[ E30/31 ] BMW E30 Тень Интеллигенции [Київ]

не знаю як з картинками, звідки там шмідман, хз. я маю нову оригінал трубку і вона чорна
То на картинці шмідмана вона ж як раз чорна, а нижня картинка з цинком підписана " оригінальна бмв трубка" )
Ну і ось фото, походу з буклетів тих часів.
Щуп теж чорний частіше, як і кронштейн на місці трамбльора. Мабуть від року випуску залежить, мож спочатку ці деталі цинкували, а потім почали фарбувать...
 

Attachments

  • Screenshot_20240527_064403_Google.jpg
    Screenshot_20240527_064403_Google.jpg
    270.4 KB · Views: 6
Last edited:
Давненько нічого не писав, - не було часу, але збірка мотора потроху просувається.
Приїхали всі "розхідники", всі деталі пофарбовані, кріплення оцинковані. То ж процес йде, хоч і доволі повільно. Ще й через сраних рашистів в гаражі світла більше часу нема, ніж є - це також суттєво затримує.
20240516-204459.jpg


20240606-180035.jpg


20240606-180052.jpg


20240606-180100.jpg


20240606-180105.jpg


20240606-180112.jpg


20240606-180119.jpg


P.S.
За цей час моя машина знову потрапила на вибори машини дня на топ драйві і вже втретє їх виграла - приємно! Дякую всім, кому цікаво читати мою писанину! ;)
Screenshot_20240517_071949_Chrome.jpg

Screenshot_20240517_072033_Chrome.jpg

В "другому турі" на виборах машини тижня результати поки що не дуже... )) Та й таке... )
Screenshot_20240527_063705_Chrome.jpg
 
Збірка_134. ЕТК_11_Двигун. Водяна помпа системи охолодження. Корпус термостата

Отже, зборку починаємо з водяної помпи.
Водяна помпа системи охолодження
25.png


20240607-184510.jpg


На моїй E30 вся система охолодження була встановлена з E34. Як на мене, то радіатор із вбудованим розширювальним бачком виглядає під капотом більш естетично, ніж окремий виносний бачок з його додатковими шлангами. Ранній бачок E30, взагалі, виглядає якось архаїчно, а пізній бачок мені нема куди встановлювати, бо на кузові відсутній кронштейн для його кріплення. Та й там буде стояти інший бачок, але про це напишу в свою чергу. Отже, я залишаю все, як було. Але є один нюанс - помпа була встановлена від до рестайлінгової E30 (11 51 9 071 561), тому на ній було відсутнє кріплення для металевої трубки системи охолодження. Тому помпу я купив нову, - вже для рестайлінгу E30 (11 51 9 070 758), щоб було все, як потрібно.

Деталь №1 - водяна помпа (11 51 9 070 758). Я купив аналог від виробника INA 538016310. В комплекті була паперова прокладка.
20240607-184546.jpg


Деталь №6 - ущільнююча прокладка (11 51 1 722 677). Паперова прокладка мені чомусь не дуже сподобалась, тому купив більш якісну прокладку ELRING 774634
Деталь №10 - болт M8X20 (07 11 9 903 039) - 3 шт.
Деталь №11 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 3 шт.
Всі інші окремі деталі помпи вже не доступні.

Для порівняння: ліворуч - помпа до рестайлінгу, праворуч - після рестайлінгу.
20240607-184853.jpg


20240607-184936.jpg


Відмінність тільки у наявності відводу для розширювального бачка, який у мене раніше був заглушений. Тепер замість нього буде "ухо" для кріплення металевої трубки системи охолодження.
Протираємо поверхню блока, та прикручуємо помпу через прокладку трьома болтами.
20240607-185306.jpg


Помпа встановлена.
20240607-190403.jpg


Далі встановлюємо корпус термостат з датчиками температури.
Корпус термостата системи охолодження
27.png


20240607-191914.jpg


Деталь №1 - корпус термостата (11 53 1 730 470). Я колись вже писав, що існує декілька видів корпусів термостата, що відрізняються кількістю отворів для датчиків, але по ETK вони всі мають однаковий номер. Дивно. Я замінив корпус, в ньому є ще два додаткових отвори, що закриваються різьбовими пробками.
Деталь №2 - гайка M8 (11 61 1 713 432) - 2 шт.
Деталь №3 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 2 шт.
Деталь №4 - ущільнююча прокладка (11 53 1 722 692) - 1 шт. Ціна оригінальної прокладки, як на мене, то завелика, а аналогів я не знайшов, тому вирізав її сам.
20240607-193232.jpg


Деталь №5 - термостат 80CEL (11 53 1 710 953)
Деталь №6 - кільце круглого перерізу 60X3,5 (11 53 1 265 084) - 1 шт.
Деталь №7 - кришка (11 53 1 265 059)
Деталь №8 - гвинт для видалення повітря (11 53 1 275 881) - 1 шт.
Деталь №9 - болт M6X25 (07 11 9 913 589) - 3 шт.
Деталь №10 - пружна шайба B6 (07 11 9 932 099) - 3 шт.
20240607-191923.jpg


Деталь №11 - ущільнююче кільце A14X18-AL (07 11 9 963 200) - 3 шт. Алюміній 14мм.
Деталь №12 - датчик температури 1-POL (12 62 1 710 512) - 1 шт.
Деталь №13 - датчик температури 2-POL M12X1,5 (13 62 1 709 966) - 1 шт.
Деталь №14 - ущільнююче кільце A12X15,5 AL (07 11 9 963 130) - 1 шт. Алюміній 12мм.
Деталь №15, №16 - не використовуються. Замість них встановлені різьбові пробки 14мм.
20240607-191959.jpg


Закручуємо датчики та пробки, встановлюємо термостат та гумове кільце, і збираємо корпус термостата.
20240607-193256.jpg


20240607-193316.jpg


Встановлюємо корпус термостата на двигун через прокладку. Про всяк випадок я змастив прокладку герметиком. І тут знову через клятих москалів, вимкнули світло!... Прикручував в темряві.
20240607-200119.jpg


Термостат встановлено.
20240608-145912.jpg


20240608-145926.jpg


Далі ремінь ГРМ та мітки.
 
Збірка_135. ЕТК_11_Двигун. Зубчастий ремінь ГРМ. Корпус блока ГРМ

Зубчастий ремінь ГРМ
19.png


20240608-145510.jpg


Як я й казав раніше, мотор розбиратися не буде, так як недавно вже був відремонтований, тому зараз тільки заміна ременя та ролика. Та й то, - більше для профілактики та краси.
Деталь №1 - зубчастий ремінь Z=127 (11 31 1 713 361). Буває двох видів - на 127 та на 128 зубців. В моєму випадку це ремінь Continental CT520 на 127 зубців.
20240608-145827.jpg

Деталі №2...№15 - шестерні газорозподільного механізму. Їх я просто почистив та пофарбував, не знімаючи.
Деталь №16 - натяжний ролик (11 31 1 711 154). Буває двох видів - для ременя на 127 та на 128 зубців. В моєму випадку це ролик INA 531000110 для ременя на 127 зубців.
20240608-145630.jpg

Важливо, щоб ролик відповідав ременю по кількості зубців! Кількість зубців вказана на ньому.
20240608-145553.jpg

Деталь №17 - гвинт (11 31 1 272 433) - 1 шт. Шпилька для кріплення ролика.
Деталь №18 - пружина (11 31 1 267 746) - 1 шт. Механізм натягування ременя.
Деталь №19 - штифт (11 31 1 280 960) - 1 шт. Механізм натягування ременя.
Деталь №20 - болт M8X20 (07 11 9 915 093) - 1 шт. Механізм натягування ременя.
Деталь №21 - наклейка заміни зубчастого ременя (11 31 1 739 073) - 1 шт. Всі заводські наклейки я буду клеїти вже після завершення зборки. А поки що приклею наклейку, що була в комплекті з ременем.

Прикручуємо ролик до блока шпилькою, але не затягуємо. Вставляємо штифт з пружиною, та максимально стискаємо її. В такому положенні фіксуємо ролик болтом.
20240608-183541.jpg


При установці зубчатого ременя дуже важливо правильно виставити шестерні колінчастого та розподільчого валів по заводських мітках!
Нижня мітка - риска на фланці колінчастого валу повинна співпадати з вирізом на нижній кришці.
20240608-183610.jpg


Верхня мітка - стрілка на шестерні розподільчого валу повинна співпадати з рискою на головці блоку циліндрів.
20240608-184102.jpg


Виставляємо обидві мітки і в такому положенні надіваємо ремінь на шестерні. Потім відпускаємо болт ролика, щоб він натягував ремінь. Робимо два повних оберти колінчастого валу, і перевіряємо, чи не збились мітки.
20240608-185109.jpg


20240608-185115.jpg


20240608-185141.jpg


Якщо мітки на місці, затягуємо болт та шпильку ролика. Ремінь встановлено. Поршні з клапанами не зустрічаються! :)
20240608-185833.jpg


Наклейка Continental чудово підходить по розміру для цієї площадки. Потім запишу в неї дату виїзду ;)
20240608-185912.jpg


Далі встановлюємо кришки ременя.
Корпус блока ГРМ нижній
07.png


20240608-191324.jpg


Цю кришку я не знімав, просто почистив та пофарбував.
Деталь №1 - кришка (11 14 1 272 390)
Деталь №2 - центруюча втулка D=10,5MM (11 12 1 726 238) - 2 шт. Купив ці втулки, але вони не пригодились.
Деталь №3 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 2 шт.
Деталь №4 - болт M8X22 (07 11 9 913 652) - 2 шт.
Деталі №5...№9 - сальники та прокладки мінялись при ремонті двигуна.

Блок циліндрів / додаткові елементи
03.png

Сальник та прокладка задньої кришки мінялись при ремонті двигуна.

Корпус блока ГРМ верхній
08.png


20240609-120914.jpg


Деталь №1 - щиток верхня частина (11 14 1 714 863) - 1 шт. Буває декількох видів, в залежності від року випуску. Але має однаковий номер. Відрізняється наявністю кріплення для пластикового щитка проводки та кріплення для металевої трубки системи охолодження.
Деталь №2 - щиток нижня частина (11 14 1 271 862) - 1 шт. Буває декількох видів, в залежності від року випуску. Відрізняється наявністю кріплення для датчика положення колінчастого валу. В моєму випадку він більш ранній, тому кріплення для датчика на ньому не використовується.
Деталь №3 - болт M6X22 (07 11 9 904 505) - 1 шт.
Деталь №4 - пружна шайба B6 (07 11 9 932 099) - 2 шт.
Деталь №5 - болт M6X55 - 1 шт. Тут в EKT якась помилка. №5 не вказано, а замість нього вказано №6 (07 11 9 912 351) M6X60. Не знаю чому, але у мене він виявився довгим і до кінця не закручувався. Тому я вкоротив його до 55мм.
Деталь №6 - болт M8X25 (07 11 9 913 653) - 3 шт.
Деталь №7 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 2 шт.
Деталь №8 - гумова прокладка (11 14 1 269 557) - 1шт. Гумовий захисний щиток.
Деталь №9 - не використовується.
Деталь №10 - гачок (11 14 1 706 959) - 1 шт.
20240609-120932.jpg

Деталь №11 - датчик положення колінчастого валу (12 52 1 279 695) - 1шт. Про нього потім напишу окремо у відповідному розділі.
Деталь №12 - кронштейн (11 14 1 713 173) - 1 шт. Кронштейн датчика положення колінчастого валу.
Деталь №13 - не використовується.
Деталь №14 - кронштейн (11 14 1 716 134) - 2 шт. Кронштейн пластикового щитка для проводки датчика.
20240609-120945.jpg

Деталь №15 - щиток (11 14 1 716 133) - 1 шт. Щиток для проводки датчика.
Деталь №17 - центруюча втулка D=10,5MM (11 12 1 726 238) - 1 шт.
Деталь №18 - центруюча втулка D=8,5X13MM (11 12 1 726 244) - 1 шт.

Втулки №17 у мене чомусь не було, - через неї кріпиться гачок за який піднімається мотор, тому для безпеки, звісно, що там повинні стояти ці втулки. Встановив.
20240609-121216.jpg


Тепер гачок буде надійніше триматись на втулках.
20240609-121252.jpg


Прикручуємо спочатку нижню кришку, потім верхню. До речі, в ETK не вказана гайка M8, що фіксує обидві кришки. Затягувати її не треба - пізніше там ще буде кріпитись нятяжна планка генератора.
20240609-133745.jpg


Вставляємо у верхню кришку пластикові кронштейни щитка, та защьолкуємо в них щиток, проклавши під ним провід датчика. Датчик встановлюється на кронштейн, що прикручений до блока двигуна.
20240609-133759.jpg


На провід датчика, щоб він не пошкодився шківом, надівається ще захисна пластикова спіраль, але про неї напишу у відповідному розділі.
20240609-133818.jpg


На задню частину кришки надівається захисний гумовий щиток. На щитку затискається провід датчика.
20240609-133942.jpg


20240609-133948.jpg


Всі захисні кришки ГРМ встановлено.
20240609-133959.jpg


Далі, адаптер масляного фільтра.
 
Збірка_136. ЕТК_11_Двигун. Змащувальна система масляний фільтр. Масловимірювальний щуп

Автомобілі BMW E30 з двигуном M20B25 штатно комплектувались масляним радіатором. Для установки його шлангів на блок двигуна встановлюється спеціальний адаптер масляного фільтра із вбудованим термостатом.

Змащувальна система масляний фільтр
22.png


20240609-140724.jpg


Деталь №1 - масляний фільтр (11 42 1 707 779). Я завжди використовую фільтр Mann-Filter (W71915).
Деталь №2 - кільце круглого перерізу 65X3 (11 42 1 265 670) - 1 шт. Гумове кільце.
Деталь №3 - адаптер масляного фільтра PUROLATOR (11 42 1 711 070). Йде в комплекті із вбудованим термостатом та пружиною.
20240609-140759.jpg

Деталь №4 - кільце круглого перерізу 20,0X3 (11 42 1 714 764) - 1 шт. Гумове кільце, що встановлюється на болт (№6). Але воно там не круглого перерізу, а плоске , і в рівень з поверхнею болта. При цьому болт заходить досить щільно. А з круглим кільцем він може взагалі не влізти... Тому я хоч і купив таке аналогічне кільце, вирішив залишити старе оригінальне. Якщо хтось його міняв, напишіть яке воно в оригіналі.
Деталь №5 - ущільнююче кільце A27X32-AL (07 11 9 963 441) - 1 шт. Алюміній.
Деталь №5 - ущільнююче кільце A24X29-AL ( 07 11 9 963 384) - 1 шт. Алюміній. Не зрозуміло для чого це кільце. Воно по розміру нікуди не підходить і його там не було встановлено. Можливо, це чергова помилка в ETK. Якщо хтось знає точно, напишіть будь-ласка.
Деталь №6 - пустотілий болт PUROLATOR (11 42 1 711 071) - 1 шт.
20240609-140734.jpg

Деталь №7 - комплект прокладок (11 42 9 059 338) - 1 шт. Комплект складається із гумового ущільнюючого кільця 24,5x3 мм, алюмінієвої пробки, та металевого стопорного кільця. Не розумію чому не можливо замовити окремо оригінальне гумове кільце, а тільки разом з пробкою та стопорним кільцем? Навіщо міняти пробку? Тому купив окремо аналогічне гумове кільце 24х3 мм, хоча й старе було нормальне.
20240609-140751.jpg


Збірка проста - вставляємо термостат та пружину в адаптер.
20240609-143748.jpg


Надіваємо гумове кільце на пробку, вставляємо пробку, стискаємо нею пружину і ставимо в паз стопорне кільце. Потім надіваємо алюмінієве ущільнююче кільце на болт і вставляємо його в адаптер. Вставляємо в паз адаптера велике гумове кільце. Адаптер зібраний.
20240609-145313.jpg


Прикручуємо болтом адаптер до блоку двигуна на місце масляного фільтра в такому положенні. До адаптера прикручуємо масляний фільтр.
20240609-150334.jpg


Після установки мотора, до адаптера прикручуємо шланги вже встановленого масляного радіатора.

В ETK є ще один вид масляного фільтра:
Екологічний масляний фільтр
23.png


Я його ніколи не зустрічав на E30. Якщо у когось є такий фільтр, буду вдячний за фото. Цікаво як він виглядає. Мабуть, щось схоже на фільтр на двигунах M50...

Інші розділи по змащувальній системі я пропускаю, так як вони стосуються "внутрощів" двигуна.
20.png


21.png


Як я вже казав, при його ремонті там все, що було необхідно вже було замінено.

Наступний розділ ETK
Масловимірювальний щуп
04.png


20240609-134032.jpg


Деталь №1 - масловимірювальний щуп L=533,5MM (11 43 1 718 863).
Деталь №2 - направляюча труба (11 11 1 705 786).
Деталь №3 - кронштейн (11 43 1 720 566).
Деталь №4 - болт M6X12 (07 11 9 905 524) - 1шт.
Деталь №5 - хомут (11 43 1 258 342).
Деталь №6 - гайка M6 (07 11 9 905 543) - 2 шт.
20240609-134038.jpg


Важливо використовувати щуп відповідний до мотора, оскільки вони мають різну довжину та мітки рівня мастила.
Трубка щільно вставлена в блок двигуна. Зверху на трубку надівається хомут, до якого болтом з гайкою прикручений кронштейн. Кронштейн фіксується гайкою з шайбою до шпильки на впускному колекторі. Оскільки колектор поки що не встановлений, то й кронштейн на трубку я не встановлював. Поки що просто приміряв його приблизно в такому положенні.
20240609-134430.jpg


Далі про деталі блоку двигуна.
 
Все як я люблю)) багато нових прокладочек шайбочек болтиків)
 
Збірка_137. ЕТК_11_Двигун. Блок картер двигуна

Блок картер двигуна
02.png


Знову ж таки, я блок двигуна повністю не розбирав, тому на фото тільки ті деталі, які знімалися.
20240610-180443.jpg


Деталь №1 - блок циліндрів з поршнями (11 11 1278 921). В ETK такого номера чомусь нема... дивно..
20240501-151857.jpg

Деталь №2 - болт M10X75 (11 11 1 735 525). Не знімалось.
Деталь №3 - датчик тиску мастила (12 61 1 710 509). У мене був встановлений датчик під роз'єм рестайлінгової проводки, так його і залишив.
Деталь №4 - пробка D=12,0MM (11 11 1 268 539)- 2 шт. Не знімалось.
Деталь №5 - різьбовий штуцер (11 11 2 140 435). На моєму блоці місце для його установки, як і сам штуцер, відсутній. Можливо це залежить від року випуску...
Деталь №6 - центруюча втулка D=12,5MM (11 11 1 280 594) - 2 шт. Не знімалось.
Деталь №7 - різьбова пробка AM14X1,5 (07 11 9 919 228) - 1 шт. Пробка для зливу антифризу з блока двигуна.
Деталь №8 - ущільнююче кільце A14X18-AL (07 11 9 963 200) - 1 шт. Алюміній.
Деталь №9 - кільце круглого перерізу (11 15 1 714 390) - 2 шт.
Деталь №10 - прокладочна шайба (11 15 1 280 937) - 1 шт.
Деталь №11 - трубка (11 15 1 280 938) - 1 шт.
Деталь №12 - пружина (11 15 1 265 346) - 1 шт.
20240610-180553.jpg

Деталь №13 - різьбова пробка AM12X1,5 (07 11 9 919 225) - не використовується.
Деталь №14 - ущільнююче кільце A12X15,5 AL (07 11 9 963 130) - 2 шт. Алюміній.
Деталь №15 - кільце круглого перерізу 79X2,5 (11 11 1 285 403) - 1 шт. Не знімалось.
Деталь №16 - кришка (11 11 1 285 395) - 1 шт. Не знімалось.
Деталь №17 - захисний щиток (11 14 1 280 826) - 1 шт.
Деталь №18 - кришка (11 11 1 714 712) - 11 шт. Не знімалось.
Деталь №19 - центруюча втулка D=14,5MM (11 11 1 743 118) - 2 шт. Однієї не вистачало, встановив.
Деталі №20...№22 - Не знімалось.
Деталь №23 - підшипник 11,4X16 (11 11 1 265 412) - 1 шт.
Деталь №24 - ущільнююче кільце 42х3 (12 11 1 363 190) - 1 шт.
Деталь №25 - кришка підшипника (11 41 1 276 333) - 1 шт.
Деталь №26 - кронштейн (12 12 1 364 199) - 1 шт.
Деталь №27 - болт M8X28 (07 11 9 913 659) - 1 шт.
Деталь №28 - різьбовий штуцер M12 (11 12 1 740 3960 - 1 шт.
20240610-180503.jpg

Деталь №29 - гумова прокладка 305MM (11 14 1 287 846) - 1 шт.
Деталь №30 - вкладиш жорсткості (11 14 1 286 342) - 1 шт.
Деталь №31 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 4 шт.
Деталь №32 - болт M8X65 (07 11 9 912 535) - 2 шт.
Деталь №33 - болт M8X45 (07 11 9 902 955) - 1 шт.
Деталь №33 - болт M8X80 (07 11 9 912 558) - 1 шт.
20240610-180611.jpg

Деталь №34 - болт Torx M8X80 (23 00 1 434 509) - 4 шт. Болти кріплення МКПП.
Деталь №35, №36 - не використовуються.
Деталь №37 - кришка (11 11 1 718 873). В моєму випадку не використовується - на її місці встановлена трубка масляного щупа.
Деталь №38 - комплект прокладок. Не знімалось.

Кришка підшипника (№25) просто витягується вгору, за допомогою викрутки чи плоскої лопатки. Вона у мене була зі старим кільцем на герметику. Я купив кільце 42х3 мм, але мабуть потрібно брати трохи менше, десь 41х3, чи може навіть 40х3, щоб щільніше сідало на кришку. Надіваємо кільце на кришку з підшипником.
20240610-180730.jpg


Вставляємо кришку та щільно забиваємо її в блок двигуна до упору. Зверху фіксуємо її кронштейном з болтом.
20240610-190409.jpg


Ставимо трубку (№11) з шайбою, пружиною та гумовими кільцями. Пружину я поки що не ставив, тому, що вона притискається впускним колектором.
Закручуємо штуцер (№28) з алюмінієвим кільцем (№14).
Встановлюємо щиток (№17) на втулки (№19).
Прикручуємо болтами (№32, №33) вкладиш жорсткості через гумову прокладку (№29).
20240610-184258.jpg

20240610-190426.jpg


20240610-190436.jpg


Закручуємо через алюмінієве кільце (№8) різьбову пробку (№7) для зливу антифризу з блоку двигуна.
Закручуємо через алюмінієве кільце (№14) датчик тиску мастила (№3).
20240610-190458.jpg


По блоку на цьому все.
Всі інші розділи по поршневій системі я пропускаю, так як там все необхідне було замінено раніше.
14.png


13.png


15.png


16.png


17.png


20240513-162148.jpg


Далі мабуть трохи про навісне обладнання...
 
Back
Top