[ E30/31 ] BMW E30 Тень Интеллигенции [Київ]

  • Автор теми Автор теми The_Glory
  • Дата створення Дата створення
Радий, що комусь цікава та корисна моя писанина! )
угу) побільше би таких бортовиків. але мало хто так буде робити з авто. тут в класиці все цікаво, а ось з новими або свіжими я хз що взагалі писати) замінив масло, проїхав стіки то) тут же є де розвернутись і про що написати. друга справа чи є натхнення писати та хист це все розкласти, щоб цікаво було читати. в мене немає такого)
 
напевно ще важливий зворотній звʼязок, і ви знаєте, що ваша праця не даремна
 
з кондьором це люта штука) хотів би собі на є 21 заморочитись, але це була проблема і 10 років назад, а зараз і годі говорити) моніторю сітуацію, якщо десь вистрелить то буду намагатись купити)
 
з кондьором це люта штука) хотів би собі на є 21 заморочитись, але це була проблема і 10 років назад, а зараз і годі говорити) моніторю сітуацію, якщо десь вистрелить то буду намагатись купити)
та, да, на е21 знайти кондиціонер то напевно вже, як динозавра знайти! ) але хто шукає, - той знайде! ;) Удачі в пошуку.
 
Збірка_91. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.3) Деталі корпусу обігрівача/з мікрофільтром

BMW E30 оснащувалися двома типами обігрівачів салону. Відповідно, до кожного типу обігрівача був свій радіатор, клапан радіатору, електромотор вентилятора та проводка. Ці всі деталі не взаємозамінні між двома типами обігрівачів, і повинні відповідати один одному. Звісно, що корпуси обігрівачів теж абсолютно різні. Але, повністю в зборі з усіма цими деталями обігрівачі взаємозамінні. Різниця може бути тільки в роз'ємі C204, якщо міняти між рестайлінгом та до рестайлінгу. Обидва типи були доступні і до рестайлінгу, і після рестайлінгу - то ж варіантів комбінацій багато :)

Крім цього, ці два типи обігрівачів були ще в декількох варіантах кожен.

Отже, типи обігрівачів салону BMW E30:
Тип 1
1.1 - обігрівач
1.2 - обігрівач з автоматичним регулюванням температури
1.3 - обігрівач з навісним кондиціонером (можливо, це дилерське чи афтемаркет дооснащення)
Тип 2
2.1 - обігрівач
2.2 - обігрівач з фільтром салону
2.3 - кондиціонер без рециркуляції (я тільки десь читав про нього, але ніколи не бачив)
2.4 - кондиціонер з рециркуляцією
2.5 - кондиціонер з автоматичним регулюванням температури (клімат-контроль), та з рециркуляцією

Перший тип, - це просто обігрівач. Але для нього існує комплект дооснащення кондиціонера, хоча зустрічається рідко, в основному, на ранніх машинах.

Другий тип, - може бути просто обігрівачем, або кондиціонером. Фільтр салону може бути встановлений тільки в другий тип і тільки для варіанту обігрівача. У варіанті кондиціонера на його місце встановлюється випарювач. Трохи дивне рішення, як на мене.

У мене був встановлений самий простий варіант - обігрівач (1.1), до рестайлінгу. Зараз я буду встановлювати кондиціонер з рециркуляцією (2.4), рестайлінг. В цій частині мова буде про збірку самого корпусу обігрівача/кондиціонера.

Виглядав він так:
20220118-203927.jpg


Тому потрібно було спочатку його повністю розібрати, помити, почистити та привести в належний вигляд і стан.
Відкручуємо та знімаємо всі навісні деталі.
Корпус складається з верхньої та нижньої частин, які скріплені скобами.
20220118-222506.jpg


Скоби легко знімаються тонкою викруткою, головне їх всі знайти.
20220118-222506.jpg


Розділивши нижню та верхню частини, стало зрозуміло, що для того, щоб вийняти проводку, потрібно верхню частину розділити ще на ліву та праву частини. Вони склепані чотирма заклепками в місці установки електромотора вентилятора - дві зверху
20231005-190906.jpg


Та дві знизу
20231005-190919.jpg


Та ще чотирма заклепками внизу корпусу.
20231005-190932.jpg


Висвердлюємо заклепки.
Потім потрібно викрутити саморіз у верхній частині. Для цього потрібна дуже довга тонка викрутка.
20231005-193016.jpg


Та ще один саморіз в нижній частині.
20231005-193039.jpg


Окрім цього, край корпусу виявився запаяним (риски на фото).
20231005-193956.jpg


Акуратно зрізаємо пайку і, нарешті, верхня частина розділена.
20231005-195819.jpg


Акуратно виймаємо їх з пазів. Центральну заслонку я не знімав. Між частинами корпусу був тонкий гумовий ущільнювач.
20231005-201320.jpg


Тепер можна зняти проводку та перемотати її.
20231005-204737.jpg


1 - роз'єм C204 для підключення до основної проводки
2 - роз'єм реле регулятора температури
3 - роз'єм датчика температури випарювача
4 - роз'єм запобіжника (2A)
5 - роз'єм клапана радіатора
6 - роз'єм резистора швидкостей вентилятора
7.1 - роз'єм живлення електромотора вентилятора
7.2 - роз'єм "маси" електромотора вентилятора
8 - роз'єм сервоприводу лівої заслонки рециркуляції
9 - роз'єм реле лівої заслонки рециркуляції
10 - роз'єм реле правої заслонки рециркуляції
11 - роз'єм сервоприводу правої заслонки рециркуляції
12 - роз'єм лампи підсвітки панелі кондиціонеру
13 - роз'єм перемикача швидкостей вентилятора
14 - роз'єм кнопки кондиціонера/рециркуляції
15 - роз'єм лампи підсвітки панелі кондиціонеру
16 - роз'єм для підключення до моторної проводки Motronic (пін 40, 41)
17* - роз'єм лампи підсвітки прикурювача. У мене замість лампи, відповідно до інструкції EBA, там встановлений роз'єм для підключення проводки підсвітки ручки КПП (про це напишу пізніше)
18.1 - роз'єм живлення прикурювача
18.2 - роз'єм "маси" прикурювача

* так виглядає додаткова проводка підсвітки прикурювача та ручки КПП
20231005-204901.jpg


Частини корпусу були ретельно помиті та вичищені від вікового пилу та бруду. Але з корпусом була одна, "класична" для E30, проблема - зламана заслонка рециркуляції. Навіть не те щоб зламана, а повністю саморобна з пластику від "жигулів"! :)
20231005-210850.jpg


Хтось дуже старався, але воно все-одно заклинювало і не працювало.
20231005-210920.jpg


Кришка реле ВАЗ :)
20231005-211358.jpg


І тут мені пощастило! На барахолці знайшов напіврозібраний корпус кондиціонера - з випарювачем, та з приводами заслонок, і з ЦІЛИМИ заслонками!
20220207-195149.jpg


Переставив заслонку і поклеїв на всі заслонки нові ущільнювачі зі сплену 4 мм.
20231007-191834.jpg


20231008-181358.jpg


До речі, шаблони для всіх заслонок я зробив у .pdf форматі, то ж, якщо комусь вони будуть потрібні, можна роздрукувати і вирізати по ним. Розмірі перевірені на практиці! ;)

Отже, корпус можна починати збирати,
20231008-201335.jpg


Спочатку вставляємо проводку та роз'єм резистора електромотора вентилятора. Також не забуваємо вставити корпус гумового клапана.
20231008-201503.jpg


В пази корпуса вставляємо гумовий ущільнювач. Я купив моток звичайної гумки у магазині для риболовлі - коштує копійки :) Хоча всього там потрібно декілька метрів. В місцях установки саморізів був якийсь герметик, тому я там також намазав трохи чорного прокладочного герметику.
20231008-202704.jpg


Тепер акуратно з'єднуємо дві частини, при цьому треба попасти в усі пази, і щоб ніде не випав гумовий ущільнювач. Трохи поморочився, але таки склав! Закручуємо два саморіза, заклепуємо нові заклепки через металеві пластини, та запаюємо край.
20231008-210938.jpg


20231008-211048.jpg


20231008-211055.jpg


Верхня частина корпусу зібрана - все, як і було.
20231008-211314.jpg


Тепер можна ставити бічні заслонки. Вставляємо вісь та фіксуємо її стопорними шайбами з обох боків.
20231008-213357.jpg


Ставимо червону тягу, чіпляємо до неї трос із червоною міткою. Не забуваємо надіти на вісь червону гумку. Загадкова деталь - я довго думав навіщо вона там, і таки придумав! :) Пізніше покажу ;)
20231008-215251.jpg


20231008-215324.jpg


Також нові ущільнювачі на заслонки.
20231009-191349.jpg


Заслонки ставим акуратно, щоб не зламати - просовуємо тягу та надіваємо заслонку з іншого боку, при цьому заслонки повинні стати в свої пази.
20231009-192727.jpg


20231009-193307.jpg


20231009-193338.jpg


Щарніри всіх заслонок змастив тефлоновим мастилом.
Встановлюємо кронштейни кріплення корпусу обігрівача до кузова - просто щільно заводимо їх у пази.
20231009-194245.jpg


20231009-200041.jpg


Троси приєднані до відповідних тяг. До речі, я не знімав з корпусу всі троси, бо деякі приклепані. Але хтось раніше мабуть вже знімав не акуратно і пробив дірку, - довелось запаювати.
20231009-200804.jpg


Нарешті верхня частина корпусу обігрівача повністю зібрана. Дивно, що вона складається з багатьох деталей, але в ETK йде, як одна деталь. Хоча, наприклад, на тих же заслонках є номери, але вони не знаходяться в ETK.
20231009-200837.jpg


З нижньою частиною простіше - це просто корито з великою заслонкою. Також йде по ETK, як одна деталь. Почищена та поклеєні нові ущільнювачі.

Отже,
Деталі корпусу обігрівача/з мікрофільтром
12.png


20231009-203700.jpg


Деталь №1 - корпус верхня частина
Деталь №2 - корпус нижня частина
Деталь №3 - ущільнююча прокладка (64 11 1 370 936)
Деталь №4 - ущільнююча прокладка (64 11 1 370 937)
Прокладки можна купити нові, але їх ціна дещо завищена, як на мене... :) Тому я їх вирізав сам з аналогічного матеріалу.
20231004-211300.jpg

Деталь №5 - скоба (64 11 1 370 938) Скоби для скріплення частин корпусу. Всього потрібно наче 22 шт., хоча точно вже не пам'ятаю...
20231009-203709.jpg

Деталь №6 - резистор (64 11 1 370 927)
Деталь №7 - кришка (64 11 1 370 929) - тільки для обігрівача. На фото інша кришка - для кондиціонера.
Деталь №8 - повітряний канал лівий (64 21 1 370 619) та правий (64 21 1 370 620)
Деталь №9 - гвинт (64 11 1 370 949) - 6 шт. Для кріплення кришки та повітряних каналів.
Деталь №10 - кришка (64 11 1 372 670) - 2 шт. Використовується тільки на 2-дверних машинах, при відсутності каналів в задню частину салону. В моєму випадку не використовується.

Якби це був просто обігрівач, то можна було б його вже повністю зібрати. Але, оскільки це кондиціонер, то потрібно ще встановити всі його навісні деталі. Про це далі.
 
Збірка_92. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.4) Деталі кондиціонера

Отже, продовжую збирати корпус кондиціонера. Залишилось встановити навісні деталі.
Деталі кондиціонера
17.png


20231009-212006.jpg


Деталь №1 - корпус верхня частина
Деталь №2 - корпус нижня частина
Деталь №3 - чаша вентилятора (64 11 1 372 507)
Деталь №4 - сервопривід (64 11 1 372 511) - 2 шт.
20231009-212126.jpg

Деталь №5 - з'єднувальна тяга (64 11 1 372 512) - 2 шт. Знову помилка в ETK - ліва та права тяги різні і це дуже важливо, далі покажу чому.
20231011-215323.jpg

Деталь №6 - реле (61 36 1 388 911) - 2 шт.
Деталь №7 - регулятор температури випарювача (64 50 8 390 158) На схемі це деталь №20
Деталь №8 - не використовується. Використовується тільки для клімат-контролю
Деталь №9 - шланг відводу конденсату (64 11 1 370 998) - 2 шт.
Деталь №10 - шланг відводу конденсату (64 11 1 370 995) - 1 шт.
20231009-212049.jpg

Деталь №11 - кронштейн лівий (64 11 1 372 635) та правий (64 11 1 372 636)
Деталь №12 - гумова прокладка (64 11 1 372 637) Не доступна до замовлення, але як я вже казав, її чудово замінює звичайна "рибацька" гумка.
Деталь №13 - скоба (64 11 1 372 638) - 2 шт. Це пластикова втулка шарніру тяги
Деталь №14 - чаша вентилятора (64 11 1 370 934)
Деталь №15...№18 - не використовується. Використовується тільки для клімат-контролю
Деталь №19 - резистор (64 11 6 912 633)
Деталь №20 - регулятор температури випарювача (64 50 8 390 158)
Деталь №21 - вставка фіксатора (64 11 1 376 327). Фіксатор для кріплення салонних кліпс

З'єднуємо між собою внутрішні та зовнішні заслонки рециркуляції заслонки рециркуляції.
20231009-212138.jpg


Встановлюємо в пази резистор та защьолкуємо його в роз'єм.
20231009-215829.jpg


20231009-220023.jpg


20231009-220050.jpg


З'єднуємо верхню та нижню частини корпусу скобами, вставивши по периметру гумовий ущільнювач. Прокладаємо проводку та фіксуємо її металевими кліпсами, встановлюємо та підключаємо терморегулятор та термодатчик випарювача. Внизу місце для установки радіатора.
20231009-223438.jpg


Встановлюємо кронштейни з сервоприводами та підключаємо їх. Роз'єми фіксуємо в скобах кронштейнів. Встановлюємо реле та фіксуємо їх роз'єми на спеціальні пази на корпусі. Проводка фіксується ліворуч стяжкою, праворуч хомутом.
20231009-224047.jpg


Вставляємо тяги у відповідні отвори в корпусі, та защьолкуємо їх у втулки (№13) на сервоприводах. А тепер важливий момент. Тяги потрібно правильно відрегулювати. Якщо цього не зробити, то скоро заслонки зламаються, як це часто буває, і як було в моєму випадку. Справа в тому, що сервоприводи знаходяться постійно під живленням і "тягнуть" заслонки, щоб вони були щільно зачинені. Саме тому вони і ламаються. Щоб цього не сталося, потрібно вручну відвести сервопривод з тягою максимально назад, поки важіль сервоприводу не упреться в кронштейн.
20231011-215842.jpg


Тепер вручну притиснути заслонку, щоб вона закрилась, і по різьбі відрегулювати довжину тяги, та в такому положенні защьолкнути її в шарнір.
20231011-215941.jpg


Тепер сервопривід не буде надмірно "тягнути" заслонку, так як його важіль упреться в кронштейн.

Праворуч так само, але є нюанс. Не розумію, чому не зробили аналогічно. Відмінність у тому, що важіль правого сервоприводу проходить повз кронштейн і не упирається в нього. Але права тяга (на відміну від лівої) має спеціальний вигин, яким вона упирається у сам важіль.
20231021-195209.jpg


Регулювання довжини тяги аналогічно лівій стороні.
20231021-195230.jpg


Змащуємо шарніри тефлоновим мастилом. Із заслонками закінчено.
Місце для установки випарювача. До речі, саме сюди може встановлюватись салонний фільтр у варіанті звичайного обігрівача.
20231009-224953.jpg


Поки що, просто ставимо кришку.
20231009-225748.jpg


На кришці є спеціальне кріплення для фіксатора салонних кліпс №21. Ліворуч на корпусі повинно бути аналогічне кріплення, але воно відламане...
20231011-193937.jpg


Попросив товариша надрукувати "ремонтну вставку" цього кріплення. Заразом він надрукував мені ще декілька потрібних речей - кріплення панелі приладів, потолочної панелі та кришки на болти із замком.
20231021-185401.jpg


Може не ідеально, але кліпсу повинно тримати.
20231021-190101.jpg


20231021-194830.jpg


Корпус кондиціонера повністю зібраний.
 
Слава, дуже гарно. Респект!
 
Збірка_93. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.5) Нагрівальний елемент/вентилятор

Отже, корпус зібраний, залишилось встановити в нього електромотор вентилятора, радіатор та випарювач. Почну з вентилятора та радіатора. Старий радіатор, що був у комплекті кондиціонера я ретельно промив, - на вигляд він цілий.
20231101-203627.jpg


Але йому вже 35 років і я не знаю як він працював до цього, і що від нього очікувати. Колись у мене вже лопнув радіатор обігрівача - ще раз такої "радості" не дуже хочеться :) То ж радіатор я замовив новий. Разом з ним ще осушувач та всякі дрібниці для кондиціонера.
20231021-162925.jpg


20231021-162933.jpg


Вибрав Mahle Behr (AH95000S), як і було з заводу, але ж звісно, що тепер це також "Made in China".
20231005-185925.jpg


Але упаковка та комплектація цілком "фірмова" - ущільнювач, інструкція та рекламний буклет :)
20231005-185847.jpg


Електромотор вентилятора виявився робочим, навіть без скрипу його втулок, як це часто буває. Тому я просто добре його помив та почистив. А там вже експлуатація покаже...
А от всі інші деталі потребували деякої уваги та відновлення.
Почну з кришки заслонок рециркуляції.
Запаяв тріщину під мотором, та тріщини на посадочних отворах заслонок.
20231012-201923.jpg


20231012-201946.jpg


До речі, "вухо" над заслонкою - це місце установки датчика температури для варіанту клімат-контролю. В моєму випадку не використовується.
Частина ребра, в яке упирається заслонка, була виламана. Відновлюємо її пластиковим термоклеєм.
20231012-201832.jpg


20231012-203500.jpg


Зачищаємо
20231014-154343.jpg


Шпаклюємо та шліфуємо
20231015-195006.jpg


Грунт та матова фарба для пластику.
20231019-195320.jpg


Вийшло наче не погано.
Тепер алюмінієві трубки радіатора - під хомутами вони часто кородують. Після чистки трубок піскоструєм там навіть утворились отвори.
20231015-203614.jpg


Паяти алюміній не просто, але завдяки гуглу я знайшов дуже простий спосіб! :) Купив спеціальний припой з флюсом Castolin 192 FBK. Потрібен ще простий газовий пальник.
20231015-203604.jpg


Процес дуже простий - розігріваємо газовим пальником трубку, потім прикладаємо в місце нагріву припой, він плавиться і рівномірно заповнює отвори. Після цього легенько зачищаємо.
20231015-213050.jpg


20231015-214445.jpg


Та фарбуємо цинково-алюмінієвою фарбою.
20231019-195233.jpg


Тепер на черзі клапан радіатора. Вони є двох типів, як я вже казав раніше. Верхній до першого типу обігрівача, а нижній - до другого типу.
20231024-205330.jpg


Конструкція в них різна, але принцип роботи однаковий - клапан зазвичай відкритий, а при подачі на нього живлення - закривається з помітним на слух клацанням. Мій клапан не закривався, хоча на вигляд цілий і не має слідів протікання. В такому випадку потрібно, не довго думаючи, розбирати і чистити його. Скоріше за все він просто залип від бруду.
Отже висвердлюємо чотири латунні заклепки.
20231024-205948.jpg


Очікуваний результат - все залипло брудом!
20231024-210307.jpg


Соленоїд клапана вдалось розібрати без проблем.
20231024-211858.jpg


А от кришка мембрани клапана ніяк не хотіла зніматися! Довелось її всю ніч відмочувати у WD-40.
20231025-200429.jpg


Під нею також було багато бруду.
20231025-200616.jpg


Канали в кришці також забиті брудом.
20231025-200633.jpg


На щастя, мембрана була ціла, то ж все дуже ретельно миємо. Особливо всі канали та сіточки в корпусі.
20231026-195354.jpg


До речі, стрілка вказує напрямок руху рідини - про це ще напишу нижче.
20231026-195404.jpg


20231026-195411.jpg


Також ретельно чистимо гумову мембрану та канали в її кришці. Промиваємо соленоїд.
20231026-195520.jpg


20231026-195536.jpg


На котушці соленоїда передбачений діод, але він чомусь згорів.
20231026-092746.jpg


Я не дуже розбираюсь в електроніці, тому не зовсім розумію навіщо він там - клапан працює і без нього - але все ж таки замінив його.
20231026-193848.jpg


Всі деталі клапана готові до збірки.
20231026-195902.jpg


Збірка проста - в трубку ставимо мембрану та закриваємо її кришкою. На соленоїд надіваємо шайбу, котушку з металевою обоймою, верхню шайбу та накриваємо пластиковою кришкою. Ставимо гумове кільце та пружинку на шток соленоїду. Акуратно стискаємо та рівномірно скручуємо чотирма гвинтами M3x30 з шайбами та гайками.
20231101-184715.jpg


Продуваємо клапан - він повинен бути відкритим. Подаємо живлення - на кришці контакти підписані.
20231101-184807.jpg


Клапан клацає при закриванні і не продувається - цілком робочий.

Всі деталі готові до установки.

Отже, Нагрівальний елемент/вентилятор
06.png


20231021-174238.jpg


Ще раз повторю - всі деталі цього розділу підходять тільки до корпусу обігрівача другого типу. І не взаємозамінні із аналогічними деталями для корпусу першого типу.

Деталь №1 - нагрівальний елемент (64 11 8 391 363). В моєму випадку це Mahle Behr (AH95000S)
Деталь №2 - вентилятор (64 11 1 370 930)
Деталь №3 - стяжна стрічка (64 11 1 370 636) - 2 шт. Для фіксації кришки вентилятора.
Деталь №4 - трубка (64 11 1 370 931)
Деталь №5 - трубка (64 11 1 370 932)
Деталь №6 - чаша вентилятора (64 11 1 372 507). Кришка заслонок рециркуляції. По цьому номеру вона йде в зборі разом із двома парами заслонок. Доступна до замовлення, але ціну в 300 Євро я вважаю не адекватною :) На моєму фото тільки одна пара заслонок. Інша пара залишилася на корпусі обігрівача. Я не хотів зайвий раз їх знімати, щоб не зламати... особливо враховуючи їх ціну ;)
Деталь №7 - чаша вентилятора (64 11 1 370 934). Кришка вентилятора.
Деталь №8 - лапка (64 11 1 370 935) Пластина для фіксації вентилятора.
Деталь №9 - гайка квадратна M5 (07 11 9 921 431) - 5 шт.
Деталь №10 - болт M5x20 (07 11 9 913 251) - 5 шт.
Деталь №11 - пружинна шайба (07 11 9 933 060) - 5 шт.
Деталь №12 - ущільнююче кільце D=17.12MM (64 11 8 377 824) - 3 шт.
Деталь №13 - гумова втулка (64 11 1 370 809) Встановлюється в моторний щит.
Деталь №14 - зворотня заслонка (64 11 1 372 653) Гумовий клапан - про нього я писав минулого разу при збірці верхньої частини корпусу обігрівача. Встановлюється над електромотором вентилятора.
20231021-174350.jpg

Складається з пластикової рамки та гумової заслонки - в центрі на фото.
20231008-201335.jpg

Деталь №15 - кронштейн (64 11 1 373 634) - 1 шт. Для фіксації трубок радіатора.
Деталь №16 - водяний клапан (64 11 1 386 707)
Деталь №17 - гвинт (64 11 1 370 949) - 1 шт.
Деталь №18 - ремонтний комплект термодатчика (64 11 1 394 105) Не зовсім зрозуміло, що це таке.

Встановлюємо кришку із заслонками, притискаємо металевими пружинами, що закріплені на корпусі.
Установка вентилятора виглядає дуже просто - ставимо його в нішу та притискаємо скобою (№8).
20231026-205107.jpg


Насправді, потрібно трохи поморочитись - щоб вентилятор став на своє місце і не чіпляв крильчатками за корпус обігрівача та кришку. Скоба застібається з помітним зусиллям. Підключаємо клеми живлення та "маси" електромотора.
20231026-205048.jpg


Защьолкуємо в корпус пластикові хомути (№3), встановлюємо кришку (№7) та притискаємо її пластиковими хомутами на застібках.
20231026-205325.jpg


Вентилятор встановлено.

Переходимо до установки радіатора. Спочатку потрібно прикрутити до нього клапан та алюмінієві трубки.
20231101-185400.jpg


На трубках є спеціальні пази, тому вони стають тільки в одному положенні. Головне не забути поставити на стики гумові кільця (№12). Вставляємо в спеціальні пази квадратні гайки та рівномірно прикручуємо болтами трубки та клапан.
20231101-200122.jpg


Радіатор обклеюємо ущільнювачем, що був у комплекті з радіатором. На задній площині клеїмо його по діагоналі.
Хоча, мені його не вистачило, тому по передній площині я поклеїв сплен.
20231101-201256.jpg


20231101-201244.jpg


Вставляємо радіатор в нішу корпусу обігрівача та прикручуємо двома саморізами.
20231101-202328.jpg


Трубки притискаємо кронштейном (№15) та прикручуємо саморізом. Підключаємо клапан. Гумова вставка поки просто висить на трубках. Також знайшов свою стару вставку шумоізоляції моторного щита.
20231101-202814.jpg


Нарешті, можна встановити лівий бічний канал для теплого повітря. З одного боку він ставиться на защьолку, з іншого боку на один саморіз.
20231101-203106.jpg


Все встановлено, але хочу ще написати про один нюанс. Часто виникають суперечки, - де стоїть клапан - на вході в радіатор, чи на виході з нього. І взагалі, - де вхід, а де вихід.
Отже, судячи з ETK:
Верхня трубка - це вихід з радіатора обігрівача
Нижня трубка - це вхід в радіатор обігрівача

Як я вже казав, на клапанах є стрілка, що вказує напрямок руху рідини. На моєму старому обігрівачі першого типу клапан стоїть на нижній трубці, там же вказана і стрілка в бік радіатора.
20240109-134611.jpg


Тобто, клапан стоїть на вході в радіатор обігрівача.
20240109-134553.jpg


А ось стрілка на клапані мого нового обігрівача - від радіатора:
20231025-200429.jpg


Клапан стоїть на верхній трубці. Тобто, клапан стоїть на виході з радіатора обігрівача.
20231101-202546.jpg


Отже, в суперечках праві обидві сторони! :) Просто це залежить від типу обігрівача - для першого типу клапан на вході, а для другого типу - на виході.

Наступного разу напишу про установку випарювача.
 
Збірка_94. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.6) Випарювач/запобіжний клапан. Мікрофільтр

Отже, Випарювач/запобіжний клапан
11.png


20231121-201859.jpg


Деталь №1 - випарювач R12/R134A (64 51 8 391 780). Судячи з ETK, випарювач однаковий для обох типів фреону.
Деталь №2 - запобіжний клапан R134A (64 51 8 391 209) А клапани мабуть різні. З цим фреоном потрібно буде потім ще розбиратись...
Деталь №3 - ущільнююче кільце D=11.1MM (64 50 8 390 602) - 1 шт.
Деталь №4 - ущільнююче кільце D=14MM (64 50 8 390 603) - 1 шт.
Деталь №5 - гвинт (64 11 1 370 949) - 4 шт.
Деталь №6 - кришка випарювача (64 11 1 376 851)
Деталь №7, №8 - не використовується

Випарювач, це по суті, радіатор "навпаки", Завдяки ньому, ми і отримуємо прохолоду в салоні. Новий коштує не дешево, але люди пишуть, що він вкрай рідко виходить з ладу. Тому я його залишив. Виглядав він так.
20231008-162308.jpg


До речі, клапан я також не став відкручувати, щоб просто поміняти гумові кільця - не бачу в цьому сенсу. А от трубки при цьому можна погнути чи зламати.... То ж залишив так. Хоча, купив великий набір гумових кілець всіх розмірів для кондиціонера.
Ізоляція повністю струхла.
20231008-164503.jpg


Багато пилу та бруду.
20231008-164605.jpg


Я вже казав, що разом з донорським корпусом кондиціонера я купив і ще один осушувач з клапаном. Почистив їх обидва - один з двох повинен бути ж робочий! ;) Другий буде запасним.
20231010-214336.jpg


Вирівняв зігнуті пластини ребер.
20231010-214402.jpg


20231010-214417.jpg


20231010-214435.jpg


20231010-214452.jpg


20231010-214535.jpg


Відмінність у отворах для термодатчика - на одному один отвір, а на іншому, - два. Мабуть це залежить від року випуску, чи рестайлінгу.
20231121-195431.jpg


Випарювач встановлюється в нішу з правого боку. На задній стінці видно стержень термодатчика, який повинен попасти у отвір на випарювачі. Тому термодатчик краще зняти і ставити вже після установки випарювача.
20231121-195554.jpg


Клеїмо нову термоізоляцію, як було із заводу.
20231121-202215.jpg


І вставляємо випарювач в корпус кондиціонера. Отвори для термодатчика на випарювачі і на корпусі співпали.
20231121-203113.jpg


Вставляємо термодатчик на місце.
20231121-203155.jpg


З іншого боку заклеюємо трубки термоізоляцією, але так, щоб вона не заважала встановити кришку.
20231121-204842.jpg


Вставляємо в паз кришки тонкий гумовий ущільнювач (рибацька гумка), закриваємо випарювач та прикручуємо кришку.
Тепер можна встановити і правий бічний канал для теплого повітря.
20231121-205459.jpg


Залишилося тільки приєднати троси до панелі регулювання заслонок.

P.S.
Як я я вже раніше казав - у варіанті звичайного обігрівача ця ніша залишається пустою, але в неї, міг бути встановлений салонний мікрофільтр. Але він чомусь дуже рідко зустрічається.
Хоча, для кондиціонера він взагалі не доступний, але я напишу про нього, - просто для інформації.

Мікрофільтр
04.png


Деталь №1 - мікрофільтр (64 31 1 394 093). В ETK є примітка "Для автомобілів з кондиціонером". Це явна помилка - в кондиціонері там, як бачите, стоїть випарювач, і місця для фільтра там фізично нема. Можливо, це мається на увазі сам корпус обігрівача/кондиціонера другого типу. Фільтр доступний до замовлення, але тільки в оригіналі. Аналогів від інших виробників я не знайшов. Отже, при бажанні, всі у кого встановлений обігрівач другого типу, можуть замовити оригінальний фільтр, або підібрати схожий за розмірами і дихати чистішим повітрям у салоні ;)

Виглядає це так (всі фото знайдені в інтернеті)
Наклейка під кришкою ящика для дрібниць
04-01.jpg


04-02.jpg


Кришка мікрофільтра
04-03.jpg


Мікрофільтр салону
04-04.jpg


04-05.jpg


Схоже, що фільтр щільно вставляється у нішу та притискається ребрами кришки.
04-06.jpg


Було б добре і логічно, якби такий фільтр був і для кондиціонера....але як це не дивно, - чомусь його не передбачили...
 
Круть нереальна)))
я так розумію всі ци описи робіт вже історія і авто на сьогодні зібране? чи все викладається по факту?
 
Збірка_95. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.7) Панель керування обігрівача. Тросик привода регулювання заслонок

Отже, корпус кондиціонера повністю зібраний, залишилося приєднати панель та троси керування заслонками.

Панель керування обігрівача
09.png


20231030-202755.jpg


Деталь №1 - передня панель (64 11 1 385 878) Для автомобілів з годинником або бортовим комп'ютером (як на фото). Для самих простих комплектацій (64 11 1 385 877) - з магнітолою та кнопками по центру панелі (як на схемі).
Деталь №2 - панель підсвітки (64 11 1 385 878) В залежності від року випуску буває з різними піктограмами
Деталь №3 - скоба (64 11 1 368 948) Для кріплення панелі підсвітки
20231030-202820.jpg

Деталь №4 - панель керування обігрівача (64 11 1 385 972)
Деталь №5 - опорний кронштейн (64 11 1 385 972)
Деталь №24 (№5...№8) - регулятор температури (64 11 1 375 746)
Деталь №9 - гвинт M3X8 (07 11 9 907 602) - 3 шт.
20231030-202805.jpg

Деталь №10 - заглушка (64 11 1 368 498). Заглушка замість кнопок. В моєму випадку не використовується, так як всі місця для кнопок зайняті.
Деталь №11 - накладка радіоприймача (64 11 1 368 515) Заглушка для простих комплектацій без радіо. В моєму випадку не використовується.
Деталь №12 - гвинт ST2,9X6,5 (07 11 9 907 701) - 2 шт. Для верхнього кріпленні панелі.
Деталь №13 - гвинт ST3,9X16 (07 11 9 906 734) - 2 шт. Для нижнього кріпленні панелі.
Деталь №22 - листова гайка ST3,9-5 (07 12 9 925 727) - 2 шт. Для нижнього кріпленні панелі.
Деталь №14 - гвинт M4X8 (07 11 9 906 407) - 4 шт. Для кріплення панелі керування обігрівача.
Деталь №15 - кнопка (64 11 1 375 674) - 3 шт. Ручка з підсвіткою регулювання заслонок
Деталь №16 - накладка (64 11 1 370 629)
Деталь №17 - ручка, що обертається (64 11 1 375 508)
Деталь №18 - ручка, що обертається регулювання температури (64 11 1 375 673)
Деталь №19 - вимикач вентилятора (61 31 1 381 201) Буває на 3, або на 4 швидкості, в залежності від року випуску.
Деталь №20 - гайка кріплення вимикача
Деталь №21 - вимикач кондиціонера (61 31 1 372 051). Кнопка кондиціонера та рециркуляції.
20231030-202827.jpg

Деталь №23 - плівка (64 11 1 375 742) Для клімат контроля (64 11 1 375 743) - зі шкалою температури в градусах. (на фото вище обидва варіанта)
Деталь №27 - лампа 2V 1,2W(63 21 7 167 000) - 2 шт. Для підсвітки панелі керування обігрівача.
Деталь №25, №26 - не використовується. Регулятор температури тільки для клімат-контролю.

Регулятор температури (№24) активує клапан радіатора обігрівача. При ввімкненні запалення на контакти регулятора подається живлення і клапан закривається.
20231024-204105.jpg


При повороті ручки регулятора на 15 градусів, контакт живлення розривається, і клапан відкривається. Далі регулятор працює механічно - просто при повороті тягне трос заслонки.
20231024-204123.jpg


Чистимо контакти змащуємо їх, та прикручуємо регулятор до панелі керування обігрівача. На фото видно світловоди підсвітки, потрібно щоб вони були чисті в стояли на своїх посадочних місцях.
Фіксуємо скобами панель підсвітки на передній панелі.
20231030-210738.jpg


До речі, на фото на правій панелі прикручена рамка годинника. Для бортового комп'ютера вона не потрібна.
Встановлюємо регулятори та їх ручки. Накладку на панель, та кнопку. Я встановив шкалу температури з цифровими позначками - для клімат-контролю. Може колись і клімат-контроль знайду... :)
20231030-210835.jpg


До речі, кругла решіточка біля регулятора температури - це місце для салонного датчика температури клімат-контролю. Для кондиціонера не використовується.
20231030-210853.jpg


Панелі зібрані, залишилось з'єднати їх тросами із заслонками.

Тросик привода регулювання заслонок
10.png


20231030-211328.jpg


Деталь №1 - трос приводу регулювання температури повітря ( 64 11 1 370 915)
Деталь №2 - трос приводу заслонки обігріву скла (64 11 1 370 916) Червона мітка.
Деталь №3 - трос приводу заслонки теплого повітря (64 11 1 370 917)
Деталь №4 - трос приводу заслонки подачі повітря в область ніг (64 11 1 370 918) Зелена мітка.
Деталь №5 - скоба (64 11 1 367 615) - 4 шт.
Деталь №6 - скоба (64 11 1 358 563) - 1 шт.
Деталь №7 - скоба (64 11 1 368 019) - 3 шт.
Деталь №8 - пружина (64 11 1 381 659) - 1 шт.
20231030-211339.jpg


Три троси я під'єднав до заслонок ще при збірці корпуса.
20231030-211729.jpg


Вони фіксуються до корпусу скобами №5 по одній на кожен трос.
Трос №2 з червоною міткою та трос №3 без мітки.
20231030-211650.jpg


Трос №4 із зеленою міткою.
20231030-211710.jpg


Трос №1 фіксується скобою №5 до панелі регулювання заслонок.
20231030-214302.jpg


З іншого боку він фіксується до корпусу пружиною №8 та скобою №6.
20231030-214315.jpg


Скобами №7 троси №2, №3, №4 фіксуються на панелі регулювання заслонок, відповідно до кольорових міток - верхній червоний, середній чорний, нижній зелений. Трос №1 до важеля регулятора температури.
20231012-212416.jpg


Коли я приєднав усі троси, то, нарешті, зрозумів навіщо потрібна та червона резинка, про яку я згадував раніше! Все просто і зручно! :)
20231030-214234.jpg


Але, на жаль, вона порвалась від старості. Я замінив її на аналогічну нову зі швейного магазину :)

Троси потрібно відрегулювати, тому не варто їх зразу фіксувати скобами. Перевіряємо , чи повністю заслонки закриваються і відкриваються у крайніх положеннях регуляторів. При необхідності зміщуємо трос в потрібну сторону. Потім фіксуємо скобами в цьому положенні.

Тепер вже, нарешті, кондиціонер можна встановлювати на машину.
 
Круть нереальна)))
я так розумію всі ци описи робіт вже історія і авто на сьогодні зібране? чи все викладається по факту?
Дякую )
Ну, можна сказати, що історія, але зовсім не давня, і до завершення збірки ще далеко ! )) Хоча, насправді, вже зроблено більше, але пишу, коли є час і натхнення! )) От зараз, на лікарняному валяюсь, то є час щось написати ;)
 
ну в принципі я так і зрозумів) це добре)
я поки немаю такого натхнення, ось зовсім немає його щось писати, історію накопичую, все намагаюсь фотографути, потім може колись буде бажання, то заведу бортовик. але і по факту все писати буде дуже скучно))) бо роботи дуже повільно ідуть, і ще роки два напевно пройде, як зберу) бо тільки вечером або по вихідним є час щось робити.
 
Дуже забавляє той факт, що кожної запчастини в наявності мінімум 2 штуки.
Певно десь ще один кузов стоїть як запчастина :D
 
Збірка_96. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.8) Обігрівач/кондиціонер

Нарешті, кондиціонер можна встановлювати на машину!
Але, знову але! :) Спочатку потрібно просвердлити (!!!) отвори для шлангів зливу конденсату. Шлангів всього 3 штуки. Під один шланг в кузові була заводська металева заглушка, яку я вибив, ще коли тільки розбирав машину. Під два інших шланги потрібно свердлити отвори по схемі з інструкції EBA. Невже так важко було зробити всі три заглушки на заводі? :)
Відмірюємо 254 мм від кронштейна вперед, до моторного щита, та по 133 мм в кожен бік. Робити це на вигнутій поверхні не дуже зручно.
20230719-122313.jpg


Тому , про всяк випадок, я приміряв нижній корпус обігрівача з трубками для зливу конденсату.
20230719-125249.jpg


20230719-125307.jpg


Знову, скриплячи зубами, свердлим два отвори діаметром 21 мм.
20230719-132318.jpg


Краї отворів грунтуємо цинковим грунтом та фарбуємо.
20230719-140319.jpg


От тепер вже точно можна встановлювати!

Обігрівач/кондиціонер
05.png


20231123-193110.jpg


Деталь №1 - блок обігрівача/кондиціонера
Деталь №2 - гайка M6 (07 14 7 134 319) - 5 шт.
Деталь №3 - демпфер (64 21 8 042 132) - 1 шт.
Деталь №4 - саморіз ST4,8X13-C (07 11 9 916 813) - 1 шт.
Деталь №5 - прокладочна шайба 5.3 (07 11 9 936 439) - 1 шт.
Деталь №6 - кронштейн (64 11 1 370 637) - 1 шт.
Деталь №7...№11 - не використовуються. Тільки для клімат-контролю.

В ETK не показана закладна пластина для саморіза №4. Вставляється в паз на корпусі обігрівача.
20231123-193118.jpg


Фіксуємо панель регулювання заслонок червоною гумкою за спеціальний гачок, щоб вона не хиталась на тросах, та не заважала.
20231123-193155.jpg


Ось так ставляться шланги відводу конденсату.
20231123-193702.jpg


Додаткове кріплення корпусу кондиціонера до кузова.
20231123-193743.jpg


Вставляємо шланги у отвори та обробляємо їх восковим герметиком. Закручуємо демпфер у спеціальний кронштейн на кузові.
20231123-201710.jpg


20231123-201743.jpg


Встановлюємо гумову вставку для трубок радіатора, та обробляємо восковим герметиком.
20231123-201803.jpg


І, нарешті, встановлюємо блок кондиціонера! Звучить і виглядає просто, але краще це робити удвох. Але, завдяки відсутності лобового скла, я справився і сам.
20231124-191917.jpg


Закручуємо чотири гайки в ніші кузова.
20231124-192005.jpg


Потім додаткове кріплення в салоні. Надіваємо задній шланг.
20231124-191934.jpg


Надіваємо бічні шланги для зливу конденсату. З'єднуємо бічні повітряні канали з каналами, що йдуть у задню частину салону.
20231124-191943.jpg


Конденсат відводиться на КПП.
20231124-192111.jpg


20231124-192201.jpg


Ну, і в кінці кінців, підключаємо кондиціонер до салонної проводки через адаптери, про які я писав на самому початку.
Адаптер №2 - вийшов трохи задовгий, але не критично.
20240109-135036.jpg


Адаптер №3 - дуже довгий, достатньо було б всього декілька сантиметрів - вкорочу його. Підключається до моторної проводки.
20240109-135527.jpg


Кондиціонер встановлено та підключено.
В тестовому режимі перевірив - вентилятор обігрівача працює, заслонки рециркуляції працюють, додатковий вентилятор працює. Це вже добре! Далі встановлю трубки, а з компресором, радіатором та вентилятором доведеться зачекати до установки мотора...
 
Дуже забавляє той факт, що кожної запчастини в наявності мінімум 2 штуки.
Певно десь ще один кузов стоїть як запчастина :D
Я запасливий! )) А по кондиціонеру - так деяких деталей і по три штуки ;)
Кузова нема, а от всі старі навісні кузовні деталі залишились про запас ))
 
Збірка_97. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.9) Бачок осушувача/пневмоперемикачі/ дрібні деталі. Трубопроводи

Бачок осушувача/пневмоперемикачі/ дрібні деталі
19.png


20231124-192257.jpg


Деталь №1 - ізолююча стрічка (64 50 1 352 059) Вже не доступна, тому я замінив її звичайною термоізолюючою стрічкою з будівельного магазину.
Деталь №2 - гумова втулка (64 53 1 372 609)
Деталь №3 - розпірна гайка ST 6.3 (64 12 1 379 221) - 5 шт.
Деталь №4 - хомут D=10/6,4 (12 14 1 305 0280 - 2 шт.
Деталь №5 - хомут D=16/6,4 (12 42 7 840 4060 - 1 шт.
Деталь №6, №7, №10 - саморіз 4,9X19 (64 50 1 380 494) - 5 шт.
Деталь №8 - кронштейн (64 50 1 372 610)
Деталь №9 - листова гайка (16 11 1 152 613) - 1 шт.
Деталь №11 - гайка M6 (07 12 9 922 705) - 1 шт.
Деталь №12 - хомут (64 53 1 372 613) - 1 шт.
Деталь №13 - прокладочна шайба 6.4 (07 11 9 931 044) - 1 шт.
Деталь №14 - пружинне кільце B6 (07 11 9 933 082) - 1 шт.
20231124-192348.jpg

Деталь №15 - прокладка (17 11 1 150 1700
Деталь №16 - хомут D=22/6,4 (64 53 1 357 128) - 1 шт.
Деталь №17 - саморіз 4,9X40 (64 50 1 380 496) - 1 шт.
20231124-192402.jpg

Деталь №18 - бачок осушувача (64 53 8 391 025) В моєму випадку це Knecht-Mahle (AD123000S)
20231124-192337.jpg

З датчиками я ще не зовсім розібрався, тому купив декілька:
Деталь №19 - запобіжний пневмоперемикач (64 53 1 390 070) новий для E30, E32, E34 на 4 контакти
Деталь №20 - запобіжний пневмоперемикач (64 53 8 390 971) для E30 на 2 контакти
(64 53 8 390 536) - для Е23 на 4 контакти
20230518-184941.jpg

Деталь №21 - ущільнююче кільце. Я купив універсальний набір кілець різних розмірів - так простіше і дешевше.
Деталь №22...№25 - використовуються для кріплення ранніх радіаторів для M20. В моєму випадку не використовуються.
Деталь №26, №27 - не використовуються.
Деталь №28 - ковпачок (64 53 1 363 569) - 2 шт.

Отже, все кріплення нове, дрібні деталі готові, - можна встановлювати трубопроводи.

Трубопроводи
20.png


Виглядали вони не дуже гарно.
20220116-194034.jpg


Тому, спочатку піскоструйна очистка.
20220809-212224.jpg


Потім гальваніка.
20231124-202958.jpg


В різні роки номери шлангів відрізняються, також є різниця по типу фреону. З цим мабуть буду розбиратися вже безпосередньо при заправці кондиціонера. А поки просто те, що є у мене по факту.

Деталь №1, №2 - не використовується
Деталь №3 - напорний трубопровід компресор-конденсатор
Деталь №4 - напорний трубопровід конденсатор-осушувач
Деталь №5 - напорний трубопровід осушувач-подвійні трубки
Деталь №6 - напорний трубопровід подвійні трубки-випарювач
Деталь №7 - всмоктуючий трубопровід випарювач-компресор
Деталь №8 - всмоктуючий трубопровід випарювач-компресор

Установку трубопроводів починаємо з установки гумової вставки у спеціальний отвір в кузові. Отвір був закритий металевою заглушкою - я її вибив ще при розбиранні машини. Тож вставляємо гумову вставку та обробляємо її восковим герметиком. Просовуємо в неї трубки №6 та №7.
20231124-213440.jpg


Прикручуємо ці трубки в салоні до клапана випарювача. В кожен стик трубок ставиться відповідне по розміру гумове кільце.
20231125-191322.jpg


Встановлюємо кронштейн для кріплення трубки №8.
20231124-213646.jpg


20231124-214926.jpg


До трубок №6 та №7 прикручуємо відповідно трубки №5 та №8.
20231125-191421.jpg


Прокладаємо їх по правому крилу та закріплюємо хомутами.
20231125-191448.jpg


20231125-191555.jpg


Два хомути біля скоби капоту.
20231125-191458.jpg


Та один хомут біля амортизатора капоту.
20231125-191508.jpg


Захисна гофра на трубці №8 була розірвана, тому я її замінив. Але довелось брати термогофру більшого діаметра, щоб вона налізла через велику гайку. Тому на кінцях гофру закріпив металевими стяжками. Трубку фіксуємо хомутом до кронштейна.
20231125-191525.jpg


Осушувач встановлюємо у спеціальний отвір в кузові. Отвір був закритий металевою заглушкою - я її вибив ще при розбиранні машини. В залежності від виробника осушувач може кріпитися на два, або на три саморізи. В моєму випадку на два.
20231125-191606.jpg


20231125-191622.jpg


Встановлюємо проставку та хомут для трубки №3.
20231125-200355.jpg


На даному етапі, поки що це все. Трубки №3 та №4 будуть встановлюватись разом із компресором та конденсатором. Тоді ж буде підключатись і осушувач та датчики. Але це буде після установки мотора.
 
Останнє редагування:
Збірка_98. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.10) Перегородка системи опалення

Залишилось встановити кришку ніши обігрівача.

Перегородка системи опалення
21.png


20231125-194153.jpg


Деталь №1 - перегородка системи опалення (51 71 1 913 799)
20231125-195410.jpg

Для різних моторів відрізняється кількістю шпильок для кріплення моторної проводки.
20231125-195423.jpg

Деталь №2 - розпірна гайка ST 3.9 (51 71 1 874 203) - 4 шт.
20231125-194202.jpg

Деталь №3 - ущільнююча прокладка (51 71 1 825 972) Я її замінив ущільнюючою стрічкою.
Деталь №4 - саморіз ST3,9X16-C-Z2 (07 11 9 916 808) - 4 шт.
Деталь №5 - шланг (51 73 1 911 369) Для відведення води з ніші обігрівача.

Вставляємо пластикові кліпси №2 в отвори в кузові. Надіваємо шланг №5 на спеціальні ребра на кузові.
20231125-200021.jpg


Насправді, це досить важлива деталь - вона запобігає потраплянню води під шумоізоляцію моторного щита та корозії кузова під нею.

Клеїмо ущільнюючу стрічку та прикручуємо кришку саморізами.
20231125-201151.jpg


Пізніше до неї буде кріпитися моторна та інша підкапотна проводка.

На цьому по кондиціонеру поки що все.

Повертаємось до збірки салону.
 
Збірка_99. ЕТК_51_Оснащення кузова. Оббивка на метри

Отже, можна продовжувати збірку салону. А саме - установку дверних обшивок. Почну із шумоізоляції. Ці матеріали по ETK замовляються погонними метрами.

Оббивка на метри
44.png


Тут багато номерів в одній позиції, тому напишу коротко, по факту.
Деталь №1 - звукоізоцяція, може бути шириною B=1450MM (51 95 8 101 124), або B=1050MM (51 95 8 103 058). Мабуть, це на передні та задні двері, відповідно. Не доступна до замовлення. Встановлюється на внутрішню сторону дверних обшивок. Буває двох видів - паралон на м'якій сірій основі, або на більш жорсткій сірій основі. Перша більш якісна, на ній паралон зберігся в доброму стані. Але частіше зустрічається друга, на якій паралон від старості майже весь обсипався і лишилась тільки сама основа.
20230818-131856.jpg


Деталь №1 - шумоізолююче покриття 1160X700MM ( 51 48 8 165 271) Це лист віброізоляції, що приклеєна на двері. У мене на всіх дверях вона в доброму стані, тому я її так і залишив.
20231203-104915.jpg


Деталь №1 - оббивка зі штучної шкіри. В моєму випадку, це чорні дверні обшивки SCHWARZ (51 92 1 932 925). На моїх передніх обшивках були вирізані дірки для динаміків, тому я давно вже купив інший цілий комплект такого ж кольору. Почистив обидва.
20230816-171032.jpg


Деталь №2 - обтяжна плівка B=1520MM (51 95 1 924 961). Доступна до замовлення, але ціну 55 Євро за метр вважаю недоречною. Тому купив таку ж саму щільні плівку у будівельному магазині по 2 Євро за метр , та двосторонній скотч! :) Спочатку я вирізав по шаблону зі звукоізоляції.
20230818-124028.jpg


20230818-130906.jpg


До речі, плівка має два шари, тому виходять викройки зразу на двоє дверей - зручно.
20231203-104835.jpg


Але, примірявши плівку до дверей, стало зрозуміло, що вона замала - потрібно вирізати по контуру обшивки, а не по контуру звукоізоляції. Друга спроба - те, що треба..
20231207-201558.jpg


По периметру та по ребрам дверей клеїмо двосторонній скотч.
20231207-220131.jpg


Та приклеюємо плівку на двері, так, щоб закрити усі отвори.
20231211-200550.jpg


20231211-200622.jpg


Двері готові до встановлення обшивок.
До речі, попередньо я виставив зазори по всіх дверях, та замки. Доволі кропітка робота, що потребує багато часу та терпіння! І обов'язково потрібен помічник. Фото я не робив - там все, як по TIS. Починаємо із задніх дверей, - рівняємо їх по заднім крилам, використовуючи заводські прокладки під петлі товщиною 0,5мм та 1мм. Потім передні двері рівняємо по заднім дверям. Потім передні крила та капот рівняємо по переднім дверям. Хоча, передні крила та капот буду виставляти вже після установки мотора. Скоби дверних замків краще відкрутити від кузова, і встановлювати їх після того, як двері повністю виставлені. Потім просто підрегулювати замок. До речі, заводські технологічні отвори в кузові напроти гайок дверних петель для їх регулювання я не використовував - якось це дуже не зручно робити.

Тепер звукоізоляція. На моїх обшивках, окрім двох, вона вся обсипалась. Тому я на шроті набрав купу цих сірих листів основи, почистив їх та вирішив поклеїти на них замість паралону - войлок. Такий же, як і під заднім сидінням, на середніх стійках та під торпедою. Мені здалось, що так буде краще... Купив листи войлоку і почав вирізати та клеїти.
20231207-201750.jpg


Ліворуч заводський паралон, праворуч войлок.
20230818-145451.jpg

20230818-145430.jpg


Вийшло доволі не погано на вигляд.
20231126-203538.jpg


Приклеював поліуретановим клеєм - тримає добре.
20231126-203637.jpg


Але виявилось не все так добре. Войлок значно товщий, ніж заводський паралон, тому обшивка погано защьолкувалась на кліпси, а рамка дверної ручки взагалі ніяк не влазила. Потрібно було зразу приміряти, а не клеїти всі чотири обшивки...
Ну що вже зробиш - зідрав той войлок з обшивок. Купив у будівельному магазині самий тонкий паралон 5мм і почав вирізати з нього.
20230912-190301.jpg


Знову ж таки - на вигляд вийшло добре.
20230912-191944.jpg


Але цього разу я вирішив зразу приміряти одну обшивку :) Різниця у товщині заводського та нового паралону.
20230912-192052.jpg


І що ви думаєте? Кліпси защьолкнулись, а рамка дверної ручки все-одно не влазить! Я промучився весь вечір, зламав при цьому дві дверних ручки, а вона не тримається! Фіаско! Хотілось, як краще, а вийшло, - як завжди... :) Даремно потрачений час та гроші...
Плюнув я на цю затію і пішов шукати на барахолках цілу заводську звукоізоляію. Знайшов, почистив. Весь комплект.
20231217-163406.jpg


На фото одна передня заклеєна, але потім знайшов цілу.
20231217-202059.jpg


До речі, поки шукав, вияснив, що дверна звукоізоляція буває не тільки на сірій основі, а ще і на білій, або чорній. Пізніше потрібно буде ще знайти комплект на мої сині обшивки.
Тепер, нарешті, можна встановлювати дверні обшивки.
 
угу, дуже цінна інфо) таке саме чекає попереду)
 
Слава, кондиціонер це нереальна красота ) Респект!

PS: гарний мопс )
 
Слава, кондиціонер це нереальна красота ) Респект!

PS: гарний мопс )
дякую, сподіваюсь, що ця красота ще й працювати буде! ))

мопс - собака-помогака )) любить наблюдать та контролювать робочий процес ))
 
Збірка_100. ЕТК_51_Оснащення кузова. Полка за заднім сидінням

По технічних причинах установка дверних обшивок трохи затримується.
Тому поки що, я вирішив встановити задню полку.
Полка за заднім сидінням
39.png


20240120-211640.jpg


Деталь №1 - полка за заднім сидінням. Їх було дуже багато різних видів, з різними номерами ETK, в залежності від року випуску, типу ременів безпеки, аудіоколонок, шторки, стоп-сигналу та кольору салону. Але є три основних типи - я їх всі зібрав :)
IMG-6764.jpg


Тип 1 - до 85 року - плоска полка, під ремені безпеки раннього типу.
Тип 2 - 85-87 роки - плоска полка, під ремені безпеки пізнього типу
Тип 3 - після 87 року - полка з виштамповкою, під ремені безпеки пізнього типу

Тип 2 та тип 3 взаємозамінні між собою, але не взаємозамінні з типом 1, через різну конструкцію ременів безпеки. Про це далі напишу.

Деталь №2 - скоба (51 46 1 915 535) - 1 шт. Для фіксації полки до кузова.
Деталь №3 - випускне сопло - 4 шт. Решітки різні для типу 1 і типів 2 та 3.
Деталь №4 та №5 - кріплення для середнього ременя безпеки до 84 року.
Деталь №6 та №7 - кріплення для середнього ременя безпеки після 84 року. На полці типу 1 встановлюється ліворуч, а на полках типу 2 та 3 - праворуч.
20240120-211705.jpg


Деталь №8 - додаток до полки, використовується тільки для E30 M3. Фото з інету.
3-01.jpg


Полка йде в комплекті з шумоізоляцією. Вставляємо кліпсу №2 та прикручуємо кріплення №6 та №7 для середнього ременя.
20240120-211958.jpg


Вставляємо решітки №3. На фото також є кришки лівого та правого ременів безпеки.
20240120-211927.jpg


Полка готова до установки. Але на фото є ще сонцезахисна шторка. Це додаткова опція для полки. Саме через неї я встановлюю полку типу 3, а не типу 1, як повинно бути для 85 року.

Отже,

Збірка_100. ЕТК_51_Оснащення кузова. Полка/Сонцезахисна шторка

Полка/Сонцезахисна шторка
40.png


20240120-212332.jpg


Деталь №1 - полка за заднім сидінням. Полка з вбудованою шторкою була типу 1 (до 85 року), або типу 3 (після 85 року). Фото з інету:
photo-2024-01-23-23-38-32.jpg


Деталь №2 - сонцезахисна штора. Для типу 1 та 3 встановлювалась у спеціальний проріз у полці. На полку типу 2 могла просто прикручуватись зверху.
20240120-212354.jpg


Деталь №3 - гачок лівий (51 46 1 917 381) - 1 шт.
Деталь №4 - гачок правий (51 46 1 917 382) - 1 шт.
Деталь №5 - кронштейн (51 46 1 905 393) - 2 шт. Відповідна частина для гачків №3 та №4. Встановлюється в кузов.
20240120-212613.jpg


Шторки для полки типу 1 та типу 3 не взаємозамінні. У них зовсім різні гачки та відповідні частини для них. Для шторки типу 1 (до 85 року) гачки (51 46 1 905 393) прикручувались саморізом над заднім склом.
20240120-212656.jpg


А для типу 3 над заднім склом, у спеціальні отвори встановлювались відповідні частини для гачків (51 46 1 905 393).
20240121-142905.jpg


Для порівняння обидва типи гачків - зовсім різні деталі, що встановлюються над заднім склом.
20240120-212710.jpg


Полка зі шторкою готова до установки.
20240121-132410.jpg


20240121-132423.jpg


На фото вже встановлені задні динаміки - про них я напишу пізніше. Також на фото присутній третій стоп-сигнал. Це ще одна додаткова опція для задньої полки. Була доступна в основному для ринку США.

Збірка_100. ЕТК_63_Освітлювальні прилади. Третій ліхтар стоп-сигналу

Повертаємось до розділу ETK
Освітлювальні прилади

Третій ліхтар стоп-сигналу
08.png


20240113-191722.jpg


Деталь №1 - ліхтар стоп-сигналу (63 25 1 385 187)
Деталь №2 - патрон лампи P21W (63 21 8 355 883)

Ліхтарі були також двох різних типів. Для полок типу 1 та 2 ранній ліхтар встановлювався поверх полки, а для полки типу 3 для ринку США пізній ліхтар був вбудований в саму полку, між решітками. Фото з інету.
USA-03.jpg


У мене більш ранній ліхтар.
Задня кришка ліхтаря відповідала кольору полки. У мене вона також сіра.
20240113-191858.jpg


Прикручуємо кронштейн ліхтаря до полки, та виводимо роз'єм проводки, який я додав у стандартну проводку. Вставляємо блок патрона лампи з герконом контолю лампи в корпус ліхтаря.
20240121-141657.jpg


Защьолкуємо ліхтар на кронштейні та встановлюємо задню кришку так, щоб вона не заважала сонцезахисній шторі.
Встановлюємо задню полку в пази під склом та фіксуємо кліпсою. Ліхтар повинен щільно упертись своїми гумовими упорами по кутах у скло.
20240121-142117.jpg


Пряжку середнього ременя вставляємо у його кріплення на полці.
20240121-142740.jpg


А от з бічними ременями є нюанс - в такому випадку, вони затиснуті полкою, і будуть виконувати лише декоративну функцію, оскільки, як я казав раніше - через їх різну конструкцію, полки типу 1 та типу 3 не взаємозамінні!
20240121-142142.jpg


В моєму випадку повинна бути полка типу 1 зі шторкою. Але, свого часу, я знайшов полку зі шторкою типу 3. Задніх ременів у мене тоді взагалі не було, тому тоді я без проблем її і встановив.

Отже, полку зараз я встановив тимчасово.
По-перше, - її потрібно буде знімати для установки обшивки потолка та заднього скла. Після цього встановлю і відповідні частини для гачків.
По-друге, - у мене на неї в перспективі є деякі плани по її "апгрейду". Я вже раніше писав, що для полок типу 1 та типу 2 існують заводські накладні сонцезахисні електрошторки, що прикручуються поверх полки. Знайти їх не просто, хоча й зараз є така нова в продажі, але ціна в 1000$ мене не влаштовує :) Та й вигляд вони мають не дуже гарний... То ж я хочу встановити в полку електрошторку з більш пізніх моделей BMW. А для цього потрібна саме полка типу 3 - під нею більше місця для розташування електроприводу. Я вже встановив проводку та кнопку - недавно писав про це. Заразом перероблю і отвори для ременів безпеки, як у типі 1, щоб вони були функціональні. Крім цього, є ще плани по "музиці". Звісно, що тоді і колір полки буде чорний. А може, - синій? ;) Для "тренувань" я купив ще одну полку зі шторкою, але займатися цим буду вже після того, як машина буде повністю зібрана. А поки що - маємо те, що маємо! (с)
 
Останнє редагування:
Збірка_101. ЕТК_65_Радіоприймач

Поки "технологічна пауза" по збірці продовжується, напишу про свою скромну колекцію оригінальних радіоприймачів та магнітол! ;)

Отже, розділ ETK Аудіо, навігація, інформаційні системи

Радіоприймач
01.png


20240113-195208.jpg


Деталь №1 - панель для моделей 316 та 318, з центральним розташуванням радіоприймача.
Деталь №2 - панель для інших моделей, зі зміщеним ліворуч радіоприймачем, і місцем для годинника або бортового комп'ютера, праворуч.
Деталь №3 - накладка радіоприймача (64 11 1 368 515) Встановлюється замість радіоприймача, при його відсутності в комплектації автомобіля.
Деталь №4 - заглушка (64 11 1 368 498) Встановлюється замість кнопок, при їх відсутності в комплектації автомобіля.
Деталі №5...№16, №18 - деталі самих простих моделей радіоприймачів та магнітол. У мене таких поки що нема...
Деталь №17 - рамка (65 12 1 375 737). Для кріплення радіоприймача в панелі. Але деякі моделі магнітол встановлюються без цієї рамки.
20240113-195243.jpg


Деталь №19 - фетрова смужка (65 77 1 377 052) М'яка прокладка для задньої опори радіоприймача.
Деталь №20 - подовжувач (65 11 1 372 547) Мабуть це і є та сама задня опора радіоприймача.
DSCN8247.jpg


DSCN8248.jpg


Деталь №21 - стійка (65 11 1 370 841) Кронштейн, що встановлюється на корпус обігрівача. На нього клеїться м'яка прокладка №19 та обпирається подовжувач №20.
Деталі №22, №23 - гайка та шайба для подовжувача. Але по факту вони не використовуються.

Радіоприймач
02.png


20240113-200202.jpg


Розділ по монтажу самих простих моделей радіоприймачів. У мене їх нема, лише декілька деталей, що для них використовуються.
Деталь №1 - рамка (65 12 1 375 737). Для кріплення радіоприймача в панелі. Але деякі моделі магнітол встановлюються без цієї рамки.
Деталь №3 - антенний адаптер. Я про них вже писав в розділі про антену.
Деталь №8, №9 - перехідний провід. Їх багато типів для різних моделей магнітол, про них напишу пізніше.


Тепер про ті моделі радіоприймачів, які в мене вже є. Колекціоную їх, - колись може знайду і решту моделей ;) Хоча в ETK їх дуже багато з різними номерами, в різних розділах... не дуже ясно, тому просто напишу по факту.

Радіоприймач Bavaria Mono Digital
03-Bavaria-Mono-Digital.png


Деталь №3 - радіоприймач Bavaria Digital II
20240113-200812.jpg


20240113-200824.jpg


Радіоприймач Bavaria C
04-Bavaria-C.png


Деталь №1 - магнітола BMW Reverse
20240113-201148.jpg


20240113-201157.jpg


Радіоприймач Bavaria C
05-Bavaria-C.png


Деталь №3 - магнітола Bavaria C Electronic
20240113-201807.jpg


20240113-201823.jpg


Радіоприймач Bavaria C Business
07-Bavaria-C-Business.png


Деталь №1 - магнітола Bavaria C Business
20240113-202249.jpg


20240113-202255.jpg


Деталь №2 - магнітола Bavaria C Business RDS
20240113-202318.jpg


20240113-202324.jpg


Вся моя колекція.
20240113-202751.jpg


Встановлювати буду, скоріше за все, одну з трьох останніх. Або міняти всі по черзі :)

Для повної колекції потрібно ще знайти щось із самих простих моделей.
06-Bavaria-C.png


Топовий касетний Becker Mexico
10-Mexico-Electronic-Cr-Safety.png


Та CD-програвачі Bavaria Electronic CD
08-Bavaria-Electronic-CD.png


Або Bavaria Electronic CD II
09-Bavaria-Electronic-CD-II.png


Ще є ідея встановити CD-чейджер, хоча штатно він для E30 не був доступний. Але судячи з усього, таки встановлювався, як афтемаркет чи дилерське дооснащення. Але це в далекій перспективі! ;)
 
угу, також колекціоную) вже зібрано чи 4 чи 5 штук)) в мене е21 79 року дорестайл, відповідно шукав магнітоли які встановлювались саме в цей рік на е21. встановити що саме стояло на цій авто вже напевно неможливо. стан всіх або середній, або нормальний.. памʼятаю хтось з клуба заморачувався реставрацієй магнітол, може ви знаєте? це було правда в кращі довоєнні часи. я б и при можливості теж заморочився би
 
Я збираю не конкретний рік, а всі, які були доступні саме для Е30. Тому, що в ЕТК з моделями магнітол та їх номерами така "чехарда", що фіг розбереш, що саме, в який рік ставилось... )
У мене магнітоли всі робочі, а радіо ще не перевіряв, хоча зі слів продавця, теж робоче. На останній тільки екран потрібно замінити, бо трохи "потік". Добре, що китайці почали робити на них нові екрани! :) Купив, але ще не поміняв.
По ремонту, я звертався до одноклубника, - він займається цими магнітолами. Якщо треба, можу дати контакти.
 
так, контакт треба такий мати) дякую
 
Назад
Зверху