[ E30/31 ] BMW E30 Тень Интеллигенции [Київ]

  • Автор теми Автор теми The_Glory
  • Дата створення Дата створення
Збірка_33. ЕТК_61_Пучки проводов (ч.2) (установка дверної проводки)

В першій частині я детально описав всі роз'єми дверної проводки та їх розпіновку. Тепер мова буде про установку проводки в двері.
Нагадую, проводка на всі четверо дверей для максимальної комплектації додатковими опціями.
20230120-185033.jpg


Починаю з водійських дверей. Дверна проводка заводиться ззовні, через отвір у передньому торці дверей, та фіксується гумовою гофрою. У моєму випадку встановлена заводська сигналізація, тому в дверному роз'ємі присутній кабель магнітного замка зі своїм, окремим, роз'ємом.
20230601-151126.jpg


Це суттєво ускладнює підключення дверної проводки до основної проводки - дуже не зручно, тому зайняло не мало часу. Корпус постійно випадав всередину кузова, або не притискав гумову гофру. До речі, гофру потрібно зразу щільно надіти на корпус дверного роз'єма, а потім затиснути між двома частинами його корпусу. Якщо спочатку підключити роз'єм, а потім пробувати на нього надіти гумову гофру, - вона не буде триматись. Часто по цій причині, туди попадає вода, і контакти окисляються і гниють.
В кінці кінців, я це зробив!
20230601-162716.jpg


Тепер розкладаємо проводку у дверях та фіксуємо її. Для цього потрібно 4 червоних кліпси, 4 сірих, 1 кронштейн, 2 стяжки та скотч.
20230602-123530.jpg


Проводка до електроприводу дзеркала, до кнопки його регулювання, та до твітера виводиться вгору, та фіксується трьома червоними кліпсами. Проводка до кнопки регулювання далі фіксується двома меншими кліпсами сірого кольору, та виводиться до салонної ручки. Проводка до твітера виводиться назовні через спеціальний отвір та прокладається до переднього кута дверей, кріпиться на скотч (саме так було із заводу). Протягувати їх не дуже зручно, не розумію чому їх не проклали разом із проводами до електроприводу дзеркала...
20230602-123609.jpg


Далі підключається мотор склопідйомника, і джгут фіксується двома стяжками по низу вирізу у дверях.
20230602-123629.jpg


В задній частині дверей проводка центрального замка, сигналізації та підігріву замка фіксується червоною кліпсою, та підключається до електропривода центрального замка. Роз'єми кінцевика ключа та підігріву замка вставляються у спеціальний кронштейн.
20230602-123836.jpg


Штатний замок та магнітний замок у мене ще не встановлені, тому проводка до них поки ще не закріплена. Вона буде фіксуватись двома сірими кліпсами на пластині замка та на дверному механізмі замка - так, щоб не заважала опусканню скла (далі покажу це на пасажирських дверях).
20230602-123929.jpg


Переходимо до пасажирських дверей. По суті, все аналогічно, але трохи простіше, так як проводки трохи менше.
Протягуємо проводку в двері через отвір у передньому торці, підключаємо та фіксуємо гумову гофру.
20230602-124017.jpg


Тепер розкладаємо проводку у дверях та фіксуємо її. Для цього потрібно 3 червоних кліпси, 3 сірих, 1 кронштейн, 2 стяжки та скотч.
20230602-124038.jpg


Проводка до електроприводу дзеркала, та до твітера виводиться вгору, та фіксується трьома червоними кліпсами. Проводка до твітера виводиться назовні через спеціальний отвір та прокладається до переднього кута дверей, кріпиться на скотч (саме так було із заводу).
20230602-124114.jpg


Далі підключається мотор склопідйомника, і джгут фіксується двома стяжками по низу вирізу у дверях.
20230602-124132.jpg


В задній частині дверей проводка центрального замка фіксується сірою кліпсою, та підключається до електропривода центрального замка. Роз'єм кінцевика ключа вставляється у спеціальний кронштейн.
20230602-124432.jpg


20230602-124756.jpg


Проводка кінцевика ключа фіксується двома сірими кліпсами на пластині замка та на дверному механізмі замка - так, щоб не заважала опусканню скла.
20230616-143128.jpg


20230616-143251.jpg


Із задніми дверями ще простіше. Дверна проводка заводиться ззовні, через отвір у передньому торці дверей, та фіксується гумовою гофрою. Один нюанс - щоб простіше протягнути через круглий отвір корпус роз'єма кнопки склопідйомника, потрібно відкрити його верхню кришку.
Дверний роз'єм проводки протягується в отвір у середній стійці кузова та з іншого боку також фіксується гумовою гофрою.
20230602-125113.jpg


Таким чином, на відміну від передніх дверей, на задніх дверях роз'єм підключається до основної проводки в середині стійки кузова, тому на нього не потрапляє вода і він значно краще зберігається. Роз'єм кріпиться в ніші середньої стійки кузова, біля овального отвору, спеціальною скобою.
Тепер розкладаємо проводку у дверях та фіксуємо її. Для цього потрібно 4 стяжки.
20230602-125148.jpg


Проводка кнопки склопідйомника виводиться вгору, у спеціальний отвір біля дверної ручки.
Далі підключається мотор склопідйомника, і джгут фіксується чотирма стяжками по верху вирізу у дверях.
В задній частині дверей проводка центрального замка підключається до електропривода центрального замка.

Аналогічно з іншого боку.
20230602-125219.jpg


20230602-125230.jpg


Дверна проводка встановлена.

Хоча, напишу ще окремо про проводку підігріву замка водійських дверей та про ремонт його ЕБУ.
 
Збірка_51. ЕТК_61_Загальне електрообладнання автомобіля. Обігрів циліндра замка. (ч.2) (ремонт ЕБУ)

Я вже декілька разів згадував про обігрів циліндра замка та таймер затримки салонного освітлення. Ось його основні елементи:
20230402-194939.jpg


Для його роботи потрібна ще проводка та спеціальний механізм водійської дверної ручки, - з додатковим контактом.
20230518-174201.jpg


Але є одна проблема - мабуть 95% цих ЕБУ не працюють, через зламаний контакт. Мій ще працював, але, судячи по тріщині, жити залишилось йому теж не довго... З кожним відкриванням дверей цей контакт гнеться, і в кінці кінців, ламається. Припаяний новий контакт там також довго не буде триматися.
20230402-194659.jpg


У мене виникла ідея, як його відремонтувати, то ж як і обіцяв - напишу про це окремо.
У мене було декілька таких ЕБУ зі зламаними контактами. Один з них хтось вже пробував розбирати, але він абсолютно не розбірний - залитий твердим герметиком. Тому я його просто розрізав! Всередині видно якісь радіодеталі, але очевидно, що він нерозбірний.
20230517-204712.jpg


Але мені з нього потрібна лише верхня частина його корпусу та не великий кусок провода відповідного кольору (коричневий зелений) з його проводки. Ще пригодився зламаний плафон підсвітки багажника - а саме, контакт з нього.
20230518-133506.jpg


Отже, акуратно обрізаємо верхню кришку, обтискаємо на проводі клему, та перегинаємо контакт з плафона по формі корпуса ЕБУ.
20230518-140149.jpg


Ідея, полягає в наступному - дублюємо заводський контакт проводом.
20230518-140436.jpg


Новий контакт притискаємо до корпусу такою ж кришкою.
20230518-140454.jpg


Підключаємо провод
20230518-140501.jpg


Товщина контакту з плафона в 3-4 рази більша, ніж заводський контакт ЕБУ - його зламати буде важко ;)
20230518-141305.jpg


Отже, реалізовую свою ідею.
Припаюємо провод з клемою до залишків заводського контакту ЕБУ.
20230519-110906.jpg


Притискаємо його новим контактом.
20230519-111304.jpg


З іншого боку місце для клеми.
20230519-111312.jpg


Змащуємо кришку та корпус ЕБУ кузовним герметиком, та приклеюємо кришку, притискаючи нею новий контакт.
20230519-112150.jpg


Готово
20230519-173859.jpg


20230519-173916.jpg


Після висихання герметику, зачищаємо краї від його залишків, і отримуємо на вигляд оригінальний ЕБУ, але з дублюючим контактом.
20230520-151833.jpg


Механізм дверної ручки буде замикати новий контакт на припаяний провод, і про всяк випадок, ще дублювати контакт через провод.
20230520-151901.jpg


20230520-151925.jpg


Встановив ЕБУ на його місце, підключив до дверної проводки.
20230520-153338.jpg


Піднімаємо зовнішню ручку, і вона замикає контакт, притискаючи його до припаяного провода.
20230520-152801.jpg


І додатково через сам провод з клемою.
20230520-153014.jpg


Новий контакт тримається під кришкою міцно, то ж повинно працювати довго і безвідмовно! :)

P.S.
ЕБУ ще доступне до замовлення (61 31 1 374 784), але при його ціні близько 100-150$, я вважаю такий ремонт цілком доцільним. ;)
 
Цей звіт треба до Баварії надіслати) гадаю після цього вони надішлють в подарунок з десяток цих контролерів))) ну мають це зробити
 
Та на Баварії ще років 10 тому манагери кривили морди, коли чули про е30, а зараз то взагалі ще виженуть! )))
 
Та на Баварії ще років 10 тому манагери кривили морди, коли чули про е30, а зараз то взагалі ще виженуть! )))
Колись пару років тому на ютюбі блогери з рашки відео виклали в якому придбали Е32 по низу ринка(саму дешеву) і вирішили зробити експеримент: пригнали офіціалам на повний ремонт всього, так ті їх "ввічливо" відшили сказавши - "поки не відновите кузов, за машину не візьмемось" і питання грошей не стояло. Так що тут ви праві на всі 100 : від старих бмв їх верне....
 
Збірка_71. ЕТК_51_Оснащення кузова. Направляючі скла.

Про направляючі та ущільнювачі скла я вже писав у розділі по установці скла, але про окремий цей розділ ETK я забув... То ж таки напишу коротко, для порядку :)
Направляюча скла переднього
06.png


20230605-194029.jpg


Деталь №1 - гумова направляюча скла ліва (51 32 1 907 289) та права (51 32 1 907 290) - не доступна до замовлення. Ставиться в рамку дверей, також служить ущільнювачем скла.
Деталь №3 (накладка №2+ущільнювач №4) - кутова накладка права (51 32 1 924 918) - використовується тільки на самих простих комплектаціях, - без пасажирського дзеркала. Ставиться замість дзеркала. В моєму випадку не використовується.
Деталь №5 - накладка ліва (51 32 1 904 517) та права (51 32 1 904 518) - пластикова декоративна накладка. В моєму випадку її заміняють опційні накладки з твітерами, тому вона не використовується.
Деталь №6 - гайка М5 (63 25 9 128 043) - для кріплення деталі №3. Не використовується.
Деталь №7 - пластикова вставка (51 32 1 874 407) - 4 шт. для кріплення деталі №5.
20230605-194157.jpg


Деталі №8-10 - металеві направляючі скла, використовуються тільки на важільних склопідйомниках (після квітня 1988 року).
На тросикових склопідйомниках направляюча троса одночасно є направляючою і для скла, тому вони в цьому випадку не використовуються.
Отже, потрібно встановити всього дві деталі - вставляємо гумову направляючу №1 в паз рамки дверей, а пластикові вставки №7 у спеціальні отвори біля дзеркала.
Готово.
20230605-213718.jpg


З іншого боку аналогічно.

Тепер задні двері.
Направляюча скла заднього
07.png


20230605-202300.jpg


Деталь №1 - металева направляюча ліва (51 34 1 906 591) та права (51 34 1 906 592).
Деталь №2 - болт M6x12 (07 11 9 915 015) - 4 шт., для кріплення направляючих №1.
Деталь №3 - гумова направляюча скла ліва (51 34 1 906 807) та права (51 34 1 906 808).
Деталь №4 - гумовий ущільнювач глухого скла лівого (51 34 1 906 747) та правого (51 34 1 906 748).
Деталь №5 - наконечник (51 34 1 922 700) - не доступний до замовлення. Я не зрозумів, що це за деталь, у мене її не було. Схожа на додатковий ущільнювач для направляючої №1. Але на ущільнювачі №4 він уже передбачений. Можливо деталі №4 та №5 почали робити однією деталлю. Нажаль, це фото вийшло поганої якості.
20230605-203727.jpg


Деталі №6-9 - металеві направляючі скла, використовуються тільки на важільних склопідйомниках (після квітня 1988 року).
На тросикових склопідйомниках направляюча троса одночасно є направляючою і для скла, тому вони в цьому випадку не використовуються.

Повторю важливий момент - на задніх дверях перед установкою склопідйомників та направляючих, потрібно спочатку вставити в двері скло. Лише тоді можна встановлювати глухе скло та направляючі ущільнювачі.
20230605-203535.jpg


Отже, вставляємо та опускаємо скло на низ дверей, потім надіваємо ущільнювач №4 на глухе скло, та щільно вставляємо його у паз дверної рамки.
20230605-204111.jpg


Потім заводимо в двері направляючу №1 і вставляємо її вгорі у отвір в дверній рамці. Притискаємо нею глухе скло та прикручуємо знизу двома болтами №2.
20230605-211136.jpg


Вставляємо у паз дверної рамки гумову направляючу №3.
З іншого боку аналогічно.

Тепер можна заводити скло у гумові направляючі та фіксувати його на склопідйомнику - про це я вже писав раніше.

По дверях мені залишилось тільки поставити замки на водійскі двері, та дверні обшивки.
 
Диски на авто від е21, 15ті? які плани на них?))
 
угу))) ці диски йшли на е21, не знаю щоб вони йшли на е30)))
якщо надумаєте продавати, я готовий розглянути це питання. саме ці диски однозначно мають бути в моїй колекції, і будуть. в мене були такі, але коли продавав свою попередню, вони як раз були на авто)
це не спєшно) готовий купити без фарбування:)
 
Останнє редагування:
угу))) ці диски йшли на е21, не знаю щоб вони йшли на е30)))
якщо надумаєте продавати, я готовий розглянути це питання. саме ці диски однозначно мають бути в моїй колекції, і будуть. в мене були такі, але коли продавав свою попередню, вони як раз були на авто)
це не спєшно) готовий купити без фарбування:)
я в курсі - я ж і не кажу, що вони йшли на Е30 ) Але мені дуже подобається, як вони виглядають на Е30 ;) Тому продавати їх не збираюсь. Навпаки, навіть купив ще 5-й диск - замість того, що на фото вище - борт варений. Буде на запаску.
 
Збірка_72. ЕТК_41_Кузов. Одночасне замикання.

Я забув ще про один розділ ETK по замках! :)

Одночасне замикання
27.png


Деталь №1 - повний комплект замків та ключів для машини без центрального замка (51 21 1 904 724), та для машин із центральним замком (51 21 1 904 727). Я не впевнений, чи вони ще доступні до замовлення, але недавно ще можна було замовити, хоча не дешево.
Деталь №2 - не використовується.

Комплект для машини без центрального замка (51 21 1 904 724) виглядає так (фото з інету):
51211904724.jpg



Комплект для машин із центральним замком (51 21 1 904 727) виглядає так (фото з інету):
51211904727.jpg


Як видно по фото, різниця в наявності в комплекті кришки бака та відмінності у замках водійських дверей та багажника.

В моєму випадку він виглядає так:
20230614-113058.jpg


Замка багажника на фото нема, бо він раніше вже був встановлений на машину. Замок водійських дверей для центрального замка я замовив новий, - чекаю поки він приїде з Німеччини. Обіцяли через три тижні... Потім напишу про нього окремо.
Додаткові ключі потрібно буде також потім замовляти.

До речі, декілька слів про замок запалення. Я вже писав, що він не розбірний, але якщо просвердлити в зовнішньому чорному кільці отвір, або зробити надріз, то можна отримати доступ до стопорного кільця і розібрати його, щоб перебрати під свій ключ. Якщо зробити це акуратно і поставити прорізом вниз, то його буде не помітно. У мене ключ до замка підходить, тому мені це робити було не потрібно. Тому напишу тільки про те, як зняти замок. Дуже просто. Повертаєте ключ в 1 положення. На машинах до рестайлінгу в корпусі замка є спеціальний отвір, в який потрібно вставити тонку викрутку і натиснути.
20230614-112702.jpg


Виймаєте замок.
20230614-112808.jpg


Потім просто його защьолкуєте в корпус.
На машинах після рестайлінгу ще простіше - там спеціальний отвір є прямо біля щілини для ключа - навіть не потрібно знімати пластикові кришки рульової колонки. Але в корпусі замка отвору нема. В зв'язку з цим, є важливий нюанс - якщо защьолкнути ранній замок у рестайлінговий корпус, то вийняти його вже не вийде.


Отже, на цьому я повністю завершую великий розділ ETK
Кузов

Далі буде декілька записів по проводці додаткових опцій, а потім, нарешті буде збірка салону.
 
Збірка_72. ЕТК_41_Кузов. Одночасне замикання (доповнення).

Невеличке доповнення до попереднього запису про замки.
Недавно випадково побачив в продажу кришку бака із замком, але без ключа. Не дорого, - то ж купив про всяк випадок...
Думав, що потім якось куплю ще одну, розламаю їх, і з двох кришок, якось складу одну кришку під свій ключ....так як вони ж не розбірні, в принципі...
Отримав посилку, покрутив в руках ту кришку, хотів вже пробувати її розбирати чи ламати...
20230908-210432.jpg

20230908-210444.jpg


А потім думаю - а раптом мій ключ підійде... Спробував - щось клацнуло... відкрилась! Я думав здалось...а ні!
20230908-210604.jpg


Почистив, змастив її, переставив нову гумову прокладку - працює ідеально!
20230908-212812.jpg


Іншими двома ключами не відкривається. Таке буває раз в житті, і то не у кожного! (с) Дивовижно, що ключ підійшов, враховуючи кількість можливих комбінацій замка. Отже, тепер у мене ВСІ замки під один ключ, і не прийшлось ламати кришки.
Поставив її замість своєї звичайної.
20230908-212917.jpg


На кришці із замком є напис - "1 без вентиляції" - що це значить?
20230908-212946.jpg


Була стандартна кришка:
20230908-213105.jpg


Тепер кришка із замком:
20230908-213258.jpg


Але ця кришка, на відміну від стандартної, не дуже добре фіксується у кронштейні на лючку бака, але не критично.
20230908-213202.jpg


"Бонусом" став подвійний захист кришки бака - центральний замок і замок на кришці! :) Але то більше плюс ще одна опція в комплектацію машини, а не захист ;)

До речі, мені прямо таки пощастило із замками - по хорошій ціні купив нову заготовку ключа із підсвіткою - саме таку, як збирався замовляти.
20230829-202517.jpg

20230829-202755.jpg


Тепер, для повного комплекту, потрібно замовити ще заготовки компактного та сервісного ключа і знайти майстра, щоб нарізав на них потрібний код, і не зіпсував заготовки! )
В того ж продавця, купив ще один оригінальний артефакт - колісні болти із замками.
20230829-204649.jpg


Почистив, змастив - замки працюють, але нажаль, ключ тільки один, а не чотири, як має бути, і нема пластикових кришок. Ключі зроблю разом із основними ключами, а кришки може вийде надрукувати на 3D-принтері, бо окремо вони не продаються.

А от із водійським дверним замком для центрального замка проблема - моє замовлення відмінили, бо вже нема в наявності на складі... Поки що знайти його не вдалось навіть в барахолках... шукаю.

За цей час знайшов ще декілька корисних речей.

Комплект оригінальних щитків та повітряпроводів в ідеальному стані.
20230908-205059.jpg

20230908-205258.jpg


Я раніше вже писав про них, але тоді я купив тільки щитки - новий аналог. Так от для порівняння - в оригіналі штамповка та матеріал, значно кращий.
20230908-205354.jpg


І повітряпроводи фіксуються в оригінальних щитках значно краще, ніж в китайських.
20230908-205433.jpg


Разом с кришкою бака, купив оригінальну накладку під задній номер. У мене є така, але ціна була така, що було б не розумно не купити - буде про запас ;)
20230908-210100.jpg

20230908-210126.jpg


От навіщо було свердлити отвори? Особливо по центру... Хоча вони й закриваються номером.

І ще одна раритетна штука, яка у мене також вже є ;) Полка із шторкою.
20230908-213838.jpg

20230908-213916.jpg


Стан нормальний, хоча вона мені потрібна для експерименту, але про це пізніше.

Ще один "експеримент" задумав із кольором салону, але про це також напишу трохи пізніше в окремій темі.

По машині дещо зробив по салону, по кондиціонеру, чекаю деталі з гальваніки, підготував зовнішні деталі на фарбування в чорний напівмат.... Але то нема часу , то нема бажання про це все писати.... Але якось згодом напишу...
 
Збірка_72. ЕТК_41_Кузов. Одночасне замикання (водійський замок).

І знову про замки... Я вже писав про те , що знайти цілий водійський замок виявилось не просто. На новий замок також прийшла відмова - їх вже нема в наявності. Тому продовжував шукати на барахолках, та шротах, - і мені все-таки вдалося знайти циліндр водійського замка для центрального замка. З четвертої спроби... Майже цілий... :) Фіксуючий хвостовик був з тріщиною, але головне, що важіль цілий!
20230919-185703.jpg


Я хотів просто переставити цілий важіль на свій, вже перебраний замок, але виявилось, що не все так просто. На моїх обох зламаних замках на важелі був роликовий підшипник, а на тому, що я знайшов - кульковий. Отже, вони бувають, як мінімум, двох типів.
Відповідно, відрізняються і інші деталі замка. Це видно на фото.
20230919-185522.jpg


Шайба підшипника - ліворуч для кулькового, праворуч для роликового.
20230919-185827.jpg


Шайба з пружиною також має не значні відмінності у фіксаторах.
20230919-185842.jpg


І саме головне - різні проточки на самому циліндрі замка! Ліворуч для кулькового, праворуч для роликового підшипника.
20230919-185929.jpg


Отже, просто переставити важіль не вийде - всі деталі замків різні.
20230919-190009.jpg


Окрім фіксуючого хвостовика та пружин - тут мені пощастило, вони однакові. Тож довелося і цей замок перебрати під свій ключ, та переставити на нього цілий хвостовик зі свого замка. Досвід у мене вже є, тому зробив це швидко і без проблем.
20230919-202201.jpg


Але, цей замок мабуть хтось вже пробував відкривати викруткою - тому довелось міняти і декоративну кришку. На інших замках я її не знімав. Вона зафіксована керном, а під нею шторка щілини для ключа і мікроскопічна пружинка на осі. Тому знімати потрібно дуже акуратно, щоб пружинка не вилетіла. Я тільки чудом її не загубив.
20230919-202236.jpg


А встановити її було ще складніше. Хоча, по суті все просто - вставляємо вісь з пружинкою саме так:
20230919-210743.jpg

20230919-210846.jpg


Вставляємо в пази шторку, притискаючи нею пружину і тримаємо викруткою. Тепер потрібно якось надіти кришку на циліндр, і щоб при цьому пружинка не вилетіла разом із шторкою! Я мучився мабуть хвилин 20.... Потім знайшов робочий варіант - вставляємо ключ в кришку (на задньому плані фото):
20230919-211024.jpg


Потім вставляємо ключ з кришкою в циліндр, і притискаємо ним шторку з пружиною. Тепер можна опустити кришку по ключу і зафіксувати її керном. Кернити потрібно не по старим міткам, а в інших місцях. Фото нема, бо всі руки були зайняті. :)
З декількох спроб все вийшло - кришка на місці, і шторка нормально рухається ключем.
Далі просто збірка замка під свій ключ, я про це вже писав, - не варто повторюватись. Замок готовий.
20230920-114337.jpg


Замок в зборі з обігрівом.
20230920-115347.jpg


Встановлюємо замок з кронштейном, фіксуємо його скобою з обігрівом. Потім встановлюємо кінцевик ключа, підключаємо до дверної проводки та фіксуємо проводку в кліпси. Робити це не дуже зручно, але по суті, все аналогічно, як я раніше описував для правих дверей.
20230920-134548.jpg


Водійський замок для центрального замка встановлено.
20230920-134740.jpg


Залишилось встановити магнітний замок сигналізації, але про це напишу пізніше в окремій темі.
20230920-134832.jpg


Отже, тепер вже всі замки встановлені, але водійський замок працює ДУЖЕ туго і жорстко... Якщо замок пасажирських дверей відкривається і закривається легким рухом ключа, то для повороту ключа в водійських дверях потрібно прикласти значне зусилля, після чого він гучно клацає... Мабуть тому вони всі вже й зламані....і мені здається, що й цей замок так довго не проживе... Не знаю, що з цим можна зробити, і чи повинно так бути...? Можливо доведеться повернути сучасний блок сигналізації з дистанційним пультом керуванням замками...

P.S.
Доповнення до попереднього доповнення :)
Все-таки мені вдалося знайти правильний нижній щиток моторного відсіку для 85-87 року.
photo-2023-10-01-13-31-02.jpg


Вже повністю його відмив, потрібно ще трохи відремонтувати.
Тепер там буде все, як повинно бути.
 
Останнє редагування:
Замок виглядає не дуже чистим (всередині корпусу)... Хоча може то просто від віку він так виглядає... А може йому мастила якогось чи хоча б ВДшки? Чи не можна?
 
То просто вже від віку той сілумін так виглядає, плюс ще від вспишки мож так виходить. Звісно, що все вимито начисто уайтспірітом, просушено, і після збірки змащено спец мастилом для дверних механізмів. Так же, як і правий замок. Але навіть на забугорних форумах знаходив опис подібної проблеми - дуже жорстка робота саме водійського замка... І мабуть же, не випадково вони всі зламані в одному й тому ж місці...
 
Замок виглядає не дуже чистим (всередині корпусу)... Хоча може то просто від віку він так виглядає... А може йому мастила якогось чи хоча б ВДшки? Чи не можна?
ВДешкой не можна, як мені казав старий майстер по ключам замки треба заливати мастилом для швейних машинок : для замків дверей вставляєш носик в замочну скважину і заливаєш, а для замка запалення наливаєш на ключ і ключом "змащуєш" , один великий недолік цього що ключ постійно жирний і треба мати серветку з собою постійно,щоб одяг не забруднити, але замки змащені🤷 - делема одним словом.
 
ВДешкой не можна, як мені казав старий майстер по ключам замки треба заливати мастилом для швейних машинок : для замків дверей вставляєш носик в замочну скважину і заливаєш, а для замка запалення наливаєш на ключ і ключом "змащуєш" , один великий недолік цього що ключ постійно жирний і треба мати серветку з собою постійно,щоб одяг не забруднити, але замки змащені🤷 - делема одним словом.
Теж чув про мастило для швейних машин. але купив в аерозолі мастило для дверних механізмів - воно такої середньої густини - наче норм змащує, не стікає і не висихає. Хоча, тефлонове мастило тієї ж фірми, що мені продавець порекомендував для змащування тросів ЕСП, виявилось справжнім гімном! ) Воно рідке, візуально схоже на ВД-40, але тупо висохло, як вода... Змастив "Літолом-24" -норм. )
 
Збірка_73. ЕТК_52_Сидіння. Обігрів сидіння.

Продовжу про електропроводку. Отже, основну проводку, проводку "електропакету" та проводку додаткових опцій прокладено, тепер потрібно це все підключити.
20230311-224847.jpg


Буду писати про проводку кожної опції окремо. Але, оскільки салон ще не зібраний, то про установку деяких блоків та кнопок потім доповню в окремих записах.
Почну з проводки обігріву сидінь.
Це останній підрозділ великого розділу ETK Сидіння

Для E30 був доступний обігрів тільки для передніх сидінь. Комплекти відрізняються для звичайних і спортивних сидінь. Також відрізняються по типу обшивки сидінь - тканина, або шкіра.

Комплект дооснащення обігріву сидіння Пд
image.png


Я додав обігрів і на задні сидіння - по аналогії з E32 та E34.
Але спочатку про передні.

Обігрів сидіння
16.png


Деталь №1 - нагрівальний елемент подушки сидіння - 2 шт.
Деталь №2 - нагрівальний елемент спинки сидіння - 2 шт.
Обидва елементи відрізняються по типу сидіння та його обшивці. У мене встановлені елементи для шкіряних спортивних сидінь кабріолета (64 11 1 380 687, 64 11 1 380 688) - такі колись вдалось купити новими.
IMG-9797.jpg


Деталь №3 - кнопка включення обігріву сидінь (61 31 1 366 464) - 2 шт. - ліворуч на фото. На більш ранніх машинах встановлювались кнопки із зеленою підсвіткою - на фото в центрі. Праворуч кнопка E32/E34.
IMG-9800.jpg


Деталь №4 - реле (61 31 1 373 588) - 1 шт. Про реле я вже писав раніше, але уточню - це реле K5. Також необхідно встановити запобіжник №16 номіналом 15A.
20230519-172617.jpg


Деталь №5 - проводка обігріву сидінь (61 12 1 380 484) - 1 шт. Звісно, проводку всю перевірив та заново перемотав.
20230106-145928.jpg


20230106-185543.jpg


1 - роз'єм живлення, підключається до роз'єму додаткових опцій C302 на піни T та U. На справді, використовується тільки один пін U. На пін T приходить провод від регулювання яскравості підсвітки приладів, але не використовується. Я так і не зрозумів навіщо він там... До речі, я обновив свою таблицю по розпіновці C302.
BMW-E30-C302.jpg


2 - провод "маси", прикручується в точці G200.
20230106-185620.jpg


3, 4 - роз'єми для елементів обігріву, лівого та правого сидінь.
20230106-185634.jpg


5, 6 - роз'єми кнопок обігріву, лівого та правого сидінь.
20230106-185653.jpg


Деталь №6 - конштейн (52 10 1 916 175) - 2 шт. Встановлюється під сидіннями на пружини каркасу для фіксації роз'ємів елементів обігріву.
image.jpg


Деталь №7 - клема D=9/B=4 (61 13 1 351 045) - 1 шт. Для фіксації проводки, але в якому саме місці, я не зрозумів... тому і не ставив її..
Деталь №8 - стяжка L=292MM/B=4,8MM (61 13 1 377 134) - 4 шт. Для додаткової фіксації проводки до основних джгутів.

Проводку для підігріву задніх сидінь я зробив сам. За основу взяв універсальний комплект підігріву сидінь і переробив його по схемі ETM та під кнопки E32/E34.
20230106-202905.jpg


20230301-104313.jpg


1 - роз'єм живлення, підключається до роз'єму додаткових опцій C302 на пін P. Цей пін не використовується і пустий із заводу. Я додав його паралельно від піна U для підігріву передніх сидінь. Потрібно ще підібрати до нього пластиковий корпус з потрібним "кодом",
2 - провод "маси", прикручується в точці G300.
3.1, 3.2 - роз'єми для елементів обігріву подушки та спинки лівого заднього сидіння.
4.1, 4.2 - роз'єми для елементів обігріву подушки та спинки правого заднього сидіння.
5, 6 - роз'єми кнопок обігріву, лівого та правого задніх сидінь.
20230705-191038.jpg


7 - роз'єм живлення підсвітки кнопок, підключається до лампи підсвітки задньої попільнички.
8 - провод "маси" підсвітки кнопок, прикручується до шпильки кріплення консолі.

Отже, проводка прокладена по лівому порогу, до тунеля КПП та під заднє сидіння. Підключаємо роз'єми живлення в C302. Передні на піни T та U, а задні на пін P.
20230602-142432.jpg


Роз'єми кнопок виводимо на тунель КПП, а роз'єми елементів обігріву - під ліве та під праве переднє сидіння.
20230602-142552.jpg


Потім вони будуть виходити через спеціальні прорізи у килимі, підключені до сидінь та закріплені у спеціальні кронштейни (№6). Це мої старі фото. Мабуть саме тут потрібно буде додати клему та стяжки (№7 та №8), але так, щоб це не заважало регулювати положення сидіння.
01.jpg


02.jpg


Роз'єми на підігрів задніх сидінь виводимо під заднє сидіння. Потім до них буде підключена подушка та спинка сидіння.
20230509-164347.jpg


Роз'єми на кнопки та їх підсвітку виводимо на тунель КПП та підключаємо до лампи задньої попільнички. Для цього я зробив там спеціальний роз'єм, пізніше покажу.
20230602-154313.jpg


Після повної збірки салону, обігрів сидінь матиме такий вигляд (поки що, це моє старе фото):
IMG-2191.jpg


Я не буду їздити на цій машині взимку, але обігрів всіх сидінь встановлено! ;)

P.S.
Насправді, вже багато чого зроблено, - буду якось потроху писати про це...
 
Збірка_74. ЕТК_65_Система охоронної сигналізації

Наступна, доволі рідкісна для E30, опція - штатна охоронна сигналізація.
В ETK цей підрозділ знаходиться в загальному розділі Аудіо, навігація, інформ. системи
На машинах останніх років випуску була доступна вже більш сучасна сигналізація, з дистанційним керуванням з пульта.
Але у мене самий ранній її варіант, з магнітним ключем - S301 Протиугінна сигналізація.
Система охоронної сигналізації
Скажу наперед, що планую встановити також штатний іммобілайзер - S900 Визнаний іммобілайзер AZT/TÜV. Але це, мабуть, буде в останню чергу.
Отже, сигналізація може бути встановлена окремо, або разом з бортовим комп'ютером - у них спільна підкапотна частина проводки та ЕБУ. При чому, ЕБУ сигналізації підходить і для БК, але ЕБУ БК не підходить для сигналізації. Тому в цій темі я опишу частково і установку бортового комп'ютера, принаймні, його проводки. А пізніше буде окремий запис про нього.
18.png


Комплект штатної сигналізації (№1):
20230602-152242.jpg


На фото не вистачає декількох деталей, які вже встановлені на машину - основна проводка (№13), проводка діода (№9). Також не показана проводка БК (№15) - про неї потім буде окремий запис.

Деталь №2 - ЕБУ сигналізації (65 75 1 386 605) - він же використовується і для БК.
Деталь №3 - гайка пластикова (61 13 1 372 722) - 1 шт.
Деталь №4 - саморіз ST6,3X25-C-Z2 (07 11 9 916 973) - 1 шт. Деталі №3 та №4 для кріплення ЕБУ до кузова. Але у мене там чомусь взагалі не було ні отворів, ні шпильок. Можливо це залежить від року випуску машини. Отже, я зробив кріплення для рестайлінгового кронштейна, і до нього закріпив двома саморізами (№4) ЕБУ.
Деталь №5 - магнітний замок зі стопорною скобою (65 75 1 368 904) - 1 шт. Встановлюється на водійські двері.
Деталь №6 - накладка замка з світлодіодом (65 75 1 368 903) - 1 шт.
Деталь №7 - гумова прокладка (65 75 1 368 912) - 1 шт.
Деталь №8 - магнітний ключ (65 75 1 380 684) - буває двох типів, але принцип роботи та його кодування аналогічний.
20230602-152306.jpg


Деталь №9 - контрольна лампа (65 75 1 369 412) - дублюючий світлодіод, що ставиться під заднім номером.
20221030-191739.jpg


Я про нього вже згадував раніше, при установці накладки під номер. До речі, в накладці чомусь не передбачено місце для його установки - довелось розмічати та свердлити самостійно.
20221030-191647.jpg


Деталь №10 - звуковий сигнал з двома пластинами для кріплення (61 33 1 367 358) - 1 шт. Встановлюється біля блоку запобіжників. Після рестайлінгу встановлюється за лівою протитуманною фарою. У мене саме такий варіант.
Деталь №26 - кронштейн звукового сигналу (61 33 1 380 019), або (65 75 1 385 783) після рестайлінгу.
20230603-131904.jpg


20230603-131917.jpg



Деталь №11 - щиток пластиковий (65 81 1 373 714), або металевий (65 75 1 385 907) після рестайлінгу.
Деталь №12 - саморіз ST6,3X16-C-Z2 (07 11 9 916 966) - 1 шт. Для кріплення звукового сигналу. Мабуть це помилка, або це для до рестайлінгу. На моєму кронштейні (№26) передбачено кріплення на болти.
Деталь №13 - основна проводка сигналізації (61 12 1 375 608). Я вже встановив її на машину разом з іншою проводкою.
20230301-105515.jpg


1 - роз'єм ЕБУ сигналізації
2 - роз'єм до проводки №16 (або проводки БК)
3.1, 3.2 - відповідні роз'єми до кінцевика дверей
4 - роз'єм до проводки "електропакету"
5 - "маса" G300 під заднім сидінням
6.1, 6.2 - відповідні роз'єми до обігріву заднього скла
7.1, 7.2 - відповідні роз'єми до кінцевика багажника
8 - роз'єм до заднього світлодіода

Деталь №14 - кабель магнітного замка (61 12 1 380 488) - вставляється в дверний роз'єм водійських дверей.
20230301-105605.jpg


1 - роз'єм ЕБУ сигналізації
2 - в дверний роз'єм C405

Деталь №15 - проводка сигналізації (61 12 1 375 606) - до ЕБУ мотора (або проводка БК). На фото позначена літерою A.
Деталь №16 - підкапотна проводка сигналізації (61 12 1 373 729), аналогічна і для БК. На фото позначена літерою B.
20230301-105245.jpg


З'днання двох проводок.
20230301-105259.jpg


A1 - роз'єм до підкапотної проводки №16 B1
A2 - роз'єм до підкапотної проводки №16 B2
A3 - роз'єм до ЕБУ сигналізації
A9, A10 - відповідні роз'єми до ЕБУ Motronic моторної проводки
Ймовірно, що у випадку установки сигналізації без бортового комп'ютера, ця проводка мала лише ці роз'єми. Інші роз'єми цієї проводки використовуються тільки для бортового комп'ютера. Про них напишу у відповідній темі.

B1 - роз'єм до проводки №15 A1
B2 - роз'єм до проводки №15 A2
B3 - роз'єм до ЕБУ сигналізації
B4 - роз'єм C302 пін H
B5 - "маса" G200 під рульовою колонкою
B6 - роз'єм до проводки сигналізації №13, роз'єм 2
B7 - роз'єм до кінцевика капоту
B8 - роз'єм до датчика зовнішньої температури
B9.1, B9.2 - роз'єм до звукового сигналу

Деталь №17 - кінцевик капота (65 75 1 370 492) - 1 шт.
Деталь №18 - кронштейн кінцевика капота (65 71 1 378 069) - 1шт. Ставиться на ліву скобу капота, я вже про нього раніше згадував в темі про капот.
Деталь №19 - привід центрального замка водійських дверей (51 26 1 375 111) - 1 шт. Не знаю чим він відрізняється від звичайного привода, але у мене все працювало і на звичайному.
Деталь №20 - болт кріплення привода (51 26 1 375 979) - 2 шт.
Деталь №21 - кронштейн D = 13MM (61 13 1 371 074) - 1 шт. Для фіксації роз'єма датчика зовнішньої температури.
Деталь №22 - кліпса D=16,8MM (12 52 1 276 147) - 1 шт. Для фіксації провода звукового сигналу.
Деталь №23 - клема D=15/B=4 (61 13 1 353 866) - 1 шт. Для фіксації провода датчика зовнішньої температури.
Деталь №24 - затискач для мікровимикача (65 81 1 377 861). Я не впевнений, але мабуть це та сама деталь, що й №18.

Отже, починаємо встановлювати сигналізацію.
Основна проводка (№13) вже прокладена по лівому порогу, під заднє сидіння, та у багажник до заднього номера. Також заведена по ребру в кришку багажника, та підключена роз'ємом 7.1 до кінцевика. До відповідного роз'єму 7.2 підключається основна проводка кінцевика.
20230410-205723.jpg


В кузові заводом не передбачено отвору для установки контрольної лампи сигналізацції під заднім номером. Але в оригінальній інструкції EBA наведено схему розмітки отвору, по якій необхідно просвердлити його самостійно. Розмічаємо, та свердлимо. Це моє старе фото:
DSCN0817.jpg


Вставляємо в отвір світлодіод та підключаємо його до роз'єму 8.
20221030-192144.jpg


20230509-163833.jpg


В багажнику на цьому все. Переходимо до передньої частини. Протягуємо проводку №16 через спеціальний отвір в гумовій вставці моторного щита.
20230603-171146.jpg


Далі виводимо проводку до блоку запобіжників та прокладаємо її вздовж лівого крила за ліву протитуманну фару. Знизу площадки, у передбачені отвори прикручуємо звуковий сигнал. Попередньо підключаєм до нього роз'єми B9.1 та B9.2, та фіксуємо провод кліпсою №22.
20230603-143112.jpg


20230603-143142.jpg


Звуковий сигнал закривається захисним щитком, що кріпиться на шпильку на лонжероні пластиковою гайкою та двома болтами у отвори в площадці.
20230603-150328.jpg


Роз'єм датчика зовнішньої температури B8 з датчиком виводимо під ліву протитуманну фару та фіксуємо провод до щитка кліпсою №23.
20230603-150344.jpg


Штатно він вставляється у спеціальний отвір в передньому спойлері (або у воздуховод після рестайлінгу). Але у мене замість штатного спойлера буде встановлено фартук BBS, в якому не передбачено цього отвору. Тому буду потім дивитись по місцю, як його краще там закріпити.
Місця кріплення звукового сигналу та щитка на площадці - вид зверху:
20230603-153409.jpg


Біля блоку запобіжників підключаємо кінцевик капоту №17 до роз'єму B7. За допомогою кронштейну №18 (та/або №24) фіксуємо кінцевик на лівій скобі замків капоту.
20230603-153424.jpg


Прикручуємо скобу з кінцевиком.
20230603-153857.jpg


Кінцевик встановлено. На цьому під капотом все.
20230603-153935.jpg


Переходимо в салон.
Підключаємо до ЕБУ сигналізації №2 роз'єм 1 проводки №13, роз'єм 1 кабелю №14, роз'єм A3 проводки №15, роз'єм B3 проводки №16. З'єднуємо між собою чорний роз'єм B6 проводки №16 та чорний роз'єм 2 проводки сигналізації №13.
Роз'єм B4 проводки №16 підключаємо в роз'єм додаткових опцій C302 на пін H.


20230603-171302.jpg


BMW-E30-C302.jpg


Блок ЕБУ кріпимо двома саморізами до пластикового кронштейну, що встановлено за панеллю приладів.
Прикручуємо клему "маси" B5 проводки №16 в точці G200 під рульовою колонкою.
20230603-172316.jpg


Роз'єми проводки сигналізації №13 3.1, 3.2 та 4 виводимо в нішу лівого динаміка. Роз'єм 3.1 підключаємо до кінцевика водійських дверей, а до відповідного роз'єму 3.2 підключаєм основну проводку кінцевика.
20230603-171359.jpg


Роз'єм 4 підключаємо до відповідного роз'єму проводки "електропакету" в ніші динаміка.
20230603-171918.jpg


З'єднуємо між собою відповідні роз'єми проводки №15 та №16 - A1 з B1, та A2 з B2.
20230603-223639.jpg


Проводку №15 прокладаємо праворуч, роз'єми A9 та A10 підключаємо в розрив до відповідних роз'ємів ЕБУ Motronic моторної проводки. Моторну проводку я ще не встановив, тому зроблю це пізніше.
20230603-223725.jpg


Ці роз'єми використовуються для розриву живлення ЕБУ Motronic. Якщо з якихось причин у вас не буде підключена проводка №15 до проводки №16 (A1 з B1, та A2 з B2.), або підкапотної проводки взагалі не буде, то ці роз'єми не потрібно підключати - інакше мотор не запуститься.
Переходимо в задню частину салону.
Прикручуємо клему "маси" 5 проводки №13 в точці G300 під заднім сидінням.
Залишилось підключити не зовсім зрозумілий для мене роз'єм - до обігріву заднього скла. Навіщо він - я не розумію... Може сигналізація спрацює при розриві ниток обігріву, якщо розбити заднє скло... Експериментувати не буду. :)
Отже, підключаємо роз'єм 6.2 проводки №13 до лівого контакту обігріву заднього скла (скло ще не встановлено).
20230603-172600.jpg

А до відповідного роз'єму 6.1 підключаємо роз'єм обігріву скла з основної проводки.
20230603-172525.jpg


На цьому по салону все.
Залишилось тільки встановити магнітний замок в водійські двері, та підключити його.
Прокладаємо кабель №14 до ніші лівого динаміка.
20230603-182908.jpg


Вставляємо його роз'єм 2 в спеціальний отвір в дверному роз'ємі C405 та фіксуємо защьолками.
20230314-211330.jpg


Встановлюємо роз'єм та підключаємо до нього відповідний роз'єм дверної проводки. Робити це не дуже зручно, але врешті решт, я таки це зробив.
20230601-151126.jpg


Звісно, що в дверях заводом не передбачено отвору для установки магнітного замка сигналізації. Але в оригінальній інструкції EBA наведено схему розмітки отвору, по якій необхідно просвердлити його самостійно. Розмічаємо, та свердлимо. Це моє старе фото:
DSCN0891.jpg


Отримуємо такий акуратний отвір (це також моє старе фото):
DSCN0894.jpg


Оскільки, при кузовних роботах було замінено всі двері, то довелось знову свердлити такий отвір в інших дверях. Я вирішив, що простіше буде, якщо отвір зроблять зразу майстри по місцю - дав їм ту ж схему з розмірами з EBA. Даремно я так зробив... ось, що з цього вийшло...
20230603-154643.jpg


...*??%№№"""**??:%; Інших слів у мене не було, коли я це побачив....ну ЯК ТАК то??? Наочний приклад народної мудрості - "хочеш щось зробити гарно - зроби це сам!" (с)
На моє щастя, нова гумова прокладка закриває цю срамоту - хоч це трохи втішає...
То ж виводимо роз'єм кабелю дверної проводки на магнітний замок в цю дірку (називати це отвором, - язик не повертається).
20230602-123929.jpg


Вставляємо замок із середини в дірку, ззовні ставимо гумову прокладку та накладку зі світлодіодом. Потім все в сборі із середини фіксуємо стопорною скобою у спеціальний паз в замку. Замок я ще не встановив, так як забув пофарбувати його накладку в чорний мат. Буду фарбувати пізніше, з іншими деталями разом.
DSCN0896.jpg


Роз'єм світлодіода та роз'єм кабелю дверної проводки підключається до замка. Виглядатиме це ось так (знову моє старе фото):
1a19aes-1920.jpg


Щоб не було сумнівів, що ключ магнітний! ;)

Штатна система охоронної сигналізації встановлена.

Якщо цікаво, як це працює, я ще минулого разу зняв відео:
View: https://youtu.be/LyveS8qmx34

View: https://youtu.be/vQHqyZiRz34


Наступного разу мабуть напишу про бортовий комп'ютер.
 
Останнє редагування:
з дверями дійсно вийшло жорстко, я би тяжко це переживав. думаю що грошей за роботу по кузову пішло немало, могли би майстри вже акуратно зробити
 
з дверями дійсно вийшло жорстко, я би тяжко це переживав. думаю що грошей за роботу по кузову пішло немало, могли би майстри вже акуратно зробити
Я чуть не заплакав, як побачив... ледве знайшов ідеальні дварі, і тут таке... На питання - КАКОГО ***?, відповідь була - по схемі воно погано ставало, тому допилювали по місцю... Фігня в тому, що замок мабуть приміряли не тим боком...а повернуть мабуть ніхто не здогадався... або хоч позвонить і перепитать... Та й всеодно воно таке криве, наче пиляли з перепою.... І це я вже сам трохи підрівняв краї...
По кузову все зробили дуже добре, а тут наче хтось наврочив... Заварювати, потім по швам вирізати не захотів, - тоді б хз як той замок би став на зварку... та й двері жалко було варити. Резинка закриває, замок наче фіксується, тому залишив вже так...
 
З дверми жорстко вийшло, мені ще на минулих дописах в око впала ця "дірка" , думаю що за фігня, а тут он воно що, ну а в усьому іншому Слава Вам великий респект, не перестаю дивуватись вашій наполегливості і уваги до деталей та дрібниць👍
 
Збірка_75. ЕТК_62_Бортовий комп'ютер

Отже, як і обіцяв, далі мова буде йти про бортовий комп'ютер.
В ETK цей підрозділ знаходиться в загальному розділі Контрольні прилади
Комплекти БК трохи відрізняються для машин до рестайлінгу, та після рестайлінгу. Основні відмінності в проводці, та розташуванню сирени.
У мене комбінований варіант :) Салонна проводка до рестайлінгу, а підкапотна проводка після рестайлінгу. При чому, цей комплект був знятий з однієї машини в США. Можливо це особливість комплектації для цього ринку, адже на європейських машинах ці проводки не дуже сумісні, без додаткових доробок. А у мене все підключилось без проблем.
Бортовий комп'ютер

Отже, нагадую, що у мене вже встановлена заводська сигналізація. В цьому випадку БК є "додатком" до неї - у них спільна підкапотна частина проводки та ЕБУ. При чому, ЕБУ сигналізації підходить і для БК, але ЕБУ БК не підходить для сигналізації. Тому в цій темі я опишу тільки установку деталей бортового комп'ютера, які не стосуються сигналізації (ліва частина схеми):
05.png


Бортовий комп'ютер:
20231026-214016.jpg


На фото не вистачає декількох деталей, які вже встановлені на машину - салонна проводка (№13), підкапотна проводка (№14). Також не показаний ЕБУ (№7), підрульовий перемикач (№12), та сирена (№20...№25).

Деталь №1 - блок бортового комп'ютера (65 81 1 374 917) - для ринку США, з написами на англійській мові.
20231026-214031.jpg


20231026-214233.jpg


20231026-214221.jpg


Деталь №2 - кодер (65 81 1 373 698) - відповідає, в основному, за точність показників витрати палива.
20231026-214058.jpg

Згідно з таблицею - це 3-8 Typ - для 325e. Не зовсім те, що потрібно для 325i, але норм :)
coder.jpg


На фото також видно перемикач таймера для керуванням автономним обігрівачем (Webasto).

Деталь №3 - лампа підсвітки кнопок 1,2W (62 11 1 368 299) - 1 шт.
Деталь №4 - блок підсвітки екрана (65 81 1 375 461) - білий корпус з двома впаяними лампами. Для заміни ламп просто витягується з корпусу БК.
20231026-214149.jpg


Деталь №5 - заглушка (65 81 1 374 938)
Деталь №6 - гвинт M3X10 (07 11 9 907 605) - 4 шт.
Деталь №7 - ЕБУ сигналізації (65 75 1 386 605) - він же використовується і для БК. У варіанті без сигналізації використовується ЕБУ (65 81 1 373 726) - без роз'єму для кабелю магнітного замка.
Деталь №8 - саморіз ST6,3X25-C-Z2 (07 11 9 916 973) - 1 шт.
Деталь №9 - гайка пластикова (61 13 1 372 722) - 1 шт. Деталі №8 та №9 для кріплення ЕБУ до кузова. Але у мене там чомусь взагалі не було ні отворів, ні шпильок. Можливо це залежить від року випуску машини. Отже, я зробив кріплення для рестайлінгового кронштейна, і до нього закріпив двома саморізами (№8) ЕБУ.
Деталь №10 - гонг (65 81 1 376 047) - для ринку США, з двома роз'ємами. Один для БК, інший для сигналізатора не пристебнутого ременя безпеки водія. На європейський машинах має тільки один роз'єм для БК.
20231026-214345.jpg


Деталь №11 - кронштейн (62 13 1 373 572) - тримач гонга, що ставиться в підрульову панель.
20231026-214317.jpg


Деталь №12 - перемикач покажчика поворотів (61 31 1 375 186) - для БК має на торці додаткову кнопку, що циклічно дублює натискання кнопок на БК
20230705-164624.jpg


Деталь №13 - салонна проводка бортового комп'ютера (61 12 1 373 727). На фото позначена літерою A.
Деталь №14 - підкапотна проводка бортового комп'ютера (61 12 1 373 729), аналогічна і для сигналізації. На фото позначена літерою B.
20230301-105245.jpg


З'єднання двох проводок.
20230301-105259.jpg


A1 - роз'єм до підкапотної проводки №14 B1
A2 - роз'єм до підкапотної проводки №14 B2
A3 - роз'єм до ЕБУ сигналізації (або БК)
A4 - роз'єм до гонгу
A5 - роз'єм до перемикача покажчика поворотів
A6 - роз'єм до жовтого роз'єму C3 панелі приладів
A7 - роз'єм до блоку бортового комп'ютера
A8 - роз'єм до автономного обігрівача (Webasto)
A9, A10 - відповідні роз'єми до ЕБУ Motronic моторної проводки

B1 - роз'єм до проводки №13 A1
B2 - роз'єм до проводки №13 A2
B3 - роз'єм до ЕБУ сигналізації (або БК)
B4 - роз'єм C302 пін H
B5 - "маса" G200 під рульовою колонкою
B6 - роз'єм до проводки сигналізації
B7 - роз'єм до кінцевика капоту
B8 - роз'єм до датчика зовнішньої температури
B9.1, B9.2 - роз'єм до сирени

Деталь №15 - датчик зовнішньої температури (65 81 1 385 337). В моєму випадку датчик інший, - рестайлінговий. Тому деталі його кріплення №16...№19 та №22, №24 не використовуються. Застосовується кріплення описане вище, в розділі про сигналізацію.
Всі деталі сирени та її кріплення також аналогічні сигналізації.
Деталь №20 - звуковий сигнал з двома пластинами для кріплення (61 33 1 367 358) - 1 шт. Встановлюється біля блоку запобіжників. Після рестайлінгу встановлюється за лівою протитуманною фарою. У мене саме такий варіант.
Деталь №21 - щиток пластиковий (65 81 1 373 714), або металевий (65 75 1 385 907) після рестайлінгу.
Деталь №23 - саморіз ST6,3X16-C-Z2 (07 11 9 916 966) - 1 шт. Для кріплення звукового сигналу. Мабуть це помилка, або це для до рестайлінгу. На моєму кронштейні (№25) передбачено кріплення на болти.
Деталь №25 - кронштейн звукового сигналу (61 33 1 380 019), або (65 75 1 385 783) після рестайлінгу.
20230603-131904.jpg


20230603-131917.jpg


Отже, починаємо встановлювати бортовий комп'ютер.
Оскільки підкапотна частина аналогічна сигналізації, то просто повторю все:

Протягуємо проводку №14 через спеціальний отвір в гумовій вставці моторного щита.
20230603-171146.jpg


Виводимо проводку до блоку запобіжників та прокладаємо її вздовж лівого крила за ліву протитуманну фару. Знизу площадки, у передбачені отвори прикручуємо звуковий сигнал. Попередньо підключаєм до нього роз'єми B9.1 та B9.2, та фіксуємо провод кліпсою.
20230603-143112.jpg


20230603-143142.jpg


Звуковий сигнал закривається захисним щитком, що кріпиться на шпильку на лонжероні пластиковою гайкою та двома болтами у отвори в площадці.
20230603-150328.jpg


Роз'єм датчика зовнішньої температури B8 з датчиком виводимо під ліву протитуманну фару та фіксуємо провод до щитка кліпсою.
20230603-150344.jpg


Штатно він вставляється у спеціальний отвір в передньому спойлері (або у воздуховод після рестайлінгу). Але у мене замість штатного спойлера буде встановлено фартук BBS, в якому не передбачено цього отвору. Тому буду потім дивитись по місцю, як його краще там закріпити.
Місця кріплення звукового сигналу та щитка на площадці - вид зверху:
20230603-153409.jpg


Біля блоку запобіжників підключаємо кінцевик капоту до роз'єму B7. Кінцевик капоту використовується тільки для сигналізації. При установці окремо бортового комп'ютера він не використовується. За допомогою кронштейну фіксуємо кінцевик на лівій скобі замків капоту.
20230603-153424.jpg


Прикручуємо скобу з кінцевиком.
20230603-153857.jpg


Кінцевик встановлено. На цьому під капотом все.
20230603-153935.jpg


Переходимо в салон.
Підключаємо до ЕБУ сигналізації роз'єм проводки сигналізації, роз'єм кабелю магнітного замка , роз'єм A3 проводки №13, роз'єм B3 проводки №14. З'єднуємо між собою чорний роз'єм B6 проводки №14 та чорний роз'єм проводки сигналізації.
Роз'єм B4 проводки №14 підключаємо в роз'єм додаткових опцій C302 на пін H.

20230603-171302.jpg


BMW-E30-C302.jpg


Блок ЕБУ кріпимо двома саморізами до пластикового кронштейну, що встановлено за панеллю приладів.
Прикручуємо клему "маси" B5 проводки №14 в точці G200 під рульовою колонкою.
20230603-172316.jpg


З'єднуємо між собою відповідні роз'єми проводки №13 та №14 - A1 з B1, та A2 з B2.
20230603-223639.jpg

На фото також видно роз'єми гонга та перемикача поворотів.
Підключаємо гонг до роз'єму А4.
20230715-163854.jpg


Встановлюємо перемикач поворотів
20230711-221226.jpg


Та підключаємо до нього синій роз'єм А5.
20230711-221243.jpg


Перемикач поворотів для ринку США не має роз'єму для паркувальних габаритних вогнів - ця опція була не доступна в США. Тому цей білий 2-піновий роз'єм основної проводки залишився не задіяним. Може згодом знайду європейський перемикач поворотів для БК, тоді підключу і паркувальні габаритні вогні.

Жовтий роз'єм A6 підключаємо до жовтого роз'єму C3 панелі приладів, коли вона буде встановлена.
Прикручуємо блок БК прямо до рамки - без адаптера, який використовується тільки для годинника.
20231101-214112.jpg


В зборі встановлюємо рамку в торпедо. Закріпити блок БК, не знімаючи всю рамку мабуть практично не можливо.
20231101-214128.jpg


Проводку №13 прокладаємо праворуч, зелений роз'єм A7 підключаємо до блоку бортового комп'ютера.
Білий маленький роз'єм A8 - це роз'єм до автономного обігрівача (Webasto). У мене його поки що нема, тому залишається не задіяним.
Роз'єми A9 та A10 підключаємо в розрив до відповідних роз'ємів ЕБУ Motronic моторної проводки. Моторну проводку я ще не встановив, тому зроблю це пізніше.
20230603-223725.jpg


Ці роз'єми використовуються для розриву живлення ЕБУ Motronic за допомогою функції CODE бортового комп'ютера. Якщо з якихось причин у вас не буде підключена проводка №13 до проводки №14 (A1 з B1, та A2 з B2.), або підкапотної проводки взагалі не буде, то ці роз'єми не потрібно підключати - інакше мотор не запуститься.

На цьому по установці бортового комп'ютера все.
 
Збірка_76. ЕТК_65_Деталі аудіосистеми (ч.1 проводка)

Повертаємось в розділ ETK Аудіо, навігація, інформ. системи

Отже, розділ Деталі аудіосистеми
15.png


Зараз я коротко напишу тільки про топову для E30 аудіо проводку "Soundsystem" (деталь №4 на схемі), а про весь комплект буду писати вже після збірки салону. Мені вдалося знайти проводку "Soundsystem" для турінга - вона відрізняється від седана роз'ємами та довжиною проводів для задніх динаміків та клемою "масси". Тому доведеться підключати задні динаміки через саморобні адаптери, але про це пізніше. Ось такі роз'єми, до яких знайти відповідні "папки" виявилось дуже не просто.
20230112-190428.jpg


20230112-190320.jpg


Проводка була в дуже доброму стані....але з наслідками mp3-аудіотюнінгу початку 2000-х років. - з відрізаним роз'ємом для штатної магнітоли... Довелося його взяти з донорської аудіопроводки E46, та встановити на свою проводку.
20230112-225554.jpg


Заразом зробив і розпіновку роз'ємів магнітоли та підсилювача "Soundsystem" - може комусь теж знадобиться.

Soundsystem.jpg


Додав в проводку два проводи пов'язані з роботою телефона - TEL MUTE приглушення звуку при вхідному дзвінку на штатний телефон, та шину I-BUS. Не знаю, чи згодиться і чи буде працювати остання, але нехай буде про всяк випадок! ;) Детальніше про це напишу у відповідному записі про телефон.
Отже, в результаті маю таку проводку "Soundsystem":
20230301-110841.jpg


1 - роз'єм магнітоли на 16 пінів (для більш пізніх моделей, після рестайлінгу)
2 - роз'єм керування живленням електроантени (та аудіопідсилювача)
3 - роз'єм сигналу швидкості для керування гучністю (будь-який з трьох однакових пінів в зеленому роз'ємі на панелі приладів С6 (Tempo)
4.1 - роз'єм BATT+ постійне живлення підсилювача від аккумулятора - С302 (H)
4.2 - роз'єм, відповідний до 4.1, для паралельного підключення проводки бортового комп'ютера - С302 (H)
4.3 - роз'єм живлення магнітоли:
BATT+ постійне живлення від аккумулятора - С302 (V)
Підсвітка - С302 (W)
ACC+ живлення від запалювання - С302 (Х)
GND маса - С302 (Y)
5.1, 5.2, 5.3 - роз'єми переднього лівого динаміка та твіттера
6.1, 6.2, 6.3 - роз'єми переднього правого динаміка та твіттера
7 - роз'єм для підключення телефону (TEL MUTE та I-BUS) - доданий самостійно.
8 - роз'єм заднього лівого динаміка
9 - роз'єм заднього правого динаміка
10 - клема "маси"
11 - роз'єм аудіопідсилювача

Підключаємо роз'єм живлення магнітоли 4.3 до роз'єму додаткового обладнання C302 (піни V, W, X, Y), та роз'єм живлення підсилювача 4.1 (пін H).
BMW-E30-C302.jpg


Але на пін H вже підключений бортовий комп'ютер. Тому виймаємо його, підключаємо на його місце підсилювач 4.1, а до паралельного відповідного роз'єму підсилювача 4.2 підключаємо роз'єм бортового комп'ютера.
20230603-183013.jpg


Роз'єм сигналу швидкості 3 виводимо до зеленого роз'єму панелі приладів.
20230603-183119.jpg


Роз'єм магнітоли 1 та роз'єм керування живленням електроантени 2 виводимо до магнітоли.
20230603-183310.jpg


Роз'єми передніх динаміків прокладаємо до ніш та підключаємо сині роз'єми 5.3 та 6.3 до дверної проводки на твіттери. Інші два роз'єми підключаються до динаміків.
20230603-182908.jpg


Аналогічно і з правого боку.
Роз'єм 7 виводимо на центральну консоль, до телефону - про це напишу в окремій темі.
Прокладаємо проводку по лівому порогу до задньої частини, та виводимо роз'єми задніх динаміків 8 та 9. Як я вже казав, у мене проводка з турінга, тому доведеться ставити адаптери-подовжувачі. Принаймні з лівого боку точно.

20230314-191345.jpg


20230314-191424.jpg


Протягуємо проводку в багажник. Мабуть у турінгу є спеціальний контакт для "маси", якого нема в седані. Тому, щоб не нарощувати провод до клеми G300, довелось клему 10 прикрутити у заводський отвір на кронштейні кузова.
20230511-193005.jpg


Роз'м аудіопідсилювача 11 виводимо за ліву петлю багажника - там буде встановлено підсилювач.
20230509-163416.jpg


Про установку динаміків, магнітоли та підсилювача напишу в другій частині, коли вже буде зібраний салон.

Нступний запис буде про електроантену, або про телефон.
 
Рівнодовгий колектор Turbo Works та інші цяцьки

Щось мені набридло вже писати про ту проводку.... Краще похвастаюсь цяцьками, які купив за останній час! :)

Давно хотів встановити рівнодовгий колектор - не так для "спорту", як для краси! :) І от недавно товариш продавав новий комплект по хорошій ціні, тому вирішив купити. Все одну, всю випускну систему потрібно буде робити фактично з нуля. Хіба що, тільки старий подвійний стронгер можна буде залишити... побачимо...
Отже, колектор Turbo Works - польський колектор, зроблений, скоріш за все, в Китаї! )) Люди кажуть, що це копія Supersprint, але не знаю наскільки це відповідає дійсності...
20231101-181852.jpg


В комплекті передній та задній колектори, X-пайп, прокладки та стяжки для термоізоляції. До речі, термоізоляція обов'язкова чи можна ставити і без неї? Без неї красивіше! )))
20231101-181906.jpg


На вигляд, якість труб та зварних швів хороша, по площині всі фланці стають рівно.
20231101-181429.jpg


20231101-181619.jpg


Приміряв - наче норм стає... Хоча одна шпилька трохи не проходить... До речі, старі шпильки викручувати, чи краще не чіпати, щоб не зламати? Шість штук викрутились, а ще шість залишились.
20231111-162728.jpg


А от заміна масляного фільтра тепер мабуть буде "особливим задоволенням"! :)
20231111-163033.jpg


Але ж, краса потребує жертв! (с) :)
20231111-163955.jpg


"Бонусом" до колектора стала фактично нова оригінальна коротка куліса від Z3M. До цього у мене був її аналог, тепер буде оригінальна. Також почав робити дерев'яну ручку з підсвіткою.
20231115-175708.jpg


Купив ще пару касетниць - з вертикальним розташуванням касет - я одна ідея, відносно них, але про це пізніше.
20231101-214229.jpg


20231115-175448.jpg


Ну і ще дрібнички - товариш надрукував деякі корисні пластмаски на 3D-принтері. До речі, я не всі сфотографував..
20230811-190714.jpg


Та трошки гальваніки - те, що забув минулого разу.
20230923-133510.jpg


Ось такі обновки! ;)

Далі таки знову про проводку.... )
 
колектор зачотний) товариш ваш там ще не має на продаж такого?)))
 
Я би не замотував.
Навряд вын буде пекельно перегрывати пыдкапотку.
 
Назад
Зверху