[ E30/31 ] BMW E30 Тень Интеллигенции [Київ]

  • Автор теми Автор теми The_Glory
  • Дата створення Дата створення
Збірка_119. ЕТК_61_Загальне електрообладнання автомобіля. Джут проводів (ч.5)

Отже, проводка всіх наявних у мене на даний час електроопцій в салоні встановлена. Залишилось встановити тільки проводку торпеди.

Джут проводів (ч.5)
01.png


20231128-212610.jpg


Деталь №2 - джут проводів панелі приладів (61 11 1 380 476)

1 - роз'єм C103, для підключення джгута до основної проводки. Розпіновка:
BMW-E30-C103-I.jpg

2 - роз'єм лівого повторювача вказівника повороту в крилі
20231128-212800.jpg

3 - роз'єм перемикача світла
20230208-140655.jpg

20230208-140645.jpg

4 - роз'єм кнопок передніх та задніх протитуманних фар
5 - роз'єм лампи підсвітки
20231128-212702.jpg

6 - роз'єм електронного або стрілочного годинника
7 - роз'єм кнопки вмикача підсвітки ящика для дрібниць
8 - роз'єм плафону підсвітки ящика для дрібниць
9 - роз'єм для зарядки акумуляторного ліхтарика
20231128-212715.jpg

10 - роз'єм правого повторювача вказівника повороту в крилі
11 - роз'єм до ЕБУ Motronic (сигнал на тахометр та економетр)
20231128-212755.jpg

12 - роз'єм кнопки обігріву заднього скла (доданий додатковий провід для підсвітки кнопки, за аналогією машин для США, та синій роз'єм для підсвітки додаткової кнопки)
13 - роз'єм кнопки сигналу аварійної зупинки
20231128-212743.jpg


Я зробив таке "кастомне" кріплення для роз'єму C103 , але тримається він там не дуже добре.
20230602-123015.jpg


Підключаємо до нього джгут, та розкладаємо його роз'єми.
20231128-213419.jpg


Перед укладкою та фіксацією всіх джгутів, я згадав, що в роз'ємі додаткового обладнання C302 у мене залишився всього один пустий пін G. І я подумав - а чому б не підключити до нього "олдскульний" антирадар, що дуже давно валявся у мене в гаражі? :)
20240319-205747.jpg


Толку від нього зараз не багато, але ж "прикольна" штука з тих часів, :) Та й на торпеді залишився "слід" від його кріплення, що тепер ним закриється ;). Отож, зробив проводку на пін G і підключив. :) Там ще й відповідний пін був - залишив його про всяк випадок ;)
20240319-205732.jpg


Тепер у мене C302 повністю задіяний - FULL! ;)
20240320-122114.jpg


Після установки іммобілайзера, був задіяний і останній отвір для проводки в гумовій вставці моторного щита - теж FULL! ;)
20240324-204114.jpg


Ну і ось така "гирлянда" із кінцевиків водійських дверей для всіх додаткових опцій - теж FULL! ;)
20240320-113725.jpg


Нарешті, в салоні прокладена ВСЯ проводка, тепер потрібно її тільки акуратно укласти та закріпити під торпедою. Встановлено ЕБУ бортового комп'ютера та сигналізації.
20240320-144944.jpg


Частина джгутів закріплена спеціальними хомутами на кронштейні рульової колонки. Інші будуть закріплені до торпеди.
20240320-145035.jpg


Далі про установку торпеди та паралельно про фіксацію проводки під нею.
 
Останнє редагування:
Такими темпами на осінь максимум , буде перший запуск😉
 
Збірка_120. ЕТК_61_Загальне електрообладнання автомобіля. Перемикач на рульовій колонці.

Проводка укладена, тепер коротко напишу про перемикачі та кнопки.
Спочатку про перемикачі на рульовій колонці. В базовій комплектації їх два. Ліворуч, - перемикач покажчиків повороту та фар. Праворуч, - перемикач склоочисника. Для кожного з них передбачена додаткова опція у вигляді кнопки на торці перемикача. Ліворуч, - це кнопка для перемикання показників бортового комп'ютера. Праворуч, - це кнопка для вмикання інтенсивної очистки лобового скла.
Додатковою опцією є третій перемикач, що встановлюється нижче праворуч - перемикач круїз-контролю. Про це я вже писав у відповідному розділі, тому тут напишу лише про сам перемикач.
При наявності подушки безпеки всі перемикачі на рульові колонці мають трохи іншу конструкцію їх важелів.

Перемикач на рульовій колонці
16.png


20230705-164514.jpg


Деталь №1 - перемикач склоочисника з системою інтенсивної очистки лобового скла (61 31 1 372 583)
Деталь №2 - перемикач покажчиків повороту та фар, та бортового комп'ютеру (61 31 1 375 186)
Деталь №3 - гвинт M5X12 (07 11 9 906 816) - 4 шт.
20230705-164624.jpg

Деталь №4 - вимикач протитуманних фар та задніх протитуманних ліхтарів (61 31 1 368 895). В базовій комплектації ця кнопка "одинарна" (№5), - тільки для задніх протитуманних ліхтарів. При наявності додаткової опції передніх протитуманних фар, встановлюється "подвійна" кнопка (№4).
20230705-164549.jpg

Деталь №6 - вимикач освітлення (61 31 1 376 001). Вимикачі до рестайлінгу та після рестайлінгу мають різні роз'єми. Для скандинавських країн були інші вимикачі, з режимом "денних ходових вогнів". Також там було встановлене додаткове реле K9, що автоматично вимикає дальнє світло при ввімкненні протитуманних фар. Про це я вже писав раніше в розділі про реле.
Деталь №7 - кнопка (61 31 1 369 277). Ручка вимикача.
Деталь №8 - накладка вимикача (62 11 1 370 655). В моєму випадку ця накладка має ще опційну оригінальну накладку з дерева. Про цю опцію напишу окремо.
20230705-164608.jpg

Деталь №9 - вимикач підсвітки ящика для дрібниць. (61 31 1 386 316).

"Топовий" комплект перемикачів:
20230301-104435.jpg


Роз'єми перемикача покажчиків повороту та фар, та бортового комп'ютеру:
1 - роз'єм для підключення до основної проводки
2 - роз'єм для підключення до проводки бортового комп'ютеру
3 - роз'єм звукового сигналу
4 - роз'єм реле покажчика поворотів
5 - клема "маси"
У мене перемикач для ринку США, тому в ньому відсутній роз'єм "стояночних" габаритних вогнів. Нажаль, ця опція була не доступна в США, хоча доволі корисна. В ній перемикач має додаткові "крайні" положення після вмикання покажчика повороту, в яких вмикається тільки одна передня, та одна задня лампа габаритних вогнів, з відповідного боку машини. Підсвітка номера та підсвітка в салоні при цьому не вмикається. Це суттєво зберігає заряд акумулятора при тривалій стоянці на узбіччі дороги. Якщо знайду, то обов'язково заміню цей перемикач на "європейський".

Роз'єми перемикача склоочисника з системою інтенсивної очистки лобового скла:
6 - роз'єм для підключення до основної проводки
7 - клема "маси"
В порівнянні з базовим, цей перемикач має два додаткових проводи, що йдуть на контакти TS та PS реле склоочисника K10.

Роз'єми перемикача круїз-контролю:
8 - роз'єм для підключення до проводки круїз-контролю

Перемикачі прикручуються до рульової колонки. Там же прикручуються і їх клеми "маси". Підключаємо всі роз'єми.
20230711-221226.jpg


Роз'єми всіх перемикачів фіксуються один з одним, та защьолкуються на роз'єм замка запалювання , що закріплений на рульовій колонці. Реле покажчика поворотів також фіксується на рульовій колонці.
20230711-221243.jpg


До речі, на фото видно не задіяний білий роз'єм "стояночних" габаритних вогнів. Потрібно буде його таки задіяти.
Тепер можна встановити пластиковий кожух рульової колонки. Про нього я вже писав у відповідному розділі.
20240310-194524.jpg


Не всі піктограми на перемикачах добре збереглися, тому пізніше спробую якось їх відновити - гравіруванням, або наклейками... побачимо.

Ледь не забув - встановлюємо в кожух декоративне кільце замка запалювання.
20240310-191933.jpg


Дрібниця, а вигляд з ним значно кращий! ;)
20240310-194614.jpg


Далі про кнопки.
 
Збірка_121. ЕТК_61_Загальне електрообладнання автомобіля. Вимикач

Готуємо всі кнопки до установки.

Вимикач
17.png


20230705-191025.jpg


Деталь №1 - вимикач аварійної сигналізації (61 31 1 367 340). Кнопка в базовій комплектації, має підсвітку. При активації починає світитись більш яскраво.
Деталь №2 - вимикач обігріву заднього скла (61 31 1 376 036). Кнопка в базовій комплектації. Більш ранні кнопки зеленого кольору, пізні жовтого. Підсвітки не мають. При активації починає світитись.
20230705-191053.jpg

Деталь №3 - вимикач кондиціонера (61 31 1 372 051). Опційна кнопка. Кнопка кондиціонеру синього кольору, кнопка рециркуляції жовтого кольору. Підсвітки не мають. При активації починає світитись.
Деталь №4 - вимикач кондиціонера. Для E30 не використовується. Кнопка кондиціонеру синього кольору. Підсвітки не має. При активації починає світитись.
Деталь №5 - вимикач вентилятора (61 31 1 381 201). Перемикач режимів швидкості вентилятора обігрівача. Більш ранні мають три швидкості, пізні чотири.
Деталь №6 - кріплення вимикача вентилятора (64 11 8 362 900)
Піктограми на кнопці потрібно буде відновити.
20230705-191113.jpg

Деталь №7 - автоматичний запобіжник (61 31 1 370 724). Після рестайлінгу має іншу форму корпусу (61 31 1 369 375). Опційна кнопка. Підсвітки взагалі не має. Відключає живлення всіх електросклопідйомників вручну, або автоматично при перенавантаженні.
20230705-191104.jpg

Деталь №8 - вимикач задніх електросклопідйомників (61 31 1 385 796). Опційна кнопка. Підсвітки взагалі не має. Відключає живлення кнопок задніх електросклопідйомників, розташованих на дверях.
Деталь №9 - вимикач електросклопідйомників без підсвітки (61 31 1 367 373), або з підсвіткою (61 31 1 377 905) - 6 шт. Використовується і для електролюка - 1 шт. Опційна кнопка. Підсвітка працює постійно при увімкненому запалюванні.
20230705-191129.jpg

Ліворуч з підсвіткою, праворуч без підсвітки:
20230705-191138.jpg

На фото праворуч кнопка задньої електрошторки для E32/E34. Я не впевнений чи використовувалася саме вона для E30 - в EBA про це не сказано. Можливо, для цього використовувалася звичайна кнопка склопідйомника (№9), але мені кнопка електрошторки більше подобається.
Деталь №10 - гніздо прикурювача (61 34 1 367 690)
Деталь №11 - спіраль розжарювання (61 34 8 648 111)
Деталь №12 - вставка прикурювача (61 34 1 367 689). З підсвіткою.
Деталь №13 - лампа 12V 1,2W (63 21 7 167 000) - 1 шт. Підсвітка прикурювача та попільнички.
20230705-191205.jpg


Деталь №14, №15 - перемикач режимів АКПП з електронним управлінням. В даному випадку не використовується.

На фото є ще опційні кнопки підігріву сидінь. Про це я вже писав раніше, тому тут лише про кнопки.
20230705-191038.jpg

Більш ранні кнопки підігріву сидінь мають іншу форму та зелену підсвітку при активації. На фото зверху більш пізні кнопки, підсвітки не мають. При активації починають світитись.
Для підігріву задніх сидінь я використав кнопки E32/E34. Вони на фото знизу - схожі на вигляд, але зовсім різні конструктивно. Мають підсвітку. При активації починають світитись яскравіше.

Трохи про підготовку кнопок. Для ринку США кнопка обігріву заднього скла має підсвітку, по аналогії з кнопкою аварійної сигналізації. У мене є дві кнопки - рання зелена (праворуч) та пізня жовта (ліворуч).
20230127-125724.jpg


Я помітив, що на пізніх жовтих кнопках є ще один не задіяний контакт (1) та якийсь діод...
20230127-125820.jpg


20230127-125927.jpg


20230127-125937.jpg


Але в проводці цього контакту нема.
20230127-125952.jpg


Не довго думаючи, я додав туди провід від підсвітки! :)
20230127-185832.jpg


Але "фокус" не удався! :) Підсвітка не працює. Потім я уважно подивився схему ETM, і зрозумів, що для США там зовсім інша розпіновка та інша кнопка.
20230127-130049.jpg


Тож поки залишив, як було.

Нюанс по автоматичному запобіжнику електросклопідйомників. До рестайлінгу ця кнопка встановлювалася над магнітолою, біля кнопки аварійної сигналізації. Після рестайлінгу її перенесли в консоль торпеди, до всіх інших кнопок електросклопідйомників. На мій погляд, це більш логічно та зручно. Відповідно, ці кнопки мають різні рамки корпусів. До рестайлінгу кнопка має тонку плоску рамку (праворуч), а після рестайлінгу товсту округлу рамку (ліворуч), як і інші кнопки електросклопідйомників.
20230208-135446.jpg


І в завершенні, ще декілька слів про лампи підсвітки кнопок. Мені потрібно було замінити декілька перегорівших ламп. В кнопках електросклопідйомників вони просто вставляються в патрон, а в кнопці електроштори вони припаяні.
20231027-123716.jpg


До речі, розібрав всі кнопки електросклопідйомників, та почистив їх контакти - електросклопідйомники стали значно краще працювати.

Виявилось, що нові лампи світять значно яскравіше і мають білий колір світла. Тому я скористався досвідом свого товариша - пофарбував лампи спеціальним кольоровим лаком - "цапонлак". Він буває різних кольорів. Я купив червоний, жовтий та зелений.
20231216-201740.jpg


Отже, робив по рекомендації свого товариша - п'ять разів занурюємо лампу в жовтий лак, просушуючи кожен раз. Потім один раз занурюємо в червоний лак.
20231216-201726.jpg


Отримуємо янтарний колір, аналогічний заводській підсвітці. На фото ліворуч лампа після п'яти шарів жовтого лаку, та готовий результат після одного шару червоного лаку на кнопці праворуч.
20231216-214545.jpg


Колір світла став янтарним, але вони все-одно світять помітно яскравіше..... ну то вже таке... Покажу після установки! ;)
 
  • Like
Реакції: RAI
Збірка_122. ЕТК_51_Оснащення кузова. Ящик для дрібниць

Ну, тепер в салоні з електрикою вже наче все закінчено.
Повертаємось до розділу
Оснащення кузова

Спочатку ящик для дрібниць.
Ящик для дрібниць
29.png


20240322-142529.jpg


Деталь №1 - ящик для дрібниць ANTHRAZIT (51 16 1 884 243). Стандартно чорного кольору, але в комплектації Edition може бути сірого SILBER, або синього INDIGO кольору.
Деталь №2 - петля (51 16 1 916 022)
Деталь №3 - саморіз ST4,8X16 (07 11 9 916 945) - 3 шт. Для кріплення петлі до ящика.
Деталь №4 - закладна пластина (51 16 1 848 715) - 3 шт. Для кріплення петлі до ящика.
20240322-142542.jpg

Деталь №5 - не використовується.
Деталь №6 - опорний кронштейн (51 16 1 913 891)
Деталь №7 - підвіс для ящика (51 16 1 904 471) - 2 шт. Гнучкий ремінець-обмежувач відкривання ящика.
Деталь №8 - штифт (51 16 1 828 956) - 2 шт. Для фіксації ремінців.
20240322-142556.jpg

Деталь №9 - комплект запірного механізму (51 16 1 848 873). Базова ручка відкривання ящика. В даному випадку не використовується.
Деталь №10 - комплект запірного механізму з кодом (51 16 1 853 004). Ручка відкривання ящика під ключ. Ремкомплект замка (51 16 9 061 387). Про ремонт цього замка я писав у розділі про замки.
Деталь №11 - комплект запірного механізму з ключем (51 16 1 853 002).
Деталь №12 - верхня частина запірного механізму (51 16 1 849 472).
Деталь №13 - гвинт M5X12 (07 11 9 907 627) - 2 шт. Для кріплення ручки до ящика.
Деталь №14 - пружна шайба (07 11 9 932 0470 - 2 шт. Для кріплення ручки до ящика.
20240322-142604.jpg

Деталь №15 - гайка M6 з шайбою (07 14 7 134 319) - 3 шт. Для кріплення петлі до кузова.
Деталь №16 - кронштейн (51 16 1 913 890). Фіксатор замка.
Деталь №17 - саморіз B3,9X16MM (51 13 1 879 479) - 2 шт. Для кріплення кронштейна №16 до торпеди.
Деталь №18 - листова гайка ST6,3-1-ZN (07 12 9 925 727) - 1 шт. Для кріплення кронштейна №16 до кузова.
Деталь №19 - саморіз ST6,3X16 (07 11 9 916 966) - 1 шт. Для кріплення кронштейна №16 до кузова.
Деталь №20...23 - не використовується.

В моєму випадку присутня оригінальна дерев'яна накладка на ящик.
20240322-142625.jpg


Пізніше напишу про це окремо.
Накладка має металеву основу з різьбовими втулками. Кріпиться двома гвинтами М3.
20240322-142705.jpg


Прикручуємо ручку із замком, встановлюємо дерев'яну накладку, прикручуємо петлю. А ремінці краще зразу не встановлювати - потім довелось їх знімати знов.
20240322-143852.jpg


Ящик для дрібниць в "топовій" комплектації готовий до установки.
20240322-143938.jpg


Але ж, спочатку потрібно встановити торпеду! ;)
 
Дивна річ : я коли собі свого часу шукав бардачок на 30-ку ,то він мені став дорожче, ніж коли я вже мав 32-гу і мені попався в шикарному стані і заводській шкірі бардачок - преміум а дешевше. Хоча правду кажучи на Е30 знайти складніше було. Навіть в об'явах про продаж Е30 вони всі чомусь зломані , а то і взагалі без них🤷
 
Так і є, - цілий бардачок, а тим більше, цілий підрульовий кожух на е30 - це щось неймовірне! )
 
Збірка_123. ЕТК_51_Оснащення кузова. Облицювання панелі приладів

Нарешті, я дійшов до установки торпеди!
Облицювання панелі приладів
30.png


Деталі великі, тому всі одразу не помістилися на столі.
Спочатку сама торпеда:
20240320-151920.jpg


Деталь №1 - облицювання панелі приладів (51 45 1 941 532). На більшості машин чорного кольору. Були ексклюзивні комплектації, в яких торпеда була обтягнута натуральною шкірою. Також були варіанти сірого кольору, але зустрічаються надзвичайно рідко. На дизельних машинах торпеда має додаткову шумоізоляцію. Про її поклейку я вже писав раніше в розділі про кондиціонер.
Деталь №2 - гумовий буфер (51 45 1 917 675) - 2 шт. Гумовий буфер ящика для дрібниць. На фото вони встановлені на торпеді.
20240320-181238.jpg

Деталь №3 - скоба (51 45 1 852 827) - 1 шт. Металева кліпса кріплення торпеди по центру під лобовим склом. На деяких машинах, в більшості на турінгах, вона відсутня.
Деталь №4 - саморіз ST6,3X16 (07 11 9 916 966) - 1 шт. Кріплення торпеди під рульовою колонкою.
Деталь №5 - листова гайка ST6,3-1 (07 12 9 925 742) - 1 шт. Кріплення торпеди під рульовою колонкою.
Деталь №6 (№24) - гайкотримач M6 (51 45 1 885 649) - 4 шт. Кріплення торпеди по боках.
Деталь №7 (№23) - болт M6X12 (07 11 9 904 459) - 4 шт. Кріплення торпеди по боках.
20240320-151958.jpg


Підрульовий кожух та облицювання ящика для дрібниць:
20240322-104953.jpg


Деталь №8 - облицювання ліве нижнє ANTHRAZIT (51 45 1 917 355). На більшості машин чорного кольору. В комплектації Edition може бути сірого SILBER, або синього INDIGO кольору. Також відрізняється в залежності від комплектації машини - з регулятором нахилу фар та місцем для гонгу бортового комп'ютера. Також суттєво відрізняється для машин з подушкою безпеки. Для дизельних машин має додаткову шумоізоляцію. В моєму варіанті - з регулятором нахилу фар та місцем для гонгу бортового комп'ютера, і з додатковою "дизельною" шумоізоляцією.
Деталь №9 - облицювання праве нижнє (51 45 1 906 932). Пластиковий щиток, що закриває корпус обігрівача.
Деталь №10 (№16) - листова гайка B3,9 (51 13 1 914 097) - 1 шт. Кріплення щитка до торпеди.
Деталь №11 - саморіз ST3,9X16 (07 11 9 906 745) - 1 шт. Кріплення щитка до торпеди.
Деталь №12 - запірна кліпса (51 45 1 914 869) - 3 шт. Кріплення кожуха (№1) до торпеди. В ETK чомусь вказано три різні номери, різних кліпс, - але правильний саме цей номер. Одна кліпса взагалі не вказана - та, що фіксує кожух до рульової колонки (51 71 1 916 197) - на фото її видно.
Деталь №13 - кронштейн (51 45 1 906 532), Кріплення кожуха внизу до рульової колонки.
20240322-105012.jpg

Деталь №14 - щиток ящика для дрібниць (51 16 1 911 985). Пластиковий щиток, що закриває ЕБУ Motronic.
Деталь №15 - саморіз ST3,9X13 (07 14 7 202 502) - 2 шт. Кріплення щитка до торпеди.
Деталь №16 (№10) - листова гайка B3,9 (51 13 1 914 097) - 1 шт. Кріплення щитка до торпеди.
Деталь №17 - запірна кліпса (51 71 1 916 197) - 2 шт. Кріплення щитків.
20240322-105018.jpg

Деталь №18 - накладка облицювання панелі приладів (62 11 1 370 657). Пластикова накладка.
Деталь №19...21 - не використовується.
Деталь №22 - гайка (62 14 8 480 019) - 2 шт. Алюмінієва гайка для кріплення накладки.
Деталь №25 - плафон підсвітки ящика для дрібниць.
Деталь №26...35 - тільки для кожуха з подушкою безпеки. В даному випадку не використовуються.
Деталь №36 - я не впевнений, але можливо це аналог скоби №3.

Отже, починаємо установку з торпеди. Встановлюємо скобу №3 по центру в торпеду.
20240320-152847.jpg


Вона повинна попасти у спеціальний кронштейн під лобовим склом.
20240320-153602.jpg


Встановлюємо закладні гайки №6 по боках в кронштейни на кузові.
20240320-153521.jpg


До них торпеда кріпиться своїми боковими кронштейнами.
20240320-152925.jpg


Кронштейн для кріплення торпеди під рульовою колонкою із закладною під саморіз. Над рульовою колонкою клеїмо на торпеду смужку "антискрипу".
20240320-153048.jpg


Кріпиться до цього кронштейна на кузові.
20240320-153630.jpg


На торпеді внизу по центру є ще один кронштейн, але про нього напишу пізніше - до нього кріпиться консоль торпеди.
20240320-153014.jpg


Отже, всі воздуховоди та сопла вже встановлені в торпеду, - то ж засовуємо її на її місце, так, щоб защьолкнути кліпсу під лобовим склом. Довелося знімати накладки передніх стійок даху, бо вони заважали. Заразом поклеїв на них внизу смужки "антискрипу". Зручніше робити це з помічником, але я завжди ставлю сам... трохи не зручно, але поставив.
Важливо! Перед установкою торпеди, обов'язково встановити пластикове облицювання рульової колонки. Інакше, потім його не вийде встановити. Знаю це з першого свого досвіду установки торпеди - довелось знов знімати! :)
20240322-134133.jpg


Ліворуч разом із торпедою прикручується кронштейн кріплення ЕБУ ABS (про це я писав раніше). Фіксуємо торпедну проводку хомутом на кронштейні торпеди.
20240322-134155.jpg


Під рульовою колонкою разом із торпедою прикручується другий кронштейн кріплення ЕБУ ABS (про це я писав раніше). На нього встановлюється та підключається реле ABS.
20240322-134207.jpg


Встановлюємо на кронштейни та підключаємо ЕБУ ABS. Компактно укладаємо всю проводку.
20240322-170527.jpg


Над ЕБУ ABS встановлюється ЕБУ подушки безпеки. Але, судячи з усього, для нього потрібно встановити якісь свої кронштейни. У мене їх поки що нема, тому встановлю його пізніше... Все одно підключати його не буду.
20240322-174746.jpg


Фіксуємо хомутами джгути над панеллю приладів, виводимо всі роз'єми, що йдуть до панелі приладів.
20240322-170626.jpg


Далі фіксуємо хомутами всі джгути проводки, крім проводки магнітоли та роз'ємів кнопок, під центральним воздуховодом.
20240322-170717.jpg


Праворуч разом із торпедою прикручується кронштейн ЕБУ Motronic.
20240322-152622.jpg


Над ящиком для дрібниць прикручується другий кронштейн ЕБУ Motronic. Але спочатку до нього потрібно прикрутити кронштейн ЕБУ круїз-контролю, та встановити сам блок ЕБУ.
20240322-152326.jpg


Потім все в зборі засунути під торпеду та прикрутити до кронштейна на кузові та торпеди. Встановлюємо ЕБУ Motronic, прокладаємо проводку та підключаємо всі роз'єми.
20240322-170755.jpg


Підключаємо плафон підсвітки в щитку, кнопку підсвітки, встановлюємо пластикові щитки, кріпимо їх саморізами до торпеди та між собою кліпсами.
20240322-173742.jpg


Встановлюємо ремінці ящика для дрібниць.
20240322-173814.jpg


Прокладаємо проводку через спеціальний отвір до роз'єму ліхтарика, щоб вона не затискалась при закриванні ящика.
У мене там ще проходить проводка до антирадару ;)
20240322-173826.jpg


Підвішуємо ящик на ремінці. Прикручуємо петлю ящика до шпильок на кузові та регулюємо її, щоб замок нормально закривався. Встановлюємо ліхтарик (82 11 9 413 237).

Переносна лампа з підзарядкою
image.png

20240325-154238.jpg


Ящик для дрібниць встановлено.
20240325-152651.jpg


Встановлюємо центральну рамку з регуляторами обігрівача, підключаємо магнітолу бортовий комп'ютер та кнопки.
20240325-154449.jpg


Праворуч все встановлено. Навіть, антирадар! :)
20240325-154427.jpg


Надіваємо пластиковий кронштейн на підрульовий кожух. На фото видно додаткову "дизельну" шумоізоляцію.
20240322-105520.jpg


Защьолкуємо кронштейн на трубу рульової колонки, вставляємо торець кожуха між металевих пластин на моторному щиті. Встановлюємо в кожух гонг бортового комп'ютера, підключаємо регулятор фар та його підсвітку. Кріпимо кожуж трьома кліпсами до торпеди та однією кліпсою до рульової колонки.
Встановлюємо та підключаємо вмикач світла на прикручуємо двома гайками накладку під панеллю приладів.
20240325-154508.jpg


Торпеда встановлена. Тепер встановлюю її консоль.
 
Краса! Все на своєму місці і нічого зайвого. Фонарик - справжній фетиш! В мене стоїть з Е38/39 , так як оригінальний не реально знайти ,або за космос грошей, а цей став як рідний з мінімальною підгонкою посадочного місця)))
 
Краса! Все на своєму місці і нічого зайвого. Фонарик - справжній фетиш! В мене стоїть з Е38/39 , так як оригінальний не реально знайти ,або за космос грошей, а цей став як рідний з мінімальною підгонкою посадочного місця)))
але потрібно в ліхтарику акуми замінити, бо не світить )
 
Збірка_124. ЕТК_51_Оснащення кузова. Відділ для дрібних речей

Встановлюємо консоль торпеди.
Відділ для дрібних речей
31.png


20240327-173449.jpg


Деталь №1 - відділ для дрібних речей (51 16 1 941 830). На більшості машин чорного кольору. Були ексклюзивні комплектації, в яких консоль була обтягнута натуральною шкірою. В комплектації Edition може бути сірого SILBER, або синього INDIGO кольору. Також відрізняється в залежності від комплектації машини - з вирізами для кнопок електросклопідйомників передніх та / або задніх. Також відрізняється розташуванням цих кнопок для до рестайлінгу та після рестайлінгу. Для дизельних машин має додаткову шумоізоляцію. В моєму варіанті - з вирізами для передніх та задніх електросклопідйомників, і з додатковою "дизельною" шумоізоляцією.
В мою консоль був вмонтований амперметр, але після установки кондиціонера, за консоллю не залишилось місця для нього, і він упирався в кондиціонер. Тому довелось міняти консоль. Пощастило знайти її в ідеальному стані, але для рестайлінгу.
20240325-154700.jpg


Довелось вирізати в ній отвори для всіх кнопок. Добре, що на внутрішній частині є заводські виштамповки по яких потрібно різати.
20240325-160009.jpg


Ліворуч консоль після рестайлінгу - на ній передбачені місця для всіх шести кнопок електросклопідйомників, включно з кнопкою автоматичного запобіжника. Праворуч консоль до рестайлінгу - на ній передбачені місця тільки для п'яти кнопок електросклопідйомників, але без кнопки автоматичного запобіжника. Вона встановлюється над магнітолою праворуч.
20240325-164518.jpg


Помітно, що на фото ліворуч, кнопки більше зміщені назад.
20240325-164539.jpg


Але це ще не все. При наявності телефону із системою "handsfree", по заводській інструкції EBA, мікрофон встановлюється на місце кнопки кондиціонера. Але при наявності ще і кондиціонера, є "план B" - мікрофон врізається в консоль по шаблону з інструкції. Отже, ріжемо далі! :)
20240325-164817.jpg


20240325-165337.jpg


20240325-175732.jpg


Всі отвори вирізані, мікрофон встановлено, по місцях стикування з торпедою, та центральною консоллю проклеєні смужки "антискроипу".
20240326-213417.jpg


20240326-213433.jpg


Так як на торпеді та на підрульовому кожусі у мене встановлена додаткова оригінальна "дизельна" шумоізоляція, то і консоль перетворюємо в "дизельну"! ;)
20240326-213449.jpg


20240326-213525.jpg


Деталь №2 (№3+№4) - попільничка передня ANTHRAZIT (51 16 1 904 808). Були ексклюзивні комплектації, в яких попільничка була обтягнута натуральною шкірою чорного, сірого або коричневого кольору.
Деталь №3 - попільничка передня (51 16 1 911 696). Складається з декількох деталей - короб, кришка, металеві вставки та світловоди для підсвітки.
20240327-173557.jpg

В зборі. На металевій вставці лишились сліди корозії, мабуть заклею їх "антискрипом" чи якоюсь тканиною - все-одно курити в машині я нікому не дозволю! :) Або куплю "карман" (№14).
20240327-174553.jpg

Деталь №4 - рамка попільнички передньої (51 16 1 906 887).
Деталь №5 - саморіз B3,9X16MM (51 13 1 879 479) - 2 шт. Для кріплення рамки.
Деталь №6 - пластикова гайка M6 (16 13 1 176 747) - 1 шт. Для кріплення консолі до кузова.
Деталь №7 - кронштейн (51 16 1 904 785). Для кріплення консолі до кузова.
Деталь №8 (№11) - саморіз ST4,2X13 ( 07 11 9 907 939) - 2 шт. Для кріплення кронштейна до консолі.
20240327-173547.jpg

Деталь №9 - запірна кліпса (51 16 1 932 255) - 2 шт. Для кріплення консолі до корпусу обігрівача по боках.
Деталь №10 - кронштейн (51 16 1 916 508). Для кріплення консолі до торпеди.
Деталь №11 (№8) - саморіз ST4,2X13 ( 07 11 9 907 939) - 1 шт. Для кріплення кронштейна до консолі.
Деталь №12 - листова гайка ST4,8-1 (07 12 9 925 735) - 1 шт. Для кріплення консолі до торпеди.
Деталь №13 - саморіз ST4,8X16 (07 11 9 901 299) - 1 шт. Для кріплення консолі до торпеди.
20240327-173526.jpg

Деталь №14 - відділення для дрібних речей (72 60 1 942 786). Встановлюється замість попільнички. Такий собі "пакет для не курячих" ;) Ще доступний до замовлення. Може потім замовлю собі для колекції :) Фото з інету:
Storing-Partitions.jpg


Отже, прикручуємо кронштейни.
20240327-174803.jpg


20240327-174739.jpg


Встановлюємо рамку з прикурювачем та попільничкою.
20240327-174722.jpg


Підключаємо мікрофон, прикурювач та підсвітку попільнички, встановлюємо консоль під торпеду. Підключаємо та встановлюємо всі кнопки електросклопідйомників. Фіксуємо консоль пластиковою гайкою до шпильки на кузові.
20240327-204102.jpg


На фото видно роз'єм ламп заднього ходу, та доданий роз'єм для підсвітки ручки КПП - про це буде окремий запис.
Прикручуємо консоль до нижнього кронштейна торпеди.
20240327-204220.jpg


Фіксуємо кліпсами по боках консоль до корпусу кондиціонера. Праворуч ця кліпса одночасно фіксує і пластиковий щиток торпеди.
20240327-204329.jpg


Консоль встановлена.
20240327-204204.jpg


Відповідно до року випуску машини, у мене кнопка автоматичного запобіжника електросклопідйомників повинна бути встановлена над магнітолою праворуч. Але, по-перше, у мене там вже нема для неї місця, а по-друге, мені не вдалося знайти консоль в доброму стані для до рестайлінгу. Тому ця кнопка у мене встановлена, як на рестайлінгу - в консолі, разом з іншими кнопками склопідйомників. Це навіть, зручніше, логічнеше, і красивіше, як на мене.
Я вже дуже давно писав про шумоізоляцію КПП (51 48 1 913 064) у відповідному розділі.
20240327-220148.jpg


Нарешті, її можна встановити на місце.
20240327-220451.jpg


Ну і рамку з чохлом важеля КПП також встановив, але про неї напишу пізніше.
20240327-220518.jpg


Далі встановлюю центральну консоль.
 
Останнє редагування:
Збірка_125. ЕТК_51_Оснащення кузова. Центральна консоль

Встановлюємо центральну консоль.
Центральна консоль
32.png


20240327-204441.jpg


Деталь №1 - консоль для касет ANTHRAZIT (51 16 1 913 843). На більшості машин чорного кольору. Були ексклюзивні комплектації, в яких консоль була обтягнута натуральною шкірою. В комплектації Edition може бути сірого SILBER, або синього INDIGO кольору. Також відрізняється в залежності від комплектації машини - з "карманом" для дрібниць, або з вирізом для касетниці, та з вирізами для кнопок підігріву сидінь, електрошторки та регулятора режимів АКПП. В моєму варіанті - з вирізом для касетниці та з вирізами для кнопок підігріву сидінь, і електрошторки.
Деталь №2 - не використовується.
Деталь №3 - проставка (51 16 1 943 121) - 1 шт.
Деталь №4 - пластикова гайка M6 (16 13 1 176 747) - 1 шт.
Деталь №5 - попільничка задня (51 16 1 904 809). Складається з коробу та кришки. В моєму випадку вона не використовується по своєму прямому призначенню, - так як нікому, ніколи не дозволю курити в моїй машині! :) Тому в кришку попільнички я встановив дві кнопки підігріву задніх сидінь. ;)
Деталь №6 - патрон лампи підсвітки (64 11 1 366 170) - 1 шт.

Установка проста. Встановлюємо та підключаємо кнопки підігріву сидінь та електрошторки, лампу підсвітки попільнички. Вставляємо гачки центральної консолі в отвори на консолі торпеди, надіваємо консоль на важіль ручного гальма, притискаємо до килима та фіксуємо пластиковою гайкою, через проставку до шпильки на кузові. Вставляємо задню попільничку. В моєму випадку, ще встановлюємо та підключаємо кнопки підігріву задніх сидінь.
20240327-220016.jpg


Тепер можна встановити і чохол важеля ручного гальма, про який я давно вже писав. Просто защьолкується скобами в консоль.
20240327-220602.jpg


У мене є декілька різних оригінальних касетниць, але на її місці у мене встановлено телефон. А про касетниці напишу пізніше, окремий запис. Підключаємо та встановлюємо телефон.
20240327-221253.jpg


Всі деталі торпеди встановлені та підключені. Окрім панелі приладів.
20240327-221302.jpg


Тепер у мене в E30 кнопок більше, ніж на піаніно! :)

Далі встановлюю панель приладів та передні сидіння і переходжу на наступний рівень - мотор! ;) А може BBS...
 
Телефон как комплект дооснащения ставили уже после выпуска авто!?
 
Телефон как комплект дооснащения ставили уже после выпуска авто!?
Саме цю модель та інші GSM телефони ставили на Е30 вже як афтемаркет дооснащеня. А по заводу на Е30 ставили Сіменси попередніх поколінь мобільних мереж D-Net, C-Net, які вже давно не працюють.
 
Збірка_126. ЕТК_62_Контрольні прилади. Контрольні прилади

Отже, розділ
Контрольні прилади

Підрозділ
Контрольні прилади
02.png


Я зняв з плати панелі приладів лише спідометр, так як потрібно було замінити у ньому шестерні одометра. Інші прилади знімати не було потреби.
20240329-174158.jpg


Деталь №1 - спідометр (62 12 1 381 706). Бувають зі шкалою в км/год або в милях/год (для США). Шкала розмічена до 220 км/год, або до 240 км/год.
Деталь №2 (№3) - тахометр (62 13 1 374 877). Для різних моделей двигунів мають різну шкалу "червоної зони". Для 4-циліндрових моделей був доступний, як додаткова опція, і встановлювався замість годинника. Для "старших" моделей годинник в панелі приладів був не доступний.
Деталь №4 - тахометр без економетра. В даному випадку не використовується.
Деталь №5 - індикатор витрати палива (62 13 1 376 717). Економетр, був доступний тільки разом з тахометром. Іноді зустрічається годинник зі шкалою економетра.
Деталь №6 - паливний витратомір (62 13 1 374 824) Базовий прилад має шкалу в літрах - 55л до рестайлінгу, або 60л після рестайлінгу. В даному випадку не використовується.
Деталь №7 паливний витратомір для машин з додатковим баком (62 13 1 381 323). Раніше я вже писав про додатковий бак. Сам бак я вирішив поки що не встановлювати, але проводка та прилад для нього встановлено. Прилад має дві шкали в "долях об'єму" - основний бак та додатковий.
Деталь №8 - дистанційний термометр (62 13 1 374 816). Показник температури двигуна.

Всі прилади можуть бути двох виробників - VDO, або Motometer. В моєму випадку це Motometer.

Останні декілька місяців я їздив із непрацюючим одометром. Часто від старості його шестерні виходять з ладу. Отже, відкручуємо чотири саморізи та знімаємо спідометр з плати.
Motometer
20240326-215429.jpg


20240326-215506.jpg


А ось і причина - маленька ведуча шестерня без зубців.
20240326-214739.jpg


На наступній коричневій шестерні також не вистачає зубців.
20240326-214819.jpg


Для доступу до шестерень знімаємо верхню прозору кришку.
При спробі зняти шестерню, вона взагалі тріснула! Хоча, знімаються вони дуже легко.
20240328-201140.jpg


Наступна зелена шестерня мала такий вигляд, ніби вона взагалі "розплавилась"... І вона також розламалась на частини.
20240328-201229.jpg


Нижні чорні шестерні цілі.
20240328-201336.jpg


Маленьку ведучу шестерню довелось просто зішкрябувати з осі по частинах.
20240328-204453.jpg


20240328-214613.jpg


Отже, потрібно замінити шестерні. На них вказано кількість зубців.
Коричнева 44/17, зелена 38/23.
Motometer-1.jpg


Чорні 31/11 та 33/26.
Motometer-2.jpg


Маленька ведуча шестерня 12.

20240402-202344.jpg


Шестерні просто вільно надіваються на вісь. Маленька ведуча шестерня надівається на вісь туго, щоб не прокручувалась.
Після заміни шестерень у мене виникла ідея "обнулити" пробіг... скажете - кримінал! :)
Панель приладів точно не від цієї машини, і пробіг на ній все одно не відповідає дійсності.
20240326-214042.jpg


241359км - насправді, він значно більший, тому тут "втрачати нічого"! ;)
Спочатку я спробував крутити одометр назад вручну.... але при 241359км на це пішло б декілька днів! :) Потім я спробував крутити механічно електричним дремелем - значно швидше, але зубці на шестерні дуже швидко почали стиратись і їх би вистачило максимум на декілька тисяч кілометрів :) Довелось міняти ще і одну чорну шестерню...
20240329-125338.jpg


Але потім, завдяки пораді одноклубника, я зрозумів, як це зробити простіше і швидше!
Відкручуємо другу прозору кришку та котушку.
20240326-215350.jpg


Відгинаємо кронштейн котушки так, щоб вісь білих шестерень одометра не упиралась в нього.
20240328-212455.jpg


З іншого боку вісь розвальцована. Довелось її трохи обточити дремелем, щоб вона вийшла з отвору.
20240328-210237.jpg


Виймаємо вісь та відхиляємо її так, щоб білі шестерні вийшли із зчеплення з одометром.
20240329-133055.jpg


Тепер вільно виставляємо на одометрі всі "нулі", та вирівнюємо всі білі шестерні.
20240329-133106.jpg


Вставляємо вісь на її місце, прикручуємо котушку та прозорі кришки. Розвальцовувати її не потрібно - вона упирається в кронштейн котушки і не зможе сама випасти із отвору.
Нижній лічильник обнуляємо натиснувши на важіль. Тепер одометр знову працює і на ньому "нульовий" пробіг! ;)
20240329-133618.jpg


Нове життя - новий відлік! ;)
20240329-174352.jpg


Чи це не законно?... :)
 
ну це реальні лайфхаки))) цінна інфо прпо шестерні, великий респект
 
про передні сидіння ще не дійшли?))
 
Слава а де шестерні купляв. Я собі купляв 3д друку- не працюють.
 
Слава а де шестерні купляв. Я собі купляв 3д друку- не працюють.
От тому і купив цілі ориг, бо на той 3d друк відгуки 50/50. Побачим на скільки їх вистачить... ) Металеві теж відмовили ставить. Купив в телеграмгрупі, - Артем, займається ремонтом приборок.
 
а підкажіть будь ласка по вставкам в сидіння м спорт. на попередній страниці було фото де були маленьки планки для задніх сидінь, і більші планки для передніх сидінь як зараз бачу) номер був M TECHNIC (52 20 1 927 590). це які саме короткі чи довгі, і може є номер інших планок? я би собі такі пошукав, мені подобається, дрібниця, але дуже змінює вигляд та сприйняття) дякую)
 
а підкажіть будь ласка по вставкам в сидіння м спорт. на попередній страниці було фото де були маленьки планки для задніх сидінь, і більші планки для передніх сидінь як зараз бачу) номер був M TECHNIC (52 20 1 927 590). це які саме короткі чи довгі, і може є номер інших планок? я би собі такі пошукав, мені подобається, дрібниця, але дуже змінює вигляд та сприйняття) дякую)
То був номер маленьких задніх
Великі передні 52 10 1 927 000
Мені з ними теж вигляд сидінь значно більше подобається!
 
угу, я собі придбав спортситси передні якраз від е30, буду реставрувати, перешивати. і ось ті дрібнички ну дуже мені зайшли)))
чомусь в каталозі на картинки ці вставки є і порядковий номер є, всюди 3, а каталожного номеру немає
дякую за інфо)
 
реставрацію сидінь в Київі робили? зараз мені не начасі, але це недалеке майбутнє, коли я озадачусь цим питанням) поки дивлюсь на Одесу, у Львові хз, ще не вентилював)
 
реставрацію сидінь в Київі робили? зараз мені не начасі, але це недалеке майбутнє, коли я озадачусь цим питанням) поки дивлюсь на Одесу, у Львові хз, ще не вентилював)
Так, в Києві, у Саши, - мабуть чули про нього ) Дуже гарно все шиє.
 
Так, в Києві, у Саши, - мабуть чули про нього ) Дуже гарно все шиє.
щось пригадую, в мене навіть було десь записано. десь була за нього розмова ндавно, не можу пригадати його нік
 
Назад
Зверху