Збірка_83. Опція Check Engine та додаткові лампи в панель приладів
Продовжуємо "американізовувати" E30!
Я давно вже додав цю опцію, тому просто скопіюю свій старий текст з форуму.
З 1987 року на BMW E30 з мотором M20B25 призначених для ринку США була доступна функція самодіагностики - Check Engine.
Для цього використовувався спеціальний контакт
DME Motronic 1.3, інформація з якого виводилася на контрольну лампу
"CHECK ENGINE" помаранчевого кольору на панелі приладів. Ця лампа знаходиться зліва внизу панелі приладів, в одній з резервних осередків.
Не плутати її з помаранчевою лампою "CHECK" для БСК, яка знаходиться між спідометром та тахометром - це зовсім різні речі.
Оригінальна інструкція з експлуатації по функції CHECK ENGINE:
Контрольні та сигнальні лампи
1 - Індикатор роботи двигуна
Лампа повинна згаснути після запуску двигуна.
Якщо індикатор Check Engine загоряється або блимає, двигун, як і раніше, може експлуатуватися, але його електроніка повинна бути перевірена.
Ця функція працює наступним чином:
BMW MOTRONIC "ПЕДАЛЬ" коди несправностей
(моделі 1989-94)
Всі автомобілі BMW 1989-94 оснащені діагностичною системою самодіагностики для виявлення несправності системи упорскування. При виявленні несправності вона фіксується за допомогою системи електронного блоку управління (ECU) і код, що відповідає несправності, записується в пам'ять ЕБУ доти, поки:
1) Батарея автомобіля або ECU вимикається.
2) Двигун запускається 60 разів без повторення несправності.
3) Пам'ять ЕБУ очищується за допомогою Bosch KTS300, програмного забезпечення CARSOFT BMW або ручним сканером CS1000 BMW,
Щоб переглянути коди несправності з пам'яті ЕБУ, використовуйте таку процедуру:
1) Поверніть ключ запалення у положення "Запалювання увімкнено".
2) Натисніть педаль газу п'ять разів поспіль.
Лампа CHECK ENGINE блиматиме, відображаючи коди несправності, починаючи з першого з найменшим номером. Ці КОДИ
складаються з 4-х цифр, відокремлених один від одного короткою паузою (тобто спалах, пауза, спалах спалах, пауза, спалах, пауза, спалах, перекладається як 1 2 1 1).
За відсутності помилок - блиматиме код 1 4 4 4.
Розшифровку значень цих кодів можна переглянути
тут
Корисна функція, але на європейських BMW E30 вона була недоступною.
Але, якщо подивитися на схему ETM, то видно, що її можна реалізувати досить легко - додавши лише кілька проводів. Хоча не факт, що вона запрацює на всіх машинах, оскільки працює тільки на DME Motronic 1.3. Тому краще відразу перевірити номер DME та версію Motronic за цією
таблицею
Блок DME Motronic знаходиться за верхнім облицюванням ящика для дрібниць.
У моєму випадку, це блок DME Motronic 1.3 із номером 0 261 200 173.
Електрична схема ЕТМ для Е30 з М20В25 1987 року для ринку США:
Як видно, на лампу CHECK ENGINE йде два дроти:
1) зелено-білий - живлення при включеному запаленні від запобіжника №10 7.5А через скручування S212
2) коричневий (1988 - сірий з діодом, з 1989 - сірий) - керуючий сигнал з 15 піна DME Motronic, через 12 пін підкапотного роз'єму С101.
Все досить просто, але починаємо з перевірки підкапотного роз'єму С101 на наявність у ньому контакту та дроту на 12 піні.
Розпинування роз'єму С101:
Знімаємо гумку з роз'єму та шукаємо потрібний провід (вказаний червоною стрілкою):
Якщо на 12 піні С101 є коричневий (або сірий) провід, потрібно "продзвонити" його на 15 пін роз'єму DME Motronic1.3 (обведений на картинці і в ньому встановлений щуп тестера):
Якщо він "дзвониться", то завдання спрощується і є шанси, що воно працюватиме
Якщо ні, то тоді складніше – потрібно ще самому протягнути провід від 15 піна ЕБУ до 12 піна С101. Але краще відразу приєднати якусь лампочку до 15 піна ЕБУ і до будь-якого "плюсу", включити запалення і 5 разів швидко і різко натиснути на педаль газу до підлоги, як описано в інструкції вище. Якщо лампа не буде блимати, то й не буде сенсу тягнути дроти в приборку - швидше за все, проблема у не відповідному ЕБУ.
Далі, потрібно у відповідну частину роз'єму С101 встановити в 12 пін контакт "мама" з коричнево-чорним проводом, перетином 0,5мм (на фото обведений червоним):
12 пін "папа" - заводський коричневий (або сірий)
12 пін "мама" - встановлений коричнево-чорний
З'єднуємо роз'єм, протягуємо коричнево-чорний провід, через гумову вставку у моторному щиті, і виводимо до панелі приладів з невеликим запасом по довжині.
Далі потрібно протягнути провід живлення. Живлення при увімкненому запаленні йде від запобіжника №10. Скрутка S212, судячи з ЕТМ, знаходиться в косі, що йде по порозі, поруч із сидінням водія. Зелено-білий провід виводимо до панелі приладів з невеликим запасом по довжині. Я ці проводи одразу вплів в основний джгут проводки. Під'єднуємо до проводів лампу, таку ж, як у контрольній лампі ABS, або підсвічуванні торпеди. Проводи про всяк випадок завів в оригінальну ізоляцію.
На панелі приладів є три резервні осередки (використовуються на дизельних моторах і АКПП) помаранчевого і зеленого кольору. Вставляємо патрон лампи в одну з них, де вона краще тримається, тому що вони різної форми:
Збираємо все та перевіряємо роботу:
View: https://www.youtube.com/watch?v=ixtLORLLHdc
Функція CHECK ENGINE відразу ж запрацювала і чітко мигає код 1444 – відсутність помилок!
Хто не зрозумів - довгий спалах спочатку і далі - це "пауза", а короткі спалахи між "паузами" - коди помилок. Усі коди блиматимуть по колу, доки не буде вимкнено запалювання. У моєму випадку по колу блимає 1444 – відсутність помилок.
Здавалося б - все добре! ) Але, як видно на відео, лампа спалахує після включення запалювання і не гасне після запуску двигуна, а починає мерехтіти. Вдень це ще не так помітно, а ось увечері це постійне мерехтіння напружує. Як я говорив вище, на схемі ЕТМ для 1988 року в ланцюзі лампи на сірому дроті встановлено діод, у напрямку від лампи до DME Motronic 1.3.
У примітці на схемі написано: "Діод встановлено як частину сервісної інформації."
Виникла думка, що ймовірно він потрібен для того, щоб уникнути цього мерехтіння під час роботи двигуна. Хоча, дивлячись на схему його встановлення, були сумніви, що це допоможе... Але все-таки я взяв діод зі старої сигналізації та поставив його за схемою ETM для 1988 року.
Це не допомогло - лампа так само мерехтіла при заведеному моторі. Якщо поставити діод зворотним боком, то, природно, лампа не горить взагалі.
Як уникнути цього настирливого мерехтіння лампи, крім як поставити в її ланцюг кнопку, і вимикати її - я не знаю. Хіба що звикнути і не звертати на неї уваги!
Після кількох днів тестів, CHECK ENGINE почав блимати інший код – просто 1.
View: https://www.youtube.com/watch?v=jRukyC7j8N8
У файлі розшифровки, в іншій таблиці, він є, 1 - це помилка при діагностиці DME. У першій таблиці є аналогічний код цієї ж помилки - 1211. Швидше за все, це одне й те саме, але його сенс не зовсім зрозумілий, тому що в роботі двигуна, в динаміці, у витраті пального немає жодних змін. Судячи з інформації в інтернеті, ця помилка з'являється зрідка у багатьох, причому причина її появи достовірно не відома і жодних наслідків вона не дає. Цю помилку можна скинути, запустивши тест перевірки, і під час миготіння лампи CHECK ENGINE натиснути до упору педаль газу та утримувати її приблизно 10 секунд. Після цього лампа перестане блимати і просто горітиме. Вимикаємо запалювання і повторюємо тест – тепер лампа блиматиме 1444 – відсутність помилок. Якщо ця помилка не скидається, то, судячи з її опису в таблицях, блок DME підлягає заміні.
Щоб переконатися в повній працездатності цієї функції, я провів ще один тест, із заздалегідь відомою помилкою. Від'єднав роз'єм з витратоміра повітря, завів мотор і почекав, поки Motronic це "зрозумів" і "запідозрив" щось негаразд
Холості почали стрибати, мотор трусити. Заглушив і запустив тест:
View: https://www.youtube.com/watch?v=jW562o5pbIg
Як видно на відео, CHECK ENGINE визначив помилку витратоміра повітря і чітко мигає код 1215 – Air Mass/Volume Sensor.
Скинути цю помилку шляхом утримування натиснутої педалі газу не вдасться. Для скидання потрібно від'єднати акумулятор або скидати її спеціальним тестером або ж чекати, поки вона не скинеться сама після 60 запусків мотора без цієї помилки. Я вибрав перший варіант
Після скидання знову з'явився код 1444 - відсутність помилок.
Тобто, опція повноцінно працює.
Поки підключав живлення лампи, звернув увагу, що з тієї ж скрутки S212 живлення йде і на лампи заднього ходу, і на лампу ременя безпеки, про яку я писав вище.
Тож заразом, вирішив додати ще контрольну лампу заднього ходу до панелі приладів
Це друга лампа на фото вище.
Протягнув ще один зелено-білий провід та синьо-білий провід від роз'єму C301 вмикача ламп заднього ходу до панелі приладів. Ці проводи також одразу вплів в основний джгут проводки.
Потрібно буде ще зробити відповідні піктограми на ці лампи.
І ще одна лампа - контрольна лампа показчиків поворотів причепа. Я вже писав, що купив оригінальний фаркоп, навіть два - звичайний і зі знімним гаком. Про це детально колись мабуть напишу пізніше. Але різати задній фартук BBS, заради установки фаркопу, я точно не буду. То ж встановив тільки реле і лампу
Потрібно ж по максимуму задіяти всі роз'єми!
Реле з додатковим контактом встановлюється замість звичайного реле покажчиків поворотів, додається один пін в його роз'єм, та прикручується клема "маси" лампи в точці G200. Лампа вставляється в передбачене місце в панелі приладів під спідометром.
В панелі приладів залишилось ще одне пусте місце для лампи, але я ще не придумав, що туди підключити!