дверній рамці. Притискаємо нею глухе скло та прикручуємо знизу двома болтами №2.
20230605-211136.jpg


Вставляємо у паз дверної рамки гумову направляючу №3.
З іншого боку аналогічно.

Тепер можна заводити скло у гумові направляючі та фіксувати його на склопідйомнику - про це я вже писав раніше.

По дверях мені залишилось тільки поставити замки на водійскі двері, та дверні обшивки.
 

transfer

Пользователь
Joined
Jan 14, 2015
Messages
4,060
Age
46
Страна
Украина
Город
Дрогобыч
Диски на авто від е21, 15ті? які плани на них?))
 

The_Glory

Пользователь
Joined
Nov 9, 2011
Messages
1,030
Город
Киев
Диски на авто від е21, 15ті? які плани на них?))
Так, диски OZ "BMW nuova S3" (ALPINA look, King) 7J15 ET13 PCD 4x100 DIA57.1
Плани - пофарбувати )
 

transfer

Пользователь
Joined
Jan 14, 2015
Messages
4,060
Age
46
Страна
Украина
Город
Дрогобыч
угу))) ці диски йшли на е21, не знаю щоб вони йшли на е30)))
якщо надумаєте продавати, я готовий розглянути це питання. саме ці диски однозначно мають бути в моїй колекції, і будуть. в мене були такі, але коли продавав свою попередню, вони як раз були на авто)
це не спєшно) готовий купити без фарбування:)
 
Last edited:

The_Glory

Пользователь
Joined
Nov 9, 2011
Messages
1,030
Город
Киев
угу))) ці диски йшли на е21, не знаю щоб вони йшли на е30)))
якщо надумаєте продавати, я готовий розглянути це питання. саме ці диски однозначно мають бути в моїй колекції, і будуть. в мене були такі, але коли продавав свою попередню, вони як раз були на авто)
це не спєшно) готовий купити без фарбування:)
я в курсі - я ж і не кажу, що вони йшли на Е30 ) Але мені дуже подобається, як вони виглядають на Е30 ;) Тому продавати їх не збираюсь. Навпаки, навіть купив ще 5-й диск - замість того, що на фото вище - борт варений. Буде на запаску.
 

The_Glory

Пользователь
Joined
Nov 9, 2011
Messages
1,030
Город
Киев
Збірка_72. ЕТК_41_Кузов. Одночасне замикання.

Я забув ще про один розділ ETK по замках! :)

Одночасне замикання
27.png


Деталь №1 - повний комплект замків та ключів для машини без центрального замка (51 21 1 904 724), та для машин із центральним замком (51 21 1 904 727). Я не впевнений, чи вони ще доступні до замовлення, але недавно ще можна було замовити, хоча не дешево.
Деталь №2 - не використовується.

Комплект для машини без центрального замка (51 21 1 904 724) виглядає так (фото з інету):
51211904724.jpg



Комплект для машин із центральним замком (51 21 1 904 727) виглядає так (фото з інету):
51211904727.jpg


Як видно по фото, різниця в наявності в комплекті кришки бака та відмінності у замках водійських дверей та багажника.

В моєму випадку він виглядає так:
20230614-113058.jpg


Замка багажника на фото нема, бо він раніше вже був встановлений на машину. Замок водійських дверей для центрального замка я замовив новий, - чекаю поки він приїде з Німеччини. Обіцяли через три тижні... Потім напишу про нього окремо.
Додаткові ключі потрібно буде також потім замовляти.

До речі, декілька слів про замок запалення. Я вже писав, що він не розбірний, але якщо просвердлити в зовнішньому чорному кільці отвір, або зробити надріз, то можна отримати доступ до стопорного кільця і розібрати його, щоб перебрати під свій ключ. Якщо зробити це акуратно і поставити прорізом вниз, то його буде не помітно. У мене ключ до замка підходить, тому мені це робити було не потрібно. Тому напишу тільки про те, як зняти замок. Дуже просто. Повертаєте ключ в 1 положення. На машинах до рестайлінгу в корпусі замка є спеціальний отвір, в який потрібно вставити тонку викрутку і натиснути.
20230614-112702.jpg


Виймаєте замок.
20230614-112808.jpg


Потім просто його защьолкуєте в корпус.
На машинах після рестайлінгу ще простіше - там спеціальний отвір є прямо біля щілини для ключа - навіть не потрібно знімати пластикові кришки рульової колонки. Але в корпусі замка отвору нема. В зв'язку з цим, є важливий нюанс - якщо защьолкнути ранній замок у рестайлінговий корпус, то вийняти його вже не вийде.


Отже, на цьому я повністю завершую великий розділ ETK
Кузов

Далі буде декілька записів по проводці додаткових опцій, а потім, нарешті буде збірка салону.
 

The_Glory

Пользователь
Joined
Nov 9, 2011
Messages
1,030
Город
Киев
Збірка_72. ЕТК_41_Кузов. Одночасне замикання (доповнення).

Невеличке доповнення до попереднього запису про замки.
Недавно випадково побачив в продажу кришку бака із замком, але без ключа. Не дорого, - то ж купив про всяк випадок...
Думав, що потім якось куплю ще одну, розламаю їх, і з двох кришок, якось складу одну кришку під свій ключ....так як вони ж не розбірні, в принципі...
Отримав посилку, покрутив в руках ту кришку, хотів вже пробувати її розбирати чи ламати...
20230908-210432.jpg

20230908-210444.jpg


А потім думаю - а раптом мій ключ підійде... Спробував - щось клацнуло... відкрилась! Я думав здалось...а ні!
20230908-210604.jpg


Почистив, змастив її, переставив нову гумову прокладку - працює ідеально!
20230908-212812.jpg


Іншими двома ключами не відкривається. Таке буває раз в житті, і то не у кожного! (с) Дивовижно, що ключ підійшов, враховуючи кількість можливих комбінацій замка. Отже, тепер у мене ВСІ замки під один ключ, і не прийшлось ламати кришки.
Поставив її замість своєї звичайної.
20230908-212917.jpg


На кришці із замком є напис - "1 без вентиляції" - що це значить?
20230908-212946.jpg


Була стандартна кришка:
20230908-213105.jpg


Тепер кришка із замком:
20230908-213258.jpg


Але ця кришка, на відміну від стандартної, не дуже добре фіксується у кронштейні на лючку бака, але не критично.
20230908-213202.jpg


"Бонусом" став подвійний захист кришки бака - центральний замок і замок на кришці! :) Але то більше плюс ще одна опція в комплектацію машини, а не захист ;)

До речі, мені прямо таки пощастило із замками - по хорошій ціні купив нову заготовку ключа із підсвіткою - саме таку, як збирався замовляти.
20230829-202517.jpg

20230829-202755.jpg


Тепер, для повного комплекту, потрібно замовити ще заготовки компактного та сервісного ключа і знайти майстра, щоб нарізав на них потрібний код, і не зіпсував заготовки! )
В того ж продавця, купив ще один оригінальний артефакт - колісні болти із замками.
20230829-204649.jpg


Почистив, змастив - замки працюють, але нажаль, ключ тільки один, а не чотири, як має бути, і нема пластикових кришок. Ключі зроблю разом із основними ключами, а кришки може вийде надрукувати на 3D-принтері, бо окремо вони не продаються.

А от із водійським дверним замком для центрального замка проблема - моє замовлення відмінили, бо вже нема в наявності на складі... Поки що знайти його не вдалось навіть в барахолках... шукаю.

За цей час знайшов ще декілька корисних речей.

Комплект оригінальних щитків та повітряпроводів в ідеальному стані.
20230908-205059.jpg

20230908-205258.jpg


Я раніше вже писав про них, але тоді я купив тільки щитки - новий аналог. Так от для порівняння - в оригіналі штамповка та матеріал, значно кращий.
20230908-205354.jpg


І повітряпроводи фіксуються в оригінальних щитках значно краще, ніж в китайських.
20230908-205433.jpg


Разом с кришкою бака, купив оригінальну накладку під задній номер. У мене є така, але ціна була така, що було б не розумно не купити - буде про запас ;)
20230908-210100.jpg

20230908-210126.jpg


От навіщо було свердлити отвори? Особливо по центру... Хоча вони й закриваються номером.

І ще одна раритетна штука, яка у мене також вже є ;) Полка із шторкою.
20230908-213838.jpg

20230908-213916.jpg


Стан нормальний, хоча вона мені потрібна для експерименту, але про це пізніше.

Ще один "експеримент" задумав із кольором салону, але про це також напишу трохи пізніше в окремій темі.

По машині дещо зробив по салону, по кондиціонеру, чекаю деталі з гальваніки, підготував зовнішні деталі на фарбування в чорний напівмат.... Але то нема часу , то нема бажання про це все писати.... Але якось згодом напишу...
 
Top