[ E30/31 ] BMW E30 Тень Интеллигенции [Київ]

не знаю як з картинками, звідки там шмідман, хз. я маю нову оригінал трубку і вона чорна
То на картинці шмідмана вона ж як раз чорна, а нижня картинка з цинком підписана " оригінальна бмв трубка" )
Ну і ось фото, походу з буклетів тих часів.
Щуп теж чорний частіше, як і кронштейн на місці трамбльора. Мабуть від року випуску залежить, мож спочатку ці деталі цинкували, а потім почали фарбувать...
 

Attachments

  • Screenshot_20240527_064403_Google.jpg
    Screenshot_20240527_064403_Google.jpg
    270.4 KB · Views: 6
Last edited:
Давненько нічого не писав, - не було часу, але збірка мотора потроху просувається.
Приїхали всі "розхідники", всі деталі пофарбовані, кріплення оцинковані. То ж процес йде, хоч і доволі повільно. Ще й через сраних рашистів в гаражі світла більше часу нема, ніж є - це також суттєво затримує.
20240516-204459.jpg


20240606-180035.jpg


20240606-180052.jpg


20240606-180100.jpg


20240606-180105.jpg


20240606-180112.jpg


20240606-180119.jpg


P.S.
За цей час моя машина знову потрапила на вибори машини дня на топ драйві і вже втретє їх виграла - приємно! Дякую всім, кому цікаво читати мою писанину! ;)
Screenshot_20240517_071949_Chrome.jpg

Screenshot_20240517_072033_Chrome.jpg

В "другому турі" на виборах машини тижня результати поки що не дуже... )) Та й таке... )
Screenshot_20240527_063705_Chrome.jpg
 
Збірка_134. ЕТК_11_Двигун. Водяна помпа системи охолодження. Корпус термостата

Отже, зборку починаємо з водяної помпи.
Водяна помпа системи охолодження
25.png


20240607-184510.jpg


На моїй E30 вся система охолодження була встановлена з E34. Як на мене, то радіатор із вбудованим розширювальним бачком виглядає під капотом більш естетично, ніж окремий виносний бачок з його додатковими шлангами. Ранній бачок E30, взагалі, виглядає якось архаїчно, а пізній бачок мені нема куди встановлювати, бо на кузові відсутній кронштейн для його кріплення. Та й там буде стояти інший бачок, але про це напишу в свою чергу. Отже, я залишаю все, як було. Але є один нюанс - помпа була встановлена від до рестайлінгової E30 (11 51 9 071 561), тому на ній було відсутнє кріплення для металевої трубки системи охолодження. Тому помпу я купив нову, - вже для рестайлінгу E30 (11 51 9 070 758), щоб було все, як потрібно.

Деталь №1 - водяна помпа (11 51 9 070 758). Я купив аналог від виробника INA 538016310. В комплекті була паперова прокладка.
20240607-184546.jpg


Деталь №6 - ущільнююча прокладка (11 51 1 722 677). Паперова прокладка мені чомусь не дуже сподобалась, тому купив більш якісну прокладку ELRING 774634
Деталь №10 - болт M8X20 (07 11 9 903 039) - 3 шт.
Деталь №11 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 3 шт.
Всі інші окремі деталі помпи вже не доступні.

Для порівняння: ліворуч - помпа до рестайлінгу, праворуч - після рестайлінгу.
20240607-184853.jpg


20240607-184936.jpg


Відмінність тільки у наявності відводу для розширювального бачка, який у мене раніше був заглушений. Тепер замість нього буде "ухо" для кріплення металевої трубки системи охолодження.
Протираємо поверхню блока, та прикручуємо помпу через прокладку трьома болтами.
20240607-185306.jpg


Помпа встановлена.
20240607-190403.jpg


Далі встановлюємо корпус термостат з датчиками температури.
Корпус термостата системи охолодження
27.png


20240607-191914.jpg


Деталь №1 - корпус термостата (11 53 1 730 470). Я колись вже писав, що існує декілька видів корпусів термостата, що відрізняються кількістю отворів для датчиків, але по ETK вони всі мають однаковий номер. Дивно. Я замінив корпус, в ньому є ще два додаткових отвори, що закриваються різьбовими пробками.
Деталь №2 - гайка M8 (11 61 1 713 432) - 2 шт.
Деталь №3 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 2 шт.
Деталь №4 - ущільнююча прокладка (11 53 1 722 692) - 1 шт. Ціна оригінальної прокладки, як на мене, то завелика, а аналогів я не знайшов, тому вирізав її сам.
20240607-193232.jpg


Деталь №5 - термостат 80CEL (11 53 1 710 953)
Деталь №6 - кільце круглого перерізу 60X3,5 (11 53 1 265 084) - 1 шт.
Деталь №7 - кришка (11 53 1 265 059)
Деталь №8 - гвинт для видалення повітря (11 53 1 275 881) - 1 шт.
Деталь №9 - болт M6X25 (07 11 9 913 589) - 3 шт.
Деталь №10 - пружна шайба B6 (07 11 9 932 099) - 3 шт.
20240607-191923.jpg


Деталь №11 - ущільнююче кільце A14X18-AL (07 11 9 963 200) - 3 шт. Алюміній 14мм.
Деталь №12 - датчик температури 1-POL (12 62 1 710 512) - 1 шт.
Деталь №13 - датчик температури 2-POL M12X1,5 (13 62 1 709 966) - 1 шт.
Деталь №14 - ущільнююче кільце A12X15,5 AL (07 11 9 963 130) - 1 шт. Алюміній 12мм.
Деталь №15, №16 - не використовуються. Замість них встановлені різьбові пробки 14мм.
20240607-191959.jpg


Закручуємо датчики та пробки, встановлюємо термостат та гумове кільце, і збираємо корпус термостата.
20240607-193256.jpg


20240607-193316.jpg


Встановлюємо корпус термостата на двигун через прокладку. Про всяк випадок я змастив прокладку герметиком. І тут знову через клятих москалів, вимкнули світло!... Прикручував в темряві.
20240607-200119.jpg


Термостат встановлено.
20240608-145912.jpg


20240608-145926.jpg


Далі ремінь ГРМ та мітки.
 
Збірка_135. ЕТК_11_Двигун. Зубчастий ремінь ГРМ. Корпус блока ГРМ

Зубчастий ремінь ГРМ
19.png


20240608-145510.jpg


Як я й казав раніше, мотор розбиратися не буде, так як недавно вже був відремонтований, тому зараз тільки заміна ременя та ролика. Та й то, - більше для профілактики та краси.
Деталь №1 - зубчастий ремінь Z=127 (11 31 1 713 361). Буває двох видів - на 127 та на 128 зубців. В моєму випадку це ремінь Continental CT520 на 127 зубців.
20240608-145827.jpg

Деталі №2...№15 - шестерні газорозподільного механізму. Їх я просто почистив та пофарбував, не знімаючи.
Деталь №16 - натяжний ролик (11 31 1 711 154). Буває двох видів - для ременя на 127 та на 128 зубців. В моєму випадку це ролик INA 531000110 для ременя на 127 зубців.
20240608-145630.jpg

Важливо, щоб ролик відповідав ременю по кількості зубців! Кількість зубців вказана на ньому.
20240608-145553.jpg

Деталь №17 - гвинт (11 31 1 272 433) - 1 шт. Шпилька для кріплення ролика.
Деталь №18 - пружина (11 31 1 267 746) - 1 шт. Механізм натягування ременя.
Деталь №19 - штифт (11 31 1 280 960) - 1 шт. Механізм натягування ременя.
Деталь №20 - болт M8X20 (07 11 9 915 093) - 1 шт. Механізм натягування ременя.
Деталь №21 - наклейка заміни зубчастого ременя (11 31 1 739 073) - 1 шт. Всі заводські наклейки я буду клеїти вже після завершення зборки. А поки що приклею наклейку, що була в комплекті з ременем.

Прикручуємо ролик до блока шпилькою, але не затягуємо. Вставляємо штифт з пружиною, та максимально стискаємо її. В такому положенні фіксуємо ролик болтом.
20240608-183541.jpg


При установці зубчатого ременя дуже важливо правильно виставити шестерні колінчастого та розподільчого валів по заводських мітках!
Нижня мітка - риска на фланці колінчастого валу повинна співпадати з вирізом на нижній кришці.
20240608-183610.jpg


Верхня мітка - стрілка на шестерні розподільчого валу повинна співпадати з рискою на головці блоку циліндрів.
20240608-184102.jpg


Виставляємо обидві мітки і в такому положенні надіваємо ремінь на шестерні. Потім відпускаємо болт ролика, щоб він натягував ремінь. Робимо два повних оберти колінчастого валу, і перевіряємо, чи не збились мітки.
20240608-185109.jpg


20240608-185115.jpg


20240608-185141.jpg


Якщо мітки на місці, затягуємо болт та шпильку ролика. Ремінь встановлено. Поршні з клапанами не зустрічаються! :)
20240608-185833.jpg


Наклейка Continental чудово підходить по розміру для цієї площадки. Потім запишу в неї дату виїзду ;)
20240608-185912.jpg


Далі встановлюємо кришки ременя.
Корпус блока ГРМ нижній
07.png


20240608-191324.jpg


Цю кришку я не знімав, просто почистив та пофарбував.
Деталь №1 - кришка (11 14 1 272 390)
Деталь №2 - центруюча втулка D=10,5MM (11 12 1 726 238) - 2 шт. Купив ці втулки, але вони не пригодились.
Деталь №3 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 2 шт.
Деталь №4 - болт M8X22 (07 11 9 913 652) - 2 шт.
Деталі №5...№9 - сальники та прокладки мінялись при ремонті двигуна.

Блок циліндрів / додаткові елементи
03.png

Сальник та прокладка задньої кришки мінялись при ремонті двигуна.

Корпус блока ГРМ верхній
08.png


20240609-120914.jpg


Деталь №1 - щиток верхня частина (11 14 1 714 863) - 1 шт. Буває декількох видів, в залежності від року випуску. Але має однаковий номер. Відрізняється наявністю кріплення для пластикового щитка проводки та кріплення для металевої трубки системи охолодження.
Деталь №2 - щиток нижня частина (11 14 1 271 862) - 1 шт. Буває декількох видів, в залежності від року випуску. Відрізняється наявністю кріплення для датчика положення колінчастого валу. В моєму випадку він більш ранній, тому кріплення для датчика на ньому не використовується.
Деталь №3 - болт M6X22 (07 11 9 904 505) - 1 шт.
Деталь №4 - пружна шайба B6 (07 11 9 932 099) - 2 шт.
Деталь №5 - болт M6X55 - 1 шт. Тут в EKT якась помилка. №5 не вказано, а замість нього вказано №6 (07 11 9 912 351) M6X60. Не знаю чому, але у мене він виявився довгим і до кінця не закручувався. Тому я вкоротив його до 55мм.
Деталь №6 - болт M8X25 (07 11 9 913 653) - 3 шт.
Деталь №7 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 2 шт.
Деталь №8 - гумова прокладка (11 14 1 269 557) - 1шт. Гумовий захисний щиток.
Деталь №9 - не використовується.
Деталь №10 - гачок (11 14 1 706 959) - 1 шт.
20240609-120932.jpg

Деталь №11 - датчик положення колінчастого валу (12 52 1 279 695) - 1шт. Про нього потім напишу окремо у відповідному розділі.
Деталь №12 - кронштейн (11 14 1 713 173) - 1 шт. Кронштейн датчика положення колінчастого валу.
Деталь №13 - не використовується.
Деталь №14 - кронштейн (11 14 1 716 134) - 2 шт. Кронштейн пластикового щитка для проводки датчика.
20240609-120945.jpg

Деталь №15 - щиток (11 14 1 716 133) - 1 шт. Щиток для проводки датчика.
Деталь №17 - центруюча втулка D=10,5MM (11 12 1 726 238) - 1 шт.
Деталь №18 - центруюча втулка D=8,5X13MM (11 12 1 726 244) - 1 шт.

Втулки №17 у мене чомусь не було, - через неї кріпиться гачок за який піднімається мотор, тому для безпеки, звісно, що там повинні стояти ці втулки. Встановив.
20240609-121216.jpg


Тепер гачок буде надійніше триматись на втулках.
20240609-121252.jpg


Прикручуємо спочатку нижню кришку, потім верхню. До речі, в ETK не вказана гайка M8, що фіксує обидві кришки. Затягувати її не треба - пізніше там ще буде кріпитись нятяжна планка генератора.
20240609-133745.jpg


Вставляємо у верхню кришку пластикові кронштейни щитка, та защьолкуємо в них щиток, проклавши під ним провід датчика. Датчик встановлюється на кронштейн, що прикручений до блока двигуна.
20240609-133759.jpg


На провід датчика, щоб він не пошкодився шківом, надівається ще захисна пластикова спіраль, але про неї напишу у відповідному розділі.
20240609-133818.jpg


На задню частину кришки надівається захисний гумовий щиток. На щитку затискається провід датчика.
20240609-133942.jpg


20240609-133948.jpg


Всі захисні кришки ГРМ встановлено.
20240609-133959.jpg


Далі, адаптер масляного фільтра.
 
Back
Top